![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben tegen abortus als je de kans hebt je kindje een goed leven te geven. Als je verkracht wordt en raakt zo zwanger zou ik het ook wel weg laten halen waarschijnlijk,het zal dan moeilijk worden om van het kind te houden mijn inziens |
![]() |
|
![]() |
Ja ik ben wel voor abortus.. nou ik ben er niet voor, maar ik zou het wel laten weghalen.. Ik zou er nu toch niet voor kunnen zorgen.. dan verpest ik de toekomst van een kindje en van mezelf, omdat ik mn school dan niet af kan maken..
Als ik 17 of 18 was zou ik er anders over denken.. maar 15 .. nee.. en adoptie.. dat zou ik echt niet kunnen, want dan heb je je kind al en dan moet je het weggeven, en je houd er dan toch meteen erg veel van, als je er 9 maanden mee rond gelopen heb, en het is van jou en je vriend. Maat bij verkrachting zou ik het zeker wel weglaten halen ja! dat kan je en kind toch niet aan doennn.. Roos
|
![]() |
De meesten zijn tegen abortus, maar in geval van verkrachting vinden ze het wel goed. Ik vind dit een beetje hypocriet, ofwel ben je tegen ofwel ben je voor. Ik zelf ben voor. Ik ben niet in staat om nu voor een kindje te zorgen. En die argumenten over het is moord, wanneer je abortus laat doen, is er nog geen sprake van een kindje, enkel een vruchtje. Dus ik vind het geen moord. En ik zou liever abortus plegen dan mn kindje laten adopteren. Als je je kind laat adopteren, hoe moet dat dan opgroeien? Met de gedachte "mama en papa willen me niet"? Neen dank je. Ik stop het liever voor het kan beginnen...
X-je
||
Verwijderd
|
Citaat:
als ik later een stabiele relatie zou hebben en ik zou dan door een 'fout' van hem zwanger worden dan zou ik het waarschijnlijk wel houden, als ik er een goede thuis kan geven. maar anders zou ik er niet lang over hoeven na te denken, dus niet tot de 24e week. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ik heb dus voor de keuze gestaan,abortus of een kindje.Ik was en ben eigenlijk altijd tegen abortus.Ik had vijf maanden verkering en ik was 19 toen ik zwanger raakte.Ik ben toen wel serieus na gaan denken over abortus maar ik wist dat ik niet meer met mezelf kon leven als ik dat zou laten doen.
We woonden alletwee nog thuis,we zijn heel goed gaan overdenken of we het aankonden,een kindje. Toen hebben we echt besloten om te vechten voor een huis. Een kind krijgen en opvoeden is absoluut niet makkelijk,maar ik ben heel erg blij dat ik mijn jochie geboren heb laten worden,ik kan hem echt nooit meer missen |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
kank nou niej zeggen. ik denk dat je het pas weet als je zelf echt in die situatie zit..natuurlijk is abortus niej echt aan te raden qua geestelijke gevolgen enzow. maar wak zeg, ut hangt van de situatie af, hoe lang je overtijd bent etc etc. ik vind de reacties van mensen die gelijk de bijbel uit de kast trekken en beginnen te preken over "moord"e.d. een beetje kortzichtig. soms kan je niej anders door x aantal redenen... |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
ikheetfroukje schreef:
kank nou niej zeggen. ik denk dat je het pas weet als je zelf echt in die situatie zit..natuurlijk is abortus niej echt aan te raden qua geestelijke gevolgen enzow. maar wak zeg, ut hangt van de situatie af, hoe lang je overtijd bent etc etc. -------------------------------------------------------------------------------- Dan kan je niet meer rationeel denken, het is beter om van te voren een beslissing te nemen IMHO. benj niej met je eens. je kan niej van te voren een beslissing nemen omdat je van te voren niej weet hoe je situatie der uitziet.. -------------------------------------------------------------------------------- ikheetfroukje schreef: en beginnen te preken over "moord"e.d. een beetje kortzichtig. soms kan je niej anders door x aantal redenen... -------------------------------------------------------------------------------- Maar waarom zou het geen moord zijn? En waarom zou het niet anders kunnen? het is geen moord omdat het nog niej iets is(in het beginstadium)slechts een zaadje en een eitje, meer niej... het kan soms niej anders als je door bijvoorbeeld een stomme fout(zonder voorbehoedmiddelenetc)zwanger betn geraakt en je het kind geen goede toekomst kan bieden,je zelf heel jong bent en die verantwoordelijkheid niej aankunt(kun je wel : je had ook de verantwoordelijkeid om seks te hebben, maar jah daar schiet dat kind weinig meej op als ie niej goed opgevoed kan worden door zijn moeder)en nog meer van dat soort redenen... ik denk dat al je zwanfer wordt en je staat er niej voor 100% achter, je geen moeder noet worden..lijkt me slecht voor moeder en kind... jij schreef ergens in je topic dat adoptie ms ook een optie is, ms wel ja in sommige gevallen, maar ms ook welniej, je moet namelijk wel eerst de zwangerschap uitdragen om het daarna af te staan, en de consequenties daarvan voor de redt van je elven lijken me groter dan afbtreking van de zwangerschap omdat dat in de eerste paar weken nog niks is(vin ik)en als je echt de zwangerschap hebt uitgedragen en echt een kind hebt gebaard, ligt de sitautie 180 graden anders... maare nogmaals ik weet niej wak zouw doen alsk zouw ontdekken dak zwanger was... maja der zijn zat goede voorbehoedsmiddelene en de kans dat er wat fout gaat is niejheel groot... feitje: meisjes die ongewild zwanger zijn door vrkrachting komt vrij weinig voor...(BRON: FIOM) ------------------ ~Het Mooiste Wat Je Kunt Zijn Is Je Zelf~ *Kussiej Aan Muh Onzin Mannutjuh* [lid van ut Anti-Kutjuhs-Front] Yup Yup [Nachtploeguhh!] Ik Ben Lief ![]() [Dit bericht is aangepast door ikheetfroukje (10-08-2001).] |
![]() |
|
![]() |
nou wat IKHEETFROUKJE schreef over mensen die de bijbel gelijk uit de kast trekken...vind ik dus echt onzin ja!
Alsof dat in de bijbel staat ?? haha Oke moord is dan misschien een te groot voor haar...maar ik vind dat dus echt dat al is ut nog maar zo'n klein eitje..uiteindelijk word ut toch een levend wezen..een mens!!! En met mensen moet je zuinig zijn! kisses from *supergirl* |
![]() |
|
Verwijderd
|
als je vind dat abortus moord is, kun je net zo goed andersom denken. dat je in je leven zoveel mogelijk kinderen moet baren om zoveel mogelijk mensen een leven te geven. ookal is de conceptie dan nog niet geweest, het eitje en de mogelijkheid om iemand een leven te geven bestaat wel...
|
![]() |
|
![]() |
Ik zou t laten weghalen, want ik kan nu absoluut geen kind hebben. Ik weet dat ik voor hem niet zou kunnen zorgen ( materieel en ook opvoeding enzow ) en dat ik daarmee grootendeels ook mijn leven naar de klote zou sturen. Ik wil afstuderen en ik wil dat die dingen tenminste EEN BEETJE gaan zoals ik wil dat ze gaan, en daar hoort geen kind bij. Het is misschien egoistisch, maar het is zo.
Ik heb wel redenen waarom ik geen kind wil, en doe ook mijn best om te voorkomen dat ik zwanger raak - en als t dan toch wel zou gebeuren snap ik niet waarom ik t zou moeten houden, als t niet de bedoeling was. En wat GEEN abortus na verkrachtingen betreft ... dat vind ik al helemaal onzin. Je kan toch niemand voorschrijven voor altijd met een herinnering aan zo iets te leven ! Als iemand verkracht is, heeft ie daar waarschijnlijk niet om gevraagd : en alsof dat op zich zelf niet erg genoeg is, zou zij nog verplicht het kind moeten houden ? No way. Wat ik wel erg vind is als mensen t onveilig doen met de gedachte dat t toch nix uitmaakt, want ze kunnen nog altijd abortus plegen. Dat vind ik lullig, maar ze moeten t zelf weten. Maar mensen die wel de verantwoordelijkheid nemen ( anticonceptie middelen etc. ) vind ik wel het recht hebben zo iets te beslissen.
|
![]() |
bij sommige meningen van mensen die tegen abortus zijn..denk ik toch zo van..ja oke dan ben ik der ook tegen!
Ik vind nou toch ook van wat No_tird_ch@nche zei van dat als meisjes worden verkracht zij hun hele leven door de baby der aan worden helpen denken...dat vind ik toch ook wel.. maar toch zou ik ut nie weghalen denk ik! Maar volgens mij moet je gewoon in de situatie zelf terecht komen..dan weetje pas hoe ut voelt en misschien weet je dan echt waar je aan toe bent enzo enzo! |
![]() |
|
![]() |
ik ben niet voor of tegen abortus maar wel voor de KEUZE. en das toch iets heel anders, als ik nu zwanger zou raken zou ik niet weten wat te doen, of houden of weghalen. Gelukkig heb je daar o.a het FIOM voor. die je helpen bij een keuze. dus niet voor of tegen maar ik vind dat iedereen dat zelf moet kunnen bepalen.
|
![]() |
|
![]() |
Ik ben drie jaar terug aangerand en je kan dan wel zeggen ik laat het weghalen maar als je erachter komt ga je er toch goed over nadenken. Ik vind dat je met verkrachting niet mag oordelen over abortus tot je het zelf hebt meegemaakt. Ik ben dus zwanger geraakt en ik heb er geen spijt van dat ik het kindje gehouden heb. Hij is nu twee jaar en zo lief en ik heb ook erg veel steun aan mn ouders dus dat scheelt ook denk ik....
xxxxx moi
|
![]() |
ik ben zwaar tegen abortus...abortus is gewoon moord, klaar..het is (meestal) toch je eigen schuld dat je zwanger word?ik bedoel, er zijn tegenwoordig wel es genoeg middelen om niet zwanger te raken, en als je die te duur vind, of je heb geen zin om die te gebruiken, nou, dan is dat je eigen verantwoordelijkheid. je gaat toch niet zomaar een klein onschuldig kindje het leven ontnemen?sorry dat ik het zeg, dat vind ik echt ziek gewoon..en hoe klein het kindje ook is, het heeft recht om te leven. als je er zelf niet voor kan zorgen is daar altijd wel een oplossing voor te vinden. bij verkrachting vind ik het trouwens wél wat anders, daar kan je helemaal niks aan doen, maar zelfs dan zou ik het nog niet laten weghalen denk ik.maar daar kan ik niet over oordelen, misschien als het een keer gebeurt, dat ik er heel anders over denk. maar 1 ding is zeker, abortus is MOORD.
||
![]() |
Citaat:
[Dit bericht is aangepast door linkin park roeleert (03-01-2002).]
|
Verwijderd
|
ik zou me kunnen voorstellen dat als ik in een situatie zou zitten waarin het beter zou zijn om geen kind te krijgen, ik dan abortus zou plegen. Dan heb ik het niet over dingen als te druk met school enzow, maar als ik zwanger zou zijn van een enorme klootzak die daarna nix meer met me te maken wou hebben, of van een verkrachter, dan zou ik waarschijnlijk wel abortus plegen. Maar om andere redenen niet. Maar dat is moeilijk te zeggen, ik denk dat wanneer er echt een leventje in je groeit, dat je er dan toch anders overna gaat denken.
xxx Alicia |
![]() |
|
ik zou het echt nooit weg laten halen!!
je zou het kind namelijk ook nog af kunnen staan na de geboorte want er zijn heel veel stellen die heel graag een kind willen en die niet kunnen krijgen... niet dat ik dat zou doen hoor, ik zou het absoluut houden!
||
![]() |
Citaat:
Maar al degene die tegen abortus zijn. Wat doen jullie als jullie weten dat het kindje dat je draagt een ongeneeslijke ziekte heeft en toch zal sterven op laat ons zeggen een leeftijd van 10 jaar? Wil je je kind laten geboren worden en der nog voor zorgen om het dan toch af te geven (= te laten sterven)? Of kies je der voor om het gelijk te laten weghalen zoals ik zou doen. Kzou het niet kunnen, 10 jaar voor mijn kind zorgen, wetende dat je het niet zal zien met een vriend/in naar huis komen, niet zal zien trouwen, geen kinderen krijgen. Neen dank je wel. X-je
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Terrorisme bestrijding bornego | 8 | 20-03-2011 21:17 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
[ma]enquete over tienermoeders LiqqY | 22 | 07-02-2006 17:51 | |
De Kantine |
Terug van weg geweest: Ctrl+V Topic TommY_ | 500 | 07-02-2006 15:53 | |
Lichaam & Gezondheid |