Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2002, 16:36
Balance
Balance is offline
ik wil m'n beeld van de computer opnemen op m'n videorecorder.
daarvoor heb ik de benodigde kabels en een broer die er veel van weet.

maar één ding wil maar niet lukken: KLEUR
we hebben al vanalles geprobeerd, alle instellingen veranderd, maar m'n videorecorder neemt alleen maar in het zwartwit op.

normaal is dat niet zo en het rare is dat als ik 'live' kijk op m'n televisie wat ik op m'n computer aan het doen ben, ik wél kleur heb. Dus alleen tijdens het opnemen lukt het maar niet.

Weet iemand een oplossing?

(en de kwaliteit van de kabels zijn gewoon goed, geen goedkope rotzooi ofzo)
Oud 13-10-2002, 16:58
brok
brok is offline
Maybe ondersteund je grafische kaart, oid geen S-VHS, da's de enige verklaring die ik ervoor kan verzinnen
Oud 13-10-2002, 18:35
Orion16
Orion16 is offline
Ik ken dat probleem, Zorg ervoor dat alle instellingen, oa. van je videokaart en je camera op PAL (europese codering) gebaseerd zijn en dus niet op NSTC (Amerikaanse Codering)

Dit probleem had ik namelijk ook toen ik van mijn TV-out functie gebruik wou maken. Die instellingen voor PAL / NSTC vind je onder eigenschappen voor Beeldscherm.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 21:05
Verwijderd
1)

Welke TV-uitgang gebruik je?

2)
Bij het "live" op de TV kijken, zit het kabeltje dan rechtstreeks in je TV gepropt of in je videorecorder?

Als je alleen goed beeld krijgt wanneer het kabeltje direct in de TV zelf zit, dan kan het zijn dat je TV wèl S-Video ondersteunt en je videorecorder niet. Geen S-Video ondersteunen geeft namelijk zwart/wit beeld.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 13:14
Fat Mike
Fat Mike is offline
Citaat:
Orion16 schreef:
Ik ken dat probleem, Zorg ervoor dat alle instellingen, oa. van je videokaart en je camera op PAL (europese codering) gebaseerd zijn en dus niet op NSTC (Amerikaanse Codering)

Dit probleem had ik namelijk ook toen ik van mijn TV-out functie gebruik wou maken. Die instellingen voor PAL / NSTC vind je onder eigenschappen voor Beeldscherm.

Succes!
dat is inderdaad wat je moet doen. Had ik ook
nogmaals, succes !
Oud 15-10-2002, 14:46
Balance
Balance is offline
Citaat:
PIE schreef:
1)

Welke TV-uitgang gebruik je?

[img] http://faq.tweakers.net/vb/uitgangen.jpg [/img]

2)
Bij het "live" op de TV kijken, zit het kabeltje dan rechtstreeks in je TV gepropt of in je videorecorder?

Als je alleen goed beeld krijgt wanneer het kabeltje direct in de TV zelf zit, dan kan het zijn dat je TV wèl S-Video ondersteunt en je videorecorder niet. Geen S-Video ondersteunen geeft namelijk zwart/wit beeld.

Ik heb achterin m'n videorecorder twee plaatsen voor een scart. Een blauwe en een zwarte (weet niet of die twee verschillen).
De kabel vanuit m'n computer gaat in een scart en die gaat vervolgens in de blauwe scart-aansluiting in m'n videorecorder.
Via de andere scart gaat 't dan (als het goed is) naar m'n tv...

Ik weet niet of je d'r wat mee kan, maar hier staan wat gegevens over de videorecorder die ik heb:

En over die instellingen bij je beeldscherm: waar staan die precies?
Kweet wel hoe ik bij de eigenschappen van beeldscherm kom, maar waar kan je dan die PAL en NSTC vinden?
Reageren

Regels voor berichten