Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2002, 12:07
Blije mannetje
Blije mannetje is offline
Ik wou even de aandacht vestigen op een probleem dat niet doorgaans besproken word, de politie.

Het is toevallig zo dat mijn moeder leidster is van het recreatiecentrum op een AZC (dat in Siddeburen). Vorige week hadden twee jongens de muiek te hard gezet, de overburen (buiten het AZC, inwoners van Siddeburen) hadden hierover geklaagd. De politie arriveerde binnen 10 minuten (ze komen vanuit Slochteren, 5 kilometer verderop) en gaf ogenblikkelijk een waarschuwing, de muziek moest zachter en de volgende keer konden ze rekenen op maatregelen. De muziek werd zachter gezet en het voorval vaagde weg in de herrinering.

Een dag of twee later stopten er een aantal bestelbusjes en motors op de weg voor het AZC. Mannen stapten af en uit en liepen het terrein op, terwijl ze met stokken en kettingen liepen te zwaaien, ze scholden mensen uit en dreigden. De beveiliging heeft ogenblikkelijk de politie gebeld. Een van de motorrijders reed aldoor rond het huisje van de elektriciteit voorziening, net alsof hij de stroom wou afsnijden. 1 1/2 uur later arriveerde de politie was, de mannen kregen een "officiële waarschuwing". Twee dagen later verspreidde de politie een briefje in het AZC:

"De man op de motor heeft spijt en heeft beloofd dit nooit meer te zullen doen."

De mannen zijn niet vervolgd, kregen geen boete maar mochten fijn naar huis om nieuwe plannen te maken.

Dit zijn dingen ie naar mijn maatstaven niet kunen en de politie schiet hier duidelijk te kort. Als dit vaker gebeurd zal het vertrouwen van de asielzoekers niet stijgen en wat nou als ze ht recht in eigen hand nemen...?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2002, 12:19
Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Tja.. dit kan natuurlijk niet, maar het is maar een uitzondering.
Oud 09-09-2002, 12:28
TechXP
TechXP is offline
De politie is bang geworden

Een vriend vertelde me een verhaal:
Er werd ingebroken in een huis en de buren ofzo hadden dat gezien. Ze belde de politie en zeiden: " kom snel wat ze zijn nog in het huis, dan kan je ze nog net grijpen". En wat denk je? Komen ze een half uur later, en toen waren die gasten al verdwenen. Terwijl de politie een paar kilometer ervandaan zat.

TechXP
Oud 09-09-2002, 15:09
de abt van sion
de abt van sion is offline
De overheid.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 17:24
Mafheid
Mafheid is offline
Dit is dus echt geen uitzondering.

Een paar vriendinnen van mij zijn al meerdere keren aangerand op t station, en hebben dit ook meerdere malen aangegeven bij de politie. Maar die doen er dus nix mee.

Een vriend was ns beroofd en in elkaar geslagen, nix mee gedaan.

Echter, een vriend en vriendin zijn een keer uit elkaar gedreven wegens "samenscholing"b.

Het plaatselijke jongerencentrum kan ieder moment dicht gegooid worden, wegens "overlast" (ze snappen niet dat mensjes willen blowen, wat alleen buiten mag).

Was laatst op een buitenfeestje, wat ze natuurlijk moesten ontruimen (er was niet eens overlast), waarvoor ze om onverklaarbare redene 5 politiewagens in moesten zetten (met 2 man lukt t ook wel, kan ik uit ervaring vertellen).

Ze zoeken gewoon altijd op de verkeerde plekken en mensen. Altijd de mensjes aanpakken die toch nix (terug) doen, etc.

Er is genoeg politie, ze durven alleen nix.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2002, 18:03
Mephisto
Mephisto is offline
Inderdaad. Ik ken een aantal Marechaussees die dolgraag dat soort taken als gegroepeerde losers (die zijn er altijd geweest, de SA bestond volledig uit losers) oppakken etc. Een wijziging van prioriteiten lijkt mij op z'n plaats.

Maar ja; voordat ze dát in Den Haag door hebben is het altijd te laat; de politici staan te ver van het volk af.
Oud 10-09-2002, 07:36
Blije mannetje
Ik vraag me serieus af of de politici tegenwoordig nog te ver van het volk staan. Kijk eens naar de LPF, dat zijn allemaal mensen van buiten de politiek, mensen die er weliswaar geen flauw benul van hebben en een verkeerde stroming (mijn mening) ten toon spreiden. Maar deze mensen weten wel hoe het is om burger te zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 10:13
*Soull*
*Soull* is offline
He stonas

Ik ben het helemaal met je eens. Voor de politie heb je bijna geen rechten en alleen maar verplichtingen. Ook discrimineert de politie, en dat vind ik nog wel het allerergste. Weet je dat we ook een minister (Nawijn, LPF) hebben die discriminatie gewoon goedkeurt?? Als ik zijn voorstellen lees over criminele marokkaanse jongeren hun nederlandse paspoort af te nemen wordt ik al misselijk.

Zoals je weet hebben we een aantal weken geleden aangifte gedaan van een gestolen jas en daar de namen van mensen bij gegeven die er iets mee te maken hadden. Er is natuurlijk niets mee gedaan. En als Jeroen dan per ongeluk een eenrichtingsweg in Groningen in rijdt, dan krijgt die gelijk een bon, terwijl hij al bezig was met keren!!

Veel leifs!
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 14:43
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Ik vraag me serieus af of de politici tegenwoordig nog te ver van het volk staan. Kijk eens naar de LPF, dat zijn allemaal mensen van buiten de politiek, mensen die er weliswaar geen flauw benul van hebben en een verkeerde stroming (mijn mening) ten toon spreiden. Maar deze mensen weten wel hoe het is om burger te zijn
De LPF is het zelfde zooitje. Ze verschuilen hun idiote ideeen alleen maar achter 'Pim had het zo gewild', terwijl ze sommige dingen dus heel anders willen doen dan Pim.

Als ik naar de politiek kijk zie ik alleen maar personen van +40 in de kamer zitten. Ze moeten personen vanaf 18 jaar in de kamer zetten. Misschien hebben die minder ervaring, maar ze weten wel meer over de jeugd dan die oude zakken.

Ook moeten ze eerlijke oprechte mensen hebben die achter hun mening blijven staan en niet te rechts zijn.

TechXP
Oud 10-09-2002, 17:03
McCaine
McCaine is offline
Meer iets voor A&N.
Oud 10-09-2002, 17:24
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Blije mannetje schreef:
Een dag of twee later stopten er een aantal bestelbusjes en motors op de weg voor het AZC. Mannen stapten af en uit en liepen het terrein op, terwijl ze met stokken en kettingen liepen te zwaaien, ze scholden mensen uit en dreigden. De beveiliging heeft ogenblikkelijk de politie gebeld. Een van de motorrijders reed aldoor rond het huisje van de elektriciteit voorziening, net alsof hij de stroom wou afsnijden. 1 1/2 uur later arriveerde de politie was
Dan vraag je de politie om uitleg, over het hoe en waarom dat ze er zo veel langer over deden om op de plek te komen, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 17:35
AGH
AGH is offline
Wat er mis is met de politie?
Gewoon een inconsequent beleid.
Wat met name Heinsbroek nu natuurlijk alleen maar groter maakt met z’n normen en waarden, die hij zelf soms ook aan z’n laars lapt.
Er bestaan duidelijke richtlijnen, maar de politie moet er alleen nog gebruik van maken.

Discriminatie is natuurlijk tweezijdig.
Buitenlanders worden door de politie gediscrimineerd, maar door sommige agenten ook voorgetrokken. Hetzelfde geldt voor bijv. blanke jongeren.

En Conan?
Ooit wel eens een keer een agent om uitleg gevraagd?
Meestal krijg je antwoord met een wapenstok.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 17:39
twiety
twiety is offline
Wat er mis is met de politie?

Lijkt me duidelijk. Onder paars werd een agent aan zijn lot over gelaten zo gauw hij/zij in opspraak kwam. Commisarissen, burgemeesters en politici trekken dan hun handen er vanaf. Zij ontwijken hun verantwoordelijkheid en de agenten staan er alleen voor, en durven hierdoor weinig te doen wat voor henzelf risicovol is. Weer een puinhoop die nog opgeruimd moet worden.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 09:48
Blije mannetje
Inderdaad, dit is een puinhoop die paars achtergelaten heeft. Laat het duidelijk zijn dat ik verder achter paars sta en het niet eens ben met alle aantijgingen die er tegen gedaan worden.

In plaats van het probleem met de politie op te lossen (en alle andere) gaat meneer Harry Potter met zijn feestneuzenkabinet het hebben over normen en waarden die zo'n 30 jaar geleden al uitgestorven zijn. In de 21e eeuw zijn dit soort dingen nou eenmaal niet meer van toepassing, de jeugd (althans een gedeelte ervan) begrijpt dit soort dingen nu eenmaal beter dan mensen van boven de 40 die ook de jaren 60, 70 mee heben gemaakt en vonden dat het toen beter ging. Wat dat btreft ben ik het eens met TechXP, het kabinet moet eens verfrist worden met wat jongere mensen om het beleid echt radicaal om te gooien en te proberen nieuwe (en betere) oplossingn te vinden, want dnk je nou echt dat mensen zich weer aan de langvergeten normen en waarden gaan houden?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten