Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
ik vind jou moeder ongelofelijk onredelijk!! neej, het is helemaal niet normaal dat je iedere woensdags alleen maar aan je school moet denken en je nooit iets anders mag doen!!!
ik deed het afgelopen jaar vwo, ik werkte 2 avonden in de week en ik dans vrijdags en zaterdags de héle dag. ok, ik ben nu gestopt met werken want het werd te veel. mijn moeder vindt ook dat ik nu iets meer aan school moet doen, maar weet dat ik het ook gewoon druk had met alles. maar ondanks dit alles mag ik gewoon mijn vrienden zien wanneer ik er behoefte aan heb!! want afleiding heb je nodig. dus een hele dag aan je huiswerk zitten is niet nodig. ik neem trouwens aan dat je in de 2e fase zit... dat snap ik ff niet helemaal. want heb jij geen last van tussenuren en veel vrije ruimte?? waarom probeer je niet zoveel mogelijk huiswerk op school te maken dan?!?! ik red dat prima, zoveel hoef ik thuis dus echt niet te doen behalve tijdens de toetsweken... |
![]() |
|
![]() |
Als je een zwaardere opleiding volgt dan is het wel de bedoeling dat je die opleiding aan kan en dat je dus over het algemeen wat beter kunt leren dan iemand die een lagere opleiding volgt. Het is sowieso niet de bedoeling dat je zo hard moet leren dat je nauwelijks nog vrije tijd overhoudt. Jouw moeder moet begrijpen dat je naast school ook nog een leven hebt. Je zit in de eerste plaats voor jezelf op school en niet voor haar, het is logisch dat ze er op toeziet dat je je school niet verwaarloost, maar ze moet het zeker niet gaan overdrijven, het is in eerste instantie jouw zaak.
Overigens is het op geen enkel niveau een schande om een keer een onvoldoende te halen. |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb hetzelfde. Ik krijg mijn huiswerk meestal wel af in mijn tussenuren, en als ik dan nog thuis iets moet doen dan is dat altijd maar een klein beetje.. Alleen voor de toetsweken moet je wat meer leren en voor PO's ed heb je misschien wat extra tijd nodig, maar ik houd naast school nog genoeg tijd over voor leuke dingen.. ben het ook eens met wat Angeles zegt; jij zit voor jezelf en jouw eigen toekomst op school en niet voor je moeder~..
||
Citaat:
ze kan toch net zo goed een andere dag naar d'r vriendin gaan ik geef d'r moeder groot gelijk ze loopt te roepen dat ze gestraft word , maar d'r moeder wil gewoon dat ze d'r huiswerk op tijd maakt, da's toch logisch....
Laatst gewijzigd op 03-09-2002 om 21:01. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik vind de hele achterliggende reden gewoon belachelijk. |
![]() |
||
Citaat:
misschien heeft ze wel helemaal geen verantwoordelijkheids gevoel en ook al kun je beter leren dan iemand die op de mavo o.i.d zit je zult toch je huiswerk moeten maken....
||
![]() |
Citaat:
En als ze minder verantwoordelijkheidsgevoel heeft dan kan die moeder ook zeggen dat ze daarom niet naar buiten mag en die zus wel. De reden dat ze een hogere opleiding doet blijft belachelijk. Huiswerk maken moet je overal. |
![]() |
||
Citaat:
als haar moeder het nodig vind om met 2 maten te meten kan ik daar ook niks aan doen... ik kan me er wel iets bij voorstellen aan gezien je op het vwo meer moet leren en maken dan op de mavo..en ook al heb je een iq van 180 , je zult nog steeds moeten leren voor toetsen e.d...
||
![]() |
Citaat:
En dan nog, als je 16 bent dan ben je oud en wijs genoeg om zelf je verantwoordelijkheid te nemen, dan hoeft je moeder je tijd echt niet meer in te delen. Als je die verantwoordelijkheid zelf niet kan dragen dan moet je daar de consequenties maar van dragen. Je moeder kan je niet tot je 30ste achter de vodden zitten. |
![]() |
|
![]() |
Ok,
neen, ik heb geen tussenuren! Waardoor ik, als ik huiswerk heb het dan ook thuis moet doen! Meestal krijg ik alles tamelijk vlug af! Maar het gaat ook niet om mijn huiswerk! Het GING er bij mijn ma gewoon om, dat ik deze vakantie al genoeg tijd had doorgebracht met m'n vrienden en dat het nu terug tijd was om te leren! Ik heb wel verantwoordelijkheidsgevoel, want ik heb nog nooit een taak te laat afgegeven ... ik ben vrij stipt enzo! Het verantwoordelijkheidsgevoel mankeert me niet! Maar ik kon gewoon niet verstaan waarom mijn zus die Kunst gevolgt heeft MEER mocht genieten van haar vrijheid en vrienden, dan ik! Ik heb het nu eindelijk uitgepraat met mijn ma! Heel de familie oefende teveel druk uit op mij! Ze verwachten steeds dat ik altijd goed scoor op school, dat ik goede prestaties geef op sportvlak en dat ik steeds klaarsta voor iedereen! Thuis waren er de laatste tijd ook veel problemen en ze kwamen steeds bij mij! Zowel m'n moeder, mijn vader als mijn zus! Alsmaar over elkander zagen terwijl ik het verder tegen niemand kon zeggen! We hebben het uitgepraat en m'n moeder heeft me beloofd meer vrijheid te geven en me meer m'n verantwoordelijkheid te laten gebruiken! Dat ik zelf kan beslissen of ik dus in het weekend en in vrije namiddagen buiten kan of dat het niet gaat door schoolwerk! Ik mag zelfs als ik het wil, maar 1x in de week meer gaan sporten! Als het me te zwaar zou worden of dat ik gewoon meer zin heb om iets te gaan drinken met vrienden! Of eens een gezellig avondje door te brengen met m'n vriend! Het is niet dat ze me niet vertrouwd! Ik heb haar eindelijk gezegt dat ze me meer vrijheid moet geven, nu ik in m'n laatste jaar zit! Is er al genoeg druk zonder dat zij nog eens op m'n kop zitten! de gewone schoolprestaties, mijn eindwerk, mijn project dat een heel jaar duurt, de leerlingenraad! En dan hebben we het nog maar over school! Dan komt er nog de sport bij en m'n vrienden en m'n vriend! Allé, ik bedank jullie allemaal om te reageren ook diegene die het helemaal niet met mij eens waren! Greetz Lieve
|
jow geen probleem..
En gelukkig dat je het zo goed hebt uit kunnen praten met je ouders! maareuhzm waarom gebruik je elke keer een uitroepteken in plaats van een punt..? ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ik ben iemand die graag pizza eet! een uitroepteken schreeuwerig ![]()
||
Citaat:
Net als wanneer je alleen in hoofdletters schrijft..
|
![]() |
|
|