Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-09-2002, 18:29
lieve
lieve is offline
Hey iedereen

Ik weet niet of dit hier wel hoort! Maar er stond ergens dat je hier ook iets mag neertypen als je problemen hebt met familie, dus ... hier gaat ie?!

Ik heb deze vakantie een fantastische vriendengroep gekregen! Ze zijn echt de max en we zagen elkaar dan ook best wel veel tijdens de vakantie ... zowat elke dag!
Natuurlijk is op 2 september het school begonnen! Ik weet ook wel dat ik ze nu minder kan zien! En dat versta ik ook, het school gaat immers voor!
Maar ik belde daarjuist met een vriendin en ik was bezig dat ik morgenmiddag ff naar haar thuis zou komen(want we zitten niet meer bij elkaar op school enzo)! Begon mijn ma tegen mij te roepen dat ik NIET buiten mag! Ik moet 's woensdags huiswerk maken enzo, ik moet er niet aan denken dat ik veel buiten mag!
Ik vroeg haar kalm waarom mijn zus elke woensdag buiten mocht toen zij even oud was als ik!? Ze antwoorde dat ik een zwaardere richting volg en daardoor meer aan school moet denken dan aan vrienden en uitgaan!
Ok ok, ik weet het wel! 's Woensdags moet ik uitkijken wat ik doe! Want ik wil 's morgens naar school, 's middags naar vrienden en 's avonds moet ik dan weer naar de sporttraining! Ik weet dat er dan niet veel tijd meer overschiet om aan m'n huiswerk te werken! Maar ze laat het me nog niet eens proberen! Ze begint gewoon uit te vliegen zonder reden!
Ik zei dat als het zo zat, ik dan wel minder zou gaan sporten zodat ik meer bij m'n vrienden zou kunnen zijn MAAR daar kwam de volgende lading! (Ik weet nu ook dat ik dat maar in de woede gezegt heb,en dat ik dat zeker niet zou doen!)

Maar ik heb nu wel het gevoel dat ik gestraft word omdat ik nu eenmaal een zwaardere studierichting volg dan mjn zus!

Ik doe mijn best op school, heb vrienden en wil sporten!
Ik wil niets laten vallen!
Maar ik heb het vorig jaar wel allemaal gehad ... waarom vliegt ze dan nu zo opeens uit?! Ik weet niet wat het de laatste tijd met haar is maar ze wil gewoon niet meer naar mij luisteren!
Wat kan ik nu in godsnaam doen?

Groetjes Lieve!
Oud 03-09-2002, 18:40
PardonMe
PardonMe is offline
hmzz bij mij is het juist andersom..
Mijn broertje doet VMBO en ik VWO..
Mijn ouders geven mij juist veel vrijheid, want ze weten dat ik dat aankan en dat ik de discipline heb om zelf te werken en te bepalen hoeveel ik moet doen ..
Mijn broertje heeft juist extra steun nodig bij die dingen.. als hem niet regelmatig wordt gezegd dat hij iets moet doen, dan doet hiji niks.. Daarom zit hij nu op het VMBO, als hij gewoon vanaf het begin af aan er een beetje voor had gewerkt dan had hij best de HAVO aangekund, maar hij heeft het gewoon verkloot.
Mijn ouders zijn daarom veel strenger tegenover hem en mag hij minder..

Je zult tegenover je ouders moeten bewijzen denk ik dat je die vrijheid aankunt en dat je zelf kunt werken.. En dat je kunt uitgaan en met vriendinnen afspreken zonder dat je school eronder lijdt..
Oud 03-09-2002, 18:48
gizmo
gizmo is offline
Citaat:
PardonMe schreef:

Je zult tegenover je ouders moeten bewijzen denk ik dat je die vrijheid aankunt en dat je zelf kunt werken.. En dat je kunt uitgaan en met vriendinnen afspreken zonder dat je school eronder lijdt..
yupzz precies... ze willen gewoon niet dat het helemaal de soep inloopt.. dus even laten zien.. en hopelijk zullen ze dan "bekeren"
Oud 03-09-2002, 20:06
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
ik vind jou moeder ongelofelijk onredelijk!! neej, het is helemaal niet normaal dat je iedere woensdags alleen maar aan je school moet denken en je nooit iets anders mag doen!!!

ik deed het afgelopen jaar vwo, ik werkte 2 avonden in de week en ik dans vrijdags en zaterdags de héle dag. ok, ik ben nu gestopt met werken want het werd te veel. mijn moeder vindt ook dat ik nu iets meer aan school moet doen, maar weet dat ik het ook gewoon druk had met alles. maar ondanks dit alles mag ik gewoon mijn vrienden zien wanneer ik er behoefte aan heb!!

want afleiding heb je nodig. dus een hele dag aan je huiswerk zitten is niet nodig.

ik neem trouwens aan dat je in de 2e fase zit... dat snap ik ff niet helemaal. want heb jij geen last van tussenuren en veel vrije ruimte?? waarom probeer je niet zoveel mogelijk huiswerk op school te maken dan?!?! ik red dat prima, zoveel hoef ik thuis dus echt niet te doen behalve tijdens de toetsweken...
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 20:24
Angeles
Angeles is offline
Als je een zwaardere opleiding volgt dan is het wel de bedoeling dat je die opleiding aan kan en dat je dus over het algemeen wat beter kunt leren dan iemand die een lagere opleiding volgt. Het is sowieso niet de bedoeling dat je zo hard moet leren dat je nauwelijks nog vrije tijd overhoudt. Jouw moeder moet begrijpen dat je naast school ook nog een leven hebt. Je zit in de eerste plaats voor jezelf op school en niet voor haar, het is logisch dat ze er op toeziet dat je je school niet verwaarloost, maar ze moet het zeker niet gaan overdrijven, het is in eerste instantie jouw zaak.

Overigens is het op geen enkel niveau een schande om een keer een onvoldoende te halen.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 20:28
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
*RainBow* schreef:

ik neem trouwens aan dat je in de 2e fase zit... dat snap ik ff niet helemaal. want heb jij geen last van tussenuren en veel vrije ruimte?? waarom probeer je niet zoveel mogelijk huiswerk op school te maken dan?!?! ik red dat prima, zoveel hoef ik thuis dus echt niet te doen behalve tijdens de toetsweken...
ja klopt.
Ik heb hetzelfde.
Ik krijg mijn huiswerk meestal wel af in mijn tussenuren, en als ik dan nog thuis iets moet doen dan is dat altijd maar een klein beetje..
Alleen voor de toetsweken moet je wat meer leren en voor PO's ed heb je misschien wat extra tijd nodig, maar ik houd naast school nog genoeg tijd over voor leuke dingen..

ben het ook eens met wat Angeles zegt; jij zit voor jezelf en jouw eigen toekomst op school en niet voor je moeder~..
Oud 03-09-2002, 20:51
Infaustus
Infaustus is offline
je moet je niet zo aanstellen....
Oud 03-09-2002, 20:54
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
Infaustus schreef:
je moet je niet zo aanstellen....
Heb je ook iets inhoudelijks te melden of ben je gewoon met je verkeerde been uit bed gestapt? Waarom is dit aanstellerij als ik vragen mag, of kun je het verder niet onderbouwen en roep je maar wat?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 20:58
Infaustus
Infaustus is offline
Citaat:
Angeles schreef:

Heb je ook iets inhoudelijks te melden of ben je gewoon met je verkeerde been uit bed gestapt? Waarom is dit aanstellerij als ik vragen mag, of kun je het verder niet onderbouwen en roep je maar wat?

ze kan toch net zo goed een andere dag naar d'r vriendin gaan
ik geef d'r moeder groot gelijk
ze loopt te roepen dat ze gestraft word , maar d'r moeder wil gewoon dat ze d'r huiswerk op tijd maakt, da's toch logisch....

Laatst gewijzigd op 03-09-2002 om 21:01.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 21:01
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
Infaustus schreef:

ze kan toch net zo goed een andere dag naar d'r vriendin gaan
ik geef d'r moeder groot gelijk
Als je 16 bent dan ben je toch zeker oud en wijs genoeg om zelf verantwoording te nemen voor je huiswerk? En trouwens, dat ze een hogere opleiding volgt vind ik helemaal een kulargument, want dat betekent vaak ook dat je beter kunt leren.

Ik vind de hele achterliggende reden gewoon belachelijk.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 21:03
Infaustus
Infaustus is offline
Citaat:
Angeles schreef:

Als je 16 bent dan ben je toch zeker oud en wijs genoeg om zelf verantwoording te nemen voor je huiswerk? En trouwens, dat ze een hogere opleiding volgt vind ik helemaal een kulargument, want dat betekent vaak ook dat je beter kunt leren.

Ik vind de hele achterliggende reden gewoon belachelijk.

misschien heeft ze wel helemaal geen verantwoordelijkheids gevoel

en ook al kun je beter leren dan iemand die op de mavo o.i.d zit je zult toch je huiswerk moeten maken....
Oud 03-09-2002, 21:06
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
Infaustus schreef:

misschien heeft ze wel helemaal geen verantwoordelijkheids gevoel

en ook al kun je beter leren dan iemand die op de mavo o.i.d zit je zult toch je huiswerk moeten maken....
Ja, maar dat moet je ook als je op de mavo zit, dus dan vind ik het nog belachelijk dat er andere regels gelden dan voor die zus met die lagere opleiding. Het gaat erom dat je niet per se harder moet leren op het VWO dan op het VMBO, als je keihard moet leren voor een 6 als je op het VWO zit dan zit je er niet op je plaats.

En als ze minder verantwoordelijkheidsgevoel heeft dan kan die moeder ook zeggen dat ze daarom niet naar buiten mag en die zus wel. De reden dat ze een hogere opleiding doet blijft belachelijk. Huiswerk maken moet je overal.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 21:10
Infaustus
Infaustus is offline
Citaat:
Angeles schreef:

Ja, maar dat moet je ook als je op de mavo zit, dus dan vind ik het nog belachelijk dat er andere regels gelden dan voor die zus met die lagere opleiding. Het gaat erom dat je niet per se harder moet leren op het VWO dan op het VMBO, als je keihard moet leren voor een 6 als je op het VWO zit dan zit je er niet op je plaats.

En als ze minder verantwoordelijkheidsgevoel heeft dan kan die moeder ook zeggen dat ze daarom niet naar buiten mag en die zus wel. De reden dat ze een hogere opleiding doet blijft belachelijk. Huiswerk maken moet je overal.

als haar moeder het nodig vind om met 2 maten te meten kan ik daar ook niks aan doen...
ik kan me er wel iets bij voorstellen
aan gezien je op het vwo meer moet leren en maken dan op de mavo..en ook al heb je een iq van 180 , je zult nog steeds moeten leren voor toetsen e.d...
Oud 03-09-2002, 21:16
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
Infaustus schreef:

als haar moeder het nodig vind om met 2 maten te meten kan ik daar ook niks aan doen...
ik kan me er wel iets bij voorstellen
aan gezien je op het vwo meer moet leren en maken dan op de mavo..en ook al heb je een iq van 180 , je zult nog steeds moeten leren voor toetsen e.d...
Ja, en? Relatief hoef je misschien wel minder hard te werken. Ik zit op de universiteit en hoef veel minder te doen aan mijn studie dan mijn nichtjes destijds op het HBO, ook qua thuisstudie. Het is dus niet: hoe hoger het niveau, hoe meer werk. En het blijft dus gewoon onzin dat het VWO je per definitie meer tijd kost. Iemand op de mavo kan veel en veel harder moeten werken.

En dan nog, als je 16 bent dan ben je oud en wijs genoeg om zelf je verantwoordelijkheid te nemen, dan hoeft je moeder je tijd echt niet meer in te delen. Als je die verantwoordelijkheid zelf niet kan dragen dan moet je daar de consequenties maar van dragen. Je moeder kan je niet tot je 30ste achter de vodden zitten.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 21:28
lady_x
lady_x is offline
Oud 04-09-2002, 20:23
lieve
lieve is offline
Ok,

neen, ik heb geen tussenuren! Waardoor ik, als ik huiswerk heb het dan ook thuis moet doen! Meestal krijg ik alles tamelijk vlug af! Maar het gaat ook niet om mijn huiswerk!
Het GING er bij mijn ma gewoon om, dat ik deze vakantie al genoeg tijd had doorgebracht met m'n vrienden en dat het nu terug tijd was om te leren!
Ik heb wel verantwoordelijkheidsgevoel, want ik heb nog nooit een taak te laat afgegeven ... ik ben vrij stipt enzo! Het verantwoordelijkheidsgevoel mankeert me niet!
Maar ik kon gewoon niet verstaan waarom mijn zus die Kunst gevolgt heeft MEER mocht genieten van haar vrijheid en vrienden, dan ik!

Ik heb het nu eindelijk uitgepraat met mijn ma! Heel de familie oefende teveel druk uit op mij! Ze verwachten steeds dat ik altijd goed scoor op school, dat ik goede prestaties geef op sportvlak en dat ik steeds klaarsta voor iedereen!
Thuis waren er de laatste tijd ook veel problemen en ze kwamen steeds bij mij! Zowel m'n moeder, mijn vader als mijn zus! Alsmaar over elkander zagen terwijl ik het verder tegen niemand kon zeggen!
We hebben het uitgepraat en m'n moeder heeft me beloofd meer vrijheid te geven en me meer m'n verantwoordelijkheid te laten gebruiken! Dat ik zelf kan beslissen of ik dus in het weekend en in vrije namiddagen buiten kan of dat het niet gaat door schoolwerk!
Ik mag zelfs als ik het wil, maar 1x in de week meer gaan sporten! Als het me te zwaar zou worden of dat ik gewoon meer zin heb om iets te gaan drinken met vrienden! Of eens een gezellig avondje door te brengen met m'n vriend!
Het is niet dat ze me niet vertrouwd!
Ik heb haar eindelijk gezegt dat ze me meer vrijheid moet geven, nu ik in m'n laatste jaar zit! Is er al genoeg druk zonder dat zij nog eens op m'n kop zitten!

de gewone schoolprestaties, mijn eindwerk, mijn project dat een heel jaar duurt, de leerlingenraad! En dan hebben we het nog maar over school! Dan komt er nog de sport bij en m'n vrienden en m'n vriend!

Allé, ik bedank jullie allemaal om te reageren ook diegene die het helemaal niet met mij eens waren!
Greetz Lieve
Oud 04-09-2002, 20:27
PardonMe
PardonMe is offline
jow geen probleem..
En gelukkig dat je het zo goed hebt uit kunnen praten met je ouders!
maareuhzm waarom gebruik je elke keer een uitroepteken in plaats van een punt..?
Oud 05-09-2002, 09:16
lieve
lieve is offline
Omdat ik liever uitroeptekens gebruik dan punten!!!!!!!!!
Oud 05-09-2002, 09:45
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
lieve schreef:
Omdat ik liever uitroeptekens gebruik dan punten!!!!!!!!!
hmzz ja dat is duidelijk op zich niet zo'n probleem ofzo, maar zo kom je nogal schreeuwerig over..
Oud 05-09-2002, 09:50
gizmo
gizmo is offline
idd, hele tijd het gebruik van uitroeptekens lijkt net alsof je alles wat je heb getypt... schreeuwend bedoeld... beetje vaag maar oke
Oud 05-09-2002, 10:39
Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
PardonMe schreef:

hmzz ja dat is duidelijk op zich niet zo'n probleem ofzo, maar zo kom je nogal schreeuwerig over..
JAHH IK BEN HANS, GAAN WE SCHAPEN NEUKUH?? Hans Teeuwen

ik ben iemand die graag pizza eet!

een uitroepteken schreeuwerig
Oud 05-09-2002, 15:52
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
Kazanka schreef:
een uitroepteken schreeuwerig
Als je na elke zin een uitroepteken plaatst, in plaats van een normale punt, dan kom je enigzins schreeuwerig over ja..
Net als wanneer je alleen in hoofdletters schrijft..
Reageren

Regels voor berichten