Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat valt er te bewijzen aan het feit dat iedere landkaart met 4 kleuren is in te kleuren? Of wil je daar een achterliggende verklaring voor hebben? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Waarom zwaartekracht werkt.
Of je met de lichtsnelheid kan. Of er leven is op andere planeten/manen in ons zonnestelsel. Misschien iets om weer eens voor de gein een groot aantal ziektes uit te roeien. Waarom koeien geen vlees moeten eten. Waarom oorlog meestal nutteloos is. Een nieuwe, betere regeringsvorm
||
Citaat:
2. Iets met massa kan niet met lichtsnelheid reizen. 3. Ja. 4. Is niet verstandig, aangezien de ziektes zich aanpassen aan de medicijnen. Daarbij zijn ziektes nuttig om de zwakkere devianten van ons uit te roeien. 5. Omdat ze daar anatomisch niet op gebouwd zijn. 6. Oorlog is niet nutteloos. Zie 4. 7. Dictatuur is superieur, zolang iedereen maar meewerkt.
|
1) is dat het "hoe" of het "waarom"
2) niet of nog niet. Vroeger was men er ook van overtuigd dat met niet kon vliegen nl. 3) In ons zonnestelsel weet je niet. Veel mensen vermoeden van niet, maar er zijn nu theorieën over leven op bijv. Europa, een maan van Jupiter. Over ander leven in het Universum ga ik wel uit dat het bestaat. 4) De pokken hebben we ook uiteindelijk uitgeroeid. Uitroeiing hoeft ook niet persé door alleen medicatie, vaccinatie kan ook. 5) Die was sarcastisch. BSE enzo. 6) Dan kan je ook gewoon alle mensen die jij als "zwakker" typeert in een concentratiekamp neerzetten oid. Met zwakkeren kan je 3 dingen doen: ze zo laten, ze uitroeien, of proberen ze te sterken. 7) Dictatuur is niets nieuws.
||
Citaat:
Op grenzen van landen komen 3-landenpunten voor. Daarvoor heb je sowieso drie kleuren nodig. Daarbovenop heb je er 1 extra nodig om landen aan te geven die aan 3 landen grenzen, met allen een andere kleur. Die ander kleur van de andere 3 komt uit het feit dat zij al een drielandenpunt hebben. Daarvoor is dus een vierde kleur nodig. REIE
||
![]() |
Citaat:
Inderdaad heb je voor een drielandenpunt 3 kleuren nodig en voor een land dat aan al die drie grenst een 4e; maar wat doe je als er nog een drielandenpunt is waar behalve één land van het eerste drielandenpunt ook het land bijhoort dat je de vierde kleur had gegeven? (ook dan kun je hem wel goed inkleuren (het is immers al (op een niet zo elegante manier) bewezen dat het altijd met 4 of minder kleuren kan) maar dan gaat jouw werkwijze zoals je die hierboven gaf al niet meer op. maar geef niet op ![]() ![]() |
![]() |
|
Ik denk dat we in de toekomst ontdekken dat er meerdere dimensies naast elkaar bestaan en dat het mogenlijk is om naar een andere dimensie te reizen.
Ik denk dat er ooit ook nog wel is iets word uitgevonden / ontdekt om op een soort startrek manier te reizen. (over stralen)
||
Citaat:
Volgens mij zit er een beetje ruis in ons vermogen tot wederzijds begrijpen, ik vat je vraag niet. Teken zelf de situatie uit. Ik had eerst ook kleine probleempjes naarmate ik het moeilijker ging maken, maar dat kwam omdat ik me teveel op vorige kaarten baseerde. Dan zie je dat het ook anders kan. Alleen 1 deel mag je niet doen, enclaves maken van 4 landen, want dan kom je niet uit. Wat is jouw bewijs dan? REIE
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Teken maar eens een dikke I en een dikke J die aan elkaar grenzen bij de onderste punt. Boven het stuk waar de I en de J aan elkaar liggen kun je twee kleinere landjes maken: II HH JJ II HH JJ II KK JJ II KK JJ IIIJJJJJ 4 verschillende landen en letters dus MMMMMMMMM MM II HH JJ MM MM II HH JJ MM MM II KK JJ MM MM II KK JJ MM MM IIIJJJJJ MM MMMMMMMMM Land M sluit ze nu in, en M is dus de 5de kleur. Als een ander land M insluit, of volgende aangrenzende landen, gebruik je gewoon de kleur(en) H I J K. Het kan altijd met 4, ik schuif gewoon de kleuren door. REIE (kan niks uitleggen)
||
![]() |
Citaat:
![]() over enclaves: met enclaves dan wordt het maximale minimum n kleuren bij n landen; je kunt immers alle landen die niet aan elkaar grenzen enclaves geven waarmee je dat probleem oplost. bij het vierkleurenprobleem moet je daarom enclaves buiten beschouwing laten. gegroet en succes, Johan Laatst gewijzigd op 21-10-2002 om 21:16. |
![]() |
||
Citaat:
![]() REIE
||
![]() |
Citaat:
landen grenzen alleen aan elkaar als ze een stuk grens gemeenschappelijk hebben; een enkel punt is niet voldoende, dus voor een n-landenpunt met even aantal landen heb je minimaal 2 kleuren nodig; voor een oneven n wordt dat 3. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal) Verwijderd | 226 | 27-11-2005 11:00 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
dit moet je lezen, ongelovigen Hernuel Fan | 219 | 05-10-2005 07:56 | |
Waarom zou god bestaan? akumabito | 1 | 28-08-2005 09:39 | |
Verhalen & Gedichten |
Winnaar Verhalenwedstrijd: Adrian Nederlof en zijn broer. Verwijderd | 51 | 08-06-2005 05:41 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Adriaan Nederlof en zijn broer Ieke | 0 | 11-04-2005 17:42 | |
de agnosticus Rerisen Phoenix | 45 | 08-02-2003 23:40 |