Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2002, 18:49
Denise84
Denise84 is offline
Stel:
je krijgt een platencontract aangeboden. Het gaat om covermuziek waar men nu een commercieel trancenummer van wil maken. (gebeurd erg veel de laatste tijd!) Jij bent het gezicht van het nummer. Het gaat dus niet om je zangkwaliteiten. Zo nodig, of als het gewoon beter in het liedje past, wordt je stem vervormd.

Wat doe jij??

- Ga je erop in? (Het liedje op zich zal in de smaak vallen bij het publiek en qua promotie wordt er erg veel gedaan, dus de kans dat je bekend wordt is groot) Ga puur voor de bekendheid?

- Doe je het niet? Jij wilt alleen maar bekend worden met jouw zangkwaliteiten en niet om je 'look'. Het gaat je meer om je passie voor zingen dan de bekendheid.
Oud 31-08-2002, 22:52
Tampert
Tampert is offline
als veel mensen het ook daadwerkelijk gaan kopen en luisteren zal het wel goed zijn he...

Als je er bovendien van overtuigd bent dat je zangkwaliteiten dan vind ik dat je best wel een 'commercieel' nummer mag maken om bekend te worden. Je hébt zangkwaliteiten, als je daar beroemd mee kan worden maakt het middel waardoor niet uit?
Oud 01-09-2002, 20:57
Denise84
Denise84 is offline
Citaat:
Tampert schreef:
als veel mensen het ook daadwerkelijk gaan kopen en luisteren zal het wel goed zijn he...

Als je er bovendien van overtuigd bent dat je zangkwaliteiten dan vind ik dat je best wel een 'commercieel' nummer mag maken om bekend te worden. Je hébt zangkwaliteiten, als je daar beroemd mee kan worden maakt het middel waardoor niet uit?
Maar ik bedoel dat je alleen maar van dat soort muziek mag maken, waarbij jouw zangtalenten niet aan bod komen. En de kans op een 'eendagsvlieg' te zijn is bij dat soort liedjes groot.
Oud 01-09-2002, 23:54
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Denise84 schreef:

Maar ik bedoel dat je alleen maar van dat soort muziek mag maken, waarbij jouw zangtalenten niet aan bod komen. En de kans op een 'eendagsvlieg' te zijn is bij dat soort liedjes groot.
och. Ik denk dat als je (zeker financieel) wat op kunt strijken van die eendagsvloegstatus, je dat zeker moet doen. Je moet alleen wel opletten dat je niet jaren vastzit aan zo'n contract. Je moet op een gegeven moment weer verder gaan met wat je leuk lijkt.

Het lijkt misschien stom, maar bijna elke persoon die graag een zakcentje wil (bij)verdienen werkt bij een bedrijf en bedrijvwen hebbben het nou ook niet altijd (lees: vrijwel nooit) puur goed voor met de consument.
Oud 02-09-2002, 18:47
Rioto
ik zou nooit m,n stem laten vervormen gewoon puure shit!
Oud 02-09-2002, 19:46
Verwijderd
Citaat:
Maypole schreef:
ik zou nooit m,n stem laten vervormen gewoon puure shit!
of wil je gewoon geen trance maken?

ik zou het eigenlijk wel doen, wetende dat ik niet in een videoclip hoef te spelen.
Oud 03-09-2002, 11:48
Denise84
Denise84 is offline
Citaat:
wouszer schreef:
of wil je gewoon geen trance maken?

ik zou het eigenlijk wel doen, wetende dat ik niet in een videoclip hoef te spelen.
je moet dan juist wel in een videoclip!! JIJ bent juist het gezicht achter het liedje.
Oud 07-09-2002, 19:32
Breg
Breg is offline
om welk nummer gaat het. Ik weet niet of ik het zou doen, aan de ene kant zou ik het wel doen omdat het je misschien verder kan helpen en als je een 1dagsvlieg wordt, heb je toch 1 hitje gehad. Aan de andere kant zou ik het niet doen, omdat ik me momenteel verschrikkelijk kan ergeren aan al die mensen die ´even` een nummer coveren en er dan een trancemuziekje onder zetten. Maar uiteindelijk zou ik het denk ik toch wel doen en me daarna schamen omdat ik het gedaan heb
Oud 08-09-2002, 11:23
Spirit
Spirit is offline
Waarom niet! die kans moet je grijpen!
Oud 11-09-2002, 20:16
Verwijderd
Ik zou het niet doen, om de simpele reden dat ik niet door wil breken op die manier. Ik bedoel, voor een paar jaartjes zou het best leuk zijn, maar ik wil toch echt verder met mijn eigen ding, eigen muziek, eigen stijl, en je kunt niet verwachten dat je nog serieus genomen word in de 'echte' (sorry dat ik het zo noem..) muziekwereld, waar je WEL wordt bekritiseerd op stem en niet op je looks. Verder ben ik ook niet het soort meisje dat ze zouden WILLEN hebben voor een trance-nummer.
Oud 11-09-2002, 20:38
konflict
konflict is offline
ik zou 't niet doen, als je serieus met muziek bezig wilt zijn. mocht je later echt de muziek in willen (wat me trouwens niet zo slim lijkt als je alleen 't gezicht van de clip bent) dan heb je er alleen maar last van. maar ik heb dan ook een hekel aan die goedkope trancenummertjes waar ze een 'gezicht' voor nodig hebben om 't te verkopen...
ikzelf ben ook half op zoek naar een label om nummers uit te brengen, maar ik ben behoorlijk kritisch (zowel op de platenlabels als op mezelf) dus dat komt er voorlopig nog niet echt van...
Oud 24-09-2002, 20:24
Florine
Florine is offline
Nee, ik word liever beoordeeld op mijn zangkwaliteiten dan mijn uiterlijk. Het zou wel een ervaring zijn en misschien ook een leuke verdienste, maar ik zou alleen bekend willen worden door zingen, niet door mooi kijken in de camera.
Advertentie

Regels voor berichten