Advertentie | |
|
![]() |
|
tsja, gewoon mensen die ergens in geloven... die zijn er wel meer op de wereld... heb er verder opzich geen problemen mee, iedereen moet toch zelf weten waar die in gelooft ja of nee..?
Waar ik wel problemen mee heb is dat ze zich zo opdringen andere mensen hun geloof op te leggen. Ik ken zeer weinig mensen die denken: Hej leuk, vandaag komen de Jehova-getuigen weer aan de deur een leuk verhaaltje vertellen ![]()
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 22-09-2002 om 19:47. |
![]() |
|
![]() |
ja..............ik vind ze gewoon ENG
mag dat ook? Das toch onmenselijk hoe zij leven? hoe ze dat volhouden............bewondering, maar wat het nut ervan is???? Zou wel eens zo'n bijeenkomst willen bijwonen, denk alleen dat ik me niet kan houden aan de kledingvoorschriften ![]()
|
Ik snap niet wat ze bezielt.
Kijk ook eens hier: http://forum.scholieren.com/showthre...&highlight=Cat |
![]() |
|
ik vind dat je respect moet hebben voor hun manier van geloven. maar zij moeten ook respect hebben voor mijn manier van niet geloven en me dus niet lastig vallen met blijde boodschappen over de Enige Weg enzo...
anderzijds... ik ken een jehova's getuigen familie en op een gegeven moment had dat meisje (12) bijbelles. ze had zo een stuk gelezen en zei tegen ahar vader dat ze het niet snapt. nou dan lees je het nog maar een keer. okee zegt zij blij... tja ik weet niet helemaal wat ik daarvan moet denken. dat meisje weet waarschijnlijk niet anders. welke waarde kan dat geloof dan nog voor haar hebben. imo moet geloof een keuze zijn, die je bewust kunt maken. als je vanaf je geboorte vol gestopt wordt met extreem godsdienstige ideeën kun je volgens mij geen persoonlijke keuze meer maken. dan kun je jezelf niet echt meer vrij noemen... >jehova's, of ik geloof. nee ik ben de dochter van de duivel wacht ik roep m even< loesje |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb mijn eigen geloof, en ben absoluut niet geinteresseerd in hun persoonlijke overtuigingen, met alle respect. Aan mijn deur hier komt altijd dezelfde man. Als ik hem al 10 keer verteld heb dat ik niet in zijn verhalen geitneresseerd ben, dan vind ik dat hij daar ook maar eens mee op moet houden, dan wordt het gewoon vervelend, en ga ik, alvorens de deur te openen, eerst onze hond even opjutten om hem in zn achterste te bijten ![]() Daar maken ze het dan toch zelf naar imho.. Genesis |
![]() |
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd op 23-09-2002 om 09:29. |
![]() |
|
Jehova's doen dingen die ze denken dat ze moeten doen.
Ze geloven in God en Zijn Zoon Jezus. Ze geloven dat als Jezus terugkeert op aarde zij het uitverkoren volk zijn(in het paradijs mogen leven)en een aantal van hen mag meeregeren aan de troon van Jezus. Niet-wetenden mogen voor een 'proeftijd' in het paradijs, verstotenen gaan dood. Ze gaan langs de deur om met mensen over de Bijbel te praten en literatuur te verkopen.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Sorry dat ik die up maar:
Een vriendin van mij heeft ouders die dus jehova's getuigen zijn. Nu moet ze ook mee naar de kerk en langs de deuren. Ze mag hier niet mee stoppen, anders word ze uit huis getrapt. Ben je een jehova dan ga je langs de deuren, een andere optie is er niet. Het kost haar dus heel veel tijd. Laatst hebben we samen het papiertje verbrand waar op stond dat ze geen bloed of organen mag ontvangen van wege haar geloof. Ik vind het maar zielig voor haar ![]() alle geloof is slecht. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
of het nou waar is of niet waar je in gelooft, het kan veel bijdragen aan je leven, het kan een houvast bieden. als mensen zich daar goed bij voelen vind ik dat niet slecht. zolang je anderen je geloof maar niet oplegt en wat ik zelf heel belangrijk vind is dat mensen die geloven het geloof niet als de Enige Waarheid moeten zien, maar als een rode draad, anders kun je zelf niet meer denken. Jammer genoeg zijn er erg veel extremisten ![]() |
![]() |
|
Behalve mijn oom kom ik er eigenlijk nooit meer eentje tegen. Persoonlijk heb ik geen moeite met Jehova's, zolang ze MIJN zondagsrust maar niet verstoren. Verdorie om half 8 's ochtends het woord van de heer PERSOONLIJK afleveren. Laten ze het woord (net als de kranten) gewoon op papier verspreiden
![]() |
![]() |
|
Pffff ik doe m'n best om niet te ontploffen. Het is wel duidelijk dat de meesten geen idee hebben wat de Jehova's Getuigen nou eigenlijk zijn. Ik heb er genoeg gekend, en die mensen zijn verre van ziek, en het is geen sekte. Het is gewoon een groep christenen die zich meer inzetten voor het geloof dan de standaard kerstmis-kerk-ganger. Het zijn over het algemeen heel normale mensen, netjes gekleed, beleefd, en veel bezig met het geloof. Ze houden zich ook netjes aan de leefregeltjes zoals niet drinken en roken en ze zijn vredelievend, ze gaan het leger niet in etc. Een beetje little-house-on-the-prairie gedoe.
Ik heb het ook van binnenuit gezien, en het enige negatieve dat ik erover kan zeggen is het groepsgebeuren. Als je tijdens de bijbelpesprekingen kritisch bent, wordt je daar op aangesproken want daar zitten ze niet op et wachten. En als blijkt dat je je niet aan de leefregeltjes houdt, wordt dat ook zeker niet gewaardeerd. Best begrijpelijk aangezien je niet verplicht bent Jehova's Getuige te zijn, maar als je het wel wil zijn hou je dan ook aan de regels. Ze zitten niet te wachten op rotte appels. Ze zijn dan ook erg makkelijk in het uitsluiten van mensen. Een term die letterlijk zo gebruikt wordt. Je hoort dan niet meer bij de kliek en de anderen negeren je dan ook op straat. Dat vind ik hun zwakke punt. Het feit dat ze als gemeenschap zo afgezonderd zijn van de rest van de wereld heeft ook als gevolg dat mensen die er verder niks van weten deze groep maar als sekte gaat zien. Ik zie hier echt dingen voorbij komen waar ik raar van opkijk, omdat ik weet dat het niet zo is. Jehova's getuige worden gezien als een stel gekken die belletje trekken. Nou zo zit het dus totaal niet in elkaar.
|
En waarom noemen sommigen die mensen toch steeds Jehova's ???
Jehova=Jahweh=God Die mensen zijn geen goden, maar getuigen van God...tenminste zo noemen ze zich zelf.
|
![]() |
Ik zeg ook niet dat ik alles weet over jehova's, heb er wel eens wat over gehoord en een vriend is jehova.
Van mij mogen ze doen wat ze willen zolang ze maar andere niet het geloof opdringen, wat ze overigens wel doen, door langs de deuren te gaan. Ik ben gewoon tegen de meeste godsdienstige geloven, zoals, christelijke (katholiek, protestant, jehova), moslim, etc. Ik ben weer niet tegen boeddhisme en natuurgeloven (wicca, etc.). TechXP
|
Iedereen met z'n horen zeggen informatie...dat zegt me dus helemaal niks. Ik ben het met eigen ogen gaan zien, en ik heb genoeg eigen ervaring met Jehova's Getuigen. En hun manier van het geloof verspreiden door langs de deuren te gaan wordt hier zomaar als "opdringen" vertaald. daar ben ik het niet mee eens. Je zou zo iemand eens moeten laten uitspreken en hem vragen hoe het werkelijk zit als je je mening zo graag kwijt wil.
|||
![]() |
Misschien heb je in 'jehova' ook weer varianten van normaal en extreem, maar sommige mensen hebben genoeg ervaring met jehova's die hun voet tussen de deur steken als je die net wil dicht doen.
Citaat:
Citaat:
En ik heb geen behoefte om mijn mening en visies aan hun te vertellen, zoals ik al zei, ik respecteer hun denken/geloof als hun dat van andere ook respecteerd en dus niet loopt te zeuren dat hun weg 'de echte' is. Als ze niet hun geloof gaan opdringen, dan zou dat 'vooroordeel' ook niet zijn ontstaan. TechXP
|
Je hoeft geen "lid" te zijn om naar die lezingen te gaan, ik ben er geweest. En over dat langs de deuren gaan, ik weet dat niet veel mensen daar op zitten te wachten, en nee moet nee blijven dus geen voeten tussen de deur. Ik denk dat het ook slim van ze zou zijn om er mee op te houden, de mensen van nu zijn van God los om het zo maar even te zeggen en het doet hun reputatie geen goed. Maar zo blijft de onwetendheid onder de mensen wel leven...
|
![]() |
Ja, sommige willen wat weten van andere geloven, maar dat hoeft voor mij niet. Ik heb genoeg Christelijke leer gehad en het was om te kotsen.
Ze kunnen dus gewoon beter wachten totdat de mensen naar hun komen! TechXP
|
![]() |
||
Citaat:
verder vind ik het gebeuren binnen de gemeentes, of hoe je het wilt noemen, erg verkeerd. geloven okee, strenge regels, okee. maar geef mensen wel een keuze. nu zijn mensen bang hun eigen weg te kiezen omdat ze anders uitgesloten worden. en doordat ze altijd in die kringen verkeren kennen ze daarbuiten geen mensen goed genoeg om bij aan te klopen in dat geval. dat maakt de keuze een stuk moeilijk. of eigenlijk makkelijker omdat je dan bijna automatisch blijft. dat is niet rechtvaardig, niet eerlijk en niet goed. |
![]() |
|
Ik heb een vriendin gehad en die haar ouders waren ook Jehova Getuigen. Ik ben daar ook veel thuis geweest maar heb het er nooit prettig gevonden.
Als er in de klas getrakteerd werd als er iemand jarig was mocht mijn vriendin dat nooit aannemen vanwege haar geloof. Wanneer de meester zei dat ze het snoep dat werd uitgedeeld gewoon van hem kreeg ipv met betrekking tot de verjaardag mocht ze het wel aannemen, hoe krom!! Ze wist haar eigen verjaardag niet eens, want dat was onzin volgens haar geloof en dat werd toch niet gevierd. Het probleem was alleen dat ze het zelf vreselijk vond. Zij wilde WEL graag haar verjaardag vieren en snoep kunnen aannemen en ze wilde niet mee langs de deuren en ze geloofde al helemaal niet in het geloof wat haar ouders haar hadden opgedrongen. Er worden zoveel kinderen verpest door het geloof wat door hun ouders wordt opgedrongen. Dat vind ik zo jammer. Er zijn zat kinderen die het totaal niet eens zijn met het denkbeeld van hun ouders. Maar ja, wat doe je eraan...?
|
Ze geloven ergens in... dat is prima, iedereen mag zijn eigen overtuigingen hebben. Ik stoor me er alleen vreselijk aan dat ze hun geloof zo vreselijk opdringen aan iedereen.
Verder hangt het er natuurlijk ook vanaf hoe streng ze zijn enzo..
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
mensen die zo sociaal geisoleerd waren, dat ze daardoor wanhopig werden, en zeer ontvankelijk voor conformisme van een groep.
helaas de verkeerde groep die ze in een nog groter isolement bracht
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Allereerst, ik ken iemand wiens moeder het is geweest en wiens oma het nogsteeds is. Ze denkt er zelf ook over na. Momenteel heb ik de 'Jehova bijbel'. Het is iets anders ingedeeld en het is ook niet hetzelfde. Ik kijk nu dus ook uit naar een gewone bijbel. Maar ik vind het opzich best boeiend om te lezen. Zo leer je ook iets over een ander zn godsdienst zonder alleen maar "SEKTE!! FOUT!!!" te roepen.
Het is vreemd voor mensen die er niets van af weten, en iedereen heeft altijd zoiets van "GA WEG!". Het is inderdaad zo dat het opdringerig over kan komen, en ik snap ook niet echt waarom ze zo graag iedereen willen bekeren, maar het is - lijkt mij- niet zoveel moeite om de deur open te doen, te zeggen dat je niet geinteresseerd bent en vervolgens de deur weer dicht te doen. Ze zullen heus niet tig x op de bel rammen of zo. Daarbij wil ik nog zeggen dat ik vandaag een enigszins wazige (als in: zwerverskleding, kop omlaag) vent tegen kwam, die tegen iedereen die hij tegen kwam zei: "Zoek Jehovah met heel je hart" Ik was met 3 andere personen en we waren nogal melig, dus we hebben er *Schaam* een beetje mee gespot, maar opzich is da natuurlijk net zoiets als die Arnold/Arthur die in Eindhoven staat. Zo verkondig je het geloof, zet je mensen aan tot denken en val je ze niet echt lastig. Hebben ze meteen bereikt wat ze willen bereiken. ![]() Maarrr goed..de conclusie van dit betoogje is: "Live and let live" Ik heb weinig problemen met ze gehad en de mensen die ik ken en die er over nadenken het te worden zijn kei aardige mensen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik zeg niet dat alle jehova's zo zijn hoor, sommige houden zich wel rustig en die dringen niet zo erg aan! TechXP
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
wat vind jij van jehovah's getuigen? =zwart wit= | 319 | 07-12-2006 12:08 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Vraag voor de gelovigen onder ons Joyfulness | 51 | 19-11-2005 21:40 | |
Beleidszaken |