Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2002, 15:24
aguila
aguila is offline
M'n beste vriendin heeft me in 1 keer laten stikken
Ik snap niej hoe ze me dit heefft aan kunne doen, want ze weet dak et moeilijk heb.
Ik ben der altijd al bang voor geweest, want ik heb een keer precies etzelfde meegemaakt. En bij t kleinste dingetje dacht ik al dat ze me niej meer wou als beste vriendin
En nou heeft ze me gwoon in de steek gelaten, en ik haat nou alles en vooral mezelf
Maarja julliej hebben niks aan mijn verhaal, dus ik kap maar, k moest et alleen ff kwijt......
Oud 01-09-2002, 15:37
REIE
REIE is offline
Zijn jullie langzaam uit elkaar gegroeid, en laat ze je daardoor ineens zitten?

REIE
Oud 01-09-2002, 16:16
Verwijderd
wat is er dan precies gebeurd? In welke zin heeft ze je dan laten stikken?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 16:21
Angeles
Angeles is offline
Inderdaad, misschien kun je het verhaal een beetje toelichten. Wat is er precies gebeurd?

Overigens, als je altijd al bang bent geweest dat ze je in de steek zou laten vraag ik me af of die vriendschap wel zo geweldig was en of je niet beter af bent zonder haar. Telkens op eieren moeten lopen voor het geval ze je niet meer wil lijkt mij niks.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 18:12
aguila
aguila is offline
Nou et ging zow:

We gingen altijd veel met elkaar om. We zagen elkaar elke dag,
want we wonen best dicht bij elkaar: 1 straat verder.
Maar toen gingen we opeens met een ander meisje om en op een gegeve moment was ze nooit meer zonder dat meisje.
Nou okeej ik d8 ik moet er niks achter zoeken, maar ik heb nou al
een week niks meer van der gehoord omda ze de hele tijd met da ene meisje is. En op msn zegt ze geen woord tegen me en ga
zow maar door. ik mag nergens meer mee naar toe.
En nou zei een vriendin van me da ze denkt omdat dat ene meisje populairder is als mij ofzow. En dat ze nou denkt da ze
ook populairder word. Maar dat heb ik dus ook met een andere ex beste vriendin gehad. gwoon precies etzelfde

Dus ik was niej perse bij haar bang dat ze me in de steek liet, dat heb ik gwoon bij iedreen

A.
Oud 01-09-2002, 22:03
Verwijderd
Sja, als populariteit voor iemand belangrijker is dan vriendschap zou ik me toch gaan afvragen of ik diegene uberhaupt wel als beste vriendin wil..??

Ik weet van een goede vriendin van mij, die van de een op de andere dag brak met haar beste vriendin. Er speelde van alles omheen.. maar degene waarmee werd gebroken, ook goede vriendin van mij, heeft er erg onder geleden in eerste instantie. Maar heeft zich nu beseft die ander niet nodig te hebben, maar alleen haarzelf nodig te hebben. Ze heeft vanzelf andere vrienden om zich heen verzameld en gebruikt de term beste vreindin ook niet meer, omdat dit altijd zo relatief is.

Besef je dat je zelf een heel waardevol persoon bent, maar dat lang niet iedereen al zo ver is als jij. Zij stelt populariteit boven vriendschap, en moet dus nog een hoop dingen leren die jij wel al weet. Laat het je niet de grond intrappen ofzo, maar trek naar andere mensen toe, doe leuke dingen etc. Hou je met jezelf bezig, en laat haar die fout maar maken, want zij zal hier nog wel tegen aanlopen..
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 12:50
aguila
aguila is offline
Mjah ik bemoei me nou ook absoluut niej meer met haar. Ik ben gwoon erg kwaad op haar van wat ze heeft gedaan. gwoon een soort haat. Maar populariteit heeft bij mij altijd heel erg onder gestaan. Dat boeiende me helemaal niks, Maar k heb gelukkig nog een paar goeie vrienden die me hardstikke leuk opvangen en ook boos zijn op me ex beste vriendin. Die snappen ook niet wrom ze dat opeens heeft gedaan.

Ik kwam er gsiter nog tegen met da andere meisje. en ik deed echt heel kill tegen haar en zij helemaal entousiast naar me toe ik heb je lang niej gezien zei ze enzow. en daarna ging ze weer doodleuk bij da andere meisje staan en helemaal overdreven stoer doen. Bah wat had ik daar een hekel aan
Oud 02-09-2002, 13:32
Quiana
Quiana is offline
Hey meis,
t klinkt stom, *kweet*, maar laat haar
lekker doen wat ze wil,
ze komt zichzelf -zoals eerder gezegd-
echt wel tegen..

*knuf*
Oud 02-09-2002, 14:56
aguila
aguila is offline
Mjah k weet et, maar k voel me wel klotew

*knuffiej trug*
Oud 02-09-2002, 15:30
A loved one
A loved one is offline
Je mag toch wel andere vriendinnen hebben? Ik zou gek worden als ik dag in, dag uit met een en dezelfde persoon om zou moeten gaan. Bovendien, wie zegt dat ze het voor de populariteit doet? Misschien zit die vriendin wel alleen maar te stoken, weet jij veel.

Heb je het er eigenlijk al over gehad met die beste vriendin? Anders zit je er dadelijk voor van alles en nog wat te beschuldigen terwijl dat helemaal niet waar is.

Of begrijp ik het niet helemaal?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 15:33
aguila
aguila is offline
neej volgens mij begrijp jij t niej helemaal
Oud 02-09-2002, 15:44
A loved one
A loved one is offline
Citaat:
aguila schreef:
neej volgens mij begrijp jij t niej helemaal
Het zou misschien een goed idee zijn om het me dan eens uit te leggen, wat jij?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 11:22
aguila
aguila is offline
Citaat:
A loved one schreef:

Het zou misschien een goed idee zijn om het me dan eens uit te leggen, wat jij?
Mjah das wel een goed ideej, maar t staat hier boven al
Maargoed kijk ik heb ook andere vrienden en ga ook best vaak met ze om. En zij heeft ook genoeg andere vrienden waar ze mee omgaat. Maarja als iemand een week niks van zich laat hore omdat diegene met da andere meisje steeds weg is, terwijl ik hier een hele week alleen in me uppiej in dit huis zit vind ik et best wel erg lullig en voel ik me in de steek gelaten.
Oud 03-09-2002, 15:48
moenbase
moenbase is offline
Heb jij (ook) geen andere vriendinnen dan?
Oud 03-09-2002, 18:32
aguila
aguila is offline
Citaat:
moenbase schreef:
Heb jij (ook) geen andere vriendinnen dan?
ja tuurlijk

kijk maar 1 berichiej naar boven
Oud 03-09-2002, 21:28
A loved one
A loved one is offline
Citaat:
aguila schreef:

Mjah das wel een goed ideej, maar t staat hier boven al
Maargoed kijk ik heb ook andere vrienden en ga ook best vaak met ze om. En zij heeft ook genoeg andere vrienden waar ze mee omgaat. Maarja als iemand een week niks van zich laat hore omdat diegene met da andere meisje steeds weg is, terwijl ik hier een hele week alleen in me uppiej in dit huis zit vind ik et best wel erg lullig en voel ik me in de steek gelaten.
Om heel eerlijk te zijn snap ik je probleem nog steeds niet. Ik bedoel, een week... Als iemand even met iemand anders om wilt gaan, dan ga je toch gewoon iets afspreken met de andere vrienden die je hebt? Zit je ook niet meer in je eentje in het huis. Of je kunt eens zelf initiatief nemen en haar opbellen. Ideetje?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 16:05
aguila
aguila is offline
ohg laat maar allemaa.
t ligt gwoon allemaal aan mij

maar bedankt voor de reactie's
Oud 04-09-2002, 16:10
A loved one
A loved one is offline
Citaat:
aguila schreef:
ohg laat maar allemaa.
t ligt gwoon allemaal aan mij

maar bedankt voor de reactie's
dat zeg ik toch niet. Ik zeg dat het misschien ook wel aan jou zou kunnen liggen. Jij kan ook fouten maken, zij ook, maar om daar nou een vriendschap door laten te verpesten...
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 16:17
aguila
aguila is offline
Citaat:
A loved one schreef:

dat zeg ik toch niet. Ik zeg dat het misschien ook wel aan jou zou kunnen liggen. Jij kan ook fouten maken, zij ook, maar om daar nou een vriendschap door laten te verpesten...
Neej maar tis gwoon zow. als ik contact zoek dan wil zij t liefst glijk weer avn me af. ze is 24 uur per dag bij dat andere meisje

t ligt gwoon aan mij. k ben gwoon een stomme, domme, verschrikkelijke K*twijf ofzoww. en ik ben beetje down. en dan krijg je dat mensen bij je weg gaan
Oud 04-09-2002, 18:03
Verwijderd
Nja.. aan je laatste berichtje stoor ik me dan weer best wel..

Ik bedoel ja joh, leg de schuld maar bij jezelf neer, ga jezelf maar flink zitten halen en zwelgen in zelfmedelijden, maar denk je dat je daar ene reet mee opschiet?

Je kan hier op verschillende manieren mee omgaan.. Je kan doen wat je nu doet, je conclusies trekken, bot tegen haar gaan doen, jezelf heel zielig vinden enz.

Maar je kan ook die vriendin opbellen, en haar rechtstreeks zeggen van heej, ik heb het idee dat je nogal veel naar dat andere meisje toetrekt.. wil je ook nog wel met mij omgaan? Want ik heb je nogal gemist de afgelopen week. Ik vind het echt niet erg dat je ook met anderen omgaat, maar zou het leuk vinden je tussendoor ook nog te zien en met je af te spreken. Ik voel me op deze manier wat in de steek gelaten, als er iets is heb ik liever dat je dat eerlijk zegt.

Zoiets dergelijks.. En dan moet je je even af gaan vragen, welke manier geeft duidelijkheid? Welke manie rgeeft misschien een oplossing? enz enz enz.. en die manier volgen..

Maar ga nou niet zo jezelf de schuld zitten geven en de grond in zitten boren want je weet zelf ook echt wel dat dat onzin is, je bent niet dom..

En misschien is beste vriendinnen dan niet meer mogelijk, maar is er dan meteen helemaal geen vriendschap meer mogelijk? Ikzelf noem vriendinnen hoe dan ook geen beste vreindin, want het verschilt ontzettend per periode met wie ik het meeste en beste opschiet. de ene periode maak je vooral lol en dat doe je met die, de andere periode is wat serieuzer dat doe je met die, de andere periode is wat avontuurlijker dat doe je met die enz enz enz..

Ik dnek dat je zo heftig reageert doordat het je al eens is overkomen, maar als je heel rationeel gaat nadenken, en alles even relativeert.. zie je dan zelf echt niet dat haar gewoon aanspreken en het niet meteen zien als in de steek gelaten ms een betere manier is?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 19:00
aguila
aguila is offline
mjah ik heb der wel al is gebeld daarom en toen hebben we elkaar weer 1 keer gezien en toen vond ze et blijkbaar niet meer nodig om verder met me af te spreken, want ik had de volgende dag wat met der afgesproken. zegt ze et opeens af om een rare reden. Maarja van mij hoeft et zow nie meer.
Oud 04-09-2002, 19:12
Verwijderd
Citaat:
aguila schreef:
mjah ik heb der wel al is gebeld daarom en toen hebben we elkaar weer 1 keer gezien en toen vond ze et blijkbaar niet meer nodig om verder met me af te spreken, want ik had de volgende dag wat met der afgesproken. zegt ze et opeens af om een rare reden. Maarja van mij hoeft et zow nie meer.
Nou ja, als het niet meer zo hoeft van jou hoef je je er dus verder ook niet druk meer om te maken.. Totaal niet lullig bedoeld, maar als jij het opgeeft zonder om uitleg te vragen bij haar en op die manier de vriendschap proberen te redden, was het dan wel zo een geweldige vriendschap?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 19:18
aguila
aguila is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:

Nou ja, als het niet meer zo hoeft van jou hoef je je er dus verder ook niet druk meer om te maken.. Totaal niet lullig bedoeld, maar als jij het opgeeft zonder om uitleg te vragen bij haar en op die manier de vriendschap proberen te redden, was het dan wel zo een geweldige vriendschap?
Tja ik weet et nie. Eigenlijk vind ik et wel belangrijk. Maar ik weet gwoon niet presies wat ik moet doen
Reageren

Regels voor berichten