Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Bestaat er niet zoiets als midden jury bij jullie? Dat is het samennemen van verschillende jaren eventueel en zelfstandig studeren, dus je hoeft niet naar school te gaan maar je moet wel verplichte examens afleggen. Dat kan je doen hier vanaf een bepaald jaar. Je studeert dus als het ware op je eigen. Misschien is dat een oplossing, anders zou ik toch maar overwegen naar school te gaan, met een diploma ben je uiteraard meer dan zonder. (Hoewel ikzelf iemand ken die ook geen diploma behaalde want was lui en wou niet meer studeren, hij kon aan werk geraken via zijn vader, dus dat lukte wel.)
|
Verwijderd
|
Dat is de fase waarin ik nu zit. Het depressief zijn was veilig, was vertrouwd en ondanks dat het klote was, wist je wat je had. Je had een plekje, soms zelfs een excuse en het was gewoon veilig.
Om de een of andere reden ben je daar uitgekomen, ben je erachter gekomen dat je zo niet leven wilt en ben je aan het knokken. Maar soms verlang je terug naar die veiligheid, terwijl je ook vaak de overkant ziet: Het geluk. Ik ben momenteel heel hard op weg om naar de overkant te hollen, maar soms zijn er dagen dat alles weer teruguit lijkt de gaan. Laat daardoor echter de moed niet zakken. Niet iedere dip is een depressie. Het is niet erg je een keer kut te voelen, als je maar positief blijft denken. Onthoud wat je niet meer wilt en streef naar wat je wel wilt, ookal lijkt het één soms dichterbij dan het ander. Sterkte, en onthou dat geluk je meer schenkt dan depressiviteit ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Zit ook te twijfelen: ben ik gelukkig, depressief, of iets er tussen in? ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Ik ben er een week later mee begonnen, door mn moeder. Vanaf de eerste dag heb ik rotopmerkingen gekregen, variërend van; je lijkt op je moeder, ga zelfmoord plegen, tot dingen van; draag geen stylen door elkaar (kakker/sportief/bla). *zucht* Nou ja, hoe ik denk over school verandert bijna elke week wel weer, ik weet het absoluut neit zeker ![]() Citaat:
Ik ben nu al moe van het vechten, voor geluk, voor liefde, voor een normaal leven.. Soms wil ik weer wegzakken in ellende, niks doen, me rot voelen, maar weten hoe ik ermee om kan gaan.. k vraag me af waarom sommige mensen zoveel moeite moeten doen om gelukkig te zijn, wrm heeft de ene minder problemen dan de ander ![]() omg, deze post barst van zelfmedelijden, laat ook maar ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ieder mens is anders, je hebt van die etters er tussen zitten die andere mensen overal mee moeten pesten. Vaak omdat ze niet weten wat ze er mee aan moeten (niet dat dat ook maar iets goed praat). Misschien kun je een keertje kennis gaan maken met de mensen waar je dan bij in de klas zou komen? Misschien valt het hardstikke mee. |
![]() |
|
Ik ken het gevoel echt precies
Ik voel me ook ongelukkig maar niet depri. M'n Psychologe kan me niet helpen met mij problemen waar ik heel erg meezit maar niet tegen m'n ouders durf te vertellen. Ook heb ik het gevoel dat ik dood wil maar ik ga nog wel naar school hoewel ik afentoe nog spijbel door angstaanvallen Maar ja ik leef met je mee. =xxx= Lieke
|
onrustigg en instabiel.. van dat vage gevoel.. je wil graag blij zijn, maar je kent het niett.. dus blijf je in je depressie hangen.. vervolgens ben je zoww sterk dat je stabiel blijft en je je over t algemeen minder kut voelt en dan weer minder en dan weerr minderr...
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Nou ja, ik ben iig toch wel blij om te weten dat k niet de enige ben.. Als andere mensen eruit komen, kan iedereen er wel uitkomen hoop ik..
|
![]() |
ja, ik denk dat ik het gevoel wel herken. Ik denk dat daar de angst om terug te vallen ook een rol bij speelt.
Je voelt dat het beter gaat en je je minder snel uit het veld laat slaan, datje sterker in je schoenen staat, maar daarnaast mist er iets. (dat is ook een beetje het gevoel wat ik in "omdat alles nep is"probeerde te beschrijven) En je gaat ook dingen zien die je in de roes van je depressie nooit zag en dat kan af en toe best wel eens schrikken zijn.
|
![]() |
|
|