![]() |
|
Hoi mensen!
Ik heb net een forward e-mailtje gekregen over dierenmishandeling (een petitie eigenlijk), waar ik zowat steil van achterover ging. ![]() ![]() Een site die men vorig jaar al heeft kunnen sluiten is nu blijkbaar terug. Het spreekt vanzelf dat we deze site dus opnieuw weg moeten zien te krijgen, want de inhoud van de site is werkelijk gruwelijk. De website behoort namelijk toe aan een Japanner in New York, die katjes kweekt en verkoopt. De katjes worden BONSAI CATS genoemd. Dat zou misschien wel leuk en grappig klinken, als het geen katten waren die een spierkalmerend middel krijgen, in flesjes worden gestoken en worden OPGESLOTEN voor de rest van hun leven! De katten krijgen eten via een rietje en hebben een klein slangetje voor hun ontlasting. Het skelet van de kat neemt de vorm van de fles aan naarmate het katje groeit en ouder wordt. De katjes krijgen nooit de kans om zich te bewegen. Ze worden gebruikt als originele en exclusieve souvenirs. Deze onmenselijkheden zijn de laatste trend in New York, China, Indonesië en Nieuw-Zeeland. Als je er tegen kan, kijk dan op de site: http://www.bonsaikitten.com/bkmethod.html In de 'Gallery' kom je enkele walgelijke foto's tegen van die katjes in flesjes, echt heel gruwelijk en onnoemelijk wreed. Het spreekt vanzelf dat deze wreedheden moeten worden tegengegaan. Daarom ook deze protestlijst. Deze protestlijst moet 500 namen krijgen, dus schrijf a.u.b. ook je eigen naam op!!! Maak een kopie van de tekst (om de vervelende bijwerkingen van forwards te vermijden), schrijf je eigen naam en stuur deze mail naar iedereen die je kent. Als je ziet dat de lijst 500 namen heeft, stuur het dan naar: anacheca@hotmail.com Als je een hart hebt, van dieren houdt en dit ook ethisch onverantwoord en gruwelijk vindt, werk je ook eraan mee om dit tegen te gaan. Zo niet, dan ben je geen haar beter dan degene die de katjes kweekt en in flesjes stopt! Alvast duizendmaal bedankt voor de medewerking! Je redt er de levens van de katjes mee, en geeft ze de kans om een normaal bestaan te leiden met alle vrije beweging! Zoals het een kattenleven betaamt! Ik vind dit echt verschrikkelijk GRUWELIJK, dit is echt niet meer normaal! ![]() ![]() ![]() De mensheid is steeds verder aan 't verzieken.... ![]() ![]() Wat vinden jullie daar nou van? Ripper P.S.: Ik wist niet of ik dit nou hier moest posten, of op Populaire Wetenschappen of Flora & Fauna (dit ging me vooral om de ethiek). Als het hier niet goed staat, mag het worden verplaatst, hoor.
|
![]() |
||
hehe. Maar het is niet waar. Tis een hoax...
http://www.broodjeaap.nl/1dieren.html - scroll ff klein eindje omlaag en klik op bonsaikitten.com. Citaat:
Laatst gewijzigd op 18-10-2002 om 19:05. |
![]() |
|
Verwijderd
|
...dat soort forwardjes van mensen die je met veel lawaai optrommelen voor een goed doel blijven altijd weer binnenkomen...er zit dan weinig anders op dan terugmailen met de uitleg dat het nep is...(maar dan hebben ze het al naar tig andere mensen gestuurd, die het weer doorsturen en doorsturen)
|
![]() |
|
![]() ![]() Schattig toch? Ja, het is dus een hoax(, maar day heb ik ook maar van horen en zeggen...) Als dit echt is, dan is het voor mij dierenmishandelijk. Ik vind niet dat je een dier voor esthetische doeleinden mag misbruiken (zich zelf niet mag laten zijn) dat alleen sommige mensen het waarderen. REIE
|
dit verhaal is niet waar! Maar ja, dat er vrij veel mensen zijn die dit geloven (ik eerst ook!) bewijst wel dat er een hoop zieke mensen op de wereld zijn! (en dan bedoel ik dus niet de mensen die het geloven... maar dat we het geloven komt omdat er mensen zijn die zulke dingen doen!)
|
Verwijderd
|
Ik wist wel dat het een hoax was.. Het achterlijkste aan dit verhaal is dat er katten zijn mishandeld (om de foto's de nemen die nu op de site staan, red.) om 'goedgelovige' mensen te laten geloven dat er katten worden mishandeld. Het is ongeveer hetzelfde als mensen vermoorden die mensen vermoorden om te laten zien dat mensen vermoorden fout is.
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
Sommige katten klimmen uit zichzelf in kleine dingen (een kat bij 'de leukste thuis' klom in een minuscule vissekom..echt veel kleiner dan die kat...)dus qua mishandelen zal et ook wel meevallen...maar het idee is ziekelijk.
|
|