Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Het probleem van knappe mensjes: de gedachte dat niemand echt van ze houdt, omdat haast alle jongens / meiden haar / hem als object zien.
Het probleem van onaantrekkelijke mensjes: de gedachte dat niemand hem / haar ziet staan en ze daardoor een laag zelfbeeld hebben. Zijn knappe mensen gelukkiger dan minder-knappe mensen? Neuh, ik denk het niet. Het verschil zal niet al te groot zijn in ieder geval. Knappe mensen lijken alleen vaak gelukkiger, omdat ze meestal ook socialer zijn (hoger zelfbeeld dan minder knappe mensen -> minder sociale spanning -> vrijer in omgang). |
![]() |
|
![]() |
na veel vuldig gepraat te hebben over dit onderwerp is een profesioneel panel erachter gekomen.
je kan als je mooi bent ook niet lekker in je vel zitten. dat straal je dan ook uit. dus daar heeft het mee te maken. als je je lelijk voelt ga je er ook lelijk uit zien. misschien dat dat 't is? dus dan doe je jezelf niet ten goede. mensen zijn mensen en er zijn er zoveel dat je dit soort stellingen nooit met ja kan beantwoorden...
|
minder knap zijn is niet erg
knap is is hartstikke leuk je kan zo iemand krijgen die je leuk vind maar lelijk zijn is wel erg ik bedoel als je niet knap bent maar wel gewoon zal je opzich niet moeten klagen maar als je er gewoon lelijk uitziet en men zegt dat gewoon tegen je is dat minder aangenaam. heel erg knap zijn maaar weinig mensen als je de heledag tv kijkt en dan buiten rond kijkt zie je dat de mensen een stuk minder knap zijn. trouwens van de mensen die zo knap zijn zijn meestal populair en vinden dat zelf niet eens leuk dat zal je wel willen met hun te ruilen maar dat gaat eenmaal niet. knap of minder knap is niks verkeeds aan als je maar niet zo lelijk ben(zoals ik) |
![]() |
|
Ik ben et er niej mee eens.
Kijk iemand die knap is kan ook heel veel problemen hebben, of die kan zichzelf lelijk vinden. En minder knappe mensen kunnen precies etzelfde hebben, Maar et is dus niet zow dat knappe mensen gelukkiger zijn...
|
![]() |
Nee je het maakt voor je gelukkigheid echt niet uit of je knap of lelijk bent... als je echt gelukkig bent straal je dat volgens mij ook wel uit en ga je er dus leuker uitzien. Volgens mij mensen die heel erg graag knap gevonden willen worden door de buitenwereld en dus heel erg met hun uiterlijk bezig zijn zijn meestal niet echt gelukkig...
|
Jezelf wel of niet knap vinden is misschien meer iets dat tussen de oren zit.
De één vind zich wel leuk er uit zien terwijl anderen ze weer als 'niet-knap' of 'lelijk' beschouwen. Zo is het dan ook met mensen die zich niet knap vinden, maar het eigenlijk wel zijn in de ogen van (een hoop) anderen.
||
Ja, over het algemeen wel. Natuurlijk hebben ze dezelfde problemen (blablabla...), maar ze kunnen zich met een ding troosten; ik ben in ieder geval knap. Zoals sommige mensen zich troosten met de gedachte dat ze slim zijn, of "anders dan de massa" (aargh!!). Dus ze hebben een extra voordeel, zeker als ze óók nog slim zijn (slim + knap is beter dan alleen maar knap, of alleen maar slim).
Maar ja, das voor iedereen anders natuurlijk... ![]() (het is mich et wah?) Citaat:
![]() |
![]() |
|
Niemand is lelijk vindt ik.....Vaak hebben de knappere mensen een eigen dunk van hiet tot....En die vinden zichzelf vaak beter dan anderen....
Ik vindt dat je naar het innerlijk moet kijken....dan pas kun je zien of iemand knap is of lelijk... Wat moet je met een man/vrouw die supperknap is maar je alleen maar als een stuk stront behandeld?? Daar heb je helemaal niks aan....
||
Citaat:
"hij behandeld mij niet echt goed, maar hij is wel heel knap/leuk!" Dat soort uitspraken heb ik al meerdere malen gehoord, en niet alleen op dit forum. Of nog erger is het eigenlijk wanneer anderen het bemerken bij hen dat ze behandeld worden op een voor-jou-onredelijke-manier.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
ik praatte toevallig vandaag met een heel knap (en écht knap, iedereen fluit naar haar
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Alsjeblieft.
|
Mja, ik ga mee met de mening van anderen.
't hangt er idd helemaal vanaf hoe jij je erbij voelt. Als iemand die heel knap is een minderwaardigsheidscomplex krijgt doordat hij/zij denkt dat er alleen naar d'r/z'n uiterlijk word gekeken, is die echt niet gelukkig ofzo. Maar, iemand die knap is, zal makkelijker vrienden maken, een vriend(in) krijgen etc. Mensen die er knap uitzien krijgen toch wel eerder vrienden dan mensen die er minder knap uitzien.
|
![]() |
|
![]() |
Knappe mensen zijn misschien gelukkiger in de zin van dat ze dát probleem (tobben over hun uiterlijk of zelfs buitengesloten of gepest worden op basis van hun uiterlijk) niet hebben. Andere problemen kunnen ze natuurlijk wel hebben. Hoewel er misschien ook knappe mensen zijn die zichzelf niet knap vinden. Misschien zijn - in dat opzicht dan - mensen die tevreden zijn met hun eigen uiterlijk gelukkiger, of ze nou in werkelijkheid echt knap zijn of niet.
Als je heel erg knap bent kun je daardoor wel allerlei andere problemen hebben: jaloezie van andere meiden, daardoor buitengesloten worden en weinig vriendinnen hebben, mensen die denken dat je arrogant bent, lastig gevallen worden door jongens, leuke jongens die je niet durven te benaderen, jongens die alleen iets met je willen om met je te pronken, niet serieus genomen worden omdat er door sommige mensen wordt gedacht: mooi = dom, enzovoort, enzovoort. |
![]() |
||
Citaat:
Uitzonderingen zijn er altijd, 't ging me meer om het 'in het algemeen'. (Zonder te generaliseren!) En natuurlijk ook hoe jullie er over denken. [Zie topic-onderwerp] Niet om 1 meisje die zich toevallig depri voelt maar bloedmooi is. ![]() Oh trouwens...'k wil nog even inhaken op de woorden 'gelukkig zijn'.... Ik kan me best voorstellen dat als iemand b.v. een familielid verliest hij of zij niet gelukkig is op dat moment. Het gaat me ook meer om de problemen die zich voordoen bij dat persoon zélf die te maken hebben met b.v. zelfacceptatie.
||
Citaat:
|
![]() |
boeiuh alsof het iets uitmaakt of je knap of lelijk bent, als je vrienden hebt, en gewoon mensen die van je houden om wie je bent, en geen ernstige problemen hebt (zoals mishandeling Ed.) dan is volgens mij iedereen gelukkig en maakt het echt niet uit of je knap of lelijk bent.
misschien wel in zin dat knappe mensen zich zekerder voelen en daardoor meer vrienden hebben, maar dat gaat dan weer over de vraag zijn knappe mensen zekerder van zichzelf als lelijke mensen.. Ik vind mezelf niet lelijk maar ook niet knap en als ik dat dan zeg, dan krijg ik van die reacties: vind jij jezelf lelijk dan heb je echt een probleem, want je bent helemaal niet lelijk. ook al vind ik dat van mezelf, ik kan niet zeggen dat ik ongelukkig ben en heb dus ook geen probleem.
||
![]() |
Citaat:
![]() mensen, neem het van mij aan, ik heb er zelf geen wetenschappelijk onderzoek naar verricht maar ik ben er zeker van dat als dit gebeurt de uitkomst de volgende gaat zijn: knappe mensen zijn gelukkiger dan on-knappe (of gewoon lelijke) mensen. uiterlijk is in onze maatschappij, en vooral in sociale contacten en relaties, ongelooflijk belangrijk geworden. wie niet knap is, moet iets heeeel uitzonderlijks doen om toch nog mee te tellen. wie knap is, hoeft verder niets bijzonders te doen om toch haar/zijn deel van de aandacht te krijgen. wie knap is, heeft in elk geval bijna altijd een hoger zelfbeeld (tenzij door jeugdtrauma's of iets dergelijks), ook al omdat iedereen veel aardiger is tegen een knap dan een lelijk iemand.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Knappe mensen kunnen ook een goeie familie- en vriendschapsband hebben, minder knappe mensen kunnen ook problemen hebben met hun ouders/vriendschappen.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
die afgunst, dat is wel waar, maar als ik rond mij kijk, gebeurt dat maar op kleine schaal (ik ben ook bijzonder afgunstig op mijn beste vriendinnen, maar daar ondervinden zij toch geen nadeel van) eenzaamheid? das toch nieuw voor mij. ken weinig mooie mensen die eenzaam zijn. lastiggevallen worden: zeker wel waar, natuurlijk wel eerder voor meisjes dan jongens, maar dit is dus wel degelijk een punt vooroordelen: misschien in lichte mate, maar vaak wordt ook van bijvoorbeeld een dik iemand aangenomen dat hij/zij dom is. geldt helemaal niet alleen voor knappe mensen. intimidatie: kan wel meespelen ja. maar toch ook eerder beperkt lijkt me.
||
![]() |
Citaat:
ik zeg ook niet dat uiterlijk de enige reden is tot geluk of depressiviteit, maar wel dat algemeen gezien knappe mensen hoger zelfbeeld etc. hebben. tenslotte bestaat er geen verband tussen familiebanden en uiterlijk.
|
Theorietje van mij hierover: Ik denk dat knappe mensen die zichzelf lelijk vinden net zo ongelukkig zijn als lelijke mensen die zichzelf lelijk of knap vinden. Het gelukkigst zijn de mensen die zichzelf accepteren en zichzelf niet knap dan wel lelijk vinden.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Gelijkheid der mensen Love & Peace | 11 | 28-01-2008 09:27 | |
Liefde & Relatie |
op meisjes af gaan Doemyernogmaar1 | 33 | 09-03-2007 18:30 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd 2: Kies uw winnende verhaal. Ieke | 102 | 04-01-2004 00:20 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] De ondraaglijke lichtheid clubje | 124 | 27-09-2003 11:07 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Yara Verwijderd | 107 | 23-07-2003 23:58 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Gelukkig zijn... Saartje* | 30 | 30-01-2003 12:04 |