Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2002, 10:37
Verwijderd
of in welke tabel van binas dat zou moeten staan?
Ik kan alleen maar molaire massa's van mengsels vinden.

Ow, ik moet het wel vandaag weten, dus morgen hoef je niet meer te reageren
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-09-2002, 10:43
Kat
Kat is offline
24,31, t staat op blz 256 van je binas, in dit geval is dat dus de atoommassa van het element!!! dat heb je vorig jaar geleerd, in hoofdtuk 5 om precies te zijn.

alsjeblieft!
Oud 01-09-2002, 10:48
Verwijderd
tsss, we zitten nu al... nou een hele tijd op msn, en het eerste wat ik je vroeg was of je de molmassa van magnesium wist...

had je me best wel kunnen vertellen...
maar toch bedankt
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 10:52
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Kat schreef:
24,31, t staat op blz 256 van je binas, in dit geval is dat dus de atoommassa van het element!!! dat heb je vorig jaar geleerd, in hoofdtuk 5 om precies te zijn.

alsjeblieft!
Even een correctie: 24,31 is inderdaad de atoommassa van magnesium, maar het is ook de molmassa in gram, dus 1 mol magnesium heeft een massa van 24,31 gram, waaruit volgt dat 1 gram magnesium overeenkomt met 1/24,31 mol ofwel 1000//24,31 mmol, wat ongeveer gelijk is aan 41,14 mmol.
@vleermuissie: in tabel 39 en 104 van Binas vind je de atoommassa van de elementen. De tabel waarnaar jij verwees (tabel 41) geeft inderdaad de molmassa van verbindingen weer.
Oud 01-09-2002, 11:20
Kat
Kat is offline
sorry, ik had hem ook ff niet meer door, en bovendien, tis nog niet eens 12 uur, ik ben nog niet wakker hoor...
als je het zo rond een uur if 3 had gevraagt had je al weer meer kans gehad...
Reageren

Regels voor berichten