Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-09-2002, 22:07
Entheos
Entheos is offline
Oke zo zit het dus: mn beste vriend is al 2 jaar verliefd op een meisje die ik goed heb leren kennen die 2 jaar, en al een goede tijd mn beste vriendin is, en we vormen een hecht drietal, met een enkel probleempje: die vriend was dus verliefd op haar, en zij vond hem wel leuk, maar door omstandigheden wilde ze niks beginnen, en dat is tot nu toe steeds zo gebleven. Ze betekent nog steeds alles voor hem.

Sinds afgelopen zaterdagnacht is er een vervelende wending aan gekomen, want terwijl we stonden te praten, gingen we opeens met elkaar.. En het is niet dat ik daar spijt van heb, en zij ook niet.. Er zal ook niks veranderen tussen ons, het zal nooit meer worden dan dat, gewoon omdat ik mn beste vriend niet zoveel pijn wil doen.
Het probleem is dus dat ik nu rondloop met iets waarvan ik gewoon zeker weet dat als hij het te weten zou komen, hij (waarschijnlijk helemaal terecht) erg boos zou worden.

Op de een of andere manier weet ik ook niet meer wat ik voor haar voel, is het gewoon hele hechte vriendschap of voel ik stiekem toch meer voor haar inmiddels? En wat moet ik daarmee doen? Is het te rechtvaardigen om mijn gevoel te volgen, en mn beste vriend daarmee veel pijn te doen? En, is dat wel zo verstandig, met het oog op dat zij op dit moment wel mn beste vriendin is...

ik hoop op wat tips enzo van jullie

Entheos
Oud 18-09-2002, 22:12
marlies
marlies is offline
damn, dit klinkt een beetje op dat van Dawson, Joey en Pacey van Dawson's Creek.

Dit is een erg moeilijke situatie. Ik zou me als ik jou was nog wat afzijdig houden van dat meisje en een beetje gaan polsen bij die vriend.
Oud 18-09-2002, 22:16
Entheos
Entheos is offline
Citaat:
marlies schreef:
damn, dit klinkt een beetje op dat van Dawson, Joey en Pacey van Dawson's Creek.

Dit is een erg moeilijke situatie. Ik zou me als ik jou was nog wat afzijdig houden van dat meisje en een beetje gaan polsen bij die vriend.
ik kijk geen soaps

1: afzijdig houden van mn beste vriendin vind ik op zich beetje vreemd, en is ook allesbehalve wat ik wil
2: polsen bij die vriend is niet nodig.. hij heeft me al zo vaak vertelt hoeveel ze voor hem betekent... ik WEET gewoon dat het hem kapot zou maken..

Entheos
Oud 18-09-2002, 22:36
marlies
marlies is offline
Citaat:
Entheos schreef:
ik kijk geen soaps

1: afzijdig houden van mn beste vriendin vind ik op zich beetje vreemd, en is ook allesbehalve wat ik wil
2: polsen bij die vriend is niet nodig.. hij heeft me al zo vaak vertelt hoeveel ze voor hem betekent... ik WEET gewoon dat het hem kapot zou maken..

Entheos
geef niets hoor...Dit is een heel erg moeilijke situatie want je wilt je vriend niet kwijt maar haar ook niet..
maar waarom wil ze nu niet meer met die viend vanje?
Oud 19-09-2002, 06:28
barkrukkie
barkrukkie is offline
Lastige situatie...

Maar je kunt het beste eerlijk proberen te zijn met je vriend, maar dan wel alleen als je zeker weet dat je 'meer' wilt met die vriendin.
Het zal misschien voor je vriend moeilijk zijn, maar als het echt je beste vriend is zal hij ook blij zijn dat zijn beste vriend en vriendin gelukkig met elkaar zijn en dat een relatie met haar er toch nooit inzat.
Maar zorg eerst dat jij (en je beste vriendin) je gevoelens goed op een rij zet en ook zeker weet dat het meer is dan alleen een hecte vriendschap
Oud 19-09-2002, 07:52
I'ts Moi
I'ts Moi is offline
Hele lastige situatione.... Ik weet een beetje in wat voor situatie je zit.... Ik heb een soortgelijk iets gehad, maar ik heb er toen toch maar voor gekozen om vrienden te blijven met zowel die vriend waar ik mee gezoend had en m'n beste vriendin... Want anders ga je elkaar pijn doen en ik denk dat je dan toch uit elkaar groeit. Maar als je denkt dat het wat moois kan worden met dat meisje... dan wordt het kiezen denk ik... Nouja succes in ieder geval!

Kuzzje IK
Oud 19-09-2002, 08:36
PardonMe
PardonMe is offline
tja je wilt die vriend van je geen pijn doen, maar je zou (denk ik) het liefst eerlijk tegen hem zijn.. Als je jullie vriendschap wilt behouden, dan zou ik het denk ik niet aan hem vertellen.. Hoe lullig dat dan misschien ook is, maar als je het wel vertelt dan loop je echt de kans dat hij gewoon niks meer met je te maken wilt hebben..
En dan dat meisje, je weet niet of je meer voor haar voelt, of dat het gewoon vriendschap is? Hoe kwam het dat jullie gekust hebben...? Misschien dat daar wat meer info uit te halen is..
Maar ik denk dat het ook best een teken van jullie vriendschap kan zijn, dat jullie met elkaar gekust hebben en hoeft het niet perse te betekenen dat jullie verliefd op elkaar zijn, maar dat jullie gewoon heel veel om elkaar geven...? (denk ik dan..)
En dat meisje zelf, weet je ook wat zij voelt voor jou?

Kortom; als jij verder niks wilt met haar dan goede vriendschap en het zal niet nog een keer voorkomen dat jullie kussen, dan zou ik het je vriend niet vertellen denk ik, omdat je gewoon grote kans hebt dat dan je vriendschap kapot is.. Zeker omdat hij al zo lang verliefd is op jullie beste vriendin en hij weet dat jij dat weet..
Oud 19-09-2002, 09:49
kleinmeisje
kleinmeisje is offline
je situatie klinkt heel bekend, mijn beste vriendin was verliefd geworden op een jongen, maar dit had ze me niet verteld omdat ze dacht dat wij elkaar leuk vonden, wat dus ook zo was. op een feest zijn die jongen en ik toen met elkaar gegaan, ergens in ons achterhoofd wisten we wel dat zij hem leuk vond maar daar hadden we toen ff geen boodschap aan. ze was toen echt helemaal geflipt. we (andere vriendin en ik) hebben echt uren met dr gepraat, maja, toen wat moest ik?? ik vond hem echt heel leuk!! en ik kon en wilde geen contact met hem verbreken. ze heeft leren te accepteren dat wij nu een stelletje zijn, maar ik heb het er soms nog wel moeilijk mee, ze is namelijk best wel vaak depresief en dan wil ik het uitmaken, maar dat kan ik niet want ik hou van hem. dus als je echt van dat meisje houdt en zij ook van jou zou ik toch voorzichtig wat beginnen. en dit je vriend zeker vertellen!!!! maja, hoop dat je hier iets aan hebt
Oud 19-09-2002, 10:07
Verwijderd
Citaat:
marlies schreef:
Een onheilspellende Bermuda-driehoek

2 jongens en 1 meisje gaat nooit goed .. nooit. Hij vond haar altijd al leuk, ze betekent dus veel voor hem. Wat jij hebt, is affectie door blootstelling. Je kent haar al een hele tijd, waardoor je automatisch gevoelens voor haar kweekt. Dit hoeft niet per sé liefde te zijn, maar wel een bepaalde aantrekkingskracht. Je gaat dus twijfelen en hier begint de ellende.

Hij is Dawson, jij bent Pacey Dawson en Joey (het meisje) zijn altijd al beste maatjes en hebben gevoelens voor elkaar. Pacey is beste vriend van Dawson. Maar nu komt het: Pacey en Joey kunnen zich aanvankelijk niet ruiken. Ze pesten elkaar. Pacey vindt haar wel leuk, zij houdt hem op afstand. Echter, toen het minder ging met Dawson en Joey, begon zij anders tegen Pacey aan te kijken. Voelen ze misschien toch wat voor elkaar?

Na ja, ik zeg niet voor niets Bermuda-driehoek Uiteindelijk - na een hoop gezever en geruzie - gaat iedereen zijn eigen weg, terwijl ze toch allemaal gevoelens voor elkaar hebben en 'vrienden' blijven.

Maar dingen zijn nooit meer hetzelfde. Dawson zit nog steeds met zijn gevoelens, wat hem belet gelukkig te zijn met andere meisjes. Dawson en Pacey zijn niet meer beste maatjes, maar gaan na een lange periode weer 'normaal' met elkaar om. Joey vindt ze beiden nog steeds erg aardig, maar ziet ze als een gesloten hoofdstuk qua liefde.

Zo, weet je dat ook weer

Trouwens: waarom wilde ze niets beginnen met hem?
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 11:27
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
******** schreef:

Ik denk dat dat heel erg belangrijk is. Waarom hebben die twee niets met elkaar gekregen?

Ik zou het sowieso aan je beste vriend vertellen. Als hij er later achter komt heb je helemaal de poppen aan het dansen, want dan voelt hij zich belazerd. Als je het nu vertelt, en erbij vertelt dat er verder geen gevoelens bij komen kijken (als je dat zeker weet..), dan heeft hij (in mijn ogen) niet veel recht om te flippen. Tuurlijk doet het pijn bij hem, maar ze hadden niets met elkaar, en het was maar een momentopname zeg maar. Als jij in alle eerlijkheid kunt zeggen dat je niets voor haar voelt, dan is er verder weinig aan de hand denk ik.

Verplaats jezelf eens in hem. Jij kent hem beter (en haar trouwens ook) dan wij allemaal. Jij weet hoe hij gaat reageren. Denk je dat hij het nog erger zal vinden als hij er veel later achter komt? Ik zou dat wel vinden...

Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel..
Oud 19-09-2002, 11:54
Entheos
Entheos is offline
Citaat:
******** schreef:
Dat wilde ze toen niet, omdat het net uit was met haar ex, en dat vond ze te vroeg.. Daarna kon ze geen keuze maken tussen hem en haar ex omdat die haar terug wilde. Uiteindelijk omdat ze niet genoeg gevoel meer had voor beide.. Later bleek, dat ze toen al meer gevoel voor mij had.

Ik denk niet dat ik iets wil met haar, omdat ik het gevoel heb dat de relatie meer waard is als hechte vriendschap, als jullie snappen wat ik bedoel..

Ik wil het hem niet vertellen, omdat het hem veel pijn zou doen, wat dus niet nodig zou zijn imho.

Ze weet goed dat ik nooit meer met haar zou willen dan dit, en ze heeft al tegen me gezegd dat we daarom hier maar gewoon bij moeten laten, er vanuit gaande dat de relatie er niet onder zal leiden..

Entheos
Reageren

Regels voor berichten