Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2002, 02:18
Schaap1984
Schaap1984 is offline
Dag mensen,
Ik zit met een probleem van een vriendin en nou vroeg ik me af of iemand tips voor mij heeft!
Een hele goede vriendin van mij heeft me een paar weken geleden verteld dat ze meerdere keren per dag haar eten uitkotst. Ze is ook helemaal geobsedeerd door voedsel en sport overdreven veel. Ze vertelde dat ze al overgeeft sinds het begin van het jaar! Ik heb eens wat rondgekeken op internet en kwam erachter dat ze wel meer van de symptonen die deze ziekte met zich meebrengt vertoond. Ik ben 1 van de 2 mensen in haar omgeving waaraan ze dit verteld heeft. Eigenlijk zijn we een beetje radeloos, want ze wil niet dat haar ouders het weten en ze wil er ook niet mee naar een dokter. Als ik er met haar over begin brengt ze het snel naar een ander onderwerp. Ze zegt dat ze het zelf wel kan managen, maar ondertussen zegt ze ook dat het steeds erger wordt. Ze is nog niet gigantisch dun, maar ik vind het wel eng. Wat moet ik hier mee? Ik vind niet dat ik degene moet zijn die het aan haar ouders verteld, maar denk wel dat zij een gedeelte van het probleem zijn. Mijn vraag is hoe ik haar het beste kan helpen en haar kan laten inzien dat ze wel degelijk met een probleem te maken heeft???

Groeten en alvast bedankt Schaap
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 08:23
Verwijderd
Probeer er iig voor haar te zijn. Geef haar het gevoel dat je om haar geeft (ook weer niet te). Op de site van het sabn (http://www.sabn.nl) staan ook tips hoe je er mee om kunt gaan. So wie so is die site erg de moeite waard als je informatie zoekt over Anorexia en/of Boulimia.

Misschien kun je haar een brief/mail sturen? Kan ze zelf weten wanneer en hoe ze reageert...? Misschien een keer een link sturen van bv de http://www.sabn.nl. Het is btw vaak dat mensen het ontkennen en zeggen het zelf wel aan te kunnen...en dat is de moeilijkste periode voor de mensen om die persoon heen... Helaas kun je er weinig aan doen, behalve luistere en er gewoon zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 08:49
Schaap1984
Schaap1984 is offline
Hey Leonoor
Nou ik heb haar al gemaild. En ik heb haar ook de link naar die site gegeven. Ze heeft me er voor bedankt en meteen het mailtje verwijderdt, nadat ze hem gelezen had! Dus dat heeft niet echt geholpen! Helaas. Maar in ieder geval bedankt!

Meer reacties blijven welkom!
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 08:56
Verwijderd
Citaat:
Schaap1984 schreef:
Hey Leonoor
Nou ik heb haar al gemaild. En ik heb haar ook de link naar die site gegeven. Ze heeft me er voor bedankt en meteen het mailtje verwijderdt, nadat ze hem gelezen had! Dus dat heeft niet echt geholpen! Helaas. Maar in ieder geval bedankt!

Meer reacties blijven welkom!
Het is ook moeilijk te accepteren. Mensen met een eetstoornis blijven dit vaak heel lang ontkennen, zij dus ook. Wat ik al zei, tis moeilijk, maar d'r is zo weinig aan te doen...
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 20:04
rozijntje
rozijntje is offline
ik heb net hetzelfde aan de hand. mijn beste vriendin vertelde me iets minder dan een jaar geleden dat ze ook boulimie heeft, maar ze wil niet dat haar ouders of iemand het te weten komen. ik vraag er soms naar, probeer haar te helpen, en ze zegt dat het de laatste tijd wel beter gaat, maar ik maak me toch zorgen...

Regels voor berichten