Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2002, 21:59
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Namelijk, pijnscheuten/pijnsteken in je vagina wanneer je ongesteld bent? Ik gebruik al jaren tampons, maar ongeveer de laatste aantal maanden heb ik last van pijnsteken in mijn vagina. Het lijkt dan net een beetje alsof ik een electrische schok krijg. Ik kan me ook helemaal niet bewegen als ik zo'n pijnsteek krijg, want dan doet het nog meer pijn. Gelukkig is zoiets meestal na een aantal seconden of na een minuutje weg.

Zo'n pijnsteek krijg ik meestal als ik zit, bijvoorbeeld achter de computer. Dan ben ik net fijn aan het computeren, dan heb ik ineens die pijnsteek en kan ik even niets meer doen. Meestal probeer ik me dan ook even ''omhoog te zitten'', omdat dat een klein beetje helpt.

Maar ik zit hier toch wel mee, want ik vind het vervelend. Er zou toch niets mis zijn? Ik hoop dat ik niet last heb van vaginale kanker ofzo, want daar heb ik weleens iets over gelezen.

Hopelijk weten jullie raad.

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes,

Ripper
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 06:16
sofie3
Avatar van sofie3
sofie3 is offline
Je geeft zelf al een (mogelijke) oorzaak aan: de tampons. Probeer het eens een maandje zonder, dan kan je de tampons als oorzaak van het kwaad al uitschakelen!
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 06:56
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Ik heb het ook wel eens gehad, maar gelukkig bijna nooit
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 14:46
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
neej het kan niet van de tampons komen. ik heb het ook welles, en ik gebruik die dingen niet
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 15:58
carla-tje
carla-tje is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef:
neej het kan niet van de tampons komen. ik heb het ook welles, en ik gebruik die dingen niet
Uiteraard sluit het een het ander niet uit! Ik zou ook 'ns een keertje een maand zonder tampons proberen om te kijken wat voor verschil dat maakt!
__________________
Life is what you make of it
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 18:56
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Citaat:
sofie3 schreef:
Je geeft zelf al een (mogelijke) oorzaak aan: de tampons. Probeer het eens een maandje zonder, dan kan je de tampons als oorzaak van het kwaad al uitschakelen!
Ik gebruik nooit tampons, ik durf dat niet (dom maar waar) en ik heb dus ook pijnscheuten/pijnsteken in je vagina wanneer ik ongesteld ben. Dus dat is het waarschijnlijk niet...
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 20:50
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
carla-tje schreef:
Uiteraard sluit het een het ander niet uit! Ik zou ook 'ns een keertje een maand zonder tampons proberen om te kijken wat voor verschil dat maakt!

ehm... ik zeg dat ik ze niet gebruik
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 06:15
sofie3
Avatar van sofie3
sofie3 is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef:
ehm... ik zeg dat ik ze niet gebruik
Jij niet, maar de originele poster wel...
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 09:40
Ingemar
Ingemar is offline
Het is helemaal niet iets engs ofzo dat je dat hebt. Het is zelfs normaal. Het is gewoon een soort kramp, net zoals je dat in je buik kan hebben. Ik heb het ook als ik ongesteld ben. Ik heb het juist vooral als ik sta. En ik gebruik ook af en toe tampons. Je hoeft nergens bang voor te zijn het is echt normaal.
__________________
Love Naomi | Je Denkt... l sorry voor de spelfouten
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 13:37
miro
Avatar van miro
miro is offline
Ik kan me niet voorstellen dat het van tampons zou komen. Ik had het eerst ook heel erg. Maar sinds ik aan de pil ben heb ik er nauwelijks nog last van. Het enige waar ik nu nog af en toe last van heb is rug en buikpijn in mindere mate dan eerst.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 13:42
katje_vd
katje_vd is offline
maak je geen zorgen, ik heb het ook. ik weet dat het verschrikkelijk lastig (en pijnlijk!) is, maar ik denk niet dat het iets ergs is.
__________________
katje
Met citaat reageren
Oud 02-10-2002, 22:53
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Okee, bedankt mensen! Het merendeel van jullie heeft hier zo te zien ook wel eens last van, dus ik denk dat ik gerust kan zeggen dat het normaal is en dat ik me geen zorgen hoef te maken. Thanks again!

Ripper
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 20:58
CleoWoman
CleoWoman is offline
Het is de samentrekkingen van je baarmoeder, gebeurd heel regelmatig en kan pijn doen/ pijnscheuten geven. Dat dat de precieze oorzaak is weet ik wel (bijna) zeker want 'k studeer hiervoor en heb het net deze week geleerd!!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 21:44
Verwijderd
ik gebruik altijd tampons en als ik het had zou ik het wel weten denk ik , dus ik ken het gevoel niet..
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 14:30
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ik denk dat het gewoon een verschijnsel erbij hoort, of ga anders ff langs bij je huisarts. die zou het wel weten!
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 19:26
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
Ripper schreef op 02-10-2002 @ 23:53:
Okee, bedankt mensen! Het merendeel van jullie heeft hier zo te zien ook wel eens last van, dus ik denk dat ik gerust kan zeggen dat het normaal is en dat ik me geen zorgen hoef te maken. Thanks again!

Ripper
Het is al een aantal maanden geleden dat ik dit topic heb gestart, maar ik moét hier nu op terug komen. Ik ben op dit moment ongesteld (dinsdag ben ik ongesteld geworden, gisteren dus) en ik had die pijnsteken best heel erg. Ik kon er niet eens normaal mee lopen. En al helemaal met een tampon, die doe ik dus ook niet meer in. Ik kan ook heel erg moeilijk poepen bij toiletbezoek (gisteren en ook nu), want de spieren (die men gebruikt bij poepen) doen dan een beetje pijn, of de samentrekking van die spieren roept een pijnlijke steek in mijn vagina op. Dit kan toch echt niet normaal meer zijn, dat is onmenselijk!

Zou ik last hebben van bekkeninstabiliteit? Ik weet dat vooral zwangere vrouwen last hebben van bekkeninstabiliteit, maar ik heb ook gehoord dat dat kan bij vrouwen die niet zwanger zijn.

En als je denkt dat die pijn mogelijk te wijten is aan seks, heb je het mis, want ik ben nog maagd.

Denken jullie nog steeds dat dit normaal is? Ik had dit vroeger namelijk helemaal niet, en ik ben al ongesteld vanaf mijn 11e! Gewoon sinds ongeveer mijn 17e heb ik dit. Het is niet altijd even erg, maar het is bij elke menstruatie aanwezig nu, deze steken. Ik vind het onverdraagbaar. Weten jullie misschien iets (afgezien van het feit dat ik misschien naar de dokter moet gaan)?

Help me, a.u.b.! Alvast heel erg bedankt!

Ripper
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 21:57
Verwijderd
Naar de dokter. Bel zonodig de artsentelefoon.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 09:07
FloatAZiggy
Avatar van FloatAZiggy
FloatAZiggy is offline
Als je het niet zeker weet bij de dokter langs, je kan ook raad aanvragen op internet volgensmij
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 15:33
kleinmeisje17
Avatar van kleinmeisje17
kleinmeisje17 is offline
uhm netdokter is Zoiets dat je vragen kan stellen aan een dokter geloof ik , ik zou daarheen gaan en snel om raad vragen gewoon anoniem als je wilt. Ik denk niet dat het normaal is namelijk. Ik heb er ook nog nooit van gehoord. Sterkte!
__________________
Geniet van elke dag.. En je bent pas rijk als je gezond bent!
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 15:51
Verwijderd
Citaat:
Ripper schreef op 02-04-2003 @ 20:26:
Het is al een aantal maanden geleden dat ik dit topic heb gestart, maar ik moét hier nu op terug komen. Ik ben op dit moment ongesteld (dinsdag ben ik ongesteld geworden, gisteren dus) en ik had die pijnsteken best heel erg. Ik kon er niet eens normaal mee lopen. En al helemaal met een tampon, die doe ik dus ook niet meer in. Ik kan ook heel erg moeilijk poepen bij toiletbezoek (gisteren en ook nu), want de spieren (die men gebruikt bij poepen) doen dan een beetje pijn, of de samentrekking van die spieren roept een pijnlijke steek in mijn vagina op. Dit kan toch echt niet normaal meer zijn, dat is onmenselijk!

Zou ik last hebben van bekkeninstabiliteit? Ik weet dat vooral zwangere vrouwen last hebben van bekkeninstabiliteit, maar ik heb ook gehoord dat dat kan bij vrouwen die niet zwanger zijn.

En als je denkt dat die pijn mogelijk te wijten is aan seks, heb je het mis, want ik ben nog maagd.

Denken jullie nog steeds dat dit normaal is? Ik had dit vroeger namelijk helemaal niet, en ik ben al ongesteld vanaf mijn 11e! Gewoon sinds ongeveer mijn 17e heb ik dit. Het is niet altijd even erg, maar het is bij elke menstruatie aanwezig nu, deze steken. Ik vind het onverdraagbaar. Weten jullie misschien iets (afgezien van het feit dat ik misschien naar de dokter moet gaan)?

Help me, a.u.b.! Alvast heel erg bedankt!

Ripper
Hey, natuurlijk erg verrot... Allereerst even bellen naar de huisarts, of ga er snel eventjes langs.

Zelf heb ik wat jij hier boven beschrijft af en toe, naar de wc kan ik meestal helemaal niet wanneer ik ongesteld ben (plassen wel, maar dat snap je vast wel). Heel verrot, maar kan ik gewoon echt niet dan. Als het te veel pijn doet, kan ik je het beste aanraden om elke ochtend een lauw glas water uit de kraan te drinken.

Verder, als je steken rond je vagina hebt, allereerst een beetje masseren - ook al heb je ze op dat moment niet. Zelf ga ik altijd onder de douche staan, en gewoon alles een beetje ontspannen masseren. Niet alleen je vagina, maar ook je onderbuik. Zo word je lekker ontspannen.

Dat zijn dingen die je kan proberen, maar - nogmaals - als je het echt niet vertrouwd, of het doet je gewoon té veel pijn: bel je huisarts en vraag om advies.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:47.