Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2002, 19:47
Verwijderd
Ik ga geen startsein geven; daar ben ik te dom voor, maar de bedoeling is dat je een gedicht eruitpikt dat jou eventueel aanspreekt en dat verklaart met een redenatie als dat niet teveel is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-10-2002, 19:53
Secreet
Secreet is offline
gedicht van een dopper of van een willekeurige schrijver? (schrijfster)
Oud 07-10-2002, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Secreet schreef:
gedicht van een dopper of van een willekeurige schrijver? (schrijfster)
ik doel hier op die van een 'dopper'
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 22:07
Genesis
Genesis is offline
mijn vorige topic was geen succes ik had daarin zelfs een aftrap gegeven maar ook dat mocht niet baten

Genesis
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 22:26
Verwijderd
Citaat:
Genesis schreef:
mijn vorige topic was geen succes ik had daarin zelfs een aftrap gegeven maar ook dat mocht niet baten

Genesis
Ik vond het een goed idee, vandaar dit topic. nu hopen dat het voor jouw eer dit keer nog wel wat word ;-)
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 11:58
Genesis
Genesis is offline
nou, bij wijze van een start zal ik dan maar de openingspost van mij eigen poging ooit eens citeren:

Citaat:
Genesis schreef:
oke ik begin met een oud gedicht van ons aller gewaardeerde Internationalist. Dit is een van mn favorieten:

HOE IK HIER NAAR KIJK: de vloedlijn zou kunnen staan voor de scheiding tussen leven en dood. Die is dan ook bij het kind AARZELEND (de dood wacht maar nadert niet) en bij de man NADEREND (de dood komt aangeslopen).
Als je het zand zou zien als het leven of wat je ermee doet, dan zie je dat het kind daar nog veel meer inbreng in heeft. Die speelt ermee, bouwt ermee, schept erin, graaft erin, ga zo maar door. De man echter, hoort dat niet meer te doen en schrijft slechts. Nogal nietszeggend tegenover het creatieve vormen van het kind. Bovendien worden bij zowel het kind als de man de resultaten weggevaagd: het leven lijkt zinloos..
Is het dan vervolgens je eigen inbreng, of slechts het lot wat jouw leven bepaald, tijdens het vergelen van je levenslicht.

De laatste zin zou je kunnen lezen als het uiteindelijke einde: de dood, waarin de man nog steeds niet berijkt heeft wat ie wilde..

Genesis

Eigenlijk verwacht ik zeker wel een reply hier van Dreampoet

Laatst gewijzigd op 05-01-2017 om 22:29. Reden: a.r.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten