Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
goed, dan kan een kindje met het syndroom van down wel genieten van het leven...
maar je zal toch toe moeten geven dat het 'anders' is dan een 'gewoon kindje'.. bovendien is voor de gemiddelde mens een kindje met het syndroom van down niet echt een ideaal vooruitzicht, om de simpele reden dat het niet helemaal normaal is. maar zoals inderdaad al eerder is gezegd, is abortus natuurlijk geoorloofd volgens de wet. toch valt er over te twisten... is een kind met het syndroom van down geen 'echt kind'? wordt iemand er beter van als je abortus laat plegen? of slechter? wil het feit dat iemand twijfelt niet al zeggen dat diegene hoe dan ook spijt krijgt? of gaat het om een weloverwogen keuze? |
![]() |
||
Citaat:
Iemand die gezond is kan in principe alles doen, dus zo veel van het leven genieten als menselijk mogelijk.
|
Ik kan me prima vinden in alle soorten en tijden van abortus, mits het professioneel gedaan wordt en de baby/foetus/cellenklomp nog niet ter wereld is gekomen. Dat is waar ik de grens leg tussen cellenklomp en mens, en dat is dus wmb ook de abortus-grens. Daarvoor mag alles, wat mij betreft nog een week voor de geboorte oid.
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
ik ben van mening dat het beter is om voor dat je zwanger raakt, te bedenken wat je met een kind wilt.
Of je dusdanige verschillen tussen gezond en ongezond als wezenlijk ziet. Want als je kind gezond was geweest, was er niks aan de hand geweest. Is dat niet egoïstisch en hypocriet? Ik zou van te voren rekening houden met het feit dat het een kindje met het syndroom van down kan zijn, maar het niet laten testen (persoonlijke mening, hoeft niemand het mee eens te zijn). Op het moment dat je weet dat je kindje ongezond is en je besluit het weg te laten halen, doe je dit dus door de ziekte. Dit is in mijn ogen onacceptabel, omdat een kind een kind blijft, ookal vertoont het enkele verschillen met het normale kind, wat je je voorstelt bij het begrip 'kind'. Ook ben ik van mening dat abortus de meest achterhaalde uitvinding is van de afgelopen eeuwen. Het toont de domheid van de mens. Het geeft mensen een vrijbrief tot niet- nadenken voordat men iets doet. Elk kind van 4 weet dat een dikke buik een kind tot gevolg heeft en elk kind van een jaar of 10 weet hoe die dikke buik is ontstaan. Denk na vóórdat je iets doet!!! |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben voor abortus, maar zeg niet dat elke foetus met downsyndroom of open rug verplicht moet worden verwijderd. Ik denk wel dat ouders de consequenties zullen in zien voor zo'n kind en zijzelf. REIE
||
Citaat:
Wanneer ik weet dat mijn kind zijn leven lang in een hokje van 2 bij 2 zou moeten blijven zitten, zou ik abortus plegen, terwijl dat helemaal niet zegt dat het kind niet gelukkig kan worden.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Waar heb jij het in godesnaam over? Ik heb het over een hypothetische situatie waarin iemand in een kamer bij twee bij twee is geboren, en nooit iets anders zou kennen. Vandaar trek ik een paralel naar mongooltjes, die ook nooit beter zullen kennen, en daarom best heel gelukkig kunnen worden.
||
![]() |
Citaat:
Ik zeg ook niet dat je geen abortus mag plegen; ik ben alleen van mening dat abortus achterhaald is en dat je net zo goed zonder kan. Op dit moment laat je mensen niet nadenken van tevoren. Laat ze maar opdraaien voor de consequenties. En nogmaals; verkrachting kan je niks aan doen (als gedupeerde iig), maar een morning afterpil is dan toch goed? Je hoeft toch niet 2 weken rond te lopen met de angst dat je misschien wel zwanger kan zijn, omdat je dan pas een zwangerschapstest kan doen? Dat is toch extra kwelling? |
![]() |
||
Citaat:
Ik zie wel dat iedereen hier zo vrijdenkend is om abortus als een recht te zien. Ook in mijn klas merkte ik dat, ik heb er mijn spreekbeurt over gehouden, gevolgd door een goede discussie. Natuurlijk zijn mensen wel zo redelijk om abortus te verbieden als de oogkleur niet goed is, of na 3 maanden, want dan heb je wel genoeg de tijd gehad, en dan krijgt de foetus een zenuwstelsel. Zijn mensen die tegen zijn moedwillig onwetend? Zij beschikken toch niet over het leven van een andere vrouw? klik hier op deze pro-life site. voor meer inzicht. En vergeet het gastenboek niet ![]() REIE
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Kippen in legbatterijen bijvoorbeeld. Die zitten hun hele leven in een hokje opgesloten en weten dus niet beter. Bij mongooltjes zijn de beperkingen alleen niet fysiek.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ik ken een kereltje dat het syndroom van down heeft (of allee, ik KENDE een kereltje ... het is al een aantal jaar geleden dat ik hem nog gezien heb) en ik heb nog nooit een schattiger kind gezien. lachte altijd, was altijd in de wolken... bij het zien van een koe was ie dolblij, en hoeveel kinderen kunnen tegenwoordig nog gelukkig worden bij de aanblik van een gevlekt groot beest dat gekke geluiden maakt? xxx |
![]() |
|
![]() |
Ik ben wel voor abortus, maar an onder de voorwaarden dat je het doet omdat je weet dat je het niet aankan. Dat je het kind dus niet kan geven waar die recht op heeft (liefde, materiele zaken, geborgenheid enz). Ik vind het moeilijk om er iets over te zeggen m.b.t. een ongeboren kind met het Down syndroom. Die kinderen kunnen vaak inderdaad heel erg gelukkig worden, maar wat nou als jij het niet aan kan. Ik kan me dat ook best voorstellen omdat het soms heel erg moeilijk is om daar mee om te gaan.
Toch denk ik, dat als je echt een kind wilt, het niet uit maakt of het het down-syndroom heeft of niet. Het gaat om de liefde en inderdaad zal het kind in bepaalde dingen beperkt zijn, maar ik denk dat de ouders at over het algemeen veel erger vinden dan het kind zelf. Het kind hoeft daar ook geen last van te hebben, zolang het maar geaccepteerd word en liefde krijgt. Dit is ook meer een mening, daar ik het zelf niet mee heb gemaakt kan ik er niet goed een oordeel over geven. liefs
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
abortus na prenataal diagnostisch onderzoek spookaapje | 55 | 19-01-2006 17:39 |