Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2002, 08:53
DaaF
DaaF is offline
Ok, 2 weken was ik nog helemaal in de wolken. Dat zo'n mooi en lief en leuk en aardig meisje (zegmaar gewoon me droommeisje) met mij ging. Ik kon het niet geloven.

Al snel werd ik verliefd op der en het ging ook goed tussen ons. Behalve dan dat er een obstakel was. Der ex (die ons in de eerste plaats nog gekoppeld had ook). Hij kon het toch niet aanzien dat ik met der ging, en wil haar nu weer terug.

Hij heeft haar nu dus gewoon gevraagd of ze bij hem terug wil komen, en ze houdt nog steeds van hem (op wat voor manier weet ik niet). Maar ze vind mij ook heel erg leuk.

Ze zegt dat ze niet weet voor wie ze moet kiezen, maar wat moet ik hier nou van denken? Moet ik haar 'dumpen' voordat zij mij 'dumpt'? Of moet ik het nog even afwachten? Misschien kiest ze wel voor mij?

Voor mijn gevoel is het eigenlijk al uit. Dat komt omdat die 2 een jaar met mekaar gehad hebben, en hij heeft dus gewoon op alle vlakken voorsprong. Maar ik wil haar echt niet kwijt! Ze is echt me droommeisje..

Help!!!??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-09-2002, 09:01
miro
miro is offline
hmm best moeilijk, en klote voor je.

Ik vind het eigenlijk erg oneerlijk van haar. Waarom is ze wat met jou begonnen als ze nu zegt dat ze nog steeds van haar ex houdt? En ja ze zal dus moeten kiezen, maar je zegt dat ze moeilijk kan kiezen. Ik zou (ook niet als ze mij zou kiezen) niet met het gevoel kunnen leven dat ze misschien nog van iemand anders houdt. IK zou het uitmaken, maar ik ben jou niet. En voor mij is het natuurlijk ook makkelijk te zeggen. Ik zou gewoon met het idee kunnen leven, je zal altijd onzeker zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 09:03
BoemBoem1983
BoemBoem1983 is offline
Ik weet het zo niet als ik je verhaal lees...

enerzijds denk ik van "ze heeft het niet voor niets uitgemaakt en is wat met jou begonnen"... er zal toen wel een reden zijn geweest dat het niet meer klikte tussen haar ex en haar...

maar anderzijds omdat ze zo lang twijfelt is het denk ik voor jou best lastig ja. Ik weet niet wat je keuze is/moet zijn, maar ik zou haar *als ik het mee zou maken* gewoon om een snel antwoord vragen op die vraag waar jij mee zit, want dan weet je ook waar je aan toe bent...

en wil ze dat antwoord niet geven, tsja, dan zou ik het uitmaken en zoiets hebben van "zoek het maar uit Meissie, ben niet zo'n jongen die veel meiden kan krijgen, maar als het zo moet, dan hoeft het voor mij ook niet" (in mijn geval/gedachtengang).

hoop dat je hier misschien iets aan hebt enne succes verder
Oud 12-09-2002, 12:11
Kitten
zou jouw droommeisje twijfelen aan haar liefde voor jou?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 12:52
Verwijderd
Citaat:
DaaF schreef:
Voor mijn gevoel is het eigenlijk al uit.
Vraagje: zèlfs als ze voor jou kiest, zou je ermee kunnen leven dat ze haar ex stiekem toch nog wil?

Ik zou het er best moeilijk mee hebben. Heb graag het idee dat ze helemaal voor mij gaat, maar misschien ben ik wat dat betreft wel een beetje te idealistisch
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 13:23
Signy
Signy is offline
Citaat:
******** schreef:
Ik zou het er best moeilijk mee hebben. Heb graag het idee dat ze helemaal voor mij gaat, maar misschien ben ik wat dat betreft wel een beetje te idealistisch
Helemaal niet, ik zou dat gevoel ook hebben. Ik ben zo onzeker ingesteld dat ik me telkens zou afvragen of diegene wel zeker weet dat die met mij iets wilt.
Oud 12-09-2002, 13:27
Angeles
Angeles is offline
Ik zou nu even afstand van haar nemen. Als ze haar keuze heeft gemaakt en ze kiest voor jou en jij wil haar op dat moment ook nog (want je moet niet eindeloos op haar gaan zitten wachten) dan kun je de draad altijd weer oppakken.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 13:59
Verwijderd
Vraag haar om in godsnaam snel een keuze te maken, want zo houdt ze jullie (jij + ex) gewoon aan het lijntje.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 15:00
DaaF
DaaF is offline
Ik heb haar nu dus inderdaad voor de keuze gesteld. Ik weet nog niet wat het wordt. Ik zal het vanavond wel horen.

Ik zal der wel kwijt zijn nu, maar misschien is dat wel beter zo..
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 15:02
Cerberus
Cerberus is offline
Citaat:
DaaF schreef:
Ze zegt dat ze niet weet voor wie ze moet kiezen
als ze dat niet weet....tjah dan lijkt mij maar een ding mogelijk...het uitmaken. zou jij er mee door kunnen gaan terwijl je weet dat ze er niet 100% zeker van is dat ze met jou verder wil??
ik niet.
Oud 12-09-2002, 15:36
DaaF
DaaF is offline
Citaat:
Cerberus schreef:

als ze dat niet weet....tjah dan lijkt mij maar een ding mogelijk...het uitmaken. zou jij er mee door kunnen gaan terwijl je weet dat ze er niet 100% zeker van is dat ze met jou verder wil??
ik niet.
Tis al uitgemaakt
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 16:45
Verwijderd
Dat is in zo'n geval ook de enige oplossing. Er bestaat niet zoiets als een 'percentage van het oorspronkelijke gevoel'. Ik heb wel eens iets belachelijks gehoord van iemand die zei dat zijn gevoel niet meer 100% was en die persoon is toch doorgegaan. Het is in de liefde alles of niets, als je twijfelt kun je er net zo goed een punt achter zetten.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 16:49
casey
casey is offline
Sorry voor je. Maar als ik jouw reacties zo lees, dan denk ik dat je d'er toch niet gelukkig zou mee kunnen geworden zijn. Ook al lijkt ze nu je droommeisje, als ze zo twijfelt.. dan zal ze waarschijnlijk geen 100% voor jou gekozen hebben? En telkens er iets verkeerd gaat tussen jullie zou ze denken, hoe zou't geweest zijn met die ander? Dus nee, ik denk dat je nog ene geluk bij een ongeluk hebt gekregen.
Veel sterkte verder, want zoiets blijft natuurlijk niet makkelijk. Ma heud, je loopt echt wel een droommeisje tegen het lijf dat jouw ook de droomjongen vindt
-xxx-
Oud 12-09-2002, 17:26
Verwijderd
Als zij niet weet wie ze moet kiezen denk ik dat ze sowieso geen van beiden moet kiezen want dan kennelijk geen van beiden leuk genoeg vind (sorry, klinkt wat hard voor jou).

Het is denk ik beter dat het nu uit is, want je droommeisje is het toch niet als ze zo met je gevoelens om gaat lijkt mij. Ze zal misschien heel mooi en lief en leuk zijn, maar daarbij moet ze ook respect hebben en klaar zijn voor een relatie. Haar gedrag toont dat niet.. Ik neem aan dat wanneer jij een relatie hebt met iemand je wil dat diegene voor je gaat, volledig voor jou gaat, en niet halfbakken of met twijfels toch? Dus is het uiteindelijk beter zo, ookal is het wel erg lullig
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 20:52
Tox
Tox is offline
Citaat:
DaaF schreef:
Ze zegt dat ze niet weet voor wie ze moet kiezen, maar wat moet ik hier nou van denken? Moet ik haar 'dumpen' voordat zij mij 'dumpt'? Of moet ik het nog even afwachten? Misschien kiest ze wel voor mij?
Toen ik tot dit stuk las dacht ik dumpen!!!!!!

Citaat:
DaaF schreef:

droommeisje
maar toen ik dit woord las dacht ik volhouden jongen, laat je droommeid niet schieten , ga er voor!

word in iedergeval niet makkelijk
Oud 13-09-2002, 01:04
moenbase
moenbase is offline
Zij heeft te weinig tijd gehad om haar vorrige relatie te verwerken, jij kwam in haar leven, ze was waarschijnlijk op slag verliefd op je, maar ze gaf/geeft ook nog heel veel om haar ex-vriendje. Nu moet je bij je eigen nagaan of jij dit wel redelijk vind. Dat ze om jou geeft, maar ook heel veel om die ex-vriend.
Je kunt afwachten tot ze uiteindelijk toch naar haar ex-vriend gaat, maar je kan ook zelf het initiatief nemen, en er zelf een punt achter zetten, zij heeft tijd nodig om te beslissen, daar mag geen druk achter staan.
Oud 13-09-2002, 09:03
casey
casey is offline
Citaat:
DaaF schreef:

Tis al uitgemaakt
Hallo, volgen jullie een thread eigenlijk?
Oud 13-09-2002, 11:15
16Maarten16
16Maarten16 is offline
Ik zit ook in ongeveer zo'n situatie... Ik was echt veriefd op een meisje, maar toen had ze opeens een week rust nodig om over de dingen na te denken ( 'r ex enzo ). Voor die week had ik al met 'r gezoend, en dat doe je denk ik ook niet zomaar... dan moet je me wel leuk vinden lijkt mij... Na die week, krijg ik opeens van iemand te horen dat ze met 2 anderen jongens heeft gezoend . Toen heb ik 'r dus gebeld of dat waar was, en dat was zo... toen heb ik maar gezegd dat je zo niet met mensen omgaat, en dat het van mij niet meer hoeft. Dan begint ze weer te slijmen dat ik het niet zo serieus moet nemen, het waren 'slippertjes' ... naja, anyway, aan zo'n meid begin ik dus maar niet!
Oud 13-09-2002, 14:52
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
DaaF schreef:

Tis al uitgemaakt
Schrale troost misschien, maar het is toch beter zo waarschijnlijk.. Want wat heb je aan een droommeisje, als jij niet haar droomjongen bent??
De liefde moet natuurlijk wel van twee kanten komen, en als zij al twijfelt, dan kiest ze dus al niet automatisch voor jou, jij bent dus duidelijk niet haar droomjongen..

maar kop op, er zijn vast wel meer droommeisjes voor jou in de wereld
Oud 13-09-2002, 15:05
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Dat is in zo'n geval ook de enige oplossing. Er bestaat niet zoiets als een 'percentage van het oorspronkelijke gevoel'. Ik heb wel eens iets belachelijks gehoord van iemand die zei dat zijn gevoel niet meer 100% was en die persoon is toch doorgegaan. Het is in de liefde alles of niets, als je twijfelt kun je er net zo goed een punt achter zetten.
Erm, in meer dan de helft van alle huwelijken is het gevoel na een aantal jaar niet meer 100%.

Als mensen ouder worden, is het onderhouden van een relatie meestal dan ook meer gebaseerd op rationele overwegingen en niet op emotie. Anders zouden er nogal wat scheidingen komen..

Monogamie zit niet in de mens, monogamie is rationeel. Als je zo'n purist bent, mag je eigenlijk nooit gaan trouwen en kap je met elke relatie wanneer het gevoel niet meer 100% is. Succes.

Ik had in deze topic ook gereageerd dat ik graag het idee heb dat een meisje helemaal voor mij gaat. Als ik er echter nuchter over nadenk, is dit egoïstisch en haast onmogelijk. Verliefdheid is een tijdelijk iets. Als een relatie ook maar enige kans van slagen heeft, komt dit omdat beide partners naast geliefden ook goede vrienden zijn (die elkaar uiteraard vertrouwen).
Met citaat reageren
Oud 14-09-2002, 18:08
girl18
girl18 is offline
Citaat:
Kitten schreef:
zou jouw droommeisje twijfelen aan haar liefde voor jou?
dit is een goeie en mooie vraag wat ik tot nu toe in deze hele forum heb gelezen.. dat ik er zelf niet opgekomen ben zeg.. maar je stelt mooie en goeie vragen kitten..
Oud 14-09-2002, 18:10
girl18
girl18 is offline
Citaat:
DaaF schreef:
Ik heb haar nu dus inderdaad voor de keuze gesteld. Ik weet nog niet wat het wordt. Ik zal het vanavond wel horen.

Ik zal der wel kwijt zijn nu, maar misschien is dat wel beter zo..
je moet nooit iemand aan een keuze zetten dan kiest ze altijd voor de verkeerde.. of ze nou voor jou kiest of voor der ex.. ze heeft de verkeerde keuze gemaakt want ze moet het snel doen dus is echt de beste oplossing om gewoon afstand te nemen en kijken wie ze kiest... en niet haar zelf tot een keuze aan zetten.. want dat is verkeerd want dan kies ze gehaast..
Oud 14-09-2002, 19:57
Kitten
Citaat:
girl18 schreef:

dit is een goeie en mooie vraag wat ik tot nu toe in deze hele forum heb gelezen.. dat ik er zelf niet opgekomen ben zeg.. maar je stelt mooie en goeie vragen kitten..
uh

dank u
Met citaat reageren
Oud 14-09-2002, 21:30
Sincerely yours
Sincerely yours is offline
it is better to have loved and lost, than never to have loved at all
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 15:14
Tactic
Tactic is offline
Als ze twijfelt, dan vind je geen van jullie 2 leuk genoeg.

Niet aan beginnen, je blijft constant met deze gedachte in je achterhoofd!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-09-2002, 21:27
luckyleo
luckyleo is offline
He (volgens mij ben jij een studiegnoot van me maargoed),
Hoe staan de zaken er nu voor met die ex? Is ze zelf weer teruggegaan naar haar ex of is er kans dat het tussen jullie weer aanraakt?
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 18:31
DaaF
DaaF is offline
Citaat:
luckyleo schreef:
He (volgens mij ben jij een studiegnoot van me maargoed),
Hoe staan de zaken er nu voor met die ex? Is ze zelf weer teruggegaan naar haar ex of is er kans dat het tussen jullie weer aanraakt?
He dat zou inderdaad best eens kunnen. (Daar gaat me annonimiteit hierzo! )

Maargoed het is dus uit zoals je al in deze topic kon lezen, maar ik ga nog wel heel goed met der om. Ze is weer terug naar der ex, maar ondertussen heb ik nog stees het gevoel dat ze mij ook heel leuk vind en dat het misschien nog wel goed komt. Ja beetje vaag, maargoed...
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 10:05
Optima
Optima is offline
dat had ik kunnen voorspellen.....

ervaring
Reageren

Regels voor berichten