Advertentie | |
|
![]() |
|
ja, leuke computer...
maar wat ik me nu afvraag? doet ie het al? want patsen met mooie specs en zo is wel heel stoer en leuk maa r no way dat jij pc800 gaat draaien op een AT7 max 2 ![]() en waarom zo'n video kaart en maar een 17'' schermje? -de postbode-
||
Citaat:
![]() een bord dat bijvoorbeeld rdram draait is deze dit bord ben ik van plan te kopen voor mn pa's pc-prive (hopelijk volgende week bevesteging dat het mag ![]() maar vertel eens op S&M heb je een hele andere computer (http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=205079) op het mobo wat jij daar zegt kan je het beste Pc2700 ram stoppen (333mhz effectief) dit werkt prima incomie met een athlon -de postbode-
Laatst gewijzigd op 07-09-2002 om 21:32. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
wil ik gewoon ffweten ieder zijn eigen mening ![]() PC2700 - 512 Mb - 184 PIN DDR SDRAM - Dane Elec Dane-Elec beschikt over twee ultramoderne fabrieken in Ierland en de Verenigde Staten. De productiecapaciteit bedraagt momenteel meer dan 800.000 modules per maand. Elke module die de fabriek verlaat wordt onderworpen aan een zeer strenge test en voldoet aan alle kwaliteitsvoorwaarden. Dankzij jarenlange relaties met de beste toeleveranciers in geheugen componenten, zoals Hitachi, Hyundai, Infineon(Siemens), Micron, Nanya, NEC, OKI, Samsung, Toshiba en Vanguard, kan Dane-Elec een constante en stabiele kwaliteit garanderen. De combinatie van uitstekende leveranciers en eigen fabricage, zorgt ervoor dat u als klant altijd kunt vertrouwen op een hoogwaardige kwaliteit. PC2700 - 512 Mb - 184 PIN DDR SDRAM - CORSAIR HEAT Corsair Micro, gevestigd in Fremont, Californië, VS, is sinds 1994 één van de toonaangevende bedrijven op het gebied van ontwerp en fabricage van hogesnelheids-geheugenmodules. Corsair heeft zich een uitstekende reputatie verworven door consistent de eerste in de markt te zijn met vooruitstrevende producten voor het ondersteunen van nieuwe computerplatforms en technologiën. Corsair geheugen is specifiek ontworpen voor solide prestaties Met vele jaren ervaring in de vervaardiging van snelle geheugenmodules heeft Corsair zijn naam gevestigd als beste in die bedrijfstak. Corsair heeft ook strikte standaarden voor productkwalificatie; elke verandering in ontwerp, gebruikte materialen en/of toeleverancier leidt tot herkwalificatie, voordat producten naar eindgebruikers verscheept worden. Alhoewel deze hoge standaarden zeer tijdrovend zijn, hebben ze geleid tot zeer robuuste producten, met extreem weinig defecten, retourzendingen of compatibiliteitsproblemen. ---------------------------------------------------------------------- PC2700 standaard? Terwijl tientallen fabrikanten geheugen aanbieden met de aanduiding PC2700 verkoopt Corsair 166 MHz DDR-geheugen onder de aanduiding XMS2700. Waarom is dit? Het antwoord is eenvoudig: PC2700 bestaat (nog) niet. Even recapituleren: in het eenvoudige SDRAM hadden we geheugen dat op 66 MHz liep. Dit was niet gestandaardiseerd - Intel had alleen een advies geschreven over hoe zulk geheugen gemaakt zou moeten worden. Omdat de meeste (goedkope) geheugenleveranciers deze adviezen aan hun laars lapten om kosten te besparen (bv vierlaags printplaat i.p.v. zeslaags, geen SPD etc.) waren er behoorlijk veel compatibiliteitsproblemen met dit soort geheugen. Intel was vastbesloten dit probleem aan te pakken, en bij de eerste snelheidsverhoging introduceerde Intel een standaard, genaamd PC100. Deze standaard werd ingediend bij en geratificeerd door de JEDEC (Joint Electron Device Engineering Committee). Hierop volgde een PC133 standaard (gemaakt door IBM en VIA) en de PC600/PC700/PC800 standaarden van Rambus. Met de opkomst van DDR werden wederom nieuwe standaarden geïntroduceerd: PC1600 (100 MHz front side bus) en PC2100 (133 MHz front side bus). Beide standaarden zijn natuurlijk weer geratificeerd door de JEDEC. De JEDEC is vervolgens gaan kijken naar PC2700 (166 MHz FSB) - PC2400 is overgeslagen, want het leverde te weinig snelheidswinst op t.o.v. PC2100. De PC2700 standaard word naar verwachting eind april 2002 geratificeerd. Het is per definitie onmogelijk vóór die datum een PC2700 module te maken. Corsair noemt modules die niet voldoen aan een JEDEC PC-standaard XMS, ofwel eXtreme Memory Speed. Zo heeft Corsair XMS2400, wat DDR op 150 MHz is. Dit maakt het voor de klant inzichtelijk dat het hier een overgeklokt product betreft. Fabrikanten die hun modules PC2400 noemen, suggereren echter onterecht dat hun modules voldoen aan officiële standaarden. Dit onderscheid word de komende maanden echter van belang. PC2700 modules gaan fysiek anders zijn dan PC2100 modules (o.a. door toevoeging van een rijtje weerstandjes op de printplaat). De producten van fabrikanten die nu overklokbare PC2100 modules verkopen als "PC2700" kunnen na het uitbrengen van de officiële standaard niet meer onderscheiden worden van echte PC2700. Het ligt in de lijn der verwachting dat dit onnodige compatibiliteitsproblemen met zich mee gaat brengen. Een goede reden om alleen maar Corsair modules te gebruiken! ---------------------------------------------------------------------- maar ja ik hou van oçlocken mischien ligt het daaraan ![]() |
![]() |
||
Citaat:
ik denk dat wer eerst eens moeten weten van remco's plannen voor zijn computer zijn... wil je zwaar gaan overklokken? of ga je alleen maar die reepjes er in stoppen en maakt het je verder niet zo veel uit? ik denk dat mijn persoonlijke voorkeur voor pc2700 uit zal gaan naar samsung deze reepjes zijn meestal een stuk goedkoper dan DE merken als corsair of dane maar als je wilt oc'en of gewoon wil gebruiken liggen de prestatie's er zeker niet onder. -de postbode- ohw, en ik zou voor 2X 256 mb gaan ipv 1X 512... presteerd net weer iets beter ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je echt extreem wilt gaan overclocken ben je beter uit met dat Corsair-geheugen, though. Maar Dane Elec is ook prima, en zal ook meer trekken dan de specificaties. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
OV-saaikaart #1708 Martiño | 500 | 02-09-2012 17:53 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Evaluatie geen Tiswah topic Kitten | 72 | 11-05-2009 20:46 | |
Verhalen & Gedichten |
Een derde gedachte, (verhaal, nog niet af). Noor-91 | 3 | 26-01-2006 09:55 | |