Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik weet dat inderdaad van overnemen maar volgens mij kan je zelf ook dingen bedenken en toepassen...
Ik weet het niet zeker... maar ik ben erg uniek zegmaar, en de eigenschappen die ik heb kan ik niet terugvinden in mensen die ik ken/heb gekend. Note dat dit enige beargumentering voor stelling hierboven is, maar het is enige manier waarop ik dit kan verklaren. Ik heb ook in 1e keer 1e klas een enorme ommekeer gemaakt waar ik in eerste instantie zowat tegenbeeld was van wat ik daarvoor was (gebeurde vrij snel nadat ik over zelfmoord begon te denken... nu kan ik me niet voorstellen dat iemand dat zou doen - laat staan het zelf doen)
||
Citaat:
Natuurlijk kun je hier tegenin werpen dat het moment van zijn per sersoon verschillend is, maar dan zou je ieder M&M snoepje ook als uniek moeten zien..
|
![]() |
hoezo is het kortsixhtig om te denken dat je uniek bent? Ik denk namelijk dat ieder mens zichzelf als uniek ziet. Ook al aap je misschien alles na, je bent al uniek om de dingen die je kiest na te apen.
Bovendien ziet ieder mens zich als het middenpunt van de samenleving, wat we egoisme noemen. En nee, dit heeft geen negatief bedoelde ondertoon. Ieder mens handelt enkel uit eigenbelang. Maar dit is weer ene geheel andere discussie....
|
![]() |
Je gedrag word niet alleen bepaalt door je omgeving [LEES NIET!] Want als je dingen alleen zult na-apen zou volgens die theorie een hond vanaf ze geboorte bij mensen ook menselijk gedrag tonen, nou not! Die hersens werken wel ff wat anders dan de onze. Het eerste beetje karakter dat je krijgt krijg je vanaf je geboorte en ontwikkeld zich dan.
En adolf hitler is nogal een stom voorbeeld, die is namelijk ook in een keurig gezinnetje geboren, maar daar gaat het ff niet om. En dat je alles na-aapt klopt ook niet. Wel een hoop. En dat je uniek bent is zeker waar want iets dat uniek is is geen tweede van (goh) en ikzelf ben nog geen mensen tegengekomen die precies hetzelfde zijn of ook maar opelkaar lijken (tweelingen dan maar die hebben toch altijd een eigen karakter) duz een deel is aangeboren en een deel is aangeleerd en dat verzin ik zelf niet maar das wetenschappelijk bewezen.
||
Citaat:
Bovendien is ieder M&Metje ook uniek. De mens wordt toch ook gevormt door de omstandigheden? Waarom M&M's dan niet...
||
Citaat:
Ik weet dus vrij zeker dat ik ze niet van iemand heb overgenomen.
|
![]() |
en sexe-specifiek identiteit?
Bepalen enkel het aantal hormonen hoe je eruit ziet? Ik bedoel lichamelijk is dat niet te vermijden, teveel vrouwelijk hormoon bij een man leidt tot borstvorming of een hoge stem, en teveel mannelikjk hormoon tot overmatige haar grotei en een lagere stem enz. Kleding zorgt ervoor dat we ons kunnen profileren zoals we ons voelen. Vrouwen in een broek, mannen in een rok en ga zo maar door. Maar bepaalt je omgeving hoe jij hier uiting aan geeft of is dit een biologisch proces?
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Ik ben het wel behoorlijk eens met (ik ben zijn naam vergeten)... die meneer die zei:
de mens wordt bepaald door: RACE --> je zou iemand totaal anders zijn moest je als chinees geboren zijn (en daar was 20% kans toe !!) MILIEU --> iemand uit de 'adel' is anders dan iemand uit een arbeidersgezin... TEMPS --> nu leven we in een 'vrije' tijd, een eigen mening moet, en onorigineel zijn mag niet... Dat je als persoon uniek bent, is eigenlijk een romantische gedachte, die mooi is om in te geloven. Maar die eigenlijk niet 100% klopt... De mens is een mimetisch wezen, en dat gaat zelf tot in het verre toe. Ik wil een object omdat een ander het wil. Dat is het zeer, zelfs te bondig uitgelegd... Wie meer uitleg wil, vraag gerust.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Medicatie.... Verwijderd | 51 | 16-07-2009 00:41 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Pijnlijke Eenvoud juliettebinoche | 59 | 11-01-2004 22:12 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |