Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2002, 23:08
Twynn
Twynn is offline
Ik heb op 24 augustus in een openbare chatroom een leuk, lievv & aardig meisje leren kennen. Vrij snel is ons contact verplaats naar MSN Messenger waar we al vrij snel gek op elkaar werden. Dagelijks uren achter elkaar sjetten tot de late uren was het gevolg en we begonnen langzamerhand steeds meer voor elkaar te voelen. Dat is nu (al ruim een maand later) ontwikkeld tot een echte (MSN)-liefde. We hebben zelfs al verschillende malen gebeld enzo; en zoals ik net ook al zei.... we zijn dus echt mega-gek op elkaar. We denken dagelijks erg veel aan elkaar en kunnen bijna geen dag zonder elkaar op de chat om het zomaar ff globaal samen te vatten. Klinkt misschien oppervlakkig zoals het er nu in het beginstadium nog aan toe gaat (zo alleen MSN en foon) maar dat is het volgens ons gevoel dus niet. Verder wonen we ook circa 150KM van elkaar vandaan, maar uit ervaring in het verleden weet ik dat zoiets toch prima kan lukken.

Alleen nu komt het probleem.... zij is 14 en ik ben 20. Wij vinden dat specifieke gedeelte dus niet zo zeer een probleem, dus ook ff geen discussie over ons leeftijdsverschil. Maar gezien het feit dat we dat dus wel moeten meenemen in het gesprek met onze ouders as in --"Heejj pap & mam, ik heb een leuke jongen/meid ontmoet en zij/hij is....jaar oud"-- baart ons uiteraard wel enige zorgen.
Bij mij zal het hoogstwaarschijnlijk wel niet zo'n erg obstakel worden. Ik heb namelijk al eens een soortgelijke relatie gehad met iemand die ik via de chat heb leren kennen en jonger was als mij, dus me ouders zijn al enigszins een beetje voorbereid. Alleen bij haar zal het veel moeilijker zijn. We zitten nu een beetje vast omdat zij het haar ouders niet kan vertellen; ze durft het dus niet. Niet dat ik haar kwalijk neem ofzo. Ik bedoel.... het is niet zomaar iets en ouders zitten volgens mij ook niet echt te wachten op de mededeling van hun 14 jarige dochter dat ze verliefd is op iemand die 6 jaar ouder is. Dus ik kan haar huidige positie wel goed begrijpen. Alleen wij kunnen samen niet verder 'ontwikkelen' buiten MSN om. Nou jah.... we kunnen wel alles geheim doen via de ouders rug om. Maar of dat ideaal is.... is nog maar de vraag.

Maaruh.... heeft iemand op/aanmerkingen of ervaringen met het bovenstaande? Misschien tevens nog een goed advies?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-10-2002, 07:35
Gothic
Gothic is offline
Heb je haar ontmoet? Zo nee loop je op de feiten vooruit, want een meisje van 14 is en blijft 14, en IRL kunnen dingen gigantisch tegenvallen, dus zolang je dat niet weet, moet je eerst eens goed nadenken...
Oud 04-10-2002, 08:39
Herrie
Herrie is offline
Citaat:
Twynn schreef:
Ik heb op 24 augustus in een openbare chatroom een leuk, lievv & aardig meisje leren kennen. Vrij snel is ons contact verplaats naar MSN Messenger waar we al vrij snel gek op elkaar werden. Dagelijks uren achter elkaar sjetten tot de late uren was het gevolg en we begonnen langzamerhand steeds meer voor elkaar te voelen. Dat is nu (al ruim een maand later) ontwikkeld tot een echte (MSN)-liefde. We hebben zelfs al verschillende malen gebeld enzo; en zoals ik net ook al zei.... we zijn dus echt mega-gek op elkaar. We denken dagelijks erg veel aan elkaar en kunnen bijna geen dag zonder elkaar op de chat om het zomaar ff globaal samen te vatten. Klinkt misschien oppervlakkig zoals het er nu in het beginstadium nog aan toe gaat (zo alleen MSN en foon) maar dat is het volgens ons gevoel dus niet. Verder wonen we ook circa 150KM van elkaar vandaan, maar uit ervaring in het verleden weet ik dat zoiets toch prima kan lukken.

Alleen nu komt het probleem.... zij is 14 en ik ben 20. Wij vinden dat specifieke gedeelte dus niet zo zeer een probleem, dus ook ff geen discussie over ons leeftijdsverschil. Maar gezien het feit dat we dat dus wel moeten meenemen in het gesprek met onze ouders as in --"Heejj pap & mam, ik heb een leuke jongen/meid ontmoet en zij/hij is....jaar oud"-- baart ons uiteraard wel enige zorgen.
Bij mij zal het hoogstwaarschijnlijk wel niet zo'n erg obstakel worden. Ik heb namelijk al eens een soortgelijke relatie gehad met iemand die ik via de chat heb leren kennen en jonger was als mij, dus me ouders zijn al enigszins een beetje voorbereid. Alleen bij haar zal het veel moeilijker zijn. We zitten nu een beetje vast omdat zij het haar ouders niet kan vertellen; ze durft het dus niet. Niet dat ik haar kwalijk neem ofzo. Ik bedoel.... het is niet zomaar iets en ouders zitten volgens mij ook niet echt te wachten op de mededeling van hun 14 jarige dochter dat ze verliefd is op iemand die 6 jaar ouder is. Dus ik kan haar huidige positie wel goed begrijpen. Alleen wij kunnen samen niet verder 'ontwikkelen' buiten MSN om. Nou jah.... we kunnen wel alles geheim doen via de ouders rug om. Maar of dat ideaal is.... is nog maar de vraag.

Maaruh.... heeft iemand op/aanmerkingen of ervaringen met het bovenstaande? Misschien tevens nog een goed advies?
Klinkt me bekend Ik heb ook een meisje uit Roemenië (2050 KM) leren kennen via Internet... Ze ziet er echt uit We hebben heel veel zitten mailen en ik heb ook al een uurtje op 10 met d'r aan de phone gezeten (Ik wil de telefoonrekening niet zien )

Volgende week ga ik haar IRL meeten Het gevoel van beide kanten is nu gewoon heel goed, maar ik moet natuurlijk nog maar zien hoe het IRL loopt, maar ik denk dat het wel goed gaat komen

Gelukkig is zij 18 (wordt over 2 weken 19) en ik ben 20, dus dat is geen probleem. Ze woont op zichzelf dus over haar ouders hoef ik me ook niet druk te maken. Ik zou haar dus eerst een keer IRL ontmoeten voordat je op de zaken vooruit gaat lopen.

Als dingen dan nog steeds zou goed gaan, kan je het gewoon aan die ouders vertellen. Als die zien dat jullie het oprecht menen en inzien dat je niet probeert misbruik van hun 'onschuldige' dochtertje probeert te maken, dan moet het niet echt een probleem zijn.

Toch zou ik niet zo 1-2-3 iets met iemand van 14 beginnen, omdat het leeftijdsverschil te groot is op die leeftijd. Ze zit nog midden in de pubertijd!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 09:32
Verwijderd
Ehh...je hebt haar dus nog nooit ontmoet? Zorg daar dan eerst maar eens voor. Misschien valt ze IRL wel ongelooflijk tegen, hoewel je je dat misschien nu niet kunt voorstellen.

Ik zie overigens ook geen reden voor haar om het aan haar ouders te vertellen als ze je überhaupt nog nooit ontmoet heeft. Spreek eerst 'ns wat af en zie dan verder.

Op de inhoudelijke bezwaren tegen zo'n relatie ga ik maar niet al te uitgebreid in. Je weet zelf ook wel dat meisjes van 14 geen OV-studentenkaart hebben, meestal niet bijzonder veel geld, meestal niet alleen 150 kilometer door het land mogen treinen en over het algemeen ook niet met 20-jarige jongens mogen 'verkeren'. So beware
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 10:53
Last Resort
Last Resort is offline
ik wil niet lullig doen, maar als je haar nog nooit hebt gezien (klinkt lullig, maar tis wel zo) heb je niet echt een relatie. Ontmoet haar nou eerst maar es, dan zie je wel verder....
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 11:03
Verwijderd
Misschien zie je haar eens in realiteit en dan denk je "jemig, ze is nog een kind" .. ik had deze gedachte al bij iemand van 16 jaar oud

Blijft een aardig meisje, maar voor de rest is ze dus oninteressant voor mij, terwijl ze op de chat leuk overkwam.

Zoals hierboven dus al gezegd wordt: eerst ontmoeten!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 19:53
Dminor
Dminor is offline
Yep, ik heb laatst pas foto's gezien van het meisje waar ik een chatrelatie mee heb gehad... Auw!
Oud 04-10-2002, 20:02
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Citaat:
Herrie schreef:
Klinkt me bekend Ik heb ook een meisje uit Roemenië (2050 KM) leren kennen via Internet... Ze ziet er echt uit We hebben heel veel zitten mailen en ik heb ook al een uurtje op 10 met d'r aan de phone gezeten (Ik wil de telefoonrekening niet zien )

Volgende week ga ik haar IRL meeten Het gevoel van beide kanten is nu gewoon heel goed, maar ik moet natuurlijk nog maar zien hoe het IRL loopt, maar ik denk dat het wel goed gaat komen

Gelukkig is zij 18 (wordt over 2 weken 19) en ik ben 20, dus dat is geen probleem. Ze woont op zichzelf dus over haar ouders hoef ik me ook niet druk te maken. Ik zou haar dus eerst een keer IRL ontmoeten voordat je op de zaken vooruit gaat lopen.

Als dingen dan nog steeds zou goed gaan, kan je het gewoon aan die ouders vertellen. Als die zien dat jullie het oprecht menen en inzien dat je niet probeert misbruik van hun 'onschuldige' dochtertje probeert te maken, dan moet het niet echt een probleem zijn.

Toch zou ik niet zo 1-2-3 iets met iemand van 14 beginnen, omdat het leeftijdsverschil te groot is op die leeftijd. Ze zit nog midden in de pubertijd!
Ik volg jou niet meer eerst ging je naar dat ene land voor dat meisje van internet. Dat was nix geworden maar je zei toch dat je daar een ander meisje had leren kennen en dat dat je vriendin was?
Heb je nou alweer een ander? Of begrijp ik het verkeerd zo ja sorry daarvoor
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 20:19
luckyleo
luckyleo is offline
Kan slechts instemmen met de andere reacties: eerst maar eens echt ontmoeten, dan verder kijken en zorgen maken over ouders.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 20:54
Verwijderd
Ik vind het leeftijdsverschil wel een beetje te groot, maar dat terzijde.

Een keertje IRL afspreken lijkt me toch wel belangrijk voordat jullie verdere stappen ondernemen. Als dat net zo goed bevalt als het chatten, dan moet zij het toch maar eens met haar ouders bespreken. Jij moet dan ook snel een keertje op de koffie komen bij de ouders, om te laten zien dat je een nette jongen bent die het beste voor heeft met hun geliefde dochtertje.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 12:33
Verwijderd
Citaat:
Herrie schreef:

hier kan ik niet echt aan uit... iemand uit Roemenië
ik snap niet dat mensen het in de liefde zo ver gaan zoeken! denk je echt dat dit iets kan worden??

xxx
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 17:51
Tox
Tox is offline
Citaat:
Gothic schreef:
Heb je haar ontmoet? Zo nee loop je op de feiten vooruit, want een meisje van 14 is en blijft 14, en IRL kunnen dingen gigantisch tegenvallen, dus zolang je dat niet weet, moet je eerst eens goed nadenken...
Ja denk hier maar eerst aan ja, en dan zie je wel verder
Oud 05-10-2002, 18:28
Herrie
Herrie is offline
Citaat:
MissKiss1985 schreef:
Ik volg jou niet meer eerst ging je naar dat ene land voor dat meisje van internet. Dat was nix geworden maar je zei toch dat je daar een ander meisje had leren kennen en dat dat je vriendin was?
Heb je nou alweer een ander? Of begrijp ik het verkeerd zo ja sorry daarvoor
Je hebt het helemaal goed gevolgd

Met dat andere meisje is uit gegaan, omdat ze vond dat we elkaar te weinig zagen enzo... De manier waarop ze me dit meedeelde was erg bot (SMS). Daarna heb ik r nog wel gesproken, maar ze deed gewoon heel vaag. Ze is gewoon gevoelloos. Mij niet eens proberen te troosten terwijl ik aan't huilen was aan de phone, maar juist bot doen: Hou op, anders hang ik op...

Zo'n persoon is het niet waard dat ik me ongelukkig voel. (Ik heb me wel een paar dagen zwaar klote gevoeld).

Ik had al een tijdje contact met dat meisje uit Roemenië, maar ik hield haar op afstand omdat ik al een vriendin had. Ik heb haar toen ook verteld dat ik een vriendin had.... Nadat het uit was met m'n vriendin was zij degene die me troostte en er voor me was toen ik het nodig had. Ik heb die avond 2,5 uur met haar aan de telefoon gezeten.

Daarna hebben we nog vele emails over en weer gestuurd, tevens nog een uurtje of 8 gebeld. Het klikt met haar gewoon super. Het voelt heel anders dan mijn vorige relaties. Ik voel me zo compleet op m'n gemak wanneer ik met haar praat. Ik kan compleet mijzelf zijn zonder dat er verwijten naar m'n hoofd geslingerd worden.

Tuurlijk is het een groot risico, maar nooit geschoten is altijd mis.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 18:30
Herrie
Herrie is offline
Citaat:
*blue angel* schreef:
hier kan ik niet echt aan uit... iemand uit Roemenië
ik snap niet dat mensen het in de liefde zo ver gaan zoeken! denk je echt dat dit iets kan worden??

xxx
Als je er beiden geen problemen mee hebt kan dat best gaan werken! Ik heb er geen problemen mee en zij ook niet. Ik denk dus niet dat het een probleem gaat worden. Maar ik wil nergens op vooruit lopen, ik zie wel wat er gebeurt als ik daar ben.

In de toekomst is dat natuurlijk geen werkbare situatie en moet er een oplossing voor gevonden worden, maar wie dan leeft, die dan zorgen heeft. Tegen die tijd doet zich wel weer een oplossing aan!
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 13:00
Loezzel
Loezzel is offline
Zoals iedereen al zegt, zou ik haar eerst ontmoeten.

En qua leeftijdsverschil....tjah, nu klinkt het erg veel omdat zij nog maar 14 is, maar 6 jaar is alweer een stuk minder zoals bij mn ouders: 47 en 41, dat klinkt al heel anders dan 20 en 14...
Maar goed, ik moet er wel mee instemmen, dat het nog een kind is, en dat ze in de pubertijd zit....

Dus: ontmoet haar eerst, voordat je over "liefde" begint...
Reageren

Regels voor berichten