Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ik ga even lief zijn en de post geheel serieus nemen
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Om er maar even serieus op in te gaan
![]() Ik kan me wel voorstellen dat je in de kerk te horen krijgt dat trance de muziek van de duivel is. Immers, trance wordt vaak geassociëerd met homoseksualiteit, extravagantie, noem maar op - kortom alles wat God verboden heeft. Het is ook wel waar dat de meest losbandige en opvallende mensen op houseparties komen. Dat komt gewoon door de neutraliteit van de muziek. De meeste trance en techno bevat geen tekst, geen diepere betekenis. Het draait gewoon om lol, gezellig dansen en feesten. Dit in tegenstelling tot een hoop rap of metal waarin een duidelijke boodschap naar voren wordt gebracht. Waarschijnlijk komt het door het samenzijn met zoveel 'vreemde' mensen dat in de kerk wordt verteld dat trance de muziek van de duivel is. Ze associëren het met Sodom en Gomorra ( ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En nee, "boom boom i want you in my room" vind ik geen lyrics.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
en er zal vast ook wel trance zijn met satanistische lyrics - dat zou je wel kunnen bestempelen als 'onchristelijk', maar is het muziek van satan? heeft satan het gemaakt? nee Ik denk niet dat je als christen door muziek met satanistische beďnvloed zou worden; sterker nog, ik denk dat als jij als christen iets van die teksten hoort dat je daar je rug naar toe keert en het niet eens wilt luisteren.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik bedoel ik ben een metal fan en luister vaak naar teksten die tegen het christelijke geloof zijn maar ik maak me er echt niet druk over hoe die mensen ertegenover staan. ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() @ topicstarter zoals altijd gaat het om je intentie. je kan niet ontkennen dat er op die trancefeesten dingen gebeuren die niet door de christelijke beugel kunnen maar gewoon met mate luisteren omdat je het gewoon leuk vindt kan weinig kwaad
|
Verwijderd
|
Dat ligt eraan
Als trance jou een gevoel brengt wat in contradictie is met wat jij gelooft en wat men in de kerk je voorschrijft dan is het slecht danwel satanisch. Ik doel hiermee op de 'trans' of het 'opzwepende gevoel' waarbij je mijns inziens volkomen menselijke kanten naarboven komen. Zo'n gevoel word door het christendom vaak omschreven als heidens; als er maar iets losbandig word benaderd is het fout... Als jij dat gevoel er niet bij krijgt, dan niet |
![]() |
||
Citaat:
![]() Nooit geweten dat zo'n onderwerp zo lach verwekkend kon zijn
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Leg me maar eens precies uit waar ik onzin uitkraam dan. Eventuele Bijbelbronnen zouden natuurlijk érg makkelijk zijn. Mijn punt met deze post was overigens aan te kaarten dat muziek an sich nooit Satanisch kan zijn. Louter de tekst. En, zoals eerder gezegd is, welke trance heeft nou werkelijk teksten waar langer is over nagedacht dan een keertje een flinke baal schijt droppen in de pot duurt? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
"sorry geen zin in.
je bent de zoveelste en hoe ik ze ook onderuittrap toch eindigd het altijd ik heb gewoon gelijk geen zin in" Dat was JJzD zijn antwoord op mijn verzoek om tóch even door te praten over hetgeen hij 'onzin' noemde. Ik zie dit als een loepzuivere overwinning, aangezien ik vrij zeker van mijn zaak ben met al mijn uitlatingen in deze. Evengoed durft JJzD de discussie niet meer aan; mocht iemand anders er net zo als JJzD over denken en zich geroepen voelen om mijn 'punten' te bevechten; graag! Misschien kan ik nog wat leren. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |