Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ik vind lp's ook leuk hoor ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mooie grote hoes? Nee. Maar vertel 'ns; wat voor meerwaarde heeft een grote hoes? Ruis? Op een CD heb je geen ruis nee. Kwaliteitsverschil. (Goed; opnamemateriaal en de studio an sich wil ook nog wel eens schommelen in kwaliteit, maar dat is hier niet echt relevant). Sfeer? Dat is precies het enige discussieerbare. Sfeer berust op een subjectieve waarneming. Het gebrek aan dynamiek, de kraakjes, vervorming en artifacten bestempel jij als 'sfeer'. Dat is je goed recht hoor, maar dat neemt niet weg dat 't domweg komt omdat vinyl een primitief opslagmedium is vergeleken met CD. |
![]() |
|
het zijn two smoking barrels, niet barrows.
jep ik luister nog wel lp's, hoewel ik het vervelend vind dat je ze minder makkelijk kan kopieren. het leuke ervan is o.a. dat je in momenten van vreselijke geldnood, toch voor een paar eurootjes leuke ouwe lpeetjes op de kop kan tikken.
||
Citaat:
Wel lastig, een die platenspeler met een plug op mun gitaarversterker aansluiten en dan nog een heel weird afstellen, maar tis wel de moeite waard. Verder luister ik ook nog Albert Hammond op plaat. |
![]() |
|
Verwijderd
|
dankzij mijn mammie en pappie ben ik gezegd met een redelijk grote platencollectie
![]() |
![]() |
|
jaaaaa! LP's ......
zelf heb ik veel blackmetal vinyl, en ik luister het liever dan cd's. Vaak als je een LP opzet ga je er echt voor zitten en komt de muziek bij mij beter tot z'n recht
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ja, ik pats graag ![]() |
![]() |
||
Citaat:
levenslang ? pussy's worden 80, normale mensen 30 en zo lang gaat de lp wel mee auto ? wat is dat ? overal onderweg luisteren ? Zodra ik het volume harder zet hoor ik de LP door het hele huis ja Rugzakken zijn gay Een plaatje printen op een lp ? euhm... een label neem ik aan dat je bedoeld. Sjah, kansloos geval, aangezien je nog nooit van het verschijnsel picture disk gehoord hebt. Reflecteren... godsamme man een cd die draait reflecteerd toch ook geen zichtbaar licht... Kortom, cds zijn en blijven gay
||
Citaat:
RUIS!! En dat laatste, pfff een intelligent woordgebruik alleen nog steeds nietszeggend. LP's hebben gewoon iets wat de CD niet heeft! Ik kan dit echt niet uitleggen omdat ik gewoon iets voel wat veel mensen niet voelen en dat zal wel nooit overgaan... kortom, ik ben 20 jaar te laat geboren.. whaha !
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() dit is een grapje, toch? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
LP's hebben inderdaad iets wat CD's niet hebben: ruis, kraken, tikken, vervorming en een gebrek aan dynamiek. Dat allemaal omdat LP's t.o.v. CD's primitief zijn. Zelfs het mooiste kunstwerk als hoes, zoals jij prefereert, kan daar feitenlijk niets aan veranderen. Dat jij het mooi vindt daarintegen is een ander verhaal. Moet je zelf weten. Muziek is geen 'magisch' iets. Muziek en het (technisch) beluisteren is gewoon redeneren. Rationaliteit. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Said And Done LP preorders Malfunction | 2 | 17-05-2007 17:06 | |
Muziek |
LP's UnderControl | 54 | 16-05-2005 21:50 | |
Muziek |
Wat heb je het laatst gekocht qua CD's, LP's, EP's, tapes, shirts etc. ? nuclearwarfare | 500 | 10-01-2005 17:04 | |
Muziek |
Beste dubbel cd's/lp's IEMOW-KOR | 30 | 27-09-2004 19:50 | |
Muziek |
Ep/lp attrib | 48 | 10-06-2003 14:34 | |
Muziek |
Live LP's luckyleo | 6 | 29-04-2003 18:36 |