een goede vriend van mij is vorig jaar overleden aan leukemie..het was de derde keer dat ie het kreeg maar dit keer verloor die. Ik wist dat ie waarschijnlijk nooit oud zou worden. hij vertelde me dat ie weer het ziekenhuis in moest omdat ie weer leukemie had. hij heeft er 2 maanden ingelegen. normaal gesproken belde we regelmatig en als ik een tijdje niet van em hoorde als ie in het ziekhuis lag wist ik dat het slecht met em ging. soms duurde het zo lang dat ik met 1 oog al in de overlijdingspagina van de krant keek.
ik durfde zijn ouders niet te bellen omdat ik d8 dat die best wel wat beters te doen hadden dan met mij praten. uiteindelijk is ie overleden en hoorde ik het via via. zijn moeder was door alle comotie vergeten mij een uitnodiging voor de begrafenis te sturen,,,wat mij eigenlijk best pijn deed maar ik kon het hun natuurlijk niet kwalijk nemen..toen mijn moeder zijn moeder een paar weken later sprak bleek dat hij me nog verschillende keren heeft proberen te bellen maar ik nam nooit op, hij wilde graag dat ik langs zou komen in het ziekenhuis, het kwam er op neer dat ze een beetje terleurgesteld in me was omdat ze d8 dat we goed bevriend waren en ik nix van me liet horen....ik heb zijn ouders daarna een brief gestuurd waarin ik schreef wat hun zoon voor mij betekende. Deze mensen wonen dicht in de buurt en ik durf ze absoluut niet meer in de ogen te kijken..ik heb echt het gevoel dat ik iemand heb laten stikken in hun ogen. hun zoon lag op sterven en wilde mij dolgraag zien maar ik was niet bereikbaar. wat moet ik doen?
|