Advertentie | |
|
![]() |
|
Beschaving
Van Grieken naar de Romeinen van Romeinen naar barbaren van barbaren naar gelovigen van gelovigen naar christenen van christenen naar heidenen en terug naar de barbaren en een barbaar doet wat? Vormt een horde en brandt plat Dat is de beschaving dat is mooi en groot dus kwetsbaar voor beschadiging. Domheid eist de dood
|
![]() |
van september '35 tot juni '38
studeerde ik middelbaar engels a de lessen werden gegeven in hetgymnasium aan de laan van meerdervoort te Den Haag het een zich deftig voordoend gebouw de wc had dan ook twee deftige trekkers er hing een stukje ivoorkarton naast waarop in deftige drukletters stond voor grote spoeling gebruike men de lange trekker voor kleine spoeling gebruike men de korte trekker een vermoedelijk iets minder deftig iemand had eronder geschreven in geval van twijfel wende men zich tot de rector moraal: ga niet bij het onderwijs, en aus u toch bij het onderwijs gaat word dan liever geen rector
|
Ik ben niet echt een gedichten-lezer ofzo.
Maar natuurlijk kies ik een gedicht van mijn vader die kort geleden overleden is. Ik zet hem hier niet op, misschien dat dat nog komen gaat. OF misschien kan je zelfs over een tijdje iets van hem kopen, en doe dat zeker! (haha...dit valt toch niet onder reclame he?)
|
Wees niet bang
Freek de Jonge Wees niet bang, je mag opnieuw beginnen. Vastberaden doelbewust, of aarzelend op de tast. Houd je aan regels, volg je eigen zinnen. Laat die hand maar los, of pak er juist een vast. Wees niet bang voor al te grote dromen. Ga, als je het zeker weet, en als je aarzelt, wacht. Hoe ijdel zijn de dingen die je je hebt voorgenomen. Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht Wees niet bang voor wat ze van je vinden. Wat weet je van een ander als je jezelf niet kent. Verlies je oorsprong niet door je te snel te binden. Het leven lijkt afwisselend, maar zelfs de liefde went. Wees niet bang, je bent een van de velen en tegelijk is er maar een als jij. Dat betekent dat je vaak zal moeten delen en soms zal moeten zeggen "laat me vrij".
|
![]() |
Hey mister Tambourine man
Play a song for me I'm not sleepy And there is no place I'm going to Hey mister Tambourine man Play a song for me In the jingle jangle morning I come following you Though I know that evenings empire Has returned into sand Vanished from my hand Left me blindly here to stand But still not sleeping My weariness amazes me I am branded on my feet I have no one to meet And my ancient empty street's to death for dreaming Hey mister Tambourine man Play a song for me I'm not sleepy And there is no place I'm going to Hey mister Tambourine man Play a song for me In the jingle jangle morning I come following you Take me on a trip Upon your magic swirling ship My senses have been stripped My hands can't feed the grip My toes to numb to step Wait only for my boothills *kannik nie verstaan* I'm ready to go anyhow I'm ready for to fade And to my own parade Cast your dance And spill my way I promise to the wandering Hey mister Tambourine man Play a song for me I'm not sleepy And there is no place I'm going to Hey mister Tambourine man Play a song for me In the jingle jangle morning I come following you Oh you might hear laughing Spinning swinging madly across the sun It's not aimed at anyone It's just escaping on the run And but for the sky There are no fences facing And if you hear vague traces Of skipping wheels of rime To your tambourine in time It's just a ragged clown behind I wouln't pay it any mind It's just a shadow you're seeing That he's chasing Hey mister Tambourine man Play a song for me I'm not sleepy And there is no place I'm going to Hey mister Tambourine man Play a song for me In the jingle jangle morning I come following you And take me dissapearing Through the smokerings of my mind Down the foggy ruins of time Far past the frozen leaves The haunted frightened trees Out to the windy beach Far from the twisted reach Of crazy sorrow Yes to dance Beneath the diamond sky With one hand waving free Silouetted by the sea Circled by the circus sands With all memory and faith Driven deep beneath the waves Let me forget about today until tomorrow Hey mister Tambourine man Play a song for me I'm not sleepy And there is no place I'm going to Hey mister Tambourine man Play a song for me In the jingle jangle morning I come following you Van de weledele heer Bob Dylan. Zitten vast wel een paar foutjes in, geen zin om te zoeken, overtypen is stoer ![]()
|
![]() |
|
|