Allereerst, bij een vertrouwenspersoon moet je je ten alle tijden op je gemak voelen. Wordt dit belemmerd, door wat voor reden dan ook, dan ga je waarschijnlijk ook dingen achterwege laten.
Ik zie "te weinig tijd schenken" als een belemmering, blijkbaar heeft zij het óf te druk, óf wil ze liever dat je meteen naar de psych gaat. In beide gevallen kan de vertrouwenspersoon dat taktisch aangeven. Nu heb je het idee dat je niet meer een goed gesprek kan hebben omdat je bij wijze van spreke na 7 minuten de deur wordt gewezen. Dat werkt dus niet.
Zoals je al aangeeft wil je heel graag iemand op school hebben waarbij je je op je gemak bij voelt, en waar je dingen aan kwijt kunt die je dwars zitten. Nogmaals, dít mág niet belemmerd worden, er moet een goed aanspreekpersoon op school aanwezig zijn waar je je verhaal bij kwijt kunt. Dat geldt in principe voor elke school zover ik weet.
Nu heb je de keuze om naar de mentor te gaan, of gewoon naar de het persoon te gaan waar je vroeger ook kwam, maar naar jou idee, je te weinig tijd geeft om je verhaal goed te formuleren.
De mentor, noch het vertrouwenspersoon heeft een wondermiddel dat de problemen uit de lucht helpt. Maar dit hoeft ook niet, zolang jij maar je ei kwijt kunt bij 1 van hen, of bij allebei.
Bij het vertrouwenspersoon gaat het niet lekker. Waarom zou je dan niet gaan praten met de mentor. In principe heb je niets te verliezen.
Je gaf zelf al een reden waarom je het zou doen:
"mja ik wil gewoon op school een aanspreekpunt kunnenh ebbe...iemand waarbij ik mn hart kan luchten"
Ik vind dat een heel goed initiatief, waarom zou je er geen werk van maken. Als het bij de 1 niet lekker gaat, dan lukt het misschien wel bij de ander.
'Niet geschoten altijd mis.'
Waar je ook voor kiest, ik sta axhter je
-Black Crow King-
Laatst gewijzigd op 06-09-2002 om 09:24.
|