Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-09-2002, 11:35
Orion16
Orion16 is offline
Ik assembleer zelf een nieuw systeem (AMD XP 2000 /512DDR/ 80gb / enz) en daarbij hoort ook een brander. Ik had gedacht aan deze:

Lite-on 40 x 12 x 48

Is dat een goed merk? Een vriend van me heeft deze ook geloof ik maar tot nu toe er nogal nare ervaringen mee (nieuwste versie van CloneCD schijnt ermee vast te lopen)

Van iemand anders heb ik weer gehoord dat Freecom branders bouwt die toch branden op 32 - 40 speed maar toch met oudere cd'tjes om kunnen gaan! Dwz, die branders stellen dan hun laser automatisch af, of is dit bullshit?

Welk merk brander moet ik kiezen? Ik brand het liefst op goede snelheid, ik moet alle verschillende merken cd'errtjes kunnen gebruiken zonder dat de brander ze weigert. En 't liefst moet ik mijn oude cd'rs kunnen gebruiken. Daarbij ook nog dat die brander wordt herkend onder Windows XP, gewoon een topmerk brander dus waar iedereen goede ervaringen mee heeft!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-09-2002, 11:36
Verwijderd
Ik zou zelf voor die Lite-On gaan. Ik heb zelf de 32x12x40x, en heb nog nooit problemen ermee gehad! Goedkope branders, en goede kwaliteit is t enige wat ik er over gehoord heb tot nu toe.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 11:54
LB06
LB06 is offline
Die Lite on is afaik een heel goede brander. Ik ken een aantal mensen die zo'n brander hebben en ze hebben er geen probleem mee gehad (ook niet met CloneCD). Vertrouw je het toch niet, koop dan een Plextor.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 12:35
de postbode
de postbode is offline
lite-on is opzich een goed merk als je het beste van het beste wilt kun je daarentegen beter een plextor nemen. deze hebben iets meer feats (burnproof etc..) maar daar betaal je dan wel een prijs voor

-de postbode-
Oud 08-09-2002, 13:42
WolterB
WolterB is offline
lite-on heeft naar mijn mening de beste prijs-kwaliteit verhouding

heb er zelf ook eentje en heb na 200+ cd's nog geen één mislukte gehad (ca. 10-15 merken cdr's/cdrw's)
Oud 08-09-2002, 14:23
Koen
Koen is offline
Lite-on, no doubt.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 14:48
Verwijderd
Lite-On is een prima brander. Sterker nog; er worden geen "slechte" branders meer op de markt gebracht.

Je hebt echter wel "goed" en "beter", en dan niet zozeer op gebied van brand-"kwaliteit", maar wel op service- en ondersteuningsgebied. En wat dát betreft is Plextor nog steeds heer en meester.

Daarom adviseer ik: Heb je wat méér te besteden, ga dan voor Plextor. Zo niet, ga je voor (bijvoorbeeld) Lite-On.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 17:16
Orion16
Orion16 is offline
Tegenwoordig zijn die branders toch allemaal burnproof?
Maar kan ik de brander (slave) ook gewoon op één IDE poort naast de DVD (master) aansluiten?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Orion16 schreef:
Tegenwoordig zijn die branders toch allemaal burnproof?
Maar kan ik de brander (slave) ook gewoon op één IDE poort naast de DVD (master) aansluiten?
Ja hoor, no prob. Heb ik ook.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 08:21
wyner
wyner is offline
Waarin de merken verschillen is hoe goed ze copy-protected CD's kunnen kopiëren en hoe compatibel hun gebrande CD's zijn (bijv. dat je ze op elk andere speler kun afspelen). Teac is erg goed in dat laatste, maar Lite-On is uitstekend in het kopiëren van copy-protected CD's--volgens hier zelfs beter dan Plextor.

Daarentegen is voor customer support Plextor de beste, maar meestal ook 1.5-2x zo duur als Lite-On. Dezer dagen heeft ook elke brander buffer-underrun beveiliging en meestal ook extra maatregelen (Lite-On heeft Smart-BURN voor brandkwaliteit en Smart-X voor audio extraction). Heb zelf ook de Lite-On 40x12x48x... werkt ab-so-luut zonder problemen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten