Citaat:
illch84 schreef:
Wat mij opvalt in deze topic: hoe jij jezelf in de slachtoffer-rol plaatst. Neem bijvoorbeeld de openingszin: "IK heb net 1 week stage opzitten die niet helemaal naar mijn zin liep maar ik heb overleefd". Hoezo overleefd? Stage is wat het is, stage. Je gaat er heus niet dood.
Jouw sig valt me ook in het oog. "Het leven is te zwaar voor mij" ... Wat is dat nou voor onzin?
Als je een gelukkiger leven tegemoet wil gaan, zul je het verleden zoveel mogelijk achter je moeten laten en dit begint met je instelling. Zolang jij tegen jezelf blijft vertellen dat alles zo zwaar en moeilijk is dan zal het dat ook zijn. Ongeacht of dat nou die stage is of het verwerken van een traumatische gebeurtenis uit je verleden.
Uiteindelijk kan maar één iemand jou helpen en dat ben je zelf.
|
Die mensen kunnen jou heel leuk van alles aanpraten, maar als jij niet geholpen wil worden, zal het allemaal ook niks helpen. Er zijn andere mogelijkheden dan praten, schrijf het bijvoorbeeld van te voren allemaal op. Je kan je woorden dan zorgvuldig kiezen en eventueel verbeteren. Dit kan je aan de persoon naar wie je toe gaat laten lezen. Zo maakt het niet echt uit of je dichtklapt, diegene weet dan in ieder geval wat er aan de hand is. Maar besef je wel, ookal weet diegene dat, diegene kan het niet oplossen, kan jou niet genezen enz. Diegene kan jou slechts bijstaan, terwijl jij ZELF ervoor zorgt dat het beter met je zal gaan. Dus wanneer jij de hulp niet aanneemt of toelaat en zelf ook gaat vechten en meewerken zal je er al niet veel mee opschieten.
Verder sluit ik me helemaal aan bij de post die ik heb gequote. Het is jouw leven, jij kan daarover beslissen. Jij kan niet beslissen wat anderen jou 'aandoen' maar wel hoe je daarmee omgaat. Je kan gaan zitten kniezen enz, maar je kan ook gaan vechten. Ik wil niet zeggen dat je niet genoeg je best doet of dat je niet vecht, want dat zal best. Maar zoals in gequote post staat, is de instelling alles is zwaar en moeilijk een instelling waarmee je alles ook zwaar en moeilijk maakt. Het is namelijk ook zo dat elk kut ding, elk kutte gevoel, hoe dan ook, altijd weer over gaat. Hoe snel dat is hangt nogal van jouw medewerking af, en daar heb je dus zelf invloed op.
Mensen voelen zich vaak aangevallen hier als wordt gezegd dat ze iets ms niet helemaal juist doen of iets dergelijks. Maar dat is dus totaal niet mijn bedoeling. Probeer je dus niet aangevallen te voelen, maar lees goed en haal eruit waar jij iets aan hebt.. in plaats van je te focussen op de dingen die volgens jou niet kloppen (welke neiging veel mensen hebben hier). Dus niets persoonlijks, ik reageer ook alleen maar om te proberen jou te helpen.