Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2002, 19:59
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Persoonlijk vind ik Vitalogy en No Code de 2 meesterwerken van Pearl Jam.
Alhoewel iedereen het altijd over Ten heeft.
Hoe komt dit?
Alleen omdat daar de hits opstaan?
Luister naar een liedje als Last Exit van Vitalogy, echt super.
Maar toch zie ik altijd recensies over dit album dat het te donker is of te anders als de rest.

Wat vinden jullie persoonlijk?
Als je Vitalogy en No Code niet kent moet je ze echt een keer gaan beluisteren.

Advertentie
Oud 07-10-2002, 20:00
Rick FSB
Rick FSB is offline
Ik vind 'Ten' de enige goede cd die Pearl Jam heeft gemaakt... de rest doet me echt 3 keer niks!
Oud 07-10-2002, 20:07
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Heb je de rest dan wel ooit eens geluisterd
Oud 07-10-2002, 20:24
Rick FSB
Rick FSB is offline
De andere cd's heb ik ook zeker wel een kans gegeven maar die bevallen me helemaal niet qua sound/muziek....soms heb je gewoon een bepaald geluid van een band dat het helemaal voor je is en in het geval van Pearl Jam is dat 'Ten' voor mij.
Oud 07-10-2002, 20:50
disaster
disaster is offline
ik vind eigenlijk niet dat pearl jam een slegte cd gemaakt heeft, minste vind ik vs.

ten is een supercd maar ze hebben daar niet egt een eigen geluid vinnik, op de andere cd's wel...

kben benieuwd naar de nieuwe van ze
weet iemand wanneer die uitkomt?
Oud 07-10-2002, 20:52
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Citaat:
disaster schreef:
ik vind eigenlijk niet dat pearl jam een slegte cd gemaakt heeft, minste vind ik vs.

ten is een supercd maar ze hebben daar niet egt een eigen geluid vinnik, op de andere cd's wel...

November.

Ik heb hem al gehoord. Viel enorm tegen vond ik.
Oud 07-10-2002, 20:55
disaster
disaster is offline
Citaat:
IEMOW-KOR schreef:
November.

Ik heb hem al gehoord. Viel enorm tegen vond ik.
jah? op welk(e) front(en)?
Oud 07-10-2002, 20:57
corduroy
corduroy is offline
De rest is ook prachtig.
Binaural en Vitalogy zijn mijn favorieten.
Ik dacht tijden geleden ook dat Ten de enige goede cd was, maar had me nooit genoeg in de rest verdiept - bang dat ze tegenvielen?! Die band is geniaal. Ik maak er verder geen woorden meer aan vuil - msn?
Oud 07-10-2002, 20:58
corduroy
corduroy is offline
pearl jam is wel een band die je wilt knuffelen, nooit meer loslaten en met nieimand delen, althans niet met onverlaten. zo heb ik dat heel sterk
Oud 07-10-2002, 21:24
battlestar
battlestar is offline
kheb ten en binaural
allebei zeer goeie cd's, luister ze alleen niet zo vaak
kzal vitalogy en no code eens gaan luisteren..
Oud 07-10-2002, 21:56
Carn
Carn is offline
Citaat:
disaster schreef:

heb em ook al gehoord,. valt op het net te dowloaden, ben er niet kapot van
Oud 08-10-2002, 04:44
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Citaat:
disaster schreef:
jah? op welk(e) front(en)?
Pearl Jam heeft meestal wat onverwachts in zijn liedjes. Door bepaalde hooks denk ik. Die zitten er deze keer totaal niet in. Vond het een saaie rock cd zonder enige spanning. Maar misschien vind ik hem later wel weer mooi als je hem vaker hoort.
Oud 08-10-2002, 08:43
Verwijderd
ik heb zelf alleen ten in mijn bezit.. maar zover ik binaural ken vind ik dat ook een fantastische cd. pearl jam is een geweldige band ja
Oud 08-10-2002, 13:55
86dagreed
86dagreed is offline
klasse, een forumbaas die het zoveelste topic over pearl jam opent.
Oud 08-10-2002, 15:45
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Citaat:
86dagreed schreef:
Valt best mee
Oud 08-10-2002, 17:34
Verwijderd
in vergelijking met de tientallen Face Tomorrow topics valt het best mee ja
Oud 08-10-2002, 18:32
disaster
disaster is offline
Citaat:
86dagreed schreef:
dit is volgens mij t 1e PJ-topic in maanden
Oud 09-10-2002, 08:23
[dr3k]
[dr3k] is offline
Ik ben van mening dat alle cd's die na Ten kwamen teveel met Ten vergeleken werden door de recentie schrijvende mensjes. Sure, Ten is gewoon een heel goede album uit de hoogtij daagjes van de Grunge. Maar Pearl Jam blijft gewoon goed. Ze slaan bij elke cd steeds een beetje een andere richting op. Ook qua teksten. Vergelijk Ten maar eens met Yield bijv. Ten gaat voor een groot gedeelte over de jeugd van Eddie en de dingen die hij heeft meegemaakt en Yield is veel meer op politiek en het leven zelf gericht. Dit heeft me nooit weerhouden om ook de andere albums te beluisteren/kopen. Mijn fav Pearl Jam cd is trouwens toch wel No Code (en dan vooral; in my tree, red mosquito, present tense, lukin en mankind) Vitalogy vind ik het minst mooie album (maar nog steeds wel goed hoor )

Wisten jullie trouwens dat Eddie nu zijn haar eraf heeft?!
Oud 09-10-2002, 09:26
Nocturnal
Nocturnal is offline
Ik vindt persoonlijk dat Pearl Jam geen enkele slechte CD heeft gemaakt. Maar zoals iemand anders ook al zei wordt bijna alles vergeleken met Ten. Dat is namelijk de stijl waarmee ze bekend zijn geworden. De albums na Ten zijn heel anders en veel mensen kunnen dat niet waarderen. Daardoor vinden veel mensen albums als Vitalogy en No Code iets minder. Ik persoonlijk ben fan geworden tijdens de release van het No Code album en ben later pas gaan luisteren naar de oudere CD's. Dus ik vergeleek alles met het No Code album. Het wordt nu wel heel ingewikkeld maar het komt er op neer dat ik alle album goed vindt. Dank U!
Oud 09-10-2002, 14:06
machina82
machina82 is offline
Pearl jam maakt evolutie door, neit zoals de meeste bands die al 4 cds ongeveer dezelfde muziek maken, ik noem korn, limp bizkit etc..

Ten, goeie pakkende rocksongs, maar de liedjes waren vooral door stone en jeff geschreven dus het is niet echt een band.

VS. een erg wisselvallig album, aantal zeer goeie tracks, ook paar tracks waar je al snel genoeg van hebt. Daarbij is de productie veel te clean!

Vitalogy, goeie productie, aantal goeie nummer, maar te kort, te veel vullertjes en teveel liedjes van eddie dus niet echt een band geheel. Maar met songs als nothingman, betterman, last exit en immortality hoor je mij niet klagen .

No Code, heel andere stijl dan de rest van de albums, heel mooi ingetogen nummers waar een nummer als red mosquito mien inziens niet tussen hoort. Goeie productie wederom

Yield Pearl Jams terugkeer naar de iets toegankelijkere muziek. Aantal goeie nummers aantal redelijke nummers. Het album is een mooi geheel.

Binaural In begin een beetje een moeilijk album, maar het album heeft voor mij niet superveel geweldige nummers, maar nummers als lightyears en insignificance zijn meesterlijk.

Riot Act In begin weer een moeilijk album, het was iets anders als ik verwacht had. Het album bevat vooral compacte rocksongs. Maar het is een groeier en is na het matige binaural een stap in de goeie richting

Samengevat, heeft pearl jam van alles geprobeerd, en ik heb liever een band die probeert en soms iets maakt wat niet super is. Pearl jam vind het leuk om muziek te maken dat hoor je in de muziek het gaat hun niet zozeer om geld, of goeie kritiek. ze doen wat ze zelf willen en benutten deze artistieke vrijheid zeer goed. ze proberen ook niet krampachtig dingen te proberen die niet lukken. Zoals te veel electronica of productietrucjes.
Oud 30-10-2005, 11:57
Nocturnal
Nocturnal is offline
coole band
Oud 30-10-2005, 12:00
Verwijderd
goeie up neger
Oud 30-10-2005, 12:01
Nocturnal
Nocturnal is offline
thnx
Oud 30-10-2005, 12:06
Nocturnal
Nocturnal is offline
ik had er laatst eentje uit 2000...
Oud 30-10-2005, 12:09
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
disaster schreef op 07-10-2002 @ 21:50 :

ahw wat was ik schattig in 2002
Oud 30-10-2005, 12:17
Roxy
Roxy is offline
we vinden het hier fijn als oude topics gewoon niet upt.

Regels voor berichten