Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2002, 00:53
AJMouse
AJMouse is offline
hebben jullie misschien die review van dat filmpje van Zelda op Spaceworld2001 (PU 10, oktober 2001, blz 16 "SPACE WORLD 2001 - ZELDA GROOTSTE VERRASSING) gelezen? zoniet, dit issem:

Tijdens de persconferentie voorafgaande aan Space World mocht de in Japan samengestroomde internationale pers aanschouwen hoe het er voorstond met The Legend of Zelda voor de Game Cube. Precies een jaar eerder werd deze game op dezelfde lokatie aangekondigd middels een spectaculair filmpje. Daarin zagen we een stoer en realistisch vormgegeven Link het zwaard heffen tegen een grimmig ogende Ganondorf.

Toen dit jaar ook plots een schattig jochie in een Disney-achtige gestalte door het beeld rende, vielen vele monden open. Link bleek, ondanks zijn jonge leeftijd, aardig met zijn zwaard te kunnen hakken. Vervolgens jumpte hij net zo handig naar een kroonluchter om een aantal hem achtervolgende Moblins te ontlopen. De Moblins renden een afgrond in, waar ze - volgens de onnavolgbare wetten van de cartoon - eventjes in de lucht bleven spartelen voordat ze in de diepte stortten.
Het geheel deed denken aan de scéne uit de Lion King waarin Simba door de hyena's uit zijn thuisland wordt verjaagd. Cute, grappig en fantastisch geanimeerd. De Moblins waren solide en rijk gedetaileerd neergezet, terwijl de omgeving juist wat sober aandeed. Zowel spelfiguren als omgeving waren verpakt in een varioant op de 'toon shaded'-kaders die we al kenden uit Jet Set Radio, met supermooie dynamische lichteffekten. Het filmpje duurde in totaal nog geen minuut maar de impact was er niet minder om

Eén ding moeten we Nintendo nageven: het bedrijf heeft kloten. Na de realistische demo had niemand de nieuw ingeslagen richting zien aankomen.
Volgens Miyamoto pasten de vernieuwingen in gameplay die hij wil doorvoeren simpelweg niet bij de realistische omgeving en het daaruit voortvloeiende realistische natuurkundige model. De nieuwe cartoony stijl bood hem wél de vrijheid om zijn nieuwe ideeën uit te werken en voorkomt tegelijkertijd dat de Zelda-reeks stulstaat en doodroest, zoals met de Tomb Raider-serue is gebeurd. Daar kreeg je per Lara-deel ook steeds realistischer graphics maar nul vooruitgang qua gameplay.

De nieuwe Zelda-look staat overigens ook dichterbij het oorspronkelijke uiterlijk van de serie dan de meer realistische N64-incarnaties, wat dat betreft waren de laatste twee Zelda's juist afwijkend.

On-ge-lo-fe-lijk... Ik heb het filmpje nu ook downgeload en inderdaad, de omgeving is prachtig, Link en de Moblins zien er fantastisch mooi uit, maar wat doet Miyamoto mij aan. Die-hard Zelda-saga fan ben ik. Dit KAN toch niet?

Ik heb ook die beelden gezien van vorig jaar, prachtig, ik wist zeker dat ik een GameCube ging kopen, maar nu, ja oké het ziet er erg mooi uit, maar dat kan gauw op de GameCube (Luigi's Manson bijv.). De gameplay veranderen?? Waarom dat? Het gaat bij Zelda toch hartstikke om het verhaal? Ik bedoel, dat verhaal is doorlopend, het klopt met alles. Maar dat Link er op de NGC er ZO uit gaat zien, dat had niemand verwacht. Waarom een cartoon? Moeten er nieuwe koters bijkomen om het te spelen? Zijn wij niet waardevol genoeg?

Het klopt dat het er vroeger ook zo uitzag, maar dat was GAMEBOY tijd, en nu ook wel GBA. Maar de laten we het zo noemen 'tv'-console heeft een eigen beeld van Link, hou die traditie gewoon vol. Ik zal em toch uiteindelijk wel kopen hoor, ik moet wel. Maar gewoon zo flauw dat ze dit kunnen doen. Het zag er zo mooi uit vorig jaar, zo mooi realistisch, en nu, nu is het een tekenfilm geworden die er grafisch goed uitziet. Het had ook anders gekunt, en het had sowieso een hit geworden dan, echte zelda-fans willen niet anders dan zelda spelen.

Ik zeg dus niet dat het verhaal, de graphics, de game-play en de muziek er slechter op wordt, maar ik vind het gewoon heel erg jammer dat de traditie voor de 'tv'consoles verbroken is. Het zal nooit meer hetzelfde zijn.

En nog 1 ding: de ZELDA-GAMES zijn NIET te vergelijken met de LARA-CROFT-GAMES!!! Hoe DURVEN ze! Zelda blijft altijd goed, altijd spannende ontwikkelingen in het verhaal, en dat heeft Tombraider 10 keer minder. De PU mag Lara niet met Link vergelijken.

Laat even horen hoe jij erover denkt en post een reply, ik ben moe van ut typen :-ţ

greetz,
AJMouse

[Dit bericht is aangepast door AJMouse (04-03-2002).]
Oud 04-03-2002, 08:22
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
ben jij es ff over de rooie
maar ik vind het idd ook erg jammer, zo is het een beetje een kleuterspel geworden...
absoluut niet interresant meer eigenlijk
Oud 04-03-2002, 08:36
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Jullie geven ook alleen maar om de grapics he
Zelf ga ik 'em gewoon halen als ie uit komt en ik weet nu al dat ik er van ga genieten.
Oud 04-03-2002, 15:51
Inemine
Inemine is offline
Citaat:
Baron Sengir schreef:
Jullie geven ook alleen maar om de grapics he
Zelf ga ik 'em gewoon halen als ie uit komt en ik weet nu al dat ik er van ga genieten.

Absoluut gelijk daarin! Waarom wachten jullie nu niet gewoon tot het spel uit is voordat jullie een mening vormen? Ik bedoel maar, die beelden waren niet eens bedoeld om aan het publiek te tonen, maar enkele personen konden het toch niet laten om er videobeelden van te maken. Met al dit gedoe tot gevolg natuurlijk. Wacht tot op deze E3, dan is de nieuwe Zelda game klaar om eens bespeeld te worden. Begin niet meteen te zeiken (sorry voor de woordkeuze) over de graphics en hoe het er nu voor kinderen uitziet, maar wacht nog gewoon.
Oud 04-03-2002, 16:20
BendeBen
BendeBen is offline
je gaat van lara toch ook geen oud lelijk wijf maken omdat de gameplay er MISSCHIEN beter door wordt?

zelfde geldt voor link
je gaat van een zowat volwassen vent toch geen kleuter maken?

ik bedoel eh... maak dan gelijk een andere game met een andere naam als je zonodig de cartoon stijl wilt...
Oud 04-03-2002, 17:15
Inemine
Inemine is offline
Wat heeft iedereen nu toch met die realistische graphics? Zoals er in het artikel gezegd wordt, zijn eigenlijk alleen de twee N64 games realistisch gemaakt. Alle andere Zelda-games zijn meer naar het cartoon-achtige gericht.
En Miyamoto was nooit van plan geweest om ze realistisch te maken. Voor hem is Link geen volwassene, maar een kind, daarom ook dat Link nu terug jong is.
Trouwens, de games van tegenwoordig zijn eigenlijk bijna allemaal kopiën van elkaar. De makers gebruiken gewoon steeds opnieuw dezelfde engine en graphics omdat die goed bleken te zijn en er veel games verkocht werden. Waarom zouden ze dan daarvan afwijken? Maar zo krijg je dus steeds hetzelfde voorgeschoteld. Miyamoto probeert tenminste nog eens iets anders en maakt niet nog een Ocarina-kloon, zoals Majora's Mask toch wel een beetje was.
Oud 04-03-2002, 17:41
AJMouse
AJMouse is offline
Ja, gelijk hebben jullie wel, maar ik zeg ook in mijn bericht, Het verhaal zal goed zijn! Alleen vind ik het gewoon jammer van hoe het eruit zag. Ik weet niet, ze hadden het misschien ook anders kunnen oplossen.

Op andere forums lees ik ook dat ze een 2e gaan maken, zelfde verhaal, andere graphix mocht iemand geintresseerd zijn. Ik zelf denk dat dat totale bullshit is.
Oud 04-03-2002, 18:45
Inemine
Inemine is offline
Citaat:
AJMouse schreef:
Ja, gelijk hebben jullie wel, maar ik zeg ook in mijn bericht, Het verhaal zal goed zijn! Alleen vind ik het gewoon jammer van hoe het eruit zag. Ik weet niet, ze hadden het misschien ook anders kunnen oplossen.
Wat oplossen? Dit is zoals Miyamoto het wou. Hij had even goed kunnen doorgaan met de realistische look, maar dit is wat hij altijd al in gedachten heeft gehad. Trouwens, het is niet omdat er 1 Zelda game cel-shaded is, dat al de volgende dat ook gaan zijn.

Citaat:
AJMouse schreef:
Op andere forums lees ik ook dat ze een 2e gaan maken, zelfde verhaal, andere graphix mocht iemand geintresseerd zijn. Ik zelf denk dat dat totale bullshit is.
Ha, dat is ook totale bullshit! Denk je dat ze al die moeite gaan doen gewoon omdat niet iedereen deze graphics mooi vindt?

Oud 04-03-2002, 20:38
LB06
LB06 is offline
1. Dit is oud 'nieuws'

2. Ik vind het niks

3. Ga niet zeggen dat de gameplay wel heel goed kan zijn. Dat kan natuurlijk wel, maar zonder cel-shading is de gameplay hetzelfde en zijn alleen de graphics een stuk mooier.

4. Ik wil graag Nintendo condoleren met het v*rn**k*n van hun enigste succesformule.

5. Ik hoop dat Starfox Adventures erg goed verkoopt en Celda niet. Dan zal Nintendo zich wel eens achter de oren krabben voordat ze weer zoiets uitbrengen.

6. Ik heb trouwens niet de moeite genomen om het artikel te lezen.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 23:39
AJMouse
AJMouse is offline
6. artikel ding

hehe nee ik ook niet, alleen maar overgetypt hehehehe
Oud 04-03-2002, 23:43
AJMouse
AJMouse is offline
ok dan ik durf te wedden dat ik de uitslag weet te voorspellen,

Wat kies jij,

1. Zelda zoals te zien was op het voorfilmpje van dik een jaar geleden (leuk he dat het zo realistisch is).
2. Zelda in cartoon vorm. (leuk he dat die moblins boven een gat zijn, het niet in de gaten hebben en dan naar beneden donderen..)
Oud 05-03-2002, 11:38
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Citaat:
AJMouse schreef:
ok dan ik durf te wedden dat ik de uitslag weet te voorspellen,

Wat kies jij,

1. Zelda zoals te zien was op het voorfilmpje van dik een jaar geleden (leuk he dat het zo realistisch is).
2. Zelda in cartoon vorm. (leuk he dat die moblins boven een gat zijn, het niet in de gaten hebben en dan naar beneden donderen..)
Beide
Of de gameplay moet enorm verschillen
Deze discussie begint trouwens veel op het "gameplay of graphics"-topic te lijken
Oud 05-03-2002, 21:03
ZeikSmurf
ZeikSmurf is offline
Voor mij is er geen gameplay als ik met een kleuter speel :/

Ik moet me eigen kunnen inleven in de heldenrol die ik speel, dat gaat op die manier gewoon niet...

Vroeger, op de 8-bit, 16-bit en de gameboy zag je totaal niet hoe Link eruit zag.
De reden: Je zag hem van de bovenkant.
Behalve in de 2de link, maar daar leek hij gewoon op een tiener .

In mijn ogen is Link een tiener, geen kleuter die monsters afslacht.

Het cartoonachtige maakt mij allemaal geen reet uit, ik geniet nog steeds van de road runner en tom en jerry ofsow.
Maar het idee om met een kleuter te spelen zint me echt niet.
Ik speel zoiezo geen spellen als ik een klein kut kind ben

[Dit bericht is aangepast door ZeikSmurf (05-03-2002).]
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten