Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-09-2002, 11:49
Stevill
Stevill is offline
Wie heeft het ook ik ben de laatste tijd een aantal veranderingen ondergaan qua denkwijzen en daarbij heb ik mezelf erop betrapt dat ik ook veel meer naar andere muziek luister.

Heb je ooit wel eens een switch van muziek smaak gehad en stond dit ook in verband met een andere verandering in je leven of een gebeurtenis?
Oud 10-09-2002, 11:57
Verwijderd
Uh kan dit niet beter op lyfestile ?

om even antwoord te geven op je vraag:
Uh ja, ik ben wel degelijk veranderingen ondergaan in m'n manier van leven en hoe ik er tegen aan kijk, alsmede de muziek die ik luister maar ik weet niet of dat direct verband houdt.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 11:59
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
eXo schreef:
Uh kan dit niet beter oplyfestile ?
nee

het gaat om muziek er word gevraagd naar een mening en dan nog als het om een gevoel zou gaan kan het nog beter op psychologie maar daar is het al helemaal knudde, en het gaat me vooral om welke muziek dus.
Oud 10-09-2002, 12:04
Verwijderd
Uh nou ik heb een lange tijd bijna alles dat electronisch geproduceerd is (dus dmv pc, synthesizer of drumcomputer) afgezworen maar sinds een jaartje ofzo luister ik 50% electronisch spul, van lifestyles weet ik niezoveel af
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 12:57
the exploding boy
the exploding boy is offline
Zijn wel veel dingen veranderd bij mij laatste tijd, en blijkbaar luister ik nu ook ineens steeds meer naar OF jaren '70 muziek ( ) OF goa/drum'n'bass...
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 12:58
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
er zijn ook mensen die zich ontzettend extreem gedragen (kleding, muziek) in de hoop op die manier wél vrienden te vinden...

ik niet
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 13:03
NERD
NERD is offline
Citaat:
eXo schreef:
Uh nou ik heb een lange tijd bijna alles dat electronisch geproduceerd is (dus dmv pc, synthesizer of drumcomputer) afgezworen maar sinds een jaartje ofzo luister ik 50% electronisch spul, van lifestyles weet ik niezoveel af
Klinkt bekend, al was het bij mij wat minder extreem. Luisterde voorheen vnl. naar gitaarrock (Grunge) en classic rock. Enige electronische muziek die ik kon waarderen waren acts als Underworld, Leftfield, Daft Punk en Prodigy. Tegenwoordig luister ik zeer veel naar experimenteel electronisch spul, neo-electro en een beetje ambient. Ga me binnekort ook eens wat meer verdiepen in "de betere hip-hop", er blijkt in dat genre heel wat meer uitgebracht te worden dan de bagger van P. Diddy en consorten.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 14:16
Verwijderd
Citaat:
NERD schreef:

Klinkt bekend, al was het bij mij wat minder extreem. Luisterde voorheen vnl. naar gitaarrock (Grunge) en classic rock. Enige electronische muziek die ik kon waarderen waren acts als Underworld, Leftfield, Daft Punk en Prodigy. Tegenwoordig luister ik zeer veel naar experimenteel electronisch spul, neo-electro en een beetje ambient. Ga me binnekort ook eens wat meer verdiepen in "de betere hip-hop", er blijkt in dat genre heel wat meer uitgebracht te worden dan de bagger van P. Diddy en consorten.
Jaaa...

probeer ook goeie hiphop* te vinden... tot nu toe erg weinig resultaat .

*goei is hier natuurlijk relatief (eigenlijk altijd) en een persoonlijke mening
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 14:34
konflict
konflict is offline
vroeger had ik wel altijd 'periodes', dan luisterde ik een tijdje alleen drum 'n bass, of alleen techno, of alleen downtempo etc. nu is dat niet meer, en luister ik vrijwel alles gewoon door elkaar heen. met lifestyle heeft dat weinig te maken, al zijn m'n kleren tegenwoordig wat minder met een merkje omdat ik dan meer cd's kan kopen
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 14:38
NERD
NERD is offline
Citaat:
eXo schreef:
Jaaa...

probeer ook goeie hiphop* te vinden... tot nu toe erg weinig resultaat .

*goei is hier natuurlijk relatief (eigenlijk altijd) en een persoonlijke mening
Tip: Blackalicious - Blazing Arrow (single van dat album: Make You Feel That Way)
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 14:41
Verwijderd
Citaat:
NERD schreef:

Tip: Blackalicious - Blazing Arrow (single van dat album: Make You Feel That Way)
klikkerdeklik: download

Mr. Lif - Ol Crew
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 14:42
GRRR
GRRR is offline
ja, kben niet meer zo agressief en depri als vroeger. luister veel meer blije shit ipv metal en hardcore. ben ook helemaal relaxed nu ik oldskool zooi luister. zou dat vroeger nooit kunnen verdragen.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 14:47
NERD
NERD is offline
Citaat:
eXo schreef:
klikkerdeklik: download

Mr. Lif - Ol Crew
Kan hier op Kazaa niks van vinden dus geen klikkereklik aan deze kant. Zal nog wel eens gaan zoeken op Soulseek of Winmx. Andere tip: El-P - Deep Space 9mm (single)
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 14:50
Carn
Carn is offline
ik doe niet aan denkwijzen combineren met een muziekstijl, als de muziek maar goed is en niet te overdreven.
Oud 10-09-2002, 15:07
Verwijderd
Citaat:
NERD schreef:

Kan hier op Kazaa niks van vinden dus geen klikkereklik aan deze kant. Zal nog wel eens gaan zoeken op Soulseek of Winmx. Andere tip: El-P - Deep Space 9mm (single)
ja.. het kostte mij ook nogal wat moeite om 'm te d/len met kazaa.. zou m graag msm-sturen maja kan ook niet.. routers en firewalls

back ontopic. ik luister (en zoek) wel behoorlijk veel muziek dus je kunt wel zeggen dat als mn muzieksmaak veranderd dat m'n 'leven' (relatief) ook veranderd.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 16:39
ook harrie
ook harrie is offline
ik luister alleen maar naar punk (HC, skapunk enz...zo'n beetje alles wat over punk valt))
er is nog wel meer goeie muziek maar nix klinkt zo goed als punk vind ik dus waarom zou ik andere muziek luisteren
Oud 10-09-2002, 18:14
substantial
substantial is offline
sinds het met mezelf wat beter gaat luister ik nog meer naar superblije muziek
maar eigenlijk maakt dan ook weer meer muziek me blij dan eerst

hmzzz
Oud 10-09-2002, 19:30
agnostic-bart
agnostic-bart is offline
ik luisterde eerst bijna alleen punk en nu bijna alleen maar HARDCORE
Oud 19-09-2002, 19:26
Droyd
Droyd is offline
Citaat:
konflict schreef:
Blah... [/B]
offtopic, maar...mooie avatar
Oud 19-09-2002, 19:46
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
the exploding boy schreef:
Zijn wel veel dingen veranderd bij mij laatste tijd, en blijkbaar luister ik nu ook ineens steeds meer naar OF jaren '70 muziek ( ) OF goa/drum'n'bass...
Mja same here,ik beperkte me vroeger tot álleen punk en ska,maar de laatste tijd luister ik heel veel goa en jaren 70 muziek.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 20:35
Verwijderd
Qua denkwijze is er bij mij niet veel veranderd, behalve dat ik nou wel naar muziek kan luisteren zonder verder stil te staan bij de achterliggende gedachte van de tekst. Erg makkelijk in het geval van sommige blackmetal.

Wat muziek betreft ben ik in de loop der jaren veel meer verschillende soorten muziek gaan luisteren c.q. leren waarderen. In den beginne, toen ik nog een puppy was, was 't vooral Metallica & consorten. Nou is 't van Lacrimosa tot Prodigy, van Prodigy tot Dimmu Borgir. Van VNV Nation tot Hypertraxx. You get the picture.

Alleen luister ik nog steeds geen country, el-cheapo projecten-top40, jazz (met name koperjazz vind ik verschrikkelijk) en blues. En ik denk dat dat niet zal veranderen, eigenlijk.

Laatst gewijzigd op 19-09-2002 om 20:38.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 21:38
drama
drama is offline
Paar jaar terug luisterde ik alleen naar punk, nu sta ik veel meer open voor andere dingen. Electronische muziek vink (weer) steeds vetter worden.
Oud 20-09-2002, 10:50
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
nee heb ik eigenlijk niet.
Oud 20-09-2002, 11:24
Gwen.
Gwen. is offline
Ik was vorig jaar nogal depressief en luisterde veel gothic shit waar ik mezelf bij weg kon kwellen.. toen kreeg ik een over het algemeen blijere periode en heb ik mijn gothic cdtjes niet eens meer aangeraakt.. veel nieuwe ska leren kennen.. nu gaat het weer wat minder met me maar luister juist meer ska en punkrock en juist geen sad emo..
Oud 20-09-2002, 11:59
ruby soho
ruby soho is offline
ehmz k luister wel steeds meer metal en ska enzo, terwijl mn smaak vroeger heel erg bij punk en hardcore bleef hangen maar of dat echt door een verandering van lifestyle komt...
al moet k zeggen dat k qua kleding ook steeds andere dingen uitzoek en ook met dingen waar k me een half jaar/jaar geleden nog heel erg druk om kon maken (quea thoughts enzo) me steeds minder bezig houd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-09-2002, 14:18
TECHNique
TECHNique is offline
paar jaartjes terug hield ik erg van commerciele trance enzo.
Nu de nummers - imho - slechter worden luister ik alleen nog Techno
Oud 20-09-2002, 14:39
GRRR
GRRR is offline
ik luister ook trance

bwaaahahahahhahaaaaaaaaaaaaa

nee ik kan het niet serieus zeggen
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 17:52
konflict
konflict is offline
Citaat:
GRRR schreef:
ik luister ook trance

bwaaahahahahhahaaaaaaaaaaaaa

nee ik kan het niet serieus zeggen
toch lief dat je 't probeert
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 18:06
a new noise
a new noise is offline
zeker weten, als ik me minder voel heb ik soms echt wel emo buitjes.....

maar t merendeel dat ik luister blijft toch beukwerk
Reageren

Regels voor berichten