Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2002, 14:40
Verwijderd
ik kan jullie ook wel zeggen waarom

square zo moeilijk doet om spellen voor anderen consols te maken .

Kijk Sony heeft ongeveer 40 % van de aandelen in handen van square.. en sony bezig.. jawel de ps2 de psx spel computers.
dus als groot aandeelhouder heb je ook wat te zeggen.

dus vandaar er iig alleen spellen van ff uitkwamen voor de playstation.

mmaar sinds square in financiele nood is gekomen door onderanderen de films en de bioscoop film

"final fantasy -spirits within-" die jammer genoeg tot de flops van dat moment behoorde.

Er zonde ,want ik vondhet masterlijke film.

Door die geintjes is square bijna failiet gegaan ,tja en als groot aandeelhouder wil je GELD verdienen .. dus ga je uit zelf zorg ook toestemmingen geven om voor nintendo te produceren. maar uit voorzorg niet op de x-box

dus wie is nou de grote monopolist? juist

sony ! en waarom ? iedereen weet Hoe populair de FF serie is. en dat weet sony ook ! dus iedereen koopt een playstation om FF te kunnen spelen ,omdat gewoon weg de anderen consol dat niet kunnen ? Want ze worden daarvoor niet geproduceert

maar tijden veranderen ooit hoop ik..

------------------
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2002, 14:48
Frank
Frank is offline
amen
Oud 25-03-2002, 19:05
Verwijderd
Citaat:
siNix schreef:
ik kan jullie ook wel zeggen waarom

square zo moeilijk doet om spellen voor anderen consols te maken .

Kijk Sony heeft ongeveer 40 % van de aandelen in handen van square.. en sony bezig.. jawel de ps2 de psx spel computers.
dus als groot aandeelhouder heb je ook wat te zeggen.

dus vandaar er iig alleen spellen van ff uitkwamen voor de playstation.

mmaar sinds square in financiele nood is gekomen door onderanderen de films en de bioscoop film

"final fantasy -spirits within-" die jammer genoeg tot de flops van dat moment behoorde.

Er zonde ,want ik vondhet masterlijke film.

Door die geintjes is square bijna failiet gegaan ,tja en als groot aandeelhouder wil je GELD verdienen .. dus ga je uit zelf zorg ook toestemmingen geven om voor nintendo te produceren. maar uit voorzorg niet op de x-box

dus wie is nou de grote monopolist? juist

sony ! en waarom ? iedereen weet Hoe populair de FF serie is. en dat weet sony ook ! dus iedereen koopt een playstation om FF te kunnen spelen ,omdat gewoon weg de anderen consol dat niet kunnen ? Want ze worden daarvoor niet geproduceert

eej, square ontwikkelde oorspronkelijk voor de snes, maar toen kwam de n64 met de cardridges met weinig opslagruimte. Square wilde filmpjes en daarvoor heb je veel opslagruimte nodig. Dat kon dus niet en toen is square naar de psx gestapt omdat die wel veel opslagruimte heeft op de schijfjes.

Oud nieuws.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 19:30
Verwijderd
Citaat:
siNix schreef:

er komt al bijna zeker een ff voor de gamecube
Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 22:23
Dark G
Dark G is offline
Sorry, je hebt het echt helemaal verkeerd. Square was tot een aantal maanden geleden totaal onafhankelijk, maar bracht alleen games uit voor de psx (nadat ze jaren lang alleen games voor Nintendo consoles hadden uitgebracht). Square kwam in geldnood (mede dankzij de dure FF film) en Sony was 'de reddende engel' en kocht 19% van Square op.

Square is echter nog steeds niet tevreden en wil daarom vooral voor de Game Boy Advance games gaan maken. Van Nintendo moeten ze daarvoor ook exclusieve Gamecube games maken en voila, Nintendo en Square hebben een deal.

Zoiets is het gaan.

Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 02:38
Naz
Naz is offline
[aanvullend]

en het is voor hun een droom om een spel te maken voor zo'n groot publiek (GBA) die nog makkelijk te progammeren is ook! Alleen Nintendo wil daarvoor terug dat square ookt en game maakt voor de GC

[Dit bericht is aangepast door Naz (26-03-2002).]
Oud 27-03-2002, 20:45
-Octavius-
-Octavius- is offline
Uit betrouwbare bron :

Final fantasy tactics 100% zeker op de GBA

(ik ben geen RPG-fanaat dsu boeit me voor geen reet , maar goed..)
Oud 27-03-2002, 21:06
Darvan
Darvan is offline
volgens mij komt ff unlimited op de cube, maar geen vervolg op de psx ff.(volgens mij)

oja ff unlimited is een anime tekenfilm.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten