Advertentie | |
|
![]() |
|
We eten eigenlijk nooit patat thuis, vind ik best jammer
![]() Delicatessen eten we wel: verschillende tapenades, kaviaar (wat ik persoonlijk niet geweldig vind) en vaak kaastafels, etc. Door de week eten we als gezin nooit samen, omdat mij vader dan nog niet thuis is. Vaak zijn het dan gerechten die ikniet geweldig vind: bloemkool, worteltjes, enz. In het weekend hebben we juist wel heel uitgebreide diners, als we allemaal thuis zijn--> echt gezellig. Meestal 3-gangen. Wat we eten varieert nogal: van Italiaans tot Japans. M'n ouders kunnen, al zeg ik het zelf, erg goed koken ![]() Ik ga vaak uit eten, maar echt leuk vind ik het niet altijd. Omdat ik voor m'n sport zoveel weg ben, leef ik in het weekend vaak alleen maar in hotels en eet dan "verplicht" in restaurants. Vaak is het zo massaal en daar hou ik niet zo van. Als ik met mijn ouders/familie uit eten ga vind ik het wel leuk. Meestal gaan we in een knus en gezellig restaurant eten, omdat mijn ouders (en ik ook niet) totaal niet houden van die grote massale restaurants waar vrouwen met veeels te veel parfum op zitten te eten.. Nou dit was het wel ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn moeder kookt iedere dag gewoon groenten, aardappelen en vlees. Ik vind dat ze heel lekker kan koken. In het weekend eten we vaak wat uitgebreider, want dan kookt mijn vader. Hij vindt koken erg leuk, maar niet zo'n staandaard maaltijd. Meestal eten we dan iets buitenlands; een (zelf in elkaar gezette) rijsttafel, italiaans, etc.
Bij veel van mijn vriendinnen is het zo dat zij op elke dag van de week een vaste maaltijd hebben (maandag sperziebonen, dinsdag bloemkool enz.) vreselijk lijkt me dat. chte delicatessen eten we niet zo vaak. Mijn vader is meer van "wat de boer niet kent, dat eet 'ie niet", al eten we wel vaak onbekende Aziatische dingen. Mijn beste vriendin is Chinees, en haar ouders hebben een Chinees restaurant. Soms neemt ze wel eens iets echt authentieks Chinees mee (dus niet nie ver-europeesde chinese maaltijden, maar echt origineel chinees). Soms vind ik dat vreselijk vies, maar meestal is dat echt lekker.... |
![]() |
|
Meestal eten mijn broertje en ik ook samen, want mijn ouders zijn eigenlijk nooit voor achten thuis. Mams zorgt altijd dat er wat in de koelkast staat, zoals kant en klare dingen van de traiteur die je alleen op hoeft te warmen in de magnetron. Maar soms halen we natuurlijk ook wel eens friet
![]() ![]() Laatst gewijzigd op 18-09-2002 om 23:41. |
![]() |
|
![]() |
Ik kook zo'n 1 á 2 keer per week, wat ik echt superleuk vind. Meestal maak ik wel iets gezonds, met veeeeel groenten en een vleesvervanger ofzo.
Als een van mijn ouders kookt eten we ook wel gezond, we halen meestal alleen patat als we écht geen zin hebben om te koken ofzo. En pannenkoeken eten we alleen als m'n zusje kookt, en dat is ongeveer 1x in de 6 weken ![]()
|
Verwijderd
|
Hmm ja eten is erg lekker.
Doordeweeks eten wij meestal gewoon hollands, wel met veel groentes. Patat ook maar af en toe, zo lekker is het ook nou weer niet. Soms kookt mijn moeder uitgebreid dat is meer als er visite komt. bv: Volgende week zaterdag komen er 4 mensen eten, ik moet dan thuis bedienen lekker overdreven maar ja, ze heeft ook niet servies en bestek daarvoor gekocht dus zal wel uitgebreid worden. Uiteten doen wij ook wel regelmatig, heel verschillend, soms een lekker steakhouse maar ook soms chique, we hadden een x gegeten in een restaurant van 20.00 - 00.00 dat vond ik toch best wel lang maar ja 5 gangen he. |
![]() |
|
Mijn vader en moeder kunnen allebei erg lekker koken. Er staat altijd weer wat anders op tafel. Bijna alles is vers, ook de sausjes (een paar verse tomaten, wat creme fraiche en wat kruiden, en je hebt zo een tomatensausje, etc). M'n vader experimenteert wat meer in de keuken, nieuwe gerechten, of hij maakt een quiche met heerlijke onbekende dingen erin.
Uit eten gaan we niet zo vaak. Het lijkt me ook niks om elk weekend uit eten te gaan. Daarnaast is m'n pa altijd aan het werk (ik geloof dat hij wel 60 of 70 uur per week werkt), dus erg praktisch is het ook niet, ook niet omdat er 's avonds altijd wel iemand weg moet naar hockey, vrienden etc. Alleen m'n pa gaat regelmatig uit eten voor zaken, of met de Lions.
|
Mijn ouders kunnen wel koken maar ze zijn niet briljant met eten. Ik eet gevarieerd, veel verschillende groenten, maar Vader&Moeder vergrijpen zich ook nog wel eens naar de 'vetpot', aldus een poëtische uitspatting van mijn vader. Veel Hollandse kost.
Italiaans daarentegen kunnen ze weer wel heel apetijtelijk, en ik wordt er ook steeds beter in. (Op voorhand: Hou je mond Martin ![]() Wat ik wel jammer vind is dat af en toe kant-en-klaar in de koelkast ligt, dat is echt niet te eten.
|
wij eten echt vrij ongezond.. ook vaak wel gezond enzo, maar patat ook redelijk vaak en eigenlijk komt dat mn neus uit..
mijn moeder houdt niet van koken, dus houdt ze het altijd heel makkelijk. ook omdat ik het vaak moet opwarmen als ik later eet, na het werken. mijn vader kookt wel vaak in het weekend, dan maakt hij wel hele lekkere maaltijden enzo. mijn broer (jaja) houdt ook wel van koken dus die wil het ook nog wel es doen.. maar soms komt mn moeder thuis, zwaar moe, geen zin om te koken, en tjaa, de snackbar zit hier 200 m vanaf ![]() maar of het nou iets met mijn lifestyle te maken heeft ![]() |
![]() |
|
ik eet waar ik zin in heb meestal zijn dit van die ruim vullende lappen steaks of schnitzel, maar ook wel eens patat.
Ik kook gewoon waar ik zin in heb meestal is er toch wel iets waar ik veel trek in heb.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
wij eten haast nooit aan tafel, mn moeder kookt iets en dan eten we allemaal in onze eigen kamer, heel gezellig
![]() mn moeder heeft wel vaak geporbeerd ons met zn allen aan tafel te krijgen, maar dat was nooit zo'n succes, we schijnen ongezellig enzo te zijn, en mn broers lusten nooit iets dus die zeuren te veel... en we hebben het allemaal wel druk met verschillende dingen dus het kan er zoiezo nooit echt van komen dat we tegelijk kunnen eten. we eten wel vaak verschillenden dingen, echt van alles, van nasi tot gewoon spruitjes tot ovenschotels. patat af en toe. ik at eerst wel vaak fast food in de stad, maar nu niet meer, nu eet ik liever een gewoon broodje gezond ofzo |
![]() |
|
als randstad jongere die in een 'achterstandswijk' woont kan ik heerlijk genieten vd vele gerechten die de wereld, oftewel etnische minderheden, te bieden heeft. En dat met het gemak van 3 minuten fietsen, geld uit mijn zak halen en vreten maar.
Ik leer trouwens ook indisch koken, zo kan ik sneller vrouwen het bed in krijgen volgens mijn zus. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
De populairste boeken van het afgelopen schooljaar Simon | 16 | 29-01-2012 17:12 | |
Eten & Drinken |
Tips voor een diner voor 20 mensen bagel | 1 | 30-11-2010 19:03 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #53 deel twee flyaway | 457 | 24-11-2008 14:50 | |
Films, TV & Radio |
Gilmore Girls #13 (y) Briseïs | 500 | 08-03-2006 20:55 | |
Eten & Drinken |
NA het diner :) Bikinie-meisje | 26 | 13-03-2003 17:53 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Kan iemand mij helpen aan een wereldliteratuurverslag | 3 | 08-06-2001 19:26 |