Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-09-2002, 21:05
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
k weet nie echt hoe k moet beginnen.. ook een beetje vreemd om opeens ergens te gaan lullen tegen mensen die je kent maar k doe het toch maar....
T gaat thuis nie goed met mij, naja slecht.... Het is nooit goed gegaan en k weet niet echt wat k moet doen.. k hou het gewoon niet meer vol.. Mn moeder heeft nooit tijd en ze laat me gewoon stikken, mn vader is dr nooit en als hijdr al is (mn ouders zijn gescheiden) gaat hij altijd schreeuwen en me bedreigen.. en mn broer dan, mn broer speelt de hele dag de baas over me, maar k kan nix terugdoen, want wat k ook probeer, k sta dr alleen voor, als k dr wat tegen probeer te doen slaat hij me.. Mn moeder wil dat k bij mn vader ga wonen, zodat zij van me af is. Het is eigenlijk al jaren zo.. Maar k heb dr genoeg van. K wil weglopen. K heb het al geprobeerd maar das toen niet gelukt omdat k geen slaapplaats kon vinden. maarja k ga het weer proberen, en snel. k moet wel. k hou het nie lang meer vol, k heb al een paar keer geprobeerd mn polsen door te snijden en k heb de hele tijd hele erge zin om tegen een auto aan te rijden enzo. K moet ook de hele dag janken om nix, dan ga k maar slapen omdat k het nie meer weet...
help me ffe, k weet t echt nie meer
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-09-2002, 21:34
rabecca
rabecca is offline
hey meissie!

klinkt niet echt goed neej...
tegenover de diepste dalen staan de hoogste hoogtepunten onthoud dat!
je moet positief blijven denken en vooral de hoop niet verliezen als er geen hoop meer is is er niets meer.
Heb je geen vriend of vriendin waar je een tijdje kunt gaan logeren?
snijd alsjeblieft nooit meer in jezelf (is makkelijker gezegd dan gedaan ik weet ut)
maar daar los je niets mee op al denk je nu misschien van wel.
kun je niet met een vertrouwenspersoon gaan praten of gewoon naar iemand bij wie je je verhaal kwijt kunt??
je kan beter janken om niks dan alles opkroppen het is helemaal niet erg om te huilen!
Kun je niet een keer héél goed met je moeder of vader gaan praten over de situatie??
desnoods praat je er meteen tante, oom of je oma erover onderneem actie!!!

heel veel sterkte!!! xxxx
Oud 06-09-2002, 21:51
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
k probeer het maar t lukt gewoon nie. k heb alles geprobeerd om het weer beter te laten gaan, en t werd alleen maar erger.. k heb nix meer te verliezen.... k heb wel vrienden maar k kan daar nie heen. k wil nie gevonden worden. als ze me vinden moek bij me vader wonen dat weet k gewoon zeker.. k heb al met een vertrouwenspersoon moeten praten, heeft nix geholpen, heb vette ruzie met dr gekregen.. maar t heeft wel een beetje geholpen.. k hoefde mn vader nie meer te zien.. heb k toen ook paar jaar nauwelijks meer gedaan, maar nu moek bij em gaan wonen.. Mn hele familie is even erg. t zal wel komen omdat mn ouders vroeger ook werden geslagen, maar toch.. daar kan k echt nie mee praten..

xxx
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 22:45
rabecca
rabecca is offline
jezus...
ehm... jah dan word het moeilijkdus je kan écht nergens heen? behalve naar je vader?
wrom kun je niet naar je vrienden dan?
als je wegloopt vinden ze je toch wel je moet toch ergens heen en ik neem aan dat je niet op de straat wilt wonen?
(of het moet zo erg zijn dat je dat er voor over hebt...)
Oud 07-09-2002, 11:33
Quiana
Quiana is offline
Hey meissie,
Probeer om met iemand te praten die je ook kan helpen..
Als je wegloopt, zal je toch een keer terug moeten gaan, ook al zou je bij een vriend(in) kunnen slapen, je kan daar niet de hele tijd blijven lijkt me..
Als t echt niet gaat, kan je niet bij een familie lid slapen die je vertrouwt en goed kent ofzow? Misn kan die dan gelijk met je moeder praten over de situatie..
Sorry, k kan je niet echt raad geven, ben nogal slecht in zulk soort dingen.. iig sterkte meis!
*knuffol*
Kim
Oud 07-09-2002, 15:10
miekmuis
miekmuis is offline
hai meisje,

en vriendin van mij had het ook vreselijk moeilijk thuis. Wel onder hele andere omstandigheden, maar dat maakt niet zoveel uit.
Ik en een aantal andere meisjes zijn toen informatie gaan zoeken over waar ze naar toe kon. We kwamen uit bij bureau jeugdzorg. Die helpen jongeren die het thuis of ergens anders moeilijk hebben en hulp nodig hebben. Ze kunen je bijvoorbeeld bij andere mensen in huis plaatsen.
Ik weet zo geen telefoonnummer, maar dan zul je even op internet moeten kijken. Volgens mij gewoon www.jeugzorg.nl alleen is de site nog niet af.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.. Succes iiig
*knuvvol*
Oud 07-09-2002, 15:18
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
miekmuis schreef:
Die helpen jongeren die het thuis of ergens anders moeilijk hebben en hulp nodig hebben. Ze kunen je bijvoorbeeld bij andere mensen in huis plaatsen.
Het duurt vrij lang voordat je in een ander gezin kan worden geplaatst, er word eerst naar je situatie etc. gekeken, en als t echt niet anders kan, kan je naar een vervangend gezin gaan.
Bij mij heeft t ong. een jaar geduurt voordat ik ook werkelijk werd overgeplaatst.
Ook wil ik nog zeggen, denk 3 x goed na, voor je naar een vervangend gezin gaat, t is -voor mij dan- nogal moeilijk om aan te passen aan het gezin, de buurt, etc.
Als je gaat, krijg je iig wel begeleiding, ik heb wel een andere psych gekregen, omdat ik van A'dam naar DH ben gegaan.
Als je vragen hebt ofzow, kan je t vragen (als je überhaupt al gaat)
iig suc6 meissie,
*knuffol*
Kim

Laatst gewijzigd op 07-09-2002 om 15:22.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 20:31
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
Citaat:
Betamethason schreef:

Het duurt vrij lang voordat je in een ander gezin kan worden geplaatst, er word eerst naar je situatie etc. gekeken, en als t echt niet anders kan, kan je naar een vervangend gezin gaan.
Bij mij heeft t ong. een jaar geduurt voordat ik ook werkelijk werd overgeplaatst.
Ook wil ik nog zeggen, denk 3 x goed na, voor je naar een vervangend gezin gaat, t is -voor mij dan- nogal moeilijk om aan te passen aan het gezin, de buurt, etc.
Als je gaat, krijg je iig wel begeleiding, ik heb wel een andere psych gekregen, omdat ik van A'dam naar DH ben gegaan.
Als je vragen hebt ofzow, kan je t vragen (als je überhaupt al gaat)
iig suc6 meissie,
*knuffol*
Kim
thnx maarre k ben heel bang dat ze me terug zullen sturen... dat wil k echt nie, dan heb k echt geen leven meer..k wil gewoon nieuw leven, nieuwe kansen.... k wil niet naar familie toe, die zijn al even erg. en als k naar vrienden ga halen ze me weer op... maarja k hoop gewoon dat t gaat lukken, vorige poging was nie gelukt dus deze wel hoop k... anders is dr nog maar 1 ding dak kan doen....... maarja.. sorry dat jullie naar dit gezijk moeten luisteren maar heb gewoon ffe wat advies nodig..
xxx
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 10:34
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
nogwatjuh schreef:

thnx maarre k ben heel bang dat ze me terug zullen sturen... dat wil k echt nie, dan heb k echt geen leven meer..k wil gewoon nieuw leven, nieuwe kansen.... k wil niet naar familie toe, die zijn al even erg. en als k naar vrienden ga halen ze me weer op... maarja k hoop gewoon dat t gaat lukken, vorige poging was nie gelukt dus deze wel hoop k... anders is dr nog maar 1 ding dak kan doen.......
xxx
Tja, kijk, ze zullen iig stimuleren dat je contact houd met je gezin, en als de situatie weer stabiel genoeg is voor jou, en jij daar mentaal aan toe bent, kan je terug gaan ja. Maar gestuurd worden gebeurt denk ik niet zo snel, je word bij alle dingen betrokken, en als jij t echt neit wil, zullen ze er goed over nadenken..
Weglopen naar vrienden/familie levert IMO niks op, je zal hoe dan ook terug moeten..
Heb je geen mentor ofzo met wie je kan praten?
Misn kan die je helpen, weet die een oplossing voor je...

Citaat:
maarja.. sorry dat jullie naar dit gezijk moeten luisteren maar heb gewoon ffe wat advies nodig..
Tis geen gezeik, anders had ik niet gereageerd
*knuffol*
Kim
Reageren

Regels voor berichten