Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2002, 20:30
Vejito
Vejito is offline
Zeer slecht nieuws voor AMD-fanaten! De Clawhammer lijkt het bedrijf niet meer te kunnen redden en de chipfabrikant dreigt overkop te gaan!
Het is geen geheim dat AMD in *ahum* een wat slechtere financiële situatie zit. Het niet kunnen halen van releasedates, het inkrimpen van de pc-markt, enz... zijn onder andere de oorzaken.
Gartner Dataquest, een Amerikaans researchbedrijf, heeft in het ICT-tijdschrift Silicon Strategies een vooruitzicht op de processormarkt gepubliceerd. Daarin staat te lezen dat binnen zes jaar enkele grote fabrikanten er waarschijnlijk niet meer zullen zijn. Er worden geen namen genoemd, maar iedereen met een beetje inzicht in de markt weet wel dat AMD bedoeld word. Er wordt zelfs gefluisterd dat de Clawhammer AMD niet meer zal redden...

Als dat nog niet genoeg is, heeft Intel zojuist aangekondigt dat ze hun Pentium4 3GHz op 14 november gaan releasen. Dat zal een prijsverlaging als gevolg hebben op de andere processors in het Intel gamma. Ook gaan ze binnenkort nieuwe chipsets voorstellen.

Tja, het worden nog spannende tijden op de processormarkt...

Reacties.//
Advertentie
Oud 08-10-2002, 21:38
Koen
Koen is offline
Reacties? Geleuter, dit artikel. AMD loopt nu wat achter, maar AMD kennende komen ze daar zeker wel op terug.

Puur een kwestie van tijd.
Oud 09-10-2002, 00:01
Verwijderd
Dat Intel voorlopig de betere papieren in handen heeft moge duidelijk zijn. Maar schrijf AMD niet af; ze komen wel terug.
Oud 09-10-2002, 09:32
Koen
Koen is offline
Ik zie ineens dat op GoT een soorgelijke 'discussie' gaande is, en velen het eens zijn dat AMD er wel weer bovenop komt.

Bovendien hoor ik daar pas dat The Inquirer dit geschreven heeft, en dat zijn inderdaad niet zulke hele objectieve gasten.
Oud 09-10-2002, 11:37
Vejito
Vejito is offline
Citaat:
Koen schreef:
Reacties? Geleuter, dit artikel. AMD loopt nu wat achter, maar AMD kennende komen ze daar zeker wel op terug.

Puur een kwestie van tijd.
idd, als amd al met clawhammer en de sledgehammer komen die mogelijk 3.xxx Ghz is, komt intel pentium al maybe met 4 ghz uit, 14 november komt er al een 3 ghz uit dus amd zou maar opschieten. of ze terug komen? weten de AMD's
Oud 09-10-2002, 12:20
DarkImpulZe
DarkImpulZe is offline
Citaat:
Vejito schreef:
idd, als amd al met clawhammer en de sledgehammer komen die mogelijk 3.xxx Ghz is, komt intel pentium al maybe met 4 ghz uit, 14 november komt er al een 3 ghz uit dus amd zou maar opschieten. of ze terug komen? weten de AMD's

Beetje gelul denk ik zelf.

Waarom denk jij dat AMD die XP Ratings gebruikt? inmiddels zitten ze nu op de 2600+ die mag dan wel niet op 2600Mhz draaien, maar dat getal geeft wel aan hoe en wat je kan verwachten van de proc. aangezien ze begin deze maand een keer een processor hebben uitgestelt krijg je nu ineens dit soort berichten. amehoela.
Oud 09-10-2002, 13:57
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Vejito schreef:
...geleuter...
... zegt de Intel fan met het intel inside logootje onder zijn naam.
Oud 09-10-2002, 17:25
de postbode
de postbode is offline
tsja, wat zal ik zeggen.. post iig even de bron voortaan. dat is wel handig en zo. verder denk ik dat dit allemaal geleuter is. maar hoogstwaarschijnlijk met een kern van waarheid. de afgelopen tijd heeft amd wat moeite gehad de toughtbed (versie a) was eigenlijk niet zo'n groot suc6 en om toch hogere ratings aan te kunnen heeft amd deze core dus iets meten aan passen (versie b 2400+<). deze presteren wel weer goed, maar verder zijn ze nog nergens te krijgen (te bestellen ja.. verder niet). intel daarentegen doet het zeker in het high-end segment heel erg goed... mensen die veel geld over hebben voor een proc zitten daar goed. en misschien nog wel belangrijker: het bezorgt intel op het moment bij veel mensen een goede naam.
alleen de tijd zal het leren de hammer komt heus nog wel uit.. daar ben ik zeker van en het zal zeker een snelle proc worden. tegen die tijd zien we wel weer.

-de postbode-
Oud 09-10-2002, 18:40
klootzak2001
klootzak2001 is offline
zo ver ik weet is amd nog steeds van tegenwoordig hp/compaq.
Om prijzen af te dingen bij intel en niet van intel afhankelijk te zijn, is het voor hp/compaq intressant om amd te houden ,e als amd helemaal niet meer mee mocht kunnen komen, kan hp/compqa met amd's nog altijd hele goedkope budget pc's maken.

misschien dat ik het mis heb maar voorzover ik weet was amd nog van digital en hebben die aangekondigt het te willen verkopen, waarna ze zelf zijn overgenomen.
Oud 09-10-2002, 18:56
Refro
Refro is offline
Amd komt er wel weer bovenop hebben ze al vaker gedaan en zullen ze ook weer doen rond amd is het meestal redelijk rustig en dan komen ze opeens met iets wat veel beter als intel is. dus ik moet het eerst nog zien en dan geloof ik het pas
Oud 09-10-2002, 19:19
Dr Nize Guy
Dr Nize Guy is offline
dikkere bullshit heb ik nog nooit gehoord
Oud 09-10-2002, 20:16
SuperS
SuperS is offline
ik denk dat amd het wel haald hoor

ze lopen nu een beetje achter

en zouden ze in financiele problemen zitten dan denk ik dat vast een ander bedrijf zo slim is om ze te financieren en wat geld te steken in ontwikkeling
Oud 09-10-2002, 20:41
NielZ
NielZ is offline
AMD gaat het zeker redden.
Als maccer ken ik ook het verschijnsel "whoeoe zij lopen achter woooow nu gaan ze helemaal failliet whaaaa!!". En dan stapt er uit die 'dood' toch opeens zomaar weer een mooi gezond bedrijfje op. Misschien niet het grootste bedrijf, maar wel eentje wat winst maakt, en goeie producten maakt.
Oud 09-10-2002, 23:41
ChuCky16_:-)
ChuCky16_:-) is offline
national inquirer is het grootste roddeblad dat er bestaat dus de credibilaty van dat verhaal vind ik egt noppes...

by the way...dat ze die datum steeds uitstellen bij amd zal vast wel zijn om alle foutjes eruit te halen...

in tegenstelling tot intel die zal het de reet roesten of de consument opgescheept zit met een snelle proc met veel fouten..

intel vertrouwt op naam amd op vorige resultaten....en die mogen er toch wel zijn dacht ik zo
een naam is zo naar de klote....feiten niet he
Oud 10-10-2002, 01:24
Blizz
Blizz is offline
amd mag toch helemaal niet failliet gaan? dan heeft intel toch monopoly (buiten wat via n00b chips ), en kunnen ze de prijzen toch ziekelijk hoog opvoeren?
Oud 10-10-2002, 15:42
-=Kobuz=-
-=Kobuz=- is offline
AMD zal echt niet failliet gaan hoor
Het is een gezond bedrijf, dus mocht het in financiele nood komen te zitten, dan zullen er toch zeker maatregelen genomen worden, bijv:
-extra aandelenemissie (waarbij bijvoorbeeld de overheid gestimuleerd kan worden aandelen te kopen). Hoe denk je dat KPN boven haar crisis is gekomen? Juist
-gelden lenen bij banken
-saneren
-over laten kopen (extreem geval)
Oud 11-10-2002, 11:56
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Blizz schreef:
amd mag toch helemaal niet failliet gaan? dan heeft intel toch monopoly (buiten wat via n00b chips ), en kunnen ze de prijzen toch ziekelijk hoog opvoeren?
1 woord
microsoft
Oud 16-10-2002, 18:11
Orion84
Orion84 is offline
clawhammer is toch 64bit???
ik heb van Intel nog geen aankondiging van een 64bit CPU (voor gewone pc's, niet voor servers) gezien.

dus als AMD idd eerder is met een 64 bit CPU is dat toch best wel een fikse inhaalslag, want 64bit is juist de reden dat MAC CPU's op een veel lagere kloksnelheid toch net zo goed/beter presteren dan PC CPU's
Oud 18-10-2002, 20:20
MmmaartennN
MmmaartennN is offline
Citaat:
Orion84 schreef:
clawhammer is toch 64bit???
ik heb van Intel nog geen aankondiging van een 64bit CPU (voor gewone pc's, niet voor servers) gezien.

dus als AMD idd eerder is met een 64 bit CPU is dat toch best wel een fikse inhaalslag, want 64bit is juist de reden dat MAC CPU's op een veel lagere kloksnelheid toch net zo goed/beter presteren dan PC CPU's
64 bits CPU's heeft Intel ook al lang klaar liggen. Ik heb zelfs gelezen dat de nieuwe P4's al over 64 bits instructies beschikken, maar dat die uitgeschakeld zijn. Als AMD dan teveel marktaandeel wegkaapt met de Hammer kan Intel ook met 64 bits processors komen. Intel heeft nog wat pijlen op haar boog.
Oud 21-10-2002, 19:35
DJGentry
DJGentry is offline
Wat ik dan niet snap is dat iedereen zich toch hierover zo druk maakt...Je kunt er toch geen zak aan veranderen.
We zien het wel ja
Voor nu Intel is gewoon goed, maar duurder en AMD heeft lekkere processoren voor minder geld dus koop ik die.
En als Intel weer zoveel beter of goedkoper wordt koop ik Intel, simpel toch?
Verder vind ik dat Intel de eigenaar van de processor het recht moet geven om 'm te kunnen overklokken...als ik dat wil doe ik dat toch? en als ie kapot gaat? beter voor intel toch...want dan wordt er weer een nieuwe verkocht!
Gewoon met de multiplier zoals dat vroeger kon!
Met AMD lukt 't beter...
Wedden als Intel dat ook doet ze meer gaan verkopen...

Laatst gewijzigd op 21-10-2002 om 19:43.
Oud 21-10-2002, 20:08
Dextro-X
Dextro-X is offline
Citaat:
DJGentry schreef:
Wat ik dan niet snap is dat iedereen zich toch hierover zo druk maakt...Je kunt er toch geen zak aan veranderen.
We zien het wel ja
Voor nu Intel is gewoon goed, maar duurder en AMD heeft lekkere processoren voor minder geld dus koop ik die.
En als Intel weer zoveel beter of goedkoper wordt koop ik Intel, simpel toch?
Verder vind ik dat Intel de eigenaar van de processor het recht moet geven om 'm te kunnen overklokken...als ik dat wil doe ik dat toch? en als ie kapot gaat? beter voor intel toch...want dan wordt er weer een nieuwe verkocht!
Gewoon met de multiplier zoals dat vroeger kon!
Met AMD lukt 't beter...
Wedden als Intel dat ook doet ze meer gaan verkopen...
B4 zeg je: Wat ik dan niet snap is dat iedereen zich toch hierover zo druk maakt...Je kunt er toch geen zak aan veranderen.
We zien het wel ja

Daarna gooie je wéér een verhaal eroverheen : Waarom maak jij je druk

ESAD !!!

Laatst gewijzigd op 21-10-2002 om 20:12.
Oud 28-10-2002, 21:19
Vejito
Vejito is offline
*gescheld en onzinnig geleuter*

Laatst gewijzigd op 29-10-2002 om 06:24.
Oud 28-10-2002, 21:50
TouchOfDarkness
TouchOfDarkness is offline
Citaat:
Vejito schreef:
[offtopic] je capslock hangt...

Laatst gewijzigd op 29-10-2002 om 06:24.
Oud 29-10-2002, 06:24
Koen
Koen is offline
Citaat:
Vejito schreef:
*gescheld en onzinnig geleuter*
Zo kan ie wel weer he? Probeer de volgende keer een normale reply te typen zonder caps-lock en dat soort scheldwoorden.
Oud 01-11-2002, 07:47
a new noise
a new noise is offline
let u vooral op de avatar van de topicstarter
Oud 01-11-2002, 13:33
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
a new noise schreef:
let u vooral op de avatar van de topicstarter
boeiend, het lijkt me nu wel duidelijk dat amd het kan vergeten
Oud 01-11-2002, 13:46
Koen
Koen is offline
Citaat:
]{ing schreef:
boeiend, het lijkt me nu wel duidelijk dat amd het kan vergeten
Het lijkt me wel duidelijk dat we dat nog even af moeten wachten. Het gaat dan weliswaar niet geweldig met AMD, maar reken er niet op dat ze 't er zo bij laten zitten.
Oud 02-11-2002, 19:14
Jexmoer
Jexmoer is offline
Sorry, maar het is ook niet goed voor mensen die achter AMD staan als AMD over de kop zou gaan, (gebeurd denk ik toch niet, maar we zien 't vanzelf wel) vawege de concurrentie die er nu is.

Niet eens zozeer vanwege de prijs, maar ook vanwege dat Intel zich dan ook niet meer druk hoeft te maken om concurrentie, dus zal in een slomer tempo nieuwe proc's uitbrengen, en heeft daar dan ook alle tijd voor om de bugs eruit te halen, en die zo goed mogelijk tegen overclockers op slot te gooien...

Dan heb je nog wel Cyrix, maar dat is geen serieuze concurrent meer... [space-mode] Of die moeten opeens met een 5 Ghz 128bits CPU komen met 2 MB cache erop wat full-speed meedraait...

plus nog een hele serie aan geschikte mobo's en ram eh, oke, ik space 'm ! ghehe [/space-mode]

Regels voor berichten