Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2001, 23:15
*~*DutchGirl*~*
nou, ik heb dus de laatste tijd errug veel last van mijn onderrug (eigenlijk heel mijn rug, maar mijn onderrug het meest.)

ik vermoed dat het van mijn bovenkant komt, want daar ben ik nogal goed gezegend. (en ik ben er absoluut niet blij mee en strontjaloers op meisjes met wat kleinere borsten.)

het probleem: ik kan bijna nix meer doen of het doet al zeer en het is erg zwaar voor mij.
binnenkort wil ik graag naar mijn dokter om erover te praten, want zo hou ik het niet meer vol!

heeft iemand hier nog meer last van? of kan iemand mij tips geven?

alvast bedankt.. .
Met citaat reageren
Oud 27-11-2001, 07:34
badtothebone
badtothebone is offline
Ja ik heb er ook wel last van maar ben boven helemaal niet gezegend (god zegene).
Ik heb dat meestal als ik te lang slaap tot 9 uur ofzo, het ligt dan aan mn matras ofzo. Misschien ligt het daar bij jou ook wel aan. Wie weet. succes.
Oud 27-11-2001, 15:46
Zorkman
Zorkman is offline
troost u, heb nu ook nie zo een gezonde rug,
mar bij mij kan het dan wel niet van mijn borsten komen

tip: als ge slaapt, ziet da der dan gene wortel onder u ligt
Oud 27-11-2001, 15:55
My$Te®yG!®L
My$Te®yG!®L is offline
heb ook een zwakke rug en slaap daarbij nog eens op men buik omdat ik anders niet kan slapen. Misschien moet je een speciale matras waar je lichaamsvorm percies al inzit kopen? jah, je weet wel wat ik bedoel
Oud 28-11-2001, 16:04
watervrouw
watervrouw is offline
een vriendin van mij heeft er ook last van
Met citaat reageren
Oud 29-11-2001, 15:41
Goeie bh kopen! Ze zijn misschien niet prachtig, maar je hebt van die bh's die ook steun in je rug geven waardoor je rechter gaat lopen, en dus ook niet zoveel last van je onderrug hebt. Tis misschien een tip... kennisje van me heeft egt een enorme cup (meer dan DD) en die kreeg ook vanaf dr 15e enorm last van dr rug.
Borstverkleining is trouwens een gevaarlijke operatie, dus voordat je daarover na zou denken, eerst de andere mogelijkheden afgaan Wie weet komt het niet eens alleen door je borsten.
Ow en wat dacht je van fysiotherapie? Heeft bij mij ook geholpen tegen rugpijn... kweet alleen niet of dat bij jou ook het geval is natuurlijk (bij mij kwam het omdat ik geen goede houding had ofzo). Dat kun je dus het beste ff bij de dokter navragen.

Cat
Met citaat reageren
Oud 29-11-2001, 22:00
Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Ja, ik heb er ook ontzettende last van.
Ik zit nu op cup F ( en laat het asjeblieft niet groter worden!!!)
Ben naar de dokter geweest, omdat ik er last van had. Maar die zei dat het niet zo erg was...
Beetje rare reactie van een dokter, maarja...
Oud 30-11-2001, 00:37
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
Darkcat schreef:
Goeie bh kopen! Ze zijn misschien niet prachtig, maar je hebt van die bh's die ook steun in je rug geven waardoor je rechter gaat lopen, en dus ook niet zoveel last van je onderrug hebt. Tis misschien een tip... kennisje van me heeft egt een enorme cup (meer dan DD) en die kreeg ook vanaf dr 15e enorm last van dr rug.
Borstverkleining is trouwens een gevaarlijke operatie, dus voordat je daarover na zou denken, eerst de andere mogelijkheden afgaan Wie weet komt het niet eens alleen door je borsten.
Ow en wat dacht je van fysiotherapie? Heeft bij mij ook geholpen tegen rugpijn... kweet alleen niet of dat bij jou ook het geval is natuurlijk (bij mij kwam het omdat ik geen goede houding had ofzo). Dat kun je dus het beste ff bij de dokter navragen.

Cat

helemaal meej eens! kben ook niet egt smal boven ofzow en goede bh helpt ontzettend. kep eigenlijk nooijt ergens last van
Met citaat reageren
Oud 30-11-2001, 19:15
Citaat:
Aurelia AutumnRain schreef:
Ja, ik heb er ook ontzettende last van.
Ik zit nu op cup F ( en laat het asjeblieft niet groter worden!!!)
Ben naar de dokter geweest, omdat ik er last van had. Maar die zei dat het niet zo erg was...
Beetje rare reactie van een dokter, maarja...
Inderdaad, rare reaktie van die dokter... hij kan toch niet bepalen of het erg is of niet? Als jij er last van hebt, vind ik dat hij minstens wat tips moet geven!
En cup F is inderdaad erg groot, ik hoop ook niet dat het nog groter wordt! Is ook moeilijk met leuke bh's vinden lijkt me.

Nog een goeie tip trouwens: overdag af en toe ff gaan liggen. Het is doodsaai, zeker als je overdag niet kan slapen, maar het ontlast wel even je rug. Sochtends te lang in bed blijven liggen is daarentegen weer minder goed...

Citaat:
ikheetfroukje schreef:
helemaal meej eens! kben ook niet egt smal boven ofzow en goede bh helpt ontzettend. kep eigenlijk nooijt ergens last van
Ook als je een cup b of c hebt is een goeie bh belangrijk natuurlijk... tvalt me op hoe weinig mensen zich dat realiseren
Met citaat reageren
Oud 30-11-2001, 20:25
DruidessI
DruidessI is offline
Vroeger had ik een klasgenootje die haar borsten had laten verkleinen. Ze zei dat het een enorme vooruitgang was en ze absoluut geen rugpijn meer had. Ze sportte nogal veel, en zelfs soms kan een sportbh dan ook niet voldoende zijn (heb ik me laten vertellen ).

Maar het kan inderdaad ook zo zijn dat je rug niet recht is of er iets anders aan de hand is. Mijn rug heb ik recht moeten laten kraken <auw>, want er werden zenuwen afgestremd naar mijn enkels, waardoor ik met mijn voeten naar binnen liep (mijn enkels waren naar binnen gedraaid). Ik had geen pijn in de rug, maar je hebt verschillende soorten scheve ruggen, waarvan sommige wel pijnlijk zijn.

Ik zou dus als eerste nagaan of je rug wel in orde is, als dat niet zo is en je overweegt een borstverkleining: laat je ajb goed informeren! Ik kan je helaas geen info geven hierover, alleen dan de positieve reactie van een klasgenootje.

Groetjes,
Suzan
Oud 05-12-2001, 13:55
Gwenniej
Gwenniej is offline
jah ik had ook altijd erg last van me onderrug maar dat kwam omdat ik een verkeerde houding had. Ik zat met een bolle rug en stond scheef enzow. Dat leer je je gewoon aan veel mensen hebben dat alleen sommige krijgen daar last van misschien heeft grote borsten dr mee te maken kweet nie keb cup c/d t valt nog mee (laat ze niet groter worden!!) Maar jah gewoon na de dokter sturen en die stuurt je door na een mensendieck of wat anders en bij hielp t erg goed hoor!

en zo heb je weer een goede houding en daar heb je de rest van je leven plezier van Je hebt maar 1 rug duz, ga maar naar de dokter als ik jou was
Oud 05-12-2001, 21:21
michelle_flo
michelle_flo is offline
hoi
ik ben 1.65 en heb cup E,en heb ook vaak en snel last van mijn rug.het belangrijkste zijn goede stevige bh's!deze koop je in de livera,hunkemoller etc. ze zijn wel wat duur,en je moet ff zoeken maar er zitten ook mooie bh's tussen.fysiotherapie/houdingstherapie kan ook helpen.

succes ermee

michelle
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten