Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2002, 22:49
86dagreed
86dagreed is offline
Ik breng ff wat nieuws weer..

New DOORS album in early 2003

The Doors have confirmed they are recording their first new album in 30 years with The Cult's Ian Astbury on vocals and former Police drummer Stewart Copeland but they now also have a bass player.

The new line-up performed live for the first time just last week at the California Speedway with Copeland a late substitute for original drummer John Densmore. Densmore suffers from the hearing disorder known as Tinnitus. His contribution to the album is yet to be determined based on his condition at the time of recording. Copeland has signed on for the key drumming role and Densmore may still be used as a guest musician.

Ian Astbury has been chosen as the heir to Jim Morrison's job as he has the attributes of both poet and performer, the traits that made the Morrison magic.

Also new to the line-up and for the first time in The Doors is a bass player. Angelo Barbera will play bass on the new record. The Doors never had a bass player on any of their classic works. All bass sounds came from Ray Manzerek's keyboard. Ray told Undercover News "Lefty, my left hand, was The Doors bass player. Lefty Manzerek played bass and Ray Manzerek played keyboards. We auditioned two bass players early on when we first got started thinking we have to have a bass player but it just didn't work. We had a guy come by and play some blues and that didn't work, then another guy came by and played some more blues and that didn't work either. I said 'Sorry, we sound like the Rolling Stones'. We didn't need a bass player. Until I found that Fender Rhodes keyboard we worked without a bass player. My left hand took over once the instrument came on the scene."

The new Doors album will be released early 2003.
Oud 17-09-2002, 23:36
NERD
NERD is offline
Heb er al eerder over gehoord, volgens mij op teletekst ofzo. Op zich prima dat Krieger & Manzarek weer zin hebben om een album vol te spelen, ook prima dat ze daarvoor twee superartiesten hebben aangetrokken maar ik snap niet helemaal waarom ze dit zonodig onder de noemer "The Doors" uit willen brengen. Dat schept verwachtingen waar ze natuurlijk van zijn levensdagen niet aan kunnen voldoen en ik vind het ook erg misplaatst klinken. Alsof Dave Grohl zijn band gewoon weer Nirvana was gaan noemen i.p.v. Foo Fighters, dat had toch ook niemand serieus genomen?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 09:08
Footprint
Footprint is offline
kben benieuwd
Oud 18-09-2002, 12:38
the exploding boy
the exploding boy is offline
tis toch niks zonder Jim.

*zingt hijgers on the storm*....
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 13:18
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
the exploding boy schreef:
tis toch niks zonder Jim.

*zingt hijgers on the storm*....
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 13:32
Verwijderd
hm beetje gaar dat ze doorgaan met de zelfde naam, vinnik btw ook errug gaar bij G&R maarja, kunnen ze die ouwe nummers natuurlijk nog spelen en veel geld verdienen aan optredens met kaartjes die veel te duur zijn..
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 18:28
funest
funest is offline
zal zonder jim toch nooit kunne opwegen tegen oude werk

desalniettemin ben ik bes wel nieuwsgierig
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 18:30
Verwijderd
Nee nee NEE!

Damn! Begin dan een NIEUWE band, maar ga NIET verder onder The Doors. The Doors zonder Jim is The Doors niet, net zozeer als Queen zonder Freddy Queen niet is. En INXS zonder Michael INXS niet is. En Alice in Chains zonder -hoe heet die gast ook alweer- Alice in Chains niet is.

Dat muzikanten dat niet schijnen te begrijpen. Kommer en kwel.

Edit:

Dat het een commercieële beslissing zou zijn denk ik niet. Ik denk dat deze heren allemaal al ruimschoots 'binnen' zijn. Dus centen kunnen m.i. redelijk weggeschrapt worden als beweegredenen. Wat in GODSNAAM bezielt ze dan tot het maken van zulke ideeën?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 20:31
funest
funest is offline
muziekliefhebbers?
mischien genieten ze er echt van iets nieuws op te zetten en het wereld aanbod van muziek te verbreden..

och nee...dat zou natuurlijk helemaal belachelijk zijn, hoe zou zo iemand zoiets kunne doen?

Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 22:58
NERD
NERD is offline
Toch nog even een nuancering: na de dood van Jim Morrison hebben de drie overgebleven bandleden nog een album uitgebracht onder de naam "The Doors" (1971, Other Voices) en dat was muzikaal gezien zeer zeker geen slecht album, al werd de zang van Morrison node gemist. Ook zonder Morrison blijven het rasmuzikanten dus ook het nieuwe materiaal zal zeer zeker de moeite waard zijn, maar als het niet echt meer als The Doors klinkt, waarom dan in hemelsnaam uitbrengen onder de naam The Doors?? Lijkt me dat alleen gedaan is uit marketingoverwegingen. Ze zullen zelf financieel wel binnen zijn dus ik denk dat het eerder een idee van de desbetreffende platenmaatschappij is. Dat zijn vaak ergere geldwolven dan de artiesten zelf.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 09:58
vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
Jim is the doors

Ik moe' nog zien of't wor.
Oud 19-09-2002, 10:20
Verwijderd
oeh, ik ben er wel nieuwsgierig naar alleen vind ik toch eigenlijk dat jim erbij moet... maarja, ik wacht af
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten