Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-09-2002, 21:03
Smos
Smos is offline
Dit is een verhaal dat voortgevloeid is uit een opdracht tijdens de les Nederlands.De opdracht bestond erin om een tekst te schrijven met 10 opgegeven woorden erin verwerkt.Dit is het resultaat en ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Wat begon als een gezellig vrijgezellenfeestje, om de laatste leek van onze vriendenkring in te wijden in het getrouwde leven, liep uit op een gortige fuif en zuippartij.De maaltijd in het begin van de avond was zeer lekker. Maar we waren op zoek naar meer.Toen we de mini-bar ontdekten begon het feest pas echt goed op gang te komen.Deze magische bron waar de vodka rijkelijk uit vloeide, was de aanleiding om 5 gezellige jongemannen in dronken echtgenoten te veranderen.Als het ons allemaal te veel werd, liepen we de tuin in om vervolgens de inhoud van onze magen te deponeren in de waterput.We dachten allemaal hetzelfde: “hiervan moeten we genezen”.Onze goede vriend uit de magische bron had echter een sterke kracht waaraan we niet konden weerstaan.Vanaf dan werd alles zwart.En nu lig ik hier, op een zonnig strand ergens in Spanje, vermoedelijk 5 dagen na het beruchte feestje.Nu moet ik nog zien thuis te geraken met heel wat om uit te leggen aan het vrouwtje.En dan nog die verdomde kater.Weg ermee!
Oud 06-09-2002, 21:42
Verwijderd
Mwah.
Het was een opdracht, en het is er ook uit gekomen als een opdracht. De zinnen zijn een beetje geforceerd samengebonden, er zit niet echt een verhaallijn in, de tekst heeft geen doel, en hoewel de een na laatste regel me even deed glimlachen vind ik er niet echt veel aan. Je zou het natuurlijk kunnen uitwerken, maar ik betwijvel of er echt iets heel zinnigs uitkomt.

Nou niet boos op me worden en om je heen gaan slaan
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 21:57
Verwijderd
Hallo.

Ik verdenk je er van dat je snel met je huiswerk klaar wilde zijn, om rap weer buiten te kunnen spelen. Je hebt snel tien worden tot een kort verhaal gedraaid en hebt er daarna niet meer naar gekeken. Erg jammer, want het idee is erg grappig, en als je er aandacht aan zou besteden kan het best leuk worden.

De droge beschrijving van het feest kan bijvoorbeeld veel uitbundiger en levendiger. De hoofdletters van de volgende zinnen kunnen na een spatie achter de punt beginnen en tussen '... op zoek naar meer' en 'Toen we de mini-bar ontdekten...' kan een komma.

Het einde is ok, want het verhaal is grappig met een goede clou. Het verdient alleen veel meer uitwerking.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 11:56
Smos
Smos is offline
Je moet dit in z'n context zien.We kregen dus een titel opgegeven.Die titel was: "Weg met die kater".We moesten dus een verhaal van +/- 10 lijntjes lang schrijven met 10 opgegeven woorden in verwerkt.Ik weet alle woorden niet meer maar deze zaten er zeker tussen.Mini-bar,magische bron,vodka, echtgenoten,waterput,vrijgezellenfeest en maaltijd.Als het maar 10 lijntjes lang mocht zijn,hoe denk je dan dat het nog meer uitgewerkt kan worden?
Oud 07-09-2002, 12:53
Verwijderd
Ik zeg niets meer.

LUH-3417
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten