Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2002, 22:07
Florine
Florine is offline
Welke invloed heeft jullie lifestyle op wat jullie eten? Komen jullie meer uit het fast-food milieu? Of zijn jullie door je ouders culinair verfijnd opgevoed? Eten jullie wel eens dure delicatessen of eten jullie tegenwoordig alleen nog maar patat?

Ik zelf eet niet zo vaak patat. Als ik alleen moet eten (wanneer mijn ouders het druk hebben op het werk) dan eet ik wel eens een magnetronmaaltijd van de traiteur. Maar in het weekend gaan we vaak uit eten, erg smakelijk en lekker makkelijk! Meestal gaan we naar een chique restaurant waar je van alles kunt eten! Escargots vind ik heerlijk, maar ik ben ook gek op de meer gewone gerookte zalm en kaviaar. Ik drink ook graag een glaasje rode wijn met mijn ouders mee. Thuis ook, mijn vader heeft een uitgebreide wijncollectie. Als hobby proeft hij wijn!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-09-2002, 22:10
Verwijderd
Mijn mama kan heerlijk koken , 'k zou liever thuis eten dan in een restaurant, ze kan zowat alles koken wat je maar wil, ze kan ook escargots voorbereiden, kikkerbillen enz. Restaurantmaaltijden, ze wil een dezer dagen nog een restaurantketen starten en 'k denk dat dat wel prima zal gaan lopen
Wij eten gewoon nog lekker altijd gezellig aan tafel. Patat eet ik vaak tussen de middag op school ofzo, anders een broodje bij m'n grote vriend bakker bart.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 02:26
maar
maar is offline
Wij zijn ook niet zo'n gezin dat elke zondag friet met kroket eet, en elke maandag pannenkoeken. Mijn moeder heeft maar weinig tijd, maar vindt het wel leuk om te koken. De nieuwe wok is echt een aanwinst . M'n moeder kookt heel gevarieerd, en erg gezond (als in: veel salade/groenten, geen frituur). Mijn ouders hebben ons van jongs af aan al veel laten proeven, waardoor onze smaak breed ontwikkeld is. We gaan zeer regelmatig uit eten, en dat is altijd echt zo'n gezellig gezinsuitje . We gaan overigens niet altijd naar die heel chique restaurants; ook wel naar van die gezellige shabby tentjes waar soms veel beter gekookt wordt dan in menig chique restaurant.
Wat drinken betreft; we drinken thuis nooit dingen met suiker erin; wel regelmatig een wijntje en af en toe een biertje bij de borrel/ het eten.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 08:44
Black Sugar
Black Sugar is offline
We hebben dinsdags patat dag, mja dat is meer zo gegroeid eigenlijk. Vaak loopt het zelfs uit op iets anders bestellen. Pizza of chinees.

De rest van week koken we gewoon zelf. We koken heel gevarieerd thuis maar haast nooi aardappeltjes groente en vlees, stamppot wortel en meer van dat soort hollandse kost.
Uit eten doen we bijna nooit, ikzelf daarintegen weer vaker. Dat komt doordat mijn moeder en ik vaak op heel verschillende tijden thuis zijn en dan mag ik zelf iets bedenken. Meestal ga ik dan voor lekker uit eten met mijn vriend ofzow
Oud 18-09-2002, 14:09
Esmée
Esmée is offline
Mijn ouders zijn allebei heel druk met hun werk en zijn ook niet altijd thuis. We hadden vroeger altijd iemand die op ons paste (toen we nog kleiner waren), en die maakte dan ook vaak het eten 's avonds voor het gezin. Maar als m'n ouders thuis zijn eten we gewoon van alles, m'n moeder houdt op zich wel van uitgebreid koken, maar niet als ze laat thuiskomt van een lange dag werken of zo, ze moet er dan echt tijd voor uittrekken. We gaan ook wel regelmatig uit eten, waarheen varieert nogal.
M'n ouders hechten wel heel veel waarde aan onze (van mij en mijn zusje) tafelmanieren, dat soort dingen zijn er ook al met de paplepel ingegoten min of meer..
Dus ja nu we ouder zijn moeten we meer voor ons zelf zorgen, maar mn zusje en ik zijn allebei een ramp in de keuken dus dan gooien we wat in de magnetron of zo, of we bestellen iets.
Oud 18-09-2002, 14:23
feline
feline is offline
Mijn ouders zijn niet ontzettend culinair. Maar ze houden wel van lekker eten. Mijn vader kookt nooit, en als mijn moeder uit haar werk komt, heeft ze ook niet echt zin om een ontzettend spectaculaire maaltijd voor te zetten. Ze zorgt er wel voor dat het gezond is. Ik ga zelf eigenlijk ook liever naar een knus restaurantje dan kaviaar eten in een groot, glimmend restaurant.
Oud 18-09-2002, 14:24
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Ik eet zelf regelmatig wel een broodje of junkfood in de stad, maar thuis eet ik op vrijdag na gewoon "normale kost"
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 14:50
shanli
shanli is offline
Bij ons thuis eten we nooit erg 'culinair verfijnd',meestal gewone kost,buiten op vrijdag,dan eten we pizza *zwaar pizza verslaafd* en zondags meestal frieten of kroketten.
Uit eten doen we bijna nooit,soms,als het water uit is gevallen ,of voor verjaardagen of zo,maar nooit in een poepsjiek restaurant,meestal een pizzaria de laatste jaren(weeral,jah).
Als ik in 't stad ben,eet ik meestal wel junk food

conclusie:eigenlijk niet zo heel erg gezond,maar ik eet wel veel fruit
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 15:00
de Duif met de Bijl
de Duif met de Bijl is offline
mijn moeder werkt elke dag en op woensdag zit ze van 9 uur 's ochtends tot half 10 's avonds op school (ja, mijn moeder gaat naar school) en dan moeten mijn broer en ik zelf voor t eten zorgen en omdat ik tussen kwart voor 6 en half 8 moet dansen is t dus ieder voor zich en wordt et voor mij meestal gewoon iets uit de vriezer (vissticks oid)
verder kan mn moeder wel heel lekker koken, maar dat doet ze nooit...meestal gewoon iets wat niet teveel moeite kost, spaghetti, aardappelprut, rijst met vis etc etc etc.. gezond genoeg iig..we krijgen wel vaak 'junkfood' op onze borden, maar dat is omdat mijn moeder dan geen zin heeft om te koken en dan koopt ze maar pizza of patat ofzo..
En over (tafel)manieren zal ik maar niet beginnen want dat woord kennen wij hier niet
Oud 18-09-2002, 15:20
windsurfgirl
windsurfgirl is offline
mijn moeder kan wel lekker uitgebreid koken maar heeft daar meestal geen tijd voor,maar het is meestal wel gezond.
mijn boertjes en zus moeten dan zelf iets regelen meestal iets uit de magnetron of we laten iets brengen
we gaan wel meestal in het weekend uit eten meetstal wel chique.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 15:30
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
Wij eten thuis sowieso vega omdat m'n zus en ik dat zijn en anders is het zoveel werk om dubbel te koken enzo
we eten meestal granen, groenten, eiwitten en fruit, gezond (?) dus.
als er niemand zin heeft om te koken halen we patat, bestellen chinees of halen van die pizz'a bij ah.
we gaan niet echt vaak uit eten, natuurlijk wel met verjaardagen enzo.
Oud 18-09-2002, 15:31
Verwijderd
Bij ons thuis eten we nooit tegelijk, omdat iedereen het altijd te druk heeft met zijn eigen zaken. Meestal kookt mijn moeder daarom genoeg voor drie personen, en laat dat in de keuken staan, waarna iedereen kan pakken wat ie wil. Waarom dan voor drie en niet voor vier (we zijn met z'n vieren hier thuis) - omdat er altijd wel iemand is die al in de stad heeft gegeten of gewoon geen honger heeft. Zeker nu mijn vader op dieet is. Meestal zijn de dingen die we eten niet echt verfijnd ofzo, maar het is ook niet zo dat we dagelijks patat eten. Bijna nooit, eigenlijk.

Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 15:33
Verwijderd
Wij eten eigenlijk nooit patat als we met zijn alleen eten, als ik alleen eet haal ik soms wel wat na mijn werk oid maar meestal gewoon zo'n stoommagnetronmaaltijd van de ah. Als mijn ouders geen tijd hebben om te koken bestellen we meestal gewoon chinees. In principe eten we thuis niet echt culinaire hoogstandjes, alleen op zaterdag en zondag... doordeweeks is daar geen tijd voor en eten me meestal 'gewoon' Nederlands eten, Indisch of Pasta. Het is wel vaak zo dat er hier vaak wat ongewonere dingen in huis zijn, bijvoorbeeld Escargots zijn er vaak in huis voor als er gasten komen oid, maar bij het avondeten zullen we het nooit eten (ik lust namelijk geen slakken.. walg van het idee) Mijn ouders zijn redelijk culinair opgevoed, mijn moeder komt uit België en daar eten ze al veel verfijnder mijn vader komt uit een gezin waar ze wel redelijk luxe aten maar gewoon 'nederlands' eten. In principe gaan we wel naar chique restaurants maar niet van die 'koude' restaurants, gewoon naar sfeervolle restaurants met veel hout etc.
Wijn drink ik eigenlijk nooit mee met mijn ouders, doordeweeks drink ik sowieso al niks en mijn ouders hebben een hele andere smaak....
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 15:34
SpiritX
SpiritX is offline
Citaat:
maar schreef:
Wij zijn ook niet zo'n gezin dat elke zondag friet met kroket eet, en elke maandag pannenkoeken. Mijn moeder heeft maar weinig tijd, maar vindt het wel leuk om te koken. De nieuwe wok is echt een aanwinst . M'n moeder kookt heel gevarieerd, en erg gezond (als in: veel salade/groenten, geen frituur). Mijn ouders hebben ons van jongs af aan al veel laten proeven, waardoor onze smaak breed ontwikkeld is. We gaan zeer regelmatig uit eten, en dat is altijd echt zo'n gezellig gezinsuitje . We gaan overigens niet altijd naar die heel chique restaurants; ook wel naar van die gezellige shabby tentjes waar soms veel beter gekookt wordt dan in menig chique restaurant.
Wat drinken betreft; we drinken thuis nooit dingen met suiker erin; wel regelmatig een wijntje en af en toe een biertje bij de borrel/ het eten.
Hetzelfde geldt voor mij, moeder alleen even vervangen door vader, aangezien mijn pa de kok in huis is . We eten weinig 'standaard' dingen. Meestal krap één keer in de week hollandse kost (in de zin van: aardappels, stuk vlees en groenten)...
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 15:43
Li
Li is offline
We eten eigenlijk nooit patat thuis, vind ik best jammer
Delicatessen eten we wel: verschillende tapenades, kaviaar (wat ik persoonlijk niet geweldig vind) en vaak kaastafels, etc.

Door de week eten we als gezin nooit samen, omdat mij vader dan nog niet thuis is. Vaak zijn het dan gerechten die ikniet geweldig vind: bloemkool, worteltjes, enz.

In het weekend hebben we juist wel heel uitgebreide diners, als we allemaal thuis zijn--> echt gezellig. Meestal 3-gangen. Wat we eten varieert nogal: van Italiaans tot Japans. M'n ouders kunnen, al zeg ik het zelf, erg goed koken

Ik ga vaak uit eten, maar echt leuk vind ik het niet altijd. Omdat ik voor m'n sport zoveel weg ben, leef ik in het weekend vaak alleen maar in hotels en eet dan "verplicht" in restaurants. Vaak is het zo massaal en daar hou ik niet zo van.

Als ik met mijn ouders/familie uit eten ga vind ik het wel leuk. Meestal gaan we in een knus en gezellig restaurant eten, omdat mijn ouders (en ik ook niet) totaal niet houden van die grote massale restaurants waar vrouwen met veeels te veel parfum op zitten te eten..

Nou dit was het wel
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 16:13
Verwijderd
Mijn moeder kookt iedere dag gewoon groenten, aardappelen en vlees. Ik vind dat ze heel lekker kan koken. In het weekend eten we vaak wat uitgebreider, want dan kookt mijn vader. Hij vindt koken erg leuk, maar niet zo'n staandaard maaltijd. Meestal eten we dan iets buitenlands; een (zelf in elkaar gezette) rijsttafel, italiaans, etc.
Bij veel van mijn vriendinnen is het zo dat zij op elke dag van de week een vaste maaltijd hebben (maandag sperziebonen, dinsdag bloemkool enz.) vreselijk lijkt me dat.
chte delicatessen eten we niet zo vaak. Mijn vader is meer van "wat de boer niet kent, dat eet 'ie niet", al eten we wel vaak onbekende Aziatische dingen. Mijn beste vriendin is Chinees, en haar ouders hebben een Chinees restaurant. Soms neemt ze wel eens iets echt authentieks Chinees mee (dus niet nie ver-europeesde chinese maaltijden, maar echt origineel chinees). Soms vind ik dat vreselijk vies, maar meestal is dat echt lekker....
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 23:23
BarbaraBush
BarbaraBush is offline
Meestal eten mijn broertje en ik ook samen, want mijn ouders zijn eigenlijk nooit voor achten thuis. Mams zorgt altijd dat er wat in de koelkast staat, zoals kant en klare dingen van de traiteur die je alleen op hoeft te warmen in de magnetron. Maar soms halen we natuurlijk ook wel eens friet In het weekend eten we vaak buiten de deur, sowieso zondag, en zaterdag hebben we wel eens mensen over de vloer, en dan koken mijn ouders altijd samen. Is altijd wel gezellig, beetje helpen in de keuken, beetje rode wijn drinken met mams

Laatst gewijzigd op 18-09-2002 om 23:41.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 09:19
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Ik kook zo'n 1 á 2 keer per week, wat ik echt superleuk vind. Meestal maak ik wel iets gezonds, met veeeeel groenten en een vleesvervanger ofzo.

Als een van mijn ouders kookt eten we ook wel gezond, we halen meestal alleen patat als we écht geen zin hebben om te koken ofzo.

En pannenkoeken eten we alleen als m'n zusje kookt, en dat is ongeveer 1x in de 6 weken
Oud 19-09-2002, 09:56
Verwijderd
Hmm ja eten is erg lekker.

Doordeweeks eten wij meestal gewoon hollands, wel met veel groentes. Patat ook maar af en toe, zo lekker is het ook nou weer niet.

Soms kookt mijn moeder uitgebreid dat is meer als er visite komt.

bv: Volgende week zaterdag komen er 4 mensen eten, ik moet dan thuis bedienen lekker overdreven maar ja, ze heeft ook niet servies en bestek daarvoor gekocht dus zal wel uitgebreid worden.

Uiteten doen wij ook wel regelmatig, heel verschillend, soms een lekker steakhouse maar ook soms chique, we hadden een x gegeten in een restaurant van 20.00 - 00.00 dat vond ik toch best wel lang maar ja 5 gangen he.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 10:27
Roos
Roos is offline
Mijn vader en moeder kunnen allebei erg lekker koken. Er staat altijd weer wat anders op tafel. Bijna alles is vers, ook de sausjes (een paar verse tomaten, wat creme fraiche en wat kruiden, en je hebt zo een tomatensausje, etc). M'n vader experimenteert wat meer in de keuken, nieuwe gerechten, of hij maakt een quiche met heerlijke onbekende dingen erin.

Uit eten gaan we niet zo vaak. Het lijkt me ook niks om elk weekend uit eten te gaan. Daarnaast is m'n pa altijd aan het werk (ik geloof dat hij wel 60 of 70 uur per week werkt), dus erg praktisch is het ook niet, ook niet omdat er 's avonds altijd wel iemand weg moet naar hockey, vrienden etc.
Alleen m'n pa gaat regelmatig uit eten voor zaken, of met de Lions.
Oud 19-09-2002, 10:47
Hukkie
Hukkie is offline
Mijn ouders kunnen wel koken maar ze zijn niet briljant met eten. Ik eet gevarieerd, veel verschillende groenten, maar Vader&Moeder vergrijpen zich ook nog wel eens naar de 'vetpot', aldus een poëtische uitspatting van mijn vader. Veel Hollandse kost.

Italiaans daarentegen kunnen ze weer wel heel apetijtelijk, en ik wordt er ook steeds beter in. (Op voorhand: Hou je mond Martin ik kan best koken!) Waar ik hel blij mee ben is dat mijn ouders mn zusje en mij hebben opgevoed om in restaurants niet meteen patat te bestellen maar gewoon verschillende dingen uit te proberen. Ik heb ook een beetje een hekel aan kindjes die bij de menu-kaart al roepen "dat lust ik niet!" en vervolgens het kindermenu krijgen.

Wat ik wel jammer vind is dat af en toe kant-en-klaar in de koelkast ligt, dat is echt niet te eten.
Oud 19-09-2002, 18:49
minority
minority is offline
wij eten elke zaterdag bijjjnaa patat en als ik daar geen zin in heb ga ik gewoon bij mn vriendje eten haah

naja de rest is niet sow bijzonder... wel gezond meestal?
Oud 19-09-2002, 19:49
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
wij eten echt vrij ongezond.. ook vaak wel gezond enzo, maar patat ook redelijk vaak en eigenlijk komt dat mn neus uit..
mijn moeder houdt niet van koken, dus houdt ze het altijd heel makkelijk. ook omdat ik het vaak moet opwarmen als ik later eet, na het werken.
mijn vader kookt wel vaak in het weekend, dan maakt hij wel hele lekkere maaltijden enzo. mijn broer (jaja) houdt ook wel van koken dus die wil het ook nog wel es doen..
maar soms komt mn moeder thuis, zwaar moe, geen zin om te koken, en tjaa, de snackbar zit hier 200 m vanaf

maar of het nou iets met mijn lifestyle te maken heeft
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 11:26
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
minority schreef:
wij eten elke zaterdag bijjjnaa patat
eet jij bijna patat....?
Oud 20-09-2002, 11:46
Stevill
Stevill is offline
ik eet waar ik zin in heb meestal zijn dit van die ruim vullende lappen steaks of schnitzel, maar ook wel eens patat.
Ik kook gewoon waar ik zin in heb meestal is er toch wel iets waar ik veel trek in heb.
Oud 20-09-2002, 14:02
Verwijderd
wij eten haast nooit aan tafel, mn moeder kookt iets en dan eten we allemaal in onze eigen kamer, heel gezellig
mn moeder heeft wel vaak geporbeerd ons met zn allen aan tafel te krijgen, maar dat was nooit zo'n succes, we schijnen ongezellig enzo te zijn, en mn broers lusten nooit iets dus die zeuren te veel...
en we hebben het allemaal wel druk met verschillende dingen dus het kan er zoiezo nooit echt van komen dat we tegelijk kunnen eten.

we eten wel vaak verschillenden dingen, echt van alles, van nasi tot gewoon spruitjes tot ovenschotels.
patat af en toe.
ik at eerst wel vaak fast food in de stad, maar nu niet meer, nu eet ik liever een gewoon broodje gezond ofzo
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 15:35
GRRR
GRRR is offline
als randstad jongere die in een 'achterstandswijk' woont kan ik heerlijk genieten vd vele gerechten die de wereld, oftewel etnische minderheden, te bieden heeft. En dat met het gemak van 3 minuten fietsen, geld uit mijn zak halen en vreten maar.

Ik leer trouwens ook indisch koken, zo kan ik sneller vrouwen het bed in krijgen volgens mijn zus.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 16:00
Bor
Bor is offline
ik ben vroeger elke week mee uit eten geweest..

heeft wel haar sporen nagelaten
Reageren

Regels voor berichten