Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2001, 19:35
tush
tush is offline
ik heb het, en de dokter heeft gezegd dat het bij mij niet erg genoeg is om met kinesitherapie te beginnen, maar ik heb zeer regelmatig een zere rug. weet er iemand iets wat ik er zelf aan kan doen?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2001, 19:50
Verwijderd
Wat is het precies?
En is het misschien niet veiliger om dat aan de dokter te vragen?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2001, 19:56
tush
tush is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Wat is het precies?
En is het misschien niet veiliger om dat aan de dokter te vragen?
om kort te gaan; je rug groeit scheef.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2001, 22:51
kirsten
kirsten is offline
Ik heb opnieuw een rechte rug gekregen (maar ik had 't maar lichtjes) door te gaan zwemmen en door te gaan dansen, want dan heb je een rechte rug nodig en dat doe je automatisch, en uiteindelijk ook buiten het dansen... Probeer dat eens.
Oud 25-10-2001, 10:09
maaike0
maaike0 is offline
hey!

ik heb dat ook gehad nu nog heel licht, maar ik ben toen doorverwezen naar cesartherapie en dat hielp dusssss....

Succes ermee!

-xxx-jes
Oud 26-10-2001, 19:42
ikke2
ikke2 is offline
Hey!
Ik heb ook scolisos, en ik doe nu al bijna een half jaar mensendieck-therapie. helpt eiegnlijk niet heel erg, maar verminderd wel een beetje. ook heb ik zo'n vaag zooltje in me schone gekrgen, dat help echt helemaal nix!
en ik ben laatst in de MRI-scan geweest, want ze wilden alles toch nog nachecken.
uitslag moet nog komen....
Met citaat reageren
Oud 29-10-2001, 14:20
poki
poki is offline
Citaat:
maaike0 schreef:
hey!

ik heb dat ook gehad nu nog heel licht, maar ik ben toen doorverwezen naar cesartherapie en dat hielp dusssss....

Succes ermee!

-xxx-jes
me too...ik heb laatst rontgenfoto's laten maken en t is nagnoeg verdwenen..
Zwemmen is ook erg goed om te doen...

Oud 30-08-2003, 09:13
Catootjuh
Catootjuh is offline
Als je echt Scoliose hebt, verminderd dat nooit. Een scoliose kan alleen maar stabiliseren. Bij hele lichte gevallen met houdingtherapie, bij wat ergere gevallen met een corset en de zeldzame gevallen een operatie.

Een scoliose is dus niet dat je krom zit en je weer recht gaat zitten en dat je wervelkolom dan weer recht staat. Ook al ga je op je rechtst zitten dan nog staat je wervelkolom in een S of C-bocht.

Dus snap bij jullie niet goed, als jullie zeggen 'verdwenen' 'na genoeg weg '
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 11:25
Dory
Dory is offline
Ik had ook Scoliose, dat is zeg maar rechtgetrokken door cesartherapie. Maar dat is al een paar jaar terug, dus ik was nog niet "volgroeid" , dus ik weet niet of dat bij jou nog kan helpen?
Oud 30-08-2003, 14:55
kinkymoi
kinkymoi is offline
scoliose kan gelukkig mooi wel verminderen.

ik heb het ook, en heb er behoorlijk veel voor gedaan om het rechter te krijgen. het klopt wel dat scoliose nooit verdwijnt, maar het kan absoluut wel verminderen. (in mijn geval iig wel) ik zit al vanaf mijn 10e op fysiotherapie en ik kan vertellen dat dat echt heel goed is, maar dan moet je wel de oefeningen die ze daar geven ook thuis volhouden. ik doe een kwartier sochtends en een kwartier savonds mijn oefeningen. gelukkig dat ik toen ik in de groeispurt kwam mijn oefeningen zo goed heb volgehouden en dn is ook de rede dat de aantal grades bij mij wel behoorlijk naar beneden zijn gegaan. ook heb ik dik een jaar (niet heel lang dus) een boston brace gedragen.

scoliose is kut maar er zijn ergere dingen
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 18:45
Verwijderd
Een topic van 2 jaar oud uppen heeft niet echt heel veel zin.
Gelieve in het vervolg niet meer te doen ajb.
(Je kunt iemand ook een pm sturen of mailen.)
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 14:27
Mjoez
Mjoez is offline
Ik heb het ook en ik heb er ont-zet-tend veel last van. Ik kan nog geen 10 zitten of op mijn zij liggen en het doet pijn en dat gaat dan niet meer weg...
Ik heb 2 jaar fysiotherapie gehad maar het heeft weinig geholpen. Ik doe er momenteel niks aan. Maar volgens de dokter is de enige manier; oefeningen doen. Dus als je opstaat en voor je naar bed gaat en zo. Wat die oefeningen precies zijn heb ik van de fysiotherapeut geleerd. Maar dat zijn echt kútoefeningen, dus die doe ik nooit...
Ik leer er maar mee leven of zo
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 18:33
kinkymoi
kinkymoi is offline
Citaat:
Mjoez schreef op 31-08-2003 @ 15:27:
Ik heb het ook en ik heb er ont-zet-tend veel last van. Ik kan nog geen 10 zitten of op mijn zij liggen en het doet pijn en dat gaat dan niet meer weg...
Ik heb 2 jaar fysiotherapie gehad maar het heeft weinig geholpen. Ik doe er momenteel niks aan. Maar volgens de dokter is de enige manier; oefeningen doen. Dus als je opstaat en voor je naar bed gaat en zo. Wat die oefeningen precies zijn heb ik van de fysiotherapeut geleerd. Maar dat zijn echt kútoefeningen, dus die doe ik nooit...
Ik leer er maar mee leven of zo
je bent nog jong en groeit dus nog een stuk. als je zegt dat je er nú al zoveel last van hebt, zou ik die oefeingen als ik jou was maar gaan doen.. je hebt echt alleen jezelf ermee en ik weet zeker dat je hier later spijt van gaan krijgen. ik weet hoe kut die oefeningen zijn, maar als je die oefeningen nog 3 jaar doet zal je er verder heel veel plezier van hebben. liever 3 jaar even goed zware oefeningen doen, dan de rest van je leven een zere rug hebben toch?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 21:12
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
mijn rug is te hol heb ik t idee, als ik naar mijn idee ontspannen sta zie je van de zijkant een hele holte zegmaar, buik zit ver naar voren, billen naar achteren, als ik me recht maak moet ik me inspannen, mijn billen en buik.
Weet nog niet of ik ermee naar de dokter ga. Kom zowat elke week en ze gaan nog een keer denken dat ik bij elk klein dingetje denk dat ik een ziekte heb ofzo. Ik heb gewoon altijd van die klachtjes.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 22:59
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Hmm, volgens mij heb ik t ook lichtelijk want ik moest als kind om de zoveel tijd ter controle naar het ziekenhuis om foto's van mn rug te laten maken. De ene dokter zei dat ik snel een corset moest, en een ander zei 'niks om je druk over te maken, niemands rug is perfect recht, kom maar terug als je er echt last van krijgt'. Lekker tegenstrijdig dus.

Mijn rug is enigzins scheef maar bij mij komt dat ook doordat mijn ene been ongeveer een halve centimeter langer is dan de andere.

2 jr geleden kreeg ik ineens vet pijn in mn onderrug. Stekende pijnscheuten die helemaal doorschoten naar mn billen en benen. Zitten (vooral op een kruk) deed gruwelijk zeer, hield dat bijna niet vol en bukken kon ik (haast) niet meer zo stijf was ik.
Op mensendieck gegaan en alhoewel ik nooit de oefeningen deed gingen mijn klachten na een maand of wat over. ging ook zooltjes dragen maar die draag ik tegenwoordig niet meer nu ik andere schoenen heb.

Ik heb overigens wel (volgens mij vaker dan sommige andere mensen) last van mn rug als ik bijv. lang zit (of op n kruk moet zitten voor een langere tijd) of ook als ik sta maar dan krijg ik meer last van mn onderrug/ bekken/ benen en met zitten meer van bovenrug ook geloof ik.

.
Tja tis lastig maarja.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 23:02
Tulpje6
Tulpje6 is offline
[QUOTE]kaasstaafje schreef op 02-09-2003 @ 22:12:
[B]mijn rug is te hol heb ik t idee, als ik naar mijn idee ontspannen sta zie je van de zijkant een hele holte zegmaar, buik zit ver naar voren, billen naar achteren, als ik me recht maak moet ik me inspannen, mijn billen en buik.

Ja, dat herken ik! Ik ben best slank, maar ik heb wel een behoorlijk buikje, en dat komt mede doordat dat nog eens extra geaccentuurd wordt omdat mijn buik zo naar voren staat, ik heb ook een 'holte' met mn buik ver naar voren. Bah echt lelijk en het is heel moeilijk om jezelf aan te leren anders te gaan staan, dat gaat bijna niet, voelt onnatuurlijk. Maar wel balen want nu szit ik dus met dat buikje
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 20:10
Verwijderd
ik heb ook scoliose, en heb een corset gehad...best verrot dat ding...mijn graden werden niet erger toen ik m'n corset had, maar ook niet veel minder...heb nu af en toe nog last van m'n rug...maar ni echt heel veel..
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten