Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2002, 19:13
¤Aylin¤
¤Aylin¤ is offline
Heey, ik weet niet of het hier moet, dus..
Maar een vriendin van mij die kan sinds een tijdje niet meer op internet. Het is allemaal een beetje vaag, maar ze kan wel op msn, maar ze kan naar geen enkele andere site, en ook niet naar hotmail ofzo. Ze kan alleen maar chatten op msn.
Ze zit gewoon via de telefoonlijn, en ze heeft gewoon ergens een gratis cd-rom van 12move op de computer gezet(wat lang goed ging). Maar als ze dus naar een site wil, dan gaat de comp. laden maar dan zegt ie na lang laden, dat ie het niet kan vinden. Ze heeft als van alles geprobeerd, er is zelfs iemand bij hun geweest, maar niemand kan iets vinden. Ze heeft ook al een andere provider geprobeerd maar dat werkt ook niet... Dus ik vroeg me af of jullie een idee hebben, als zal dat wel niet...(kom a.u.b niet met al te moeilijke taal, want ik heb er totaal geen verstand van) alvast bedankt..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-09-2002, 09:49
BTL_BTR
BTL_BTR is offline
Ja lijkt me ook wel vaag. Ik zou zo ook niets weten, maar je kunt eens proberen een andere internetbrowser te nemen. (ik denk dat het nu microsoft is) bv. opera of netscape. Misschien lukt het daarmee wel, want ze heeft toch wel een internet-verbinding. Die zijn tenminste niet zo aan windows gebonden.

Niet dat dit het nou echt is maar het valt te proberen

Laatst gewijzigd op 08-09-2002 om 09:53.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 11:38
Talon
Talon is offline
misschien staat er een proxy ingesteld die niet bestaat ofzo?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 11:40
Verwijderd
Je kunt Internet Explorer updaten.

http://download.microsoft.com/downlo...L/ie6setup.exe

Download dit bestandje, en open t daarna. Laat Internet Explorer updaten met zo weinig mogelijk functies (dus de kleinste versie, iets van 6 MB).

Maybe dat ie t dan doet
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 12:50
de postbode
de postbode is offline
H&T --> S&M

-de postbode-
Oud 08-09-2002, 14:12
NightmareZ
NightmareZ is offline
Citaat:
de postbode schreef:
H&T --> S&M

-de postbode-
Hardware --> S&M

-NightmareZ-
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 15:14
JJzD
JJzD is offline
heb je toevallig een firewall draaien??

probeer eens of je via compuserve of zonnet kan inbellen en kan internetten
Oud 08-09-2002, 18:06
¤Aylin¤
¤Aylin¤ is offline
Proxy of firewall ik weet het allemaal niet, maare ik kan het vragen, het probleem is dat niemand bij hun er iets van af weet, maar zoals ik al zei, is er al iemand die er verstand van heeft geweest, die wist het ook niet.
Wat BTL_BTR zei gaat ze wel proberen geloof ik...
En dat wat henri zei kan niet lijkt mij, want haar internet (behalve msn) doet het niet, dus hoe kan ze het dan downloaden?

bedank in iedergeval voor jullie reacties.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 10:30
Steefjuh!!
Steefjuh!! is offline
Probeer eens je winsock te updaten naar winsock 2... als dat nog niet 2 is... anders ander browsertje proberen
Oud 09-09-2002, 14:43
Verwijderd
Misschien kun jij voor haar een bestand downloaden, en dat dan via msn naar haar sturen (je weet wel, bestand verzenden). Je moet de gratis versie hebben van bijv. netscape ( klik hier , op deze pagina staat ook een link naar de gebruiksaanwijzing van de installatie, als je die ook ff doorgeeft via msn kan ze het installeren) waarschijnlijk lukt het dan wel weer.

Je kan ook testen of dit wel nodig is, namelijk door een html-bestand dat op de computer zelf staat proberen te openen. je kan ook een internetpagina opslaan, zoals bijv. deze door op bestand ==> opslaan als.. te klikken. Dan kan je dat bestand op diskette zetten of naar die vriendin van je toesturen via msn.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 20:54
langejongen
langejongen is offline
Eerlijk gezegd ben ik ook niet zo kapot van 12move.Ik ben een paar jaar terug overgestapt op Freeler omdat 12move problemen gaf met inbellen enzo.En Freeler heeft nooit problemen.
Oud 10-09-2002, 21:23
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
langejongen schreef:
Eerlijk gezegd ben ik ook niet zo kapot van 12move.Ik ben een paar jaar terug overgestapt op Freeler omdat 12move problemen gaf met inbellen enzo.En Freeler heeft nooit problemen.
12move heb ik nu al 3 jaar, bevalt prima, nooit problemen...
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 22:05
Jon
Jon is offline
Ik heb dit wel eens eerder meegemaakt. Alle internetprogramma's werkten, behalve de browser. Oorzaak was spyware die de DNS aanpaste waardoor geen enkele hostname meer omgezet kon worden naar het juiste IP. Controleer met een programma als AdAware of er spyware geinstalleerd is en verwijder deze. Kijk daarna of de juiste primaire en secundaire DNS ingesteld zijn (DNS van 12move vind je hier).
Reageren

Regels voor berichten