Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2002, 17:02
Popputjuh
Popputjuh is offline
Elke keer als ik goed met een persoon omga,
worden we heel erg close voor 3/4 maanden,
vervolgens word ik diegene zat, en krijg ik weer iemand anders met wie ik zo verder ga..
Dat zijn gewoon vriendinnen, nu heb ik al vrij veel vriendinnen met wie ik echt close ben geweest..
Nu ga ik heel close om met 3 andere meisjes,
soort groepje dus..
Mja, eigenlijk is het nog steeds 2 tweetallen,
dus ik met het meisje met wie ik het meeste omga..
Ik vind dit best vervelend, omdat ik eigenlijk niet echt een hartsvriendin heb..
En omdat het nu raar is om tegen de ene
wel iets persoonlijks te zeggen,
en tegen de ander niet..
Kweet eigenlijk niet meer zo goed met ze om tegaan,
want nu kan ik niet met de ene close doen en de ander niet..
*zucht*
Oud 13-10-2002, 17:48
Verwijderd
je hoeft je echt niet schuldig te voelen als je iets tege de ene wel en tege de andere niet verteld hoor!
en dat je niet echt een hartstvriendin hebt is ook helemaal niet erg.. want dat gaat hoe ouder je word steeds meer over, het worden meer groepen... en dat heb jij nou ook.. en dat is zelfs veel gezelliger, want dan kan je dát leuke verhaal lekker dubbel vertelle!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 19:52
$tarlight
$tarlight is offline
misschien moet je proberen om niet meteen heel erg close met iemand te worden, maar t rustig aan op te bouwen zeg maar (klinkt wat ouwewijfenachtig misschien) Je hoeft echt niet meteen alles aan iemand te vertellen

en over dat groepje: het kan toch zo zijn dat je de ene persoon wat meer vertrouwd dan de ander?? dan is het vrij logisch dat je die meer verteld dan de 2 anderen.

succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 20:03
georgie
georgie is offline
Ik heb dat ook vaak, al ben ik niet snel close. Op een gegeven moment gaan we dan gewoon alletwee ons eigen weg. Gaat heel langzaam, maar is wel jammer, omdat je zo nooit echt een hartsvriendin hebt zoals jij ook al zei
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 16:45
Rufus
Rufus is offline
Citaat:
georgie schreef:
Ik heb dat ook vaak, al ben ik niet snel close. Op een gegeven moment gaan we dan gewoon alletwee ons eigen weg. Gaat heel langzaam, maar is wel jammer, omdat je zo nooit echt een hartsvriendin hebt zoals jij ook al zei
ik denk dat je je er bij neer moet leggen dat je soms mensen uit het oog verliest. Op een gegeven moment gaan de wegen van elkaar uit elkaar, je ziet elkaar wat minder etc. Dat gaat gewoon zo kan je niets tegen doen. En wat is een echte hartsvriendin/beste vriend. het is allemaal tijdelijk...
Oud 28-10-2002, 17:34
charly not
charly not is offline
Aaah, ja ik ken je probleem.
Een 2 vriendinnen van mij hadden ook een heel hechte band. Alleen dat is 'stuk' gelopen. ze zijn nu weer wel 'normale' vrienden.. maar zoals het eerst is, zal het niet meer worden. 1 van de 2 heeft net zoals jij ook een tijd 1 hele goede vriendin waar ze echt alles mee doet. En als dat niet meer gaat, dan krijgt ze meestal een andere heel goede vriendin.
naja, je kan er niet echt iets aan doen. Misschien je niet te snel hechten aan 1 persoon. Maar het is echt niet erg om de 1 meer te vertellen dan de andere. Ik bedoel, ik vertel bepaalde dingen aan de ene en weer andere zaken aan iemand anders.
naja in jouw geval.. verder niks ernistig ofzo, lijkt mij... Maar als je je eraan ergerd, misschien zoals ik al zei, je niet teveel hechten aan 1 enkel persoon
Oud 28-10-2002, 22:40
Verwijderd
niet verkeerd opvatten ofzo, ik wil niet als een ouwe doos klinken nu, maar toen ik in de onderbouw zat op de middelbare school (12 t/m15 jaar) had ik ook geen vaste vriendengroep. Ja oke, dat wel, maar ook enkele meisjes waar ik af en toe meer mee om ging dan met de anderen.

Maar naarmate iedereen een andere opleiding is gaan doen en je elkaar minder ziet zijn er altijd wel mensen die je regelmatig blijft zien, en waar je dan int weekend ook dingen mee gaat ondernemen. Zo heb ik nu een stuk of 6 vriendinnen, en we gaan eigenlijk elk weekend wel wat samen doen of iets dergelijks.
Die andere meisjes (of jongens natuurlijk) waar ik een paar jaar geleden veel mee om ging (voor 'n paar maand) die zie ik zelden, maar met sommigen is en blijft het altijd gezellig om ze terug te zien.

Dus maak je geen zorgen, komt goed, je bent nog zo jong!

(ik hoop dat ik je probleem gesnapt hebt hoor, dat je niet eigenlijk iets heel anders bedoelde )
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 23:43
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Popputjuh schreef:
Elke keer als ik goed met een persoon omga,
worden we heel erg close voor 3/4 maanden,
vervolgens word ik diegene zat, en krijg ik weer iemand anders met wie ik zo verder ga..
Dat zijn gewoon vriendinnen, nu heb ik al vrij veel vriendinnen met wie ik echt close ben geweest..
Nu ga ik heel close om met 3 andere meisjes,
soort groepje dus..
Mja, eigenlijk is het nog steeds 2 tweetallen,
dus ik met het meisje met wie ik het meeste omga..
Ik vind dit best vervelend, omdat ik eigenlijk niet echt een hartsvriendin heb..
En omdat het nu raar is om tegen de ene
wel iets persoonlijks te zeggen,
en tegen de ander niet..
Kweet eigenlijk niet meer zo goed met ze om tegaan,
want nu kan ik niet met de ene close doen en de ander niet..
*zucht*
Ik herken dit bij mee meiden. Dan raak je er close mee. En ineens vertellen ze steeds minder en groei je uit elkaar... Ik vind dat heel jammer. Vaak ook vooral omdat ik ze in die maanden wel ben gaan vertrouwen. (en dat duurt bij mij altijd even)
*zal overgens wel een fout voorbeeld zijn *

Maar het komt allemaal wel goed. Niet iedereen heeft een hartsvriendin en ik heb mijn aller beste vriendin ook pas anderhalfjaar terug leren kennen (en eigenlijk pas sinds echt een halfjaar is het mijn beste vriendin) en ik ben nu 17. En jij bent pas 13. Dus geloof me. Er kan nog zoveel gebeuren.
Reageren

Regels voor berichten