Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2002, 12:13
NN
NN is offline
Hallo beste mede-discussianten,

Even weer een update met de nieuwste plannetjes van onze favoriete politieke partij.

1
Heinsbroek stelde vorige week dat je best wel harder mag rijden dan is toegestaan. Naar mijn mening breek je dan het Nederlandse rechtstelsel af. Wetten zijn er om je aan te houden, niet om te overtreden. Wat vinden jullie?

2
Heinsbroek stelde deze week dat het tekort in de kinderopvang kan worden opgevangen door senioren op kinderen te laten passen. Ik denk dat het merendeel van de ouderen wel genoeg aan zichzelf heeft en niet het fysiek zeer zware werk van kinderopvanger aan kunnen. Als je dit zou doen komt het merendeel van de kinderzorg voor de verzorgers van de senioren in de bejaardenhuizen, waar ook al een groot tekort is aan medewerkers. Wat vinden julie?

En dan tot slot nog even voor de goede orde: Heinsbroek is minster van economische zaken, wat heeft hij hier dan mee te maken???

Tot de volgende editie met proefballonnetjes van de LPF.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-09-2002, 12:46
bratislava
bratislava is offline
En dat bestuurt dan ons land
Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 12:49
Verwijderd
Citaat:
NN schreef:
1
Heinsbroek stelde vorige week dat je best wel harder mag rijden dan is toegestaan. Naar mijn mening breek je dan het Nederlandse rechtstelsel af. Wetten zijn er om je aan te houden, niet om te overtreden. Wat vinden jullie?

2
Heinsbroek stelde deze week dat het tekort in de kinderopvang kan worden opgevangen door senioren op kinderen te laten passen. Ik denk dat het merendeel van de ouderen wel genoeg aan zichzelf heeft en niet het fysiek zeer zware werk van kinderopvanger aan kunnen. Als je dit zou doen komt het merendeel van de kinderzorg voor de verzorgers van de senioren in de bejaardenhuizen, waar ook al een groot tekort is aan medewerkers. Wat vinden julie?
1. Op snelwegen moeten ze inderdaad niet moeiijk gaan doen als je 7 km te hard rijdt ofzo. Zoveel maakt dat ten eerste niet uit en bovendien is 120 rijden in een stroom waar iedereen 130 rijdt ook niet bepaald handig. 131 km/h wel gewoon straffen als 11 km/h te hard. De maximum snelheid blijft dus wel 120 km/h, maar over een klein beetje te hard moet gewoon niet moeilijk worden gedaan
2. Tja, als de ouderen het zelf willen, dan is het OK. Zoniet, dan hoeven ze het gewoon niet te doen denk ik. Dus van mij mag het, maar zeker geen verplichting (maar dat lijkt me logisch).
Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 13:05
Roozie
Roozie is offline
2)

Een beetje een naief idee. ouderen in een bejaardentehuis zijn al lang niet meer zo mobiel, die hebben niet eens de kracht om op kinderen te passen. Daar komen zeker ongelukken van!

(met een driewieler ben je toch zeker sneller dan met een rollator!)
Oud 21-09-2002, 13:05
SoundOfSilence
SoundOfSilence is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
1. Op snelwegen moeten ze inderdaad niet moeiijk gaan doen als je 7 km te hard rijdt ofzo. Zoveel maakt dat ten eerste niet uit en bovendien is 120 rijden in een stroom waar iedereen 130 rijdt ook niet bepaald handig. 131 km/h wel gewoon straffen als 11 km/h te hard. De maximum snelheid blijft dus wel 120 km/h, maar over een klein beetje te hard moet gewoon niet moeilijk worden gedaan
2. Tja, als de ouderen het zelf willen, dan is het OK. Zoniet, dan hoeven ze het gewoon niet te doen denk ik. Dus van mij mag het, maar zeker geen verplichting (maar dat lijkt me logisch).
1) Niet met je eens - je moet een grens leggen, en als je 130 niet meer beboet, dan leg je de grens dus bij 130 en niet meer bij 120! Óf de maximum snelheid is 120 óf 130. Duidelijkheid (en daadkracht) toch? Staan voor je grenzen dus!
2) Eigenlijk wel met je eens.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 13:12
Verwijderd
Heinsbroek is een platte patser. Niets meer en niets minder.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 13:19
Desp
Desp is offline
1 ) Ben ik het echt niet mee eens, er moet ooit een grens zijn, als je zegt dat zeven kilometer boven de gestelde grens nog kan, dan is acht dus teveel... laat dan die grens lekker zijn zoals hij is, niet mee geen klooien.

2 ) Veel bejaarden vinden kinderen leuk, maar ze willen ook rust. Er zijn testen geweest waarbij peuters en bejaarden samen in een opvang zaten, de bejaarden vonden het voor 1 keertje wel leuk, maar absoluut niet elke dag. Daarnaast vind ik het ook niet kunnen om die kinderen maar te dumpen bij mensen die het niet aan kunnen, heel slecht idee dus...

En tja, minister van Economische Zaken? Ik vind hem meer een... hmm... onverzorgde idioot, maar ja...
Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 13:46
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
nare man schreef:
Heinsbroek is een platte patser. Niets meer en niets minder.
Ik vind hem anders wel de meest geslaagde van alle LPF-ministers. Hij is tenminste de eerste minister die ik ooit op tv alle vragen van de journalist eerlijk en duidelijk heb zien antwoorden.
Oud 21-09-2002, 13:54
Joostje
Joostje is offline
[QUOTE]de ballonnenman schreef:

En dan ga je de volgende keer zeuren als je 132 rijd...

die lui zijn er niet voor bevoegd dus waarschijnlijk kunnen ze er niks van. lijkt me ook fysiek uitputtend werk. lijkt me ook dat verzorgend personeel in bejaardenbtehuizen erdoor minder tijd aan alle bejaarden kunnen besteden.
Oud 21-09-2002, 13:59
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef:
Ik vind hem anders wel de meest geslaagde van alle LPF-ministers. Hij is tenminste de eerste minister die ik ooit op tv alle vragen van de journalist eerlijk en duidelijk heb zien antwoorden.
m.i. is Bomhoff de meest geslaagde van de LPF-minsters. Hij mag er dan uitzien als een nazi-kampdokter, hij is wel hoogleraar en heeft dus waarschijnlijk iets meer in z'n mars dan Hermannetje, die slechts directeur van Arcade is geweest, die ons jarenlang vervelende verzamelceedeetjes door de strot hebben gedouwd.

En inhoudelijk:

1) Onzin, grenzen zijn grenzen. Of je de maximumsnelheid nu bij 80 of bij 87 legt, dat maakt niet uit. Mensen die eroverheengaan worden gestraft. Als iemand nu 87 rijdt op een weg waar je 80 mag, dan is hij strafbaar. Dat gedogen heeft weinig zin: mensen die vervolgens 88 rijden en een bekeuring krijgen, zullen gaan dan gaan piepen 'maar ik reed maar één kilometer te hard' net zoals mensen nu gaan piepen die bekeurd worden wegens het rijden van 83 op een weg waar je 80 mag. Het is gewoon het verleggen van grenzen, het is geen substantiele verbetering.

Ik ben zelf meer een voorstander van een soort gelaagd systeem. Dat moet je je zo voorstellen. Op een bepaald stuk weg mag 80 kilometer per uur worden gereden. In het gebied tussen 80 en 90 worden in eerste instantie geen boetes opgelegd, maar wordt bijgehouden wie hoe vaak te hard rijdt. Wanneer iemand dus 88 rijdt en geflitst wordt, komt er in de centrale administratie van het CJIB te Leeuwarden een punt bij die persoon. Wanneer die persoon tien (of vijf, of vijftien) maal te hard heeft gereden, volgt er een fikse boete. Eventueel kan er na bijvoorbeeld de helft van de punten eerst een waarschuwing volgen. Boven 10 kilometer te hard kan wel gewoon een progressief boetestelsel worden gehanteerd.

2) Leuk plan, maar praktisch niet uitvoerbaar. Zoals boven al gezegd hebben ouderen er gewoon de puf niet voor actief op kinderen te letten. Wat natuurlijk wél zou kunnen, is de kinderen en ouderen bijvoorbeeld een uurtje of halfuurtje per dag met elkaar in contact brengen. Zoals gezegd beleven ouderen lol aan kinderen. De kwaliteit van hun leven kan verbeteren door ze elke dag een korte tijd met kinderen in contact te brengen, zonder ze geestelijk en lichamelijk te belasten met de daadwerkelijke zorg voor die kinderen. Laat die kinderen gewoon een halfuurtje per dag in het bejaardentehuis rondhuppelen en haal ze dan weer op.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 23:40
twiety
twiety is offline
nare man,

1) Goed plan (goh, ik had niet verwacht dat ik dat nog ooit tegen jou zou zeggen ), maar dan wel per tijdseenheid, een jaar bijvoorbeeld.

2) Als ouderen wel een (half) uur op kinderen kunnen letten maar geen hele dag - zoals jij zegt - dan lijkt me voor het slagen van dit plan voor een werkdag van 8 uur het (proberen te) realiseren van 8 (of 16) ploegen een oplossing. Of begrijp ik je nou verkeerd?
PS: Uiteraard moeten dan wel genoeg ouderen in een bejaardentehuis het willen, en hier moet je dan het aantal op te vangen kinderen op afstemmen.

O ja, en de 'echte zorg', zoals het verwisselen van luiers ofzo, zal dan wel, ALS de oudjes dat inderdaad niet kunnen, gedaan moeten worden door begeleiding.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 00:13
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
twiety schreef:
O ja, en de 'echte zorg', zoals het verwisselen van luiers ofzo, zal dan wel, ALS de oudjes dat inderdaad niet kunnen, gedaan moeten worden door begeleiding.
zeg, de helft van de leiding die normaal aanwezig is, aangevuld met een aantal bejaarden? Kan veel personeel schelen.... Zou zoiets niet werken?
Oud 22-09-2002, 00:27
twiety
twiety is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
zeg, de helft van de leiding die normaal aanwezig is, aangevuld met een aantal bejaarden? Kan veel personeel schelen.... Zou zoiets niet werken?
Ik vind dat waar dat kan, dat bejaarden zoveel mogelijk zelf moeten doen voor zichzelf. Overige hulp, als ze daar nog tot capabel zijn en het willen, aan kinderen en/of andere bejaarden vind ik zeer goed. En hier mag je ze dan ook best bescheiden financieel voor belonen vind ik overigens.
Maar ik zou zelf niet willen zeggen dat de helft van de leiding dan niet meer nodig is.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 08:17
tacidvs
tacidvs is offline
Herinneren jullie je ook niet iets over het ophouden met gedogen?
Oud 22-09-2002, 10:05
Verwijderd
Citaat:
En dan ga je de volgende keer zeuren als je 132 rijd...
Nee want 132 is 12 km/h te hard. Dan heb je dus helemaal niks te zeuren. Dan rijd je duidelijk te hard en moet je dus niet gaan zeiken omdat je te hard reed, want de maximumsnelheid blijft 120km/h. Alleen worden de eerste 10km/h gewoon door de vingers gezien, want iedereen kan soms wel even iets te hard rijden.

Laatst gewijzigd op 22-09-2002 om 10:10.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 10:37
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Nee want 132 is 12 km/h te hard. Dan heb je dus helemaal niks te zeuren. Dan rijd je duidelijk te hard en moet je dus niet gaan zeiken omdat je te hard reed, want de maximumsnelheid blijft 120km/h. Alleen worden de eerste 10km/h gewoon door de vingers gezien, want iedereen kan soms wel even iets te hard rijden.
het is net als met school; er zijn altijd van die zeikerds die gaan zeuren over dat ze op 0.1 punt gezakt zijn; en dat dat nergens op slaat en dat het zo weinig scheelt; maarja je moet ergens de grens trekken; als je 5.4 toestaat dan begint de volgende alweer te ouwehoeren dat ie 5.3 als gemiddelde heeft en dat dat bijna 5.4 is en zo krijg je met inductie dat iedereen slaagt.

als je 120 mag en je gedoogt de eerste 10 km daarboven dan is de grens dus gewoon 130; iemand die dan 131 rijdt zal even veel bezwaar hebben als iemand die nu 121 rijdt. Over de veiligheid en andere factoren die meewegen bij het aanpassen van de maximumsnelheid heb ik geen gegevens en daarom heb ik daar ook geen mening over, maar zo'n gedoogbeleid dat is echt een stompzinnig idee.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 11:06
AGH
AGH is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
En zo kun je alle regeltjes wel kapot relativeren.
Een parkeerbon door de vingers zien, omdat het betreffende voertuig slechts een beetje verkeerd geparkeerd stond.
De rode bal bij Lingo door de vingers zien, omdat deze per ongeluk werd getrokken.
Het leggen van een lijntje door de vingers zien, omdat de snuivende persoon niet de intentie had 15 gram te snuiven.

Het zijn natuurlijk bepaalde maatregelen door de vingers zien die de beleidsbepalers het beste uitkomen.
Door emotionele redenen kan iemand ook wel eens zijn eigen zelfbeheersing door de vingers zien en een mogelijke belager mishandelen.
Maar dat soort dingen worden niet door de vingers gezien.
En terecht, net zoals het 10 km te hard rijden door de vingers gezien zou mogen worden.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 12:14
Balance
Balance is offline
1) Verlaag dan de maximum snelheid naar 110 km/u. Wanneer je 120 rijdt krijg je dan geen boete, bij 121 wel, want dat is 11 te veel.... Ik denk dat die grens van 120 er echt niet voor niets is. Je moet niet gaan kloten daarmee en toch maar weer meer toestaan, want dat wordt het op een gegeven moment echt een zooitje!

2) Zoals velen al zeggen; ouderen zijn niet in staat om de hele dag op kinderen te passen en daar komt nog eens bij dat veel ouderen dat niet eens willen.
Het idee van Twiety om 8 of 16 ploegen te maken en zo een kind om het (halve) uur naar een volgende ploeg te verplaatsen lijkt me nou ook niet bepaald goed voor dat kind. Het wordt dan heen en weer geslingerd tussen (onbekende) mensen. Dan kan je beter je kind nog naar een dagverblijf sturen, daar gaat het er nog beter aan toe.
Bovendien: wat doet een oudere als ie ziet dat een kind (denk aan een reclame die er ooit is geweest) door aan een tafelkleed te trekken een vaas op z'n kop dreigt te krijgen? Rennen kan ie niet....

Oh ja, ik denk ook niet dat het geweldig is voor de opvoeding van een kind om hen 5 dagen in een week tussen ouderen te zetten. Opa's en oma's zijn toch meestal types die vrij veel toestaan en een kind verwennen. Daar raakt zo'n kind aan gewend...
Hij moet toch ook leren dat niet altijd alles gaat zoals hij wil, dat ie niet altijd z'n zin krijgt en dat ie niet altijd alles krijgt?
Dat leert ie op zo'n dagopvang meer als bij bejaarden!
Oud 22-09-2002, 13:49
AGH
AGH is offline
Buiten de eerder genoemde fysieke toestand van sommige bejaarden kun je natuurlijk ook je vraagtekens zetten bij de zogenaamde normen en waarden.
Mijn opa en oma houden er hele andere normen en waarden op na als ik en persoonlijk zie ik mijn kinderen liever niet opgroeien als wereldvreemd kind dat geen sex voor het huwelijk mag hebben, zegt dat hij/zij tolerant is maar het homohuwelijk verbieden omdat dat indruist tegen de regels van de kerk en ik wil ook geen kind dat al gelijk een hekel krijgt aan de jeugd van tegenwoordig.

Waarom loopt een minister eigenlijk zo te hameren op normen en waarden als deze zelf ook al een belangrijke norm per regelmaat aan zijn laars lapt?
Met citaat reageren
Oud 24-09-2002, 09:19
Sommetje
Sommetje is offline
Ik blijf het wel een gigantische klus vinden om alle proefballonnetjes van Heinsbroek te volgen. Ik vind ook niet dat dat zijn taak als minister is en bovendien heeft het niets met mijn departement te maken. ZIjn bedoelingen zijn me ook niet helemaal duidelijk.
Oud 24-09-2002, 11:01
Verwijderd
Citaat:
Just Johan schreef:
het is net als met school; er zijn altijd van die zeikerds die gaan zeuren over dat ze op 0.1 punt gezakt zijn; en dat dat nergens op slaat en dat het zo weinig scheelt; maarja je moet ergens de grens trekken; als je 5.4 toestaat dan begint de volgende alweer te ouwehoeren dat ie 5.3 als gemiddelde heeft en dat dat bijna 5.4 is en zo krijg je met inductie dat iedereen slaagt.

Bij ons hebben ze op school een systeem waarbij je ook een 6- kan halen. Dat is dan eigenlijk een 5 (Als je bijv. een 5.3 of 5.4 staat), maar omdat het nét onvoldoende is krijg je dan soms toch een 6-. Zeker handig bij mensen die op het randje zitten van overgaan of niet overgaan. Maar mensen die dan een 5.1 of 5.2 halen hoor je echt niet zeuren dat zij ook wel een 6- zouden kunnen hebben. Die accepteren gewoon dat ze echt een 5 verdienen en geen 6- zoals sommige mensen met een 5,4 of 5,3 krijgen.

Citaat:
als je 120 mag en je gedoogt de eerste 10 km daarboven dan is de grens dus gewoon 130; iemand die dan 131 rijdt zal even veel bezwaar hebben als iemand die nu 121 rijdt. Over de veiligheid en andere factoren die meewegen bij het aanpassen van de maximumsnelheid heb ik geen gegevens en daarom heb ik daar ook geen mening over, maar zo'n gedoogbeleid dat is echt een stompzinnig idee.
Nou ja, dat vind jij dan, maar ik vind dat iemand met 131 gewoon weinig te zuren heeft, omdat hij 11 km/h te hard reed en dan ook een boete voor 132 km/h krijgt.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2002, 11:41
Joostje
Joostje is offline
bij mij op school gingen we wel altijd zeuren dan. zo van kut net 1/10 te weinig
Oud 24-09-2002, 11:45
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Joostje schreef:
bij mij op school gingen we wel altijd zeuren dan. zo van kut net 1/10 te weinig
ja, ik ben geslaagd met een 5.45 gemiddeld voor wiskunde

maar een 6 gaven ze me dus echt niet
wel jammer, 1 onvoldoende op mn lijst
Oud 24-09-2002, 16:35
Tio
Tio is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:

Nou ja, dat vind jij dan, maar ik vind dat iemand met 131 gewoon weinig te zuren heeft, omdat hij 11 km/h te hard reed en dan ook een boete voor 132 km/h krijgt. [/B]
Maar die persoon zal dan roepen dat hij maar 1 km/h te hard reed en daar gaat het dus om. 10 km/h gedogen is in praktijk gewoon bijna hetzelfde als op alle bordjes 120 door 130 te vervangen.
Oud 24-09-2002, 16:54
martijn1985
martijn1985 is offline
Wat punt 1 betreft: was het nie zo dat Heinsbroek de correctiemarges groter wilde maken? Ik meen dat de toegepaste correctie voor boven de 100 kph op 7 ligt. Hij wilde dat dan verhogen naar 10 of 12. Toch?
Oud 24-09-2002, 17:16
Verwijderd
Citaat:
Tio schreef:
Maar die persoon zal dan roepen dat hij maar 1 km/h te hard reed en daar gaat het dus om. 10 km/h gedogen is in praktijk gewoon bijna hetzelfde als op alle bordjes 120 door 130 te vervangen.
Ja, dan loopt die persoon gewoon dom te lullen. 131 is 11 te hard. Punt uit.
Citaat:
Wat punt 1 betreft: was het nie zo dat Heinsbroek de correctiemarges groter wilde maken? Ik meen dat de toegepaste correctie voor boven de 100 kph op 7 ligt. Hij wilde dat dan verhogen naar 10 of 12. Toch?
komt ongeveer op hetzelfde neer alleen dan krijg je bij 133 km/h maar een boete voor 1 km/h te hard ipv 13 km/h te hard.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 09:36
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Ja, dan loopt die persoon gewoon dom te lullen. 131 is 11 te hard. Punt uit.
Duh, maar als een persoon nu 7 kilometer te hard rijdt en beboet wordt, is dat ook te hard. Punt uit. Het makt weinig uit of je gedoogd of de snelheidslimiet verhoogd, mensen gaan dan gewoon harder rijden en zeiken net zo hard als ze een boete krijgen. De mens is kortzichtig en zal een zondebok (de pliesie!) zoeken om zijn woede op af te reageren.

Kinderopvang door ouderen lijkt me niet zo'n goed idee. Zelfs als je ze in ploegen laat werken gaat dat moeilijk. Kinderen kunnen al vanaf zeer jonge leeftijd gezichten herkennen, en velen zullen niet positief reageren op elk (half) uur een nieuwe gezicht. Dat wordt huilen, en dan schieten de bejaarden ook in de stress. Je hebt voor goede kinderopvang opgeleide mensen nodig. Veel bejaarden vinden het leuk om af en toe eens op een kleinkind te passen, maar dag in, dag uit al die kinderen op schoot zitten ze meestaal ook niet op te wachten.
Oud 27-09-2002, 10:11
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef:

1)
Ik ben zelf meer een voorstander van een soort gelaagd systeem. Dat moet je je zo voorstellen. Op een bepaald stuk weg mag 80 kilometer per uur worden gereden. In het gebied tussen 80 en 90 worden in eerste instantie geen boetes opgelegd, maar wordt bijgehouden wie hoe vaak te hard rijdt. Wanneer iemand dus 88 rijdt en geflitst wordt, komt er in de centrale administratie van het CJIB te Leeuwarden een punt bij die persoon. Wanneer die persoon tien (of vijf, of vijftien) maal te hard heeft gereden, volgt er een fikse boete. Eventueel kan er na bijvoorbeeld de helft van de punten eerst een waarschuwing volgen. Boven 10 kilometer te hard kan wel gewoon een progressief boetestelsel worden gehanteerd.
.
Aantal vraagjes hierover:
- sommige mensen worden vaker betrapt dan anderen (pechvogels). In die zin dus dat sommige mensen 53 km/u rijden waar 50 km/u gereden mag worden en vaak bestraft worden omdat ze nu eenmaal betrapt worden en die krijgen dan meerdere stippen, terwijl iemand die altijd 80 rijdt op een weg waar je 50 km/u mag misschien nooit gepakt wordt.
Met andere woorden: hoe verhoog je de pakkans?
Ben zelf wel voor dat nieuwe systeem: punt 0 een foto, punt 1 (5 km verderop) nog een foto en dan dat je daaruit de snelheid van de auto kunt berekenen. Zo voorkom je dat mensen op de rem gaan staan voor een flitspaal (dat kunnen ze nu wel doen, maar dat heeft weinig nut als je daarna weer op het gaspedaal drukt). En dit systeem zouden ze heel vaak achter elkaar op een autosnelweg moeten herhalen om te voorkomen dat mensen niet slechts langzamer gaan rijden waar dat systeem 1 keer voorkomt.

Ook merk ik voor mijzelf dat de bordjes: "U rijdt te snel!" wel helpen. Daar word je gewaarschuwd En hup.... je laat gas los

- puntensysteem.... geen slecht idee. Dat hebben ze in Duitsland geloof ik ook. Maar hoe dat precies in elkaar steekt, weet ik niet. Jij misschien?
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 11:55
MH
MH is offline
In de wet staat 120 kmpu voor de snelwegen. Dus is 120 kmpu 120. Geen 135, ook geen 128, zelfs geen 121. Maar ik vind wel, dat op grote stukken weg de regel versoepeld kan worden. Tussen Zwolle en Groningen bijvoorbeeld ligt dik 100 km snelweg. Eens in de 10 kilometer kom je een afslag tegen en in dat geval (en meerdere gevallen van kaarsrechte wegen zoals deze) kan de snelheid naar 130 verhoogd worden. Op die manier schiet het nog een beetje op en ontstaat er minder irritatie en minder vermoeidheid door dat eentonige rechtdoorrijden.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 15:39
Roos
Roos is offline
Citaat:
Gatara schreef:

Ook merk ik voor mijzelf dat de bordjes: "U rijdt te snel!" wel helpen. Daar word je gewaarschuwd En hup.... je laat gas los
Mwaa. zodra je elke dag langs zo'n bordje rijdt, is er niks meer aan. Dat werkt maar een paar maanden.
Daarna is het alleen leuk om uit te vinden of je ook 51 kan rijden in de bebouwde kom, of om precies in het midden van een tweebaansweg te rijden, zodat je tussen die twee meldingen door rijdt zonder dat de lamp aan gaat.
Oud 30-09-2002, 18:00
SoundOfSilence
SoundOfSilence is offline
Aangezien ik niet weet of dit een topic is dat alleen die boetes betreft of mr Heinsbroek in het algemeen, ga ik maar uit van dat laatste .
Heinsbroek is namelijk gevraagd kandidaat leider van de LPF (fractievoorzitter, partijleider oid, ik haal t altijd doorelkaar). De beste man zei dat hij er nog even over na moest denken, en dat het nu te snel was om meteen toe te zeggen.
Hoe slim; hij probeert, als je het mij vraagt, zo -niet eens subtiel- te verbloemen dat dit is waar hij al langer op uit is geweest.
Wat denkt men, gaat het hem lukken, of wordt iemand anders het?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 00:47
twiety
twiety is offline
Citaat:
SoundOfSilence schreef:
Aangezien ik niet weet of dit een topic is dat alleen die boetes betreft of mr Heinsbroek in het algemeen, ga ik maar uit van dat laatste .
Heinsbroek is namelijk gevraagd kandidaat leider van de LPF (fractievoorzitter, partijleider oid, ik haal t altijd doorelkaar). De beste man zei dat hij er nog even over na moest denken, en dat het nu te snel was om meteen toe te zeggen.
Hoe slim; hij probeert, als je het mij vraagt, zo -niet eens subtiel- te verbloemen dat dit is waar hij al langer op uit is geweest.
Wat denkt men, gaat het hem lukken, of wordt iemand anders het?
Nou. Als hij 't wil dan wordt-ie het, hij heeft 't potentieel om 't te kunnen laten lukken, en ik hoop ook dat 'm dat lukt. En ik hoopte al langer dat dit zou gebeuren. De mogelijkheid ligt in ieder geval op tafel. Ik denk inderdaad ook dat hij dit al langer wilde doen.
Verder zit het volgens mij zo: Hij is gevraagd als partijleider. Als niet-gekozen persoon in de fractie kan hij ook niet fractievoorzitter zijn. Denk wel dat dat, i.i.g. voorlopig, Wijnschenk blijft. Pim zou wel beide zijn geworden (lijkt me).
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 15:15
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
rosi schreef:
Mwaa. zodra je elke dag langs zo'n bordje rijdt, is er niks meer aan. Dat werkt maar een paar maanden.
Daarna is het alleen leuk om uit te vinden of je ook 51 kan rijden in de bebouwde kom, of om precies in het midden van een tweebaansweg te rijden, zodat je tussen die twee meldingen door rijdt zonder dat de lamp aan gaat.
Het is maar wat je er leuk aan vindt...

Maarja, misschien heb je wel gelijk dat die bordjes maar
tijdelijk werken.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 17:10
twiety
twiety is offline
http://nu.nl/document?n=63126

Heinsbroek hekelt interim-partijvoorzitter Maas

Uitgegeven: 2-10-2002 17:15

DEN HAAG - LPF-minister Heinsbroek van Economische Zaken vindt dat interim-partijvoorzitter Maas zich niet moet bemoeien met het conflict in de LPF-fractie, dat dinsdag leidde tot het vertrek van de Kamerleden De Jong en Eberhard.

"Maas is niet democratisch gekozen. Hij is een interim-manager. Hij moet zich buiten deze zaak houden", aldus Heinsbroek. De minister vindt dat Maas zo snel mogelijk een ledenvergadering moet uitschrijven, zodat er een nieuw democratisch gekozen bestuur kan komen.

Maas liet woensdagochtend weten dat het interim-bestuur in de loop van de dag met een verklaring zou komen over het vertrek van De Jong en Eberhard. Tot dusver leek Maas op de hand van het duo, dat zich zeer kritisch opstelde tegen fractieleider Wijnschenk en de rest van de fractietop.

Volgens Heinsbroek is door het vertrek van het tweetal de coalitie "absoluut niet in gevaar". Hij wees er op dat in andere fracties ook problemen voorkomen. "Vorig jaar is in het CDA nog een fractievoorzitter opgestapt." Volgens Heinsbroek blazen de media de problemen in de LPF op.

De bewindsman ontkende verder dat hij ruzie heeft met LPF-vice-premier Bomhoff. Wijnschenk heeft Heinsbroek gevraagd partijleider te worden. Die is daar eventueel toe bereid als de partij het hem vraagt. "Maar ik heb nooit gezegd dat ik vice-premier wil worden."
==============================================
Ik mag die vent wel.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 17:37
The Dancing Demon
The Dancing Demon is offline
Ik ben het volledig met Heinsbroek eens, omdat:

1. Je op de snelweg best wel wat harder zou moeten mogen rijden, naar mijn mening gebeuren veel ongelukken niet omdat mensen te hard rijden, maar omdat mensen teveel gedwongen worden om op hun kilometerteller te letten en daarom dus niet hun volledige aandacht bij de weg kunnen houden.

2. Er zijn genoeg senioren die niet in een verzorgingstehuis zitten en nog gewoon helemaal goed zijn en die zouden ook nog makkelijk wat kunnen doen voor de kost. (vind ik overigens niet verplicht).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten