Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2002, 14:49
nickyikke
nickyikke is offline
Okay, ik heb wel wat dingen gelezen op dit forum dat sommige mensen niet echt "normaal" zouden vinden, maar ik zet het er toch maar op.
Ik heb de laatste tijd een par beelden im me hoofd dat ik door een donker iets loop, kan helemaal niks zien, maar ik voel me thuis. Ik loop door, ik voel iets naar me kijken, iets duisters. Ik voel me echt thuis, ik roep dan een naam, maar weet niet van wie of wat. Dan voel ik mezelf vallenin echte grote handen, die me dan opvangen, die mijn lege ziel vullen met pure haat en angst. Toch voel ik me thuis. Die handen brengen me dan naar een berg waar rood licht binne brant. Daar hoor ik allemaal geschreeu, van pijn, maar meer van genot. heel raar, echt waar, dn word ik door een onzichtbare kracht naar een soort van troon getrokken en op de grond geworpen.
Opeens ben ik dan in een grote grot waar ik me helemaal drugged voel en zie alles wazig, ik zie alleen maar rood licht en dan de "demonen" zijn zwart met rode ogen. Die kijken me aan, een van hen komt naar me toe en kijkt me aan met die enge ogen. Dan voel ik pure pijn in mijn arm waar ik een pentagon heb in gesneden een lange tijd geleden. Dan ga ik "out".
Dat is het, soms denk ik echt dat ik gewoon abnormaal ben, maar ja, reacties graag, maar ja, veel groetjes en hop dat ik je niet heb geshokt.
Oud 17-09-2002, 17:00
pe
pe is offline
Nickyikke,

Ik kan deze beelden uitleggen als je wilt, maar misschien wil je die uitleg liever op je email hebben dan hier, en dat ik hier een korte uitleg neerzet? Als je dat liever hebt moet je me een email adres sturen (naar pe100nl@yahoo.com).

~pe.

Laatst gewijzigd op 17-09-2002 om 17:05.
Oud 21-09-2002, 13:39
pe
pe is offline
Hallo Nickyikke,

Zulke beelden worden ‘visioenen’ genoemd. Dat het donker is staat voor ‘geestelijke duisternis, duisternis of onbegrip in jouw geest dus. Je kunt niet begrijpen wat er aan de hand is met jezelf. Je voelt wel dat die geest kwaad is. Maar je voelt je toch op je gemak.

Dat lijkt op wat de mensen in de berg meemaken. De berg is symbool voor een nogal aards gebeuren. Aards = het element aarde, dat zal het lichamelijke zijn. Kan gaan om eten en drinken, vrijen, alles wat lichamelijk genot geeft. In die berg hebben mensen pijn en genot samen. Het genot daar lijkt op het op je gemak voelen in het begin van de beelden. Ondanks haat en angst voelde je je toch op je gemak in die handen, en wilde je niet weg van dat wezen. Ik denk dat de beelden je laten zien, dat als je teveel genot toelaat dat je dan in de macht van zulke wezens kunt komen. Dat het onveilig is, om het toe te laten dus. Want jij en die mensen daar weten wel dat die wezens niet te vertrouwen zijn, maar blijven daar toch. Jij in die duistere sfeer, en zij in die berg.

Het rode licht staat voor een sfeer, waarin meer begrip en inzicht mogelijk is als in het donker, maar waarin je toch niet veel kunt begrijpen. Rood is de kleur die bij het getal 1 hoort – zie http://www.geocities.com/pe100nl/kleuren_in_dromen.html - (simpelheid van geest). Kinderen, dronken mensen, en mensen die kwaad zijn hebben dat bijvoorbeeld. Die mensen daar zullen niet kunnen begrijpen dus dat als ze het genot laten varen, dat ze de pijn dan ook niet hoeven voelen. Het laatste deel van de beelden laat duidelijk zien, wat zulke wezens willen: je zoveel mogelijk pijn doen. Zoveel pijn dat je zelfs ‘out’ gaat. Dus zo weet je wat je te wachten staat als je in genot gaat geloven.

Wat je in je droom of in zulke beelden meemaakt, hoef je niet in het echt mee te maken. Daarvoor komen de beelden er ook volgens mij. Je hoeft er dus niet in te trappen, dit krijg je te begrijpen.

~pe.
Oud 21-09-2002, 13:47
Verwijderd
Mh... Ik geloof je niet.
Oud 21-09-2002, 13:50
pe
pe is offline
* geloof niet zomaar een uitleg over dromen, tarot enz, maar alleen je eigen gevoel over die uitleg *

Laatst gewijzigd op 21-09-2002 om 14:20.
Oud 21-09-2002, 16:21
Hardcore
Hardcore is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Mh... Ik geloof je niet.
Woooooow vette argumentatie!!!!!!
Oud 21-09-2002, 18:26
Verwijderd
Citaat:
Hardcore schreef:
Woooooow vette argumentatie!!!!!!

Het was ook niet bedoeld om te discussiëren Tis alleen maar een opmerking. (had het trouwens niet tegen jou, PE, maar tegen de topicstarter).
Oud 21-09-2002, 20:34
nickyikke
nickyikke is offline
Ik vind het stom dat je het niet geloofd, sommige hebben roze nijlpaarden in hun hoofd, ik dit. maakt toch niet uit?
Anyway, ik vind het een beetje rare opmerking van je, morgan.
Oud 21-09-2002, 20:44
legatus
legatus is offline
Citaat:
sommige hebben roze nijlpaarden in hun hoofd, ik dit.
Het 'roze nijlpaard (of olifant)' is een verhaal die je wel vaker rond drugsgebruik hoort. Ondanks dat ik nog maar recent een mexicaanse paddestoel heb geprobeerd, heb ik wel andere ervaren druggebruikers gesproken die het 'roze nijlpaard' verhaal als een broodje-aap zien. Niemand van hun heeft ooit zulke hallucinaties gehad. Wel wanen, zoals bijvoorbeeld het gevoel dat ze een wortel waren en dat de mensen in hun nabij zijn konijnen waren -- en dat ze opgegeten zouden worden. Maar dan nog was het een waan, en geen hallucinatie alsof ze konijnen zag in plaats van mensen.
Oud 21-09-2002, 21:11
pe
pe is offline
Ik heb wel gehoord dat roze olifantjes of liever: roze mammoeten gezien worden als mensen veel gedronken hebben.
Oud 22-09-2002, 14:22
Verwijderd
Citaat:
nickyikke schreef:
Ik vind het stom dat je het niet geloofd, sommige hebben roze nijlpaarden in hun hoofd, ik dit. maakt toch niet uit?
En ik vind je stom als je het wel gelooft... kijk, zo hebben we allemaal wat.
Oud 22-09-2002, 16:50
Hardcore
Hardcore is offline
Citaat:
Morgan schreef:

Het was ook niet bedoeld om te discussiëren Tis alleen maar een opmerking. (had het trouwens niet tegen jou, PE, maar tegen de topicstarter).
Je had het mischien niet tegen mij, maar ik wel tegen jou. En dit is een forum, daar hebben de mensen graag argumenten. Het forum is gemaakt om te bemoeien snap je.
Oud 22-09-2002, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Hardcore schreef:
Je had het mischien niet tegen mij, maar ik wel tegen jou. En dit is een forum, daar hebben de mensen graag argumenten. Het forum is gemaakt om te bemoeien snap je.

Ik zei PE. Hij reageerde namelijk met 'geloof alleen in je eigen uitleg etc', dus ik dacht dat hij het tegen mij had om mijn reactie daarboven...

En ja, ik ben een groot voorstander van argumenteren, maar nu effe niet.
Oud 01-10-2002, 19:04
GoodforNothing
GoodforNothing is offline
Citaat:
nickyikke schreef:
Ik geloof dat je een beeld in je hoofd hebt van de achterliggende demonen van het pentagram dat je hebt getatoeerd. Ik ben zelf christen en ik geloof dat deze duistere machten jouw zoals je ook zei je ziel willen eigenen. Maar jij kan dit verbreken. Door de tattoo te verwijderen en de vloek over je te breken. Ik geloof dat deze beelden dan ook zullen verdwijnen.
wil je hier met me over doorpraten? je kan me altijd mailen
peter@w8ff.com
Oud 02-10-2002, 09:05
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
pe schreef:
Ik heb wel gehoord dat roze olifantjes of liever: roze mammoeten gezien worden als mensen veel gedronken hebben.
mijn ex had olifanten in z'n hoofd... dus hij kan het wel eens serieus bedoelen... WHA wat een grap!
Oud 08-10-2002, 20:55
Starfish
Starfish is offline
Hou s op met die onzin, en laat mensen aant woord die er echt verstand van hebben! PE, you rule!
Oud 08-10-2002, 21:36
2young2live
2young2live is offline
ik heb ook mijn twijfels aan de geloofwaardigheid van dit verhaal, niet zozeer door het onderwerp, maar door hoe het geschreven is...zoals deze woorden:
Citaat:
nickyikke schreef:
...mijn lege ziel ... pure pijn
doet mij meer denken aan een verzonnen verhaal (waar dingen worden gedramatiseerd om het interesanter te doen lijken) dan aan iets wat echt gebeurd is (gezien het onderwerp al dramatisch genoeg dus geen behoefte heeft aan overdrijving)
maargoed, je hoeft mij verder niet te overtuigen, het viel me gewoon even op, het is eigenlijk ook verder een volkomen nutteloos bericht maarja, ik verveel me een beetje...

Laatst gewijzigd op 08-10-2002 om 21:38.
Advertentie

Regels voor berichten