Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2002, 15:28
wortelQ
wortelQ is offline
M'n vriendin heeft het uitgemaakt, maar ik hou nog steeds erg veel van haar. Maar waarschijnlijk is ze mij al weer bijna vergeten.
Moet ik haar gewoon verder laten gaan met het leven wat zij graag wilt, of moet ik haar vertellen hoe ik me voel... Misschien voelt ze ook nog wat voor mij, maar ik ben bang dat dat een droom is.

Toen ze het uit maakte heb ik gezegd dat ik het erg jammer vond, maar dat ze gewoon moest doen wat zij het beste vind. En ik hou er ook niet van om mezelf op te dringen. Maar ik d8 toen dat ik haar wel zou vergeten. Maar dat lukt me niet . Ik ben nog steeds verliefd op haar.

Is het nou verstandig om haar te vertellen hoe ik me nou voel, of kan ik haar beter laten gaan, En proberen haar te vergeten en wachten tot ik weer een leuk iemand tegen kom?
Oud 27-09-2002, 15:41
PardonMe
PardonMe is offline
uhmz..even een vraagje, hoelang is het al uit nu...?

En zij zal het denk ik niet voor niks uit gemaakt hebben, dus de kans is er inderdaad dat zij dus niet meer voor jou voelt, wat ze eerst voelde, toen jullie nog met elkaar gingen.
Of ze je al helemaal vergeten is kan ik natuurlijk niet zeggen, maar het lijkt me niet dat je iemand zomaar kunt vergeten waar je toch een tijdje best veel mee hebt gedeeld..
En of je nog een kans maakt, dat weet ik niet, maar ik kan me voorstellen dat zij niet zonder meer nogmaals een relatie met je aan zal gaan, ze heeft het vorige keer niet voor niets uitgemaakt, dus of zij het de moeite waard vindt om het nogmaalt te proberen, dat weet ik niet..
Ik denk dat je best kunt vertellen , maar of je er iets mee opschiet is iets ander, maar niet geschoten is altijd mis natuurlijk

Maar ik weet gewoon te weinig over jullie situatie om er iets over te kunnen zeggen natuurlijk, ieder persoon reageert weer anders..
Oud 27-09-2002, 16:08
wortelQ
wortelQ is offline
Het is nu ongeveer 3 weken uit. Maar de laatste weken dat we wat hadden, hadden we weinig tijd voor elkaar. Dus je kan wel zeggen dat ik haar al zo'n 5-6 weken niet (of nauwelijks) gezien heb. Misschien heeft ze het gevoel gekregen dat ik nix meer voor haar voelde, en heeft ze het daarom uitgemaakt.
Maar ze blijft maar door m'n hoofd spoken, en ik mis haar zo. Ik ben nog nooit zo verliefd geweest op iemand als op haar...
Oud 27-09-2002, 16:14
PardonMe
PardonMe is offline
tja misschien dat je dr toch nog eens kunt vragen waarom ze het precies uitgemaakt heeft...?
Verder zou ik niet weten wat je kunt doen, je kunt iemand niet dwingen om verliefd op je te zijn, dat snap jij ook
Oud 27-09-2002, 16:17
gizmo
gizmo is offline
idd
gewoon met haar praten over het waarom..
Oud 27-09-2002, 16:37
wortelQ
wortelQ is offline
Maar "het waarom" maakt mij helemaal nix uit. Als zij het nodig vind dat te vermelden zal ze het wel doen, en zo niet, dan niet. Daar kan ik heel goed mee leven.
Ik zou haar alleen graag willen vertellen hoe ik nu over haar denk, en wat ik voor haar voel. Maar ik denk dat ik dan ook een beetje opdringerig overkom, en dat wil ik niet.... maar aan de andere kant juist wel omdat dat de enige manier is om haar alles duidelijk te maken.
Dat is misschien het moeilijke ervan,ik wil haar helemaal nergens toe dwingen. En als ik vertel dat ik nog erg veel voor haar voel zou ze misschien een schuld gevoel kunnen krijgen omdat ze het uit heeft gemakt, en dat wil ik haar ook niet aan doen.

Ik weet dus helemaal niet wat ik moet doen. Ik blijft het erg moeilijk vinden. Is er niemand die in een soort gelijke situatie zit?
Oud 27-09-2002, 16:57
gizmo
gizmo is offline
ik zit er zelf niet in sorry
maar misschien is een mailjte een uitkkomst.. je kunt haar op een normale manier schrijven hoe jij je voelt.. en wat je hier zegt.. ook tegen haar zeggen..

! stertke!
Oud 27-09-2002, 17:01
wortelQ
wortelQ is offline
Ik denk dat ik dat maar eens ga doen...

Het zal wel heel onverwact zijn voor haar. Dat is het voor mij ook wel. Ik ben van mezlf gewend dat ik een kei hard bevroren ijspegel ben, emotie's onderdrukken is één van m'n beste kanten, maar dit is toch net iets te veel... Dat maakt het voor mij ook moeilijk om het haar te vertellen.

Maar iedergeval bedankt voor zo ver! Andere tips zijn nog altijd welkom. Ik ben blij dat ik hier het één en ander kwijt kan.
Oud 27-09-2002, 17:19
I'ts Moi
I'ts Moi is offline
Heej... Ik heb in zo'n situatie gezeten, of zit er nog steeds in, kweet t ook niet. Emoties onderdrukken kan ik ook als een van de beste. Ik dacht dat m'n gevoelens wel zouden verdwijnen als ik een tijdje niet aan m'n ex zou denken, maar dat is dus niet het geval. Ik ben ook nog gek op hem, maar heb geen flauw idee hoe hij over de situatie denkt. Ik ben een beetje kortaf geweest en heb gezegd dattie me met rust moest laten,omdat ik alles op een rijtje moest zetten, maar nou spreek ik m dus ook echt helemaal niet meer. Ik baal er best van want ook een vriendschap die we hadden is nu naar de kl*te. Maargoed ik heb het er zelf naar gemaakt.
Maar jij moet zeker voor jezelf je gevoelens op een rijtje zetten en die aan haar kenbaar maken, zodat jij het idee hebt dat je hebt gedaan wat je kon. Zij heeft het natuurlijk met een rede uitgemaakt, maar als jij laat weten wat voor gevoelens je nog hebt, kan ze er misschien over nadenken en wie weet... Maar het is sowieso het beste om te vertellen hoe je erover denkt, want zo schrijf je toch een hoop gevoelens van je af en dat helpt echt, weet ik uit ervaring!! Je komt er in ieder geval weer bovenop...
Liefde gaat nou eenmaal niet over rozen...
Succes ermee!

Kuzzje IK
Oud 27-09-2002, 18:38
Verwijderd
Zij heeft het niet voor niets uitgemaakt. Er hoeft geen 'waarom' aan vast te hangen, gebrek aan gevoelens is genoeg.

Hoe dan ook, je krijgt toch niet meer terug wat je had. Zélfs wanneer je haar terug zou krijgen, zal het niet volledig voelen. De chemie klopt niet..

Mijn advies luidt dan ook: accepteer dat het over is en concentreer je weer op andere meisjes.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 23:18
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
******** schreef:
Zij heeft het niet voor niets uitgemaakt. Er hoeft geen 'waarom' aan vast te hangen, gebrek aan gevoelens is genoeg.

Hoe dan ook, je krijgt toch niet meer terug wat je had. Zélfs wanneer je haar terug zou krijgen, zal het niet volledig voelen. De chemie klopt niet..

Mijn advies luidt dan ook: accepteer dat het over is en concentreer je weer op andere meisjes.
yep ben ik het mee eens..
Als het uit is geweest en jullie krijgen daarna toch weer wat, dan zal het toch nooit meer zijn zoals in het begin..
Je krijgt niet terug wat je eens had..

En als je haar niet wilt opzadelen met een schuldgevoel oid (wat je schreef) dan moet je haar gewoon niet vertellen over je gevoelens.. Dus accepteren en verder gaan met je leven..
Oud 29-09-2002, 00:23
wortelQ
wortelQ is offline
Maar als ik haar nix zou vertellen zou ik ook tegen haar liegen.... Dan weet ze de waarheid ook niet. En ik wil toch graag dat ze precies weet hoe het zit. Maar dan zal ik haar waarschijnlijk ook goed moeten uitleggen dat het niet haar schuld is...
Ik heb altijd al gevonden dat je pas met iemand rekening moet houden als je ook om die persoon geeft. Dus als ze niet om me geeft moet ze dus gewoon schijt aan me hebben. Maar daar staat wel weer tegenover dat ik wel rekening met haar hou (waarmee weet ik ook niet want ik zie dr toch bijna nooit). Dat vind ik best wel krom.
Ik denk toch dat wanneer ik dit tegen haar zeg, dat ze misschien een schuld gevoel krijgt... Maar hoe kan ik haar het best vertellen dat het niet haar fout is, dat ze gewoon meot doen wat zij het beste vind. Want dat zou ik immers ook doen als ik het haar zou vertellen hoe ik me voel (want dat lijkt mij het beste).

Moeilijk, moeilijk.....
Reageren

Regels voor berichten