Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2002, 14:27
anja
anja is offline
Hallo mensen,

Dit is mijn allereerste berichtje op het forum hier... ik kijk al een tijdje rond maar heb nu pas de stap durven te zetten om iets te schrijven omdat ik met een klein probleempje zit.

Ik heb een vriendje en we zijn volop bezig elkaars lichaam te ontdekken. Enkele dagen geleden heb ik hem voor het eerst met mijn handen (proberen) te bevredigen. Dit ging goed als hij een slappe piemel had, maar toen ie stijf werd, kreeg ik het velletje niet ver naar beneden. Het is toch de bedoeling dat de eikel helemaal bloot kan, zonder dat er nog een stuk op de eikel blijft zitten als de piemel stijf is he? Nu lijkt het wel of de boel halverwege ergens vastzit, aan een soort van draadje onderaan. Als ik toch verder trek, dan slaat dat ding wit uit en doet het pijn bij m'n vriendje. In slappe toestand geen problemen.

Het is misschien een beetje een vreemde vraag als meisje, maar moet ik mij zorgen maken? Of is alles toch ok?

Groetjes,
Anja
Oud 30-08-2002, 14:31
Rioto
alles is ok
Oud 30-08-2002, 14:37
sofie3
sofie3 is offline
Neen, alles is niet ok...

Er zijn al -tig onderwerpen over dit fenomeen geweest hoor. Ik ben destijds zelf 'ns naar de bieb gelopen om het op te zoeken. Maar ik vat het nog even samen met mijn vrouwen-wijsheid

Het blijkt dat bij heel veel jongens het frenulum (want zo noemt dat draadje waar je het over had) te kort is. Ze kunnen hun eikel wel blootmaken in normale toestand, maar als hun penis stijf wordt, lukt het niet meer. Nochtans is het wel absoluut de bedoeling dat dat lukt, anders krijg je een ingescheurd frenulum als je voor het eerst naar bed gaat. De voorhuid wordt dan door het schuren tegen de vaginawand immers helemaal naar achteren getrokken, het frenulum scheurt, en da's naar ik hoorde zeer pijnlijk en bloederig!

Besnijdenis is niet nodig, oefenen wel! Je vriend moet elke dag wat rek-oefeningen doen. Hij moet in 'normale' toestand zijn velletje helemaal van de eikel trekken, daar houden, en dan een erectie krijgen. Op een bepaald moment wordt het velletje inderdaad wit en begint het pijn te doen - dan nog even volhouden en vervolgens loslaten. Dit dagelijks een paar keer herhalen. Stilletjesaan rekt het frenulum zo verder op. Het kan overigens wel een paar maanden duren eer de eikel helemaal bloot kan gemaakt worden.

Mijn vriend het hetzelfde probleem, en ik kan zijn voorhuid nu ZO ver naar achter halen, dat alles strak komt te staan.

Iemand nog aanvullingen?
Oud 30-08-2002, 14:40
Rioto
Citaat:
sofie3 schreef:

Er zijn al -tig onderwerpen over dit fenomeen geweest hoor. Ik ben destijds zelf 'ns naar de bieb gelopen om het op te zoeken. Maar ik vat het nog even samen met mijn vrouwen-wijsheid

Het blijkt dat bij heel veel jongens het frenulum (want zo noemt dat draadje waar je het over had) te kort is. Ze kunnen hun eikel wel blootmaken in normale toestand, maar als hun penis stijf wordt, lukt het niet meer. Nochtans is het wel absoluut de bedoeling dat dat lukt, anders krijg je een ingescheurd frenulum als je voor het eerst naar bed gaat. De voorhuid wordt dan door het schuren tegen de vaginawand immers helemaal naar achteren getrokken, het frenulum scheurt, en da's naar ik hoorde zeer pijnlijk en bloederig!

Besnijdenis is niet nodig, oefenen wel! Je vriend moet elke dag wat rek-oefeningen doen. Hij moet in 'normale' toestand zijn velletje helemaal van de eikel trekken, daar houden, en dan een erectie krijgen. Op een bepaald moment wordt het velletje inderdaad wit en begint het pijn te doen - dan nog even volhouden en vervolgens loslaten. Dit dagelijks een paar keer herhalen. Stilletjesaan rekt het frenulum zo verder op. Het kan overigens wel een paar maanden duren eer de eikel helemaal bloot kan gemaakt worden.

Mijn vriend het hetzelfde probleem, en ik kan zijn voorhuid nu ZO ver naar achter halen, dat alles strak komt te staan.

Iemand nog aanvullingen?
holy crap gaat dat draadje scheuren ! ?
Oud 30-08-2002, 14:48
LM
LM is offline
Haha klinkt verneukt

Gewoon waterpomptang der op zetten en trekken
Oud 30-08-2002, 14:59
Rioto
damn dat moet echt fakkkking pijnlijk zijn , ik raad je vriend maar aan om die rek oefeningen te doen (HAHAH)
Oud 30-08-2002, 15:05
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Nee, het is niet leuk, ik zou d'r mee naar de dokter gaan om d'r iets aan te doen, want eerst al die gare oefeningen is dus niks.

Maar hij kan zichzelf dan ook niet bevredigen neem ik aan?

Ik kan het zaakje overigens ook maar net genoeg naar achteren trekken, bij mij is dat ook net iets te krap aan, maar het gaat, maar als ik dat te ver naar achteren trek doet dat ook wel zeer.
Oud 30-08-2002, 15:38
Maboq
Maboq is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:
Nee, het is niet leuk, ik zou d'r mee naar de dokter gaan om d'r iets aan te doen, want eerst al die gare oefeningen is dus niks.

Maar hij kan zichzelf dan ook niet bevredigen neem ik aan?

Ik kan het zaakje overigens ook maar net genoeg naar achteren trekken, bij mij is dat ook net iets te krap aan, maar het gaat, maar als ik dat te ver naar achteren trek doet dat ook wel zeer.
lol dat heb ik dus ook..... d8 dat dat normaal was
maar ik begin me nu toch wel een beetje zorgen te maken
Oud 30-08-2002, 15:45
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Jah ik krijg hem wel over de eikel geschoven, maar echt verder kan hij niet, ik weet ook niet, maar jah als ie helemaal naar achter is, voel ik dat toch wel steken. Maar ik heb d'r verder niet echt last van eigenlijk.
Oud 30-08-2002, 15:49
carla-tje
carla-tje is offline
Geen paniek jongens. Een ex van me had identiek hetzelfde probleem. Hij is er mee naar de dokter geweest, en die stuurde hem met net dezelfde oefeningen weer naar huis. Er moet niet geknipt of besneden worden als je de eikel in normale toestand WEL helemaal bloot kan maken.

Oefenen is de boodschap dus. M'n ex heeft er geloof ik wel een maand of drie over gedaan, toen ik hem leerde kennen ging de voorhuid er - zoals sofie3 zegt - helemaal strak af, ook in erectie.
Oud 30-08-2002, 16:14
Maboq
Maboq is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:
Jah ik krijg hem wel over de eikel geschoven, maar echt verder kan hij niet, ik weet ook niet, maar jah als ie helemaal naar achter is, voel ik dat toch wel steken. Maar ik heb d'r verder niet echt last van eigenlijk.
ik ook niet...... hij kan wel verder naar achteren maar dat voelt niet echt prettig aan....dus ik moet aan de oefeningen, lol
Oud 30-08-2002, 17:29
a new noise
a new noise is offline
die van mij is ook niet de beste gemaakte piemel ooit.....
hij gaat er ook stijf ok over.... alleen niet te ver achter de eikel....

is dit erg?

ps. valt me wel op dat god erg veel frenulum- en voorhuidfoutjes heeft gemaakt....
Oud 30-08-2002, 17:31
Grenwiel
Grenwiel is offline
Heb mn frenulum al deraf.
Freak accident bij het schoonmaken......
Anyway was mezelg n lol doen daarna n stuk beter.

Tip voor de popkes
Haat je je (binnenkort ex)vriend,
try this at (his) home!
Oud 30-08-2002, 17:35
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
Grenwiel schreef:
Heb mn frenulum al deraf.
Freak accident bij het schoonmaken......
Anyway was mezelg n lol doen daarna n stuk beter.

Tip voor de popkes
Haat je je (binnenkort ex)vriend,
try this at (his) home!

gra-ma-ti-ca

en wat voor accident?
Oud 30-08-2002, 21:49
Kleine A*
Kleine A* is offline
Oud 30-08-2002, 21:58
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
a new noise schreef:

gra-ma-ti-ca

sorry..maar:

grammatica
Oud 30-08-2002, 21:58
verbal-violence
verbal-violence is offline
Citaat:
Kleine A* schreef:
waarom zit jij overal te flamen ? is er geen BrEeZaH feest waar je heen moet
Oud 30-08-2002, 22:28
Kleine A*
Kleine A* is offline
Citaat:
verbal-violence schreef:

waarom zit jij overal te flamen ? is er geen BrEeZaH feest waar je heen moet
Oud 31-08-2002, 12:36
lady_x
lady_x is offline
Citaat:
Kleine A* schreef:
Oud 31-08-2002, 13:00
Rioto
wat eeen tering wijf die kleine A ...dit is fakking serieus!
Oud 31-08-2002, 14:17
DeSSie
DeSSie is offline
Gelukkig is bij mij alles normaal!

Dit klinkt wel Auw als je het zo leest
Oud 31-08-2002, 16:49
de_rik
de_rik is offline
Citaat:
anja schreef:
Hallo mensen,

Dit is mijn allereerste berichtje op het forum hier... ik kijk al een tijdje rond maar heb nu pas de stap durven te zetten om iets te schrijven omdat ik met een klein probleempje zit.

Ik heb een vriendje en we zijn volop bezig elkaars lichaam te ontdekken. Enkele dagen geleden heb ik hem voor het eerst met mijn handen (proberen) te bevredigen. Dit ging goed als hij een slappe piemel had, maar toen ie stijf werd, kreeg ik het velletje niet ver naar beneden. Het is toch de bedoeling dat de eikel helemaal bloot kan, zonder dat er nog een stuk op de eikel blijft zitten als de piemel stijf is he? Nu lijkt het wel of de boel halverwege ergens vastzit, aan een soort van draadje onderaan. Als ik toch verder trek, dan slaat dat ding wit uit en doet het pijn bij m'n vriendje. In slappe toestand geen problemen.

Het is misschien een beetje een vreemde vraag als meisje, maar moet ik mij zorgen maken? Of is alles toch ok?

Groetjes,
Anja
HAHAHAHA IK LIG PLAT!

SUPER! GIEREN! hihihi.......HAHAHAHhihihi..........
Oud 31-08-2002, 16:51
independancy wanted
independancy wanted is offline
Citaat:
de_rik schreef:

HAHAHAHA IK LIG PLAT!

SUPER! GIEREN! hihihi.......HAHAHAHhihihi..........
nou, ontzettend.... Kleuter.
Oud 31-08-2002, 16:55
DaRealEvE
DaRealEvE is offline
Nou volgens mij zou hij eens moeten oefenen om elke keer een stukje verder z'n voorhuid naar achter te trekken, totdat ie op een gegeven moment helemaal ver naar achter is en het mogelijk is om 'normaal' af te trekken. Want aftrekken in slappe toestand is maar eventjes, als het goed is wordt ie dan meteen stijf
Oud 31-08-2002, 16:59
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
Sikamikanico schreef:

sorry..maar:

grammatica
got me there
Oud 31-08-2002, 21:01
Moonspell
Moonspell is offline
Citaat:
a new noise schreef:

got me there
*proest*
Oud 01-09-2002, 00:59
Cerberus Rvo
Cerberus Rvo is offline
Willen jullie zeggen dat dat velletje ook naar achteren kan? En maar zeggen dat zon forum niet informatief is. Goh.
Oud 01-09-2002, 21:36
Grenwiel
Grenwiel is offline
uhh freak accident was dat ik n beetje te haastig probeerde mezelf schoon temaken en dat halverwege de douche op koud sprong toen ik net metmn vinger noder mn huid aan t wassen was, ik schoot uit en van t een kwam t ander.

En mn gramm atica zuigt alitjd als ik eraan terugdenk

*koude rilling*
Oud 02-09-2002, 09:06
Rioto
pijn ?
Oud 02-09-2002, 19:45
Krantenjongetje
Krantenjongetje is offline
Ik ben niet blij met wat ik hier hoor
Ik krijg mijn voorhuid dus ook écht niet achter mijn eikel.

Masturberen is daarintegen helemaal geen probleem, je moet gewoon niet proberen de huid achter je eikel te krijgen.

Ik had al wel zo mijn vermoedens dat er iets niet klopte, dus ik heb ook wel geprobeerd om hem erachter te krijgen, maar dat was toch echt te pijnlijk

Maar als je hem in passieve functie achter je eikel zet, en je laat hem dan stijf worden, heb je dan geen kans dat hij knapt....Ik moet er écht niet aan denken
Oud 02-09-2002, 19:56
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
Scooper schreef:
Ik ben niet blij met wat ik hier hoor
Ik krijg mijn voorhuid dus ook écht niet achter mijn eikel.

Masturberen is daarintegen helemaal geen probleem, je moet gewoon niet proberen de huid achter je eikel te krijgen.

Ik had al wel zo mijn vermoedens dat er iets niet klopte, dus ik heb ook wel geprobeerd om hem erachter te krijgen, maar dat was toch echt te pijnlijk

Maar als je hem in passieve functie achter je eikel zet, en je laat hem dan stijf worden, heb je dan geen kans dat hij knapt....Ik moet er écht niet aan denken
relax.... het is rekbaar , maar duurt ff
Oud 03-09-2002, 00:09
Schmokey
Schmokey is offline
Oud 03-09-2002, 00:22
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
klinkt vervelend bij mij zit het allemaal heel anders in elkaar
Oud 04-09-2002, 17:53
Grenwiel
Grenwiel is offline
GELOOF ME, dat wordt een extreeeeeeeeeeeeeeeeeeeem bloederige boel, not a nice sight or feeling
Oud 06-09-2002, 15:25
emperor crono
emperor crono is offline
Ai klinkt niet echt lekker... En zelfs als een jongen z'n voorhuid wel gewoon over z'n eikel kan krijgen dan wordt bij het naar binnen gaan lijkt me toch ook wat kracht gezet op die voorhuid en DUS wordt er aan dat frenulum-draadje getrokken. Auw?
Jongens / meiden die hier ervaring mee hebben??
Oud 06-09-2002, 16:50
Jesus is a cunt
Jesus is a cunt is offline
Hmm, dat lijkt mij best wel een auw ervaring... Ik ben gewoon lekker besneden
Oud 06-09-2002, 17:38
Pinkeltje
Pinkeltje is offline
ok, ik heb ongeveer ook ervaring...

ongeveer een maand geleden ging mijn voorhuid ook echt niet achter mijn eikel..... maar zoals hier al staat, met die zogenaamde oefeningen gaat ie steeds iets verder.. tot ie opeens er achter schoot [zonder bloed ofzo ;p], nu is ie redelijk normaal denk ik
Oud 06-09-2002, 18:00
Krantenjongetje
Maar zoals al iemand eerder vroeg, als je nou 'het' gaat doen, dan wordt hij toch ook naar achter getrokken of valt dat wel mee?
Oud 06-09-2002, 18:54
STP
STP is offline
Citaat:
a new noise schreef:

relax.... het is rekbaar , maar duurt ff
idd, ik had het eerder ook, maargoed, heb nu een dusdanig actief seksleven dat het onderhand steeds makkelijker gaat

Marije (vriendin) las laatst een boek waar een scene in voorkwam dat een jongen met het hierboven genoemde probleem naar de huisarts ging die daarop antwoorde dat hij gewoon nog wat pril was en het tijd was daar verandering in te brengen...

Oefening baart kunst zeggen wij dan
Oud 06-09-2002, 18:54
emperor crono
emperor crono is offline
Citaat:
Scooper schreef:
Maar zoals al iemand eerder vroeg, als je nou 'het' gaat doen, dan wordt hij toch ook naar achter getrokken of valt dat wel mee?
idd... ik weet niet hoe lang het bij mij nog gaat duren maar binnen een maandje of 2 hoop ik toch op de hoogte te zijn betreffende deze materie voor ik me in het diepe ga storten.

Duz... iemand ervaring?

Laatst gewijzigd op 06-09-2002 om 21:27.
Oud 06-09-2002, 20:15
Infaustus
Infaustus is offline
Citaat:
anja schreef:
Hallo mensen,

Groetjes,
Anja

ls je er echt mee zit kan je em er ook afbijten
Oud 06-09-2002, 21:28
emperor crono
emperor crono is offline
IMHO niet een van de meest waardevolle adviezen maar theoretisch is het mogelijk ja.
Oud 09-09-2002, 17:04
carla-tje
carla-tje is offline
Citaat:
Scooper schreef:
Hangt er van af... als je met een erectie je voorhuid helemaal naar achter kan trekken, de eikel volledig bloot dus, dan heb je geen probleem. Het velletje zit dan immers achter een soort 'richeltje' aan de onderzijde van de eikel, zodat het bij penetratie niet verder kan inscheuren.

Kan je je eikel NIET volledig blootmaken, dus helemaal er af tot onder de verdikte rand van de eikel, dan krijg je gegarandeerd problemen! Bij de penetratie zal dan inderdaad het frenulum opspannen, en eventueel inscheuren of knappen. Zeer pijnlijke zaak, naar ik heb horen zeggen.

Aan het oefenen dus allemaal!

PS: er zijn hier ooit eens plaatjes gepost van hoe ver de voorhuid er precies af moet, heeft iemand die nog? Kan handig zijn voor de mannen met problemen!
Oud 09-09-2002, 18:20
Mephisto
Mephisto is offline
Ik heb een beter idee: je gewoon laten besnijden. Voorhuid is zeer bijzonder spul; van 1 voorhuid kan je een voetbalveld nieuwe huid kweken. Handig voor brandwondencentra dus.
Oud 09-09-2002, 22:44
Krantenjongetje
Citaat:
carla-tje schreef:

PS: er zijn hier ooit eens plaatjes gepost van hoe ver de voorhuid er precies af moet, heeft iemand die nog? Kan handig zijn voor de mannen met problemen!
Dat zou wel handig zijn
Oud 12-01-2003, 18:52
T-beertje
T-beertje is offline
Hi,
ik heb toch nog een vraagje over dit onderwerp.
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem als nog een paar anderen hier geloof ik. Ik kan m'n voorhuid in slappe toestand in z'n geheel over mijn eikel krijgen, maar in erecte toestand (dus ook als ik bij mijn vriendin wil 'binnengaan') lukt dit maar tot de helft, dit is pijnlijk, erg pijnlijk.
Met masturberen, of als zij mij aftrekt of pijpt, heb ik nergens last van, dan hoeft m'n voorhuid niet teruggetrokken te worden. Maar met het echte neuken (sorry voor de woordkeus) wíl mijn voorhuid er wel af, maar gaat dat niet door de pijn.
Helpen die oefeningen daar tegen?
Mijn eikel is ook zeer gevoelig, wordt dat (door die oefeningen) ook minder?

alvast bedankt...

t-beertje
Oud 12-01-2003, 19:00
Destrøyer
Destrøyer is offline
wederom, lang leve de besnijdenis
Oud 12-01-2003, 20:28
Papa Ghede
Papa Ghede is offline
Citaat:
sofie3 schreef:

Iemand nog aanvullingen?
Toch vervelend dat ze dit niet bij biologie vertellen
Oud 12-01-2003, 20:29
Big Brother
Big Brother is offline
vroeger toen ik klein was, een jaar of 5, zat mijn voorhuid helemaal vast aan de eikel en wou niet loskomen, toen heb ik van de dokter een speciaal "lepeltje" gehad om af en toe mee te porren (nouja dat deed mijn moeder toen ) en het 2e advies was om er in een warm bad vaak mee te "spelen", inderdaad beetje oprekken enzo
pas toen ik 10 was ongeveer kwam hij echt helemaal los en gelukkig is mijn frenudingetje lang genoeg...
alleen als ik nu een erectie heb, heb ik nog zo'n hele lading huid over, alsof mijn penis nog zon 4 cm moet groeien om in zijn pakje te passen
Oud 12-01-2003, 20:33
very drunk driver
very drunk driver is offline
zat het vel vastgeplakt aan de eikel dat is wel enorm irritant.

Regels voor berichten