Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-10-2002, 20:29
BlueSkyraider
BlueSkyraider is offline
Wat vinden jullie het best? Het gemakkelijkst? Het gezondst? Voor en nadelen?

Ik zou persoonlijk voor scheerapparaat gaan. Maar mijn ma zegt dat dat voor verharding van de haren zorgt.

Tips voor merken van scheerapparaten/messen zijn ook welkom!!

thx anyway

Laatst gewijzigd op 21-10-2002 om 20:43.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 20:34
Destrøyer
Destrøyer is offline
scheerapparaat; snel en zonder dat er bloed vloeit
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 20:47
Verwijderd
Een scheermes (mits nieuw en scherp) is beter voor je huid, want je gaat er minder vaak langs. Je huid raakt dus minder geirriteerd en minder rood. Het nadeel is dat je elke oneffenheid in je huid snel opensnijdt.

Een scheerapparaat is minder gevaarlijk voor je huid, maar omdat je toch vaak wat meer heen en weer moet bewegen, raakt je huid wel geïrriteerder en dus roder. Bovendien duurt het langer en wordt het er nét dat beetje minder glad van wat voor sommige situaties van belang kan zijn.

Ikzelf scheer me het liefst met een scheerapparaat met na afloop daarvan een behandeling met Nivea for Men aftershavebalsem. Dan koelt je huid wat af en is het minder rood. Als je na die balsem nog andere aftershave of eau de toilette wilt gebruiken kun je het er gewoon afspoelen, als je je huid maar even een halfuurtje geeft om dmv die balsem te herstellen.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 22:28
TheMANhimselve
TheMANhimselve is offline
Scheerapparaat, ik ben veels te lam om scheerschuim op te doen.
En mesjes zijn te gevaarlijk voor deze jongen.
Neemt nie weg dat het wel een fijner gevoel is als k met een mesje heb geschoren.

Lekker glad
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 22:48
SpiritX
SpiritX is offline
Nat scheren, met een mesje.... Behalve als ik echt lui ben, en het toch nodig is, dan scheer ik electrisch.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 22:59
Ilsje
Ilsje is offline
Ik doe zeg maar oksels, benen en bikinilijn met nat scheren. Dat gaat wel goed. Met een nieuw mesjes dan. Zodra mesje maar beetje bot is, blijft de helft van me benen nog behaard. De lengte van me schaamhaar doe ik electrisch. Dat werkt ook wel goed.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 23:00
Ilsje
Ilsje is offline
Me oksels hoef ik btw nooit in te smeren met scheergel. Die doe ik met mesje en dan gewoon droog zeg maar.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 03:35
Destrøyer
Destrøyer is offline
Citaat:
Ilsje schreef:
Me oksels hoef ik btw nooit in te smeren met scheergel. Die doe ik met mesje en dan gewoon droog zeg maar.
zoveel zweet???
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 07:49
black tiger
black tiger is offline
Met een scheermesje.

En van het merk venus natuurlijk. Dat is echt de beste. Als ik onder de douche vandaan kom zijn m'n benen echt idioot glad. Mijn broertje wil er dan altijd even over heen aaien, zo lekker vind ie et
Oud 22-10-2002, 08:59
Dwarfie
Dwarfie is offline
Scheerapparaat. Ik vind zo'n mesje nogal eng, ik heb dan geen zin om met zo'n scheerwond rond te lopen
En m'n baardgroei is niet zo sterk dat het niet met 1 of 2 x weg is... Scheerapparaat gaat dus snel genoeg en het wordt wel glad bij mij.
Oud 22-10-2002, 13:19
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
scheerapparaat, vanwege mijn lammigheid
Oud 22-10-2002, 13:37
Balance
Balance is offline
Citaat:
black tiger schreef:
Met een scheermesje.

En van het merk venus natuurlijk. Dat is echt de beste. Als ik onder de douche vandaan kom zijn m'n benen echt idioot glad. Mijn broertje wil er dan altijd even over heen aaien, zo lekker vind ie et
mijn benen zijn ook altijd helemaal glad, maar ik scheer ze wel met een ladyshave
Volgens mij maakt dat niet zo veel uit...

't Gaat er natuurlijk om wat je het fijnst vind, maar voor de gladheid maakt 't volgens mij niks uit.
Oud 22-10-2002, 13:39
Quiana
Quiana is offline
benen, oksels: scheermesje
bikinilijn: epileren *auw AUW*
gezichtshaar: epileren
Oud 22-10-2002, 19:10
Refro
Refro is offline
Mesje natuurlijk (gilette mach 3)
Ik vind dit fijner omdat ik het idee heb dat ik gladder scheer minder vaak hoef te scheren en ook minder last van huidirritatie heb en als laatste denk ik dat ik het gewoon spannend vind om met messen te spelen (ben een klein beetje morbide)
Oud 22-10-2002, 19:31
miro
miro is offline
Scheermesje, Venus

GEwoon omdat ik t gevoel heb dat die t beter doet.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 11:59
Ilsje
Ilsje is offline
Citaat:
Reptile schreef:
zoveel zweet???
Nee dat nie. Kweet ook nie hoe het kan. Tis daar kurkdroog, en als ik er mesje over haal zijn echt alle haartjes weg. Lucky me
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 12:11
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Ilsje schreef:
Nee dat nie. Kweet ook nie hoe het kan. Tis daar kurkdroog, en als ik er mesje over haal zijn echt alle haartjes weg. Lucky me

Heb 1x mn oksel droog geschoren,
en daar een gigantisch pijnlijk
wondje aan over gehouden :\
Lucky you ja
Oud 23-10-2002, 16:30
Breg
Breg is offline
ik gebruik allebei. Als ik haast heb een scheerapparaat, anders scheermesje (Venus). Scheermesje werkt beter vind ik, alleen die mesjes van Venus vind ik duur .
Oud 23-10-2002, 17:55
DarkRaven
DarkRaven is offline
Ik gebruik liever een scheerapparaat. Scheert voor mij veel makkelijker. OK met een (nieuw) scheermesje scheer je wat gladder, maar dat duurt voor mij te lang en meer kans op irritatie.
Ik gebruik philishave cool skin ofzo iets (kan je ook mee onder de douche scheren ) Deze scheert wel goed en heb er tot nu toe nog geen problemen mee gehad. Ik scheer me wel helemaal glad met dit ding
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 18:12
the 6th gate
the 6th gate is offline
heb tot nu toe alleen nog maar mesjes gebruikt...
Oud 24-10-2002, 18:55
Henkbeckham
Henkbeckham is offline
Citaat:
DarkRaven schreef:
Ik gebruik liever een scheerapparaat. Scheert voor mij veel makkelijker. OK met een (nieuw) scheermesje scheer je wat gladder, maar dat duurt voor mij te lang en meer kans op irritatie.
Ik gebruik philishave cool skin ofzo iets (kan je ook mee onder de douche scheren ) Deze scheert wel goed en heb er tot nu toe nog geen problemen mee gehad. Ik scheer me wel helemaal glad met dit ding
Die philipshave cool skin is toch vet duur?
Oud 24-10-2002, 20:50
Wuzzelez
Wuzzelez is offline
Eigelijk altijd met het mes. Of ik moet echt geen tijd hebben.
Oud 25-10-2002, 14:35
DarkRaven
DarkRaven is offline
Citaat:
Mateja_Kezman schreef:
Die philipshave cool skin is toch vet duur?
Je hebt meerdere soorten van die philishave cool skin, de een is duurder dan de andere. Ik had de mijne gekocht toen hij in de aanbieding was (ik had had hem gekocht voor ongeveer 100 euro) Maarja..hij is wel erg handig en ik heb helemaal geen geirriteerde huid. Zelf zou ik een scheerapparaat aanraden, omdat je veel minder kans hebt dat je je huid verneukt.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 18:31
Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
Electrisch, ik ben lui en meestal al te laat voor school, dus k moet ook snel zijn, k heb een philishave, geen idee of het de beste is, maar hij werkt prima, ik zou het nergens mee kunnen vergelijken, want het is me 1ste en enigste
Oud 25-10-2002, 19:05
emperor crono
emperor crono is offline
Citaat:
SpiritX schreef:
Nat scheren, met een mesje.... Behalve als ik echt lui ben, en het toch nodig is, dan scheer ik electrisch.
Oud 25-10-2002, 20:49
Verwijderd
Citaat:
DarkRaven schreef:
Je hebt meerdere soorten van die philishave cool skin, de een is duurder dan de andere. Ik had de mijne gekocht toen hij in de aanbieding was (ik had had hem gekocht voor ongeveer 100 euro) Maarja..hij is wel erg handig en ik heb helemaal geen geirriteerde huid. Zelf zou ik een scheerapparaat aanraden, omdat je veel minder kans hebt dat je je huid verneukt.

Als je het met het mes goed doet verneuk je je huid juist minder, omdat je huid met het scheerapparaat rood wordt enzo.
Zelf gebruik ik een scheerapparaat, puur uit luiheid
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 21:31
M@rco
M@rco is offline
Mesje... héb geeneens een scheerapparaat ofzo. Gebruik altijd Gilette Mach3
Oud 28-10-2002, 15:22
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Gewoon met een scheermes en naderhand Gilette Cool Wave aftershave gel erop
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 20:24
hallee
hallee is offline
mach 3....maar ik wil eigenlijk eens met zo'n mes doen zoals die kappers hebben, zo;n uitklapding....dat lijkt me wel eens tof op dat te doen

scheerapparaat is voor sissy's...gewoon de tijd ervoor nemen en secuur te werk gaan.....stukje taart
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 21:08
Destrøyer
Destrøyer is offline
Citaat:
hallee schreef:
mach 3....maar ik wil eigenlijk eens met zo'n mes doen zoals die kappers hebben, zo;n uitklapding....dat lijkt me wel eens tof op dat te doen

scheerapparaat is voor sissy's...gewoon de tijd ervoor nemen en secuur te werk gaan.....stukje taart
Tsss, sander; je hebt nog niet eens een rijbewijs
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 22:30
T.e.s.s
T.e.s.s is offline
scheermesje, venus natuurlijk (hoef ik zelf toch niet te betalen), scheerapparaat scheert niet zo glad.
Oud 29-10-2002, 10:46
hallee
hallee is offline
Citaat:
Reptile schreef:
Tsss, sander; je hebt nog niet eens een rijbewijs
waaaaah.......wie ben je? heerlen......daar ken ik niemand...toch niet ookal terdiscussie.nl he? nauw jah ik hoor het wel

en JAH....IK BEN GEZAKT :@:@:@:@.....volgende week donderdag weer op!
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 11:17
Herrie
Herrie is offline
Nat is gladder, maar ik ben lui Dus ik gebruik Philishave Coolskin, nooit irritatie door de scheergel Ik hoef ook nooit after shave te gebruiken
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 12:20
Denise84
Denise84 is offline
scheerapparaat voordeel:
- makkelijk (snel)
- je krijgt geen (of minder snel) irritatiebultjes
- je kunt je niet per ongeluk snijden

scheerapparaat nadeel:
- je blijft stoppels zien, dus is meer handig om even snel tussendoor wat bij te scheren

mesje voordeel:
- mooier, egaler

mesje nadeel:
- sneller irritatiebultjes
- je moet er iets langer de tijd voor nemen
- je kunt je per ongeluk snijden
- scheren met mesje is gevoeliger

Elk scheren zorgt voor verharding van de haren, dus maakt niet uit of je scheermesje of scheerapparaat gebruikt.
Ik kies toch voor scheermesje, omdat dat gewoon mooier is (maar zou ook best aan mijn apparaat kunnen liggen --> van Braun, geen idee welke)
Maar soms heb ik geen zin mijn benen te scheren en is het toch wel makkelijk er even snel met een scheerapparaat overheen te gaan
Oud 29-10-2002, 14:02
Verwijderd
Citaat:
Denise84 schreef:
Elk scheren zorgt voor verharding van de haren, dus maakt niet uit of je scheermesje of scheerapparaat gebruikt.
hebben bij bio gezien, dat je haartjes juist NIET van structuur veranderen (dus harder, donkerder, etc), als je ze afscheert. juist wel als je ze epileert, omdat dan wortel en al mee wordt uitgetrokken, waardoor er nieuwe haartjes (moeten) ontstaan die dan weer wél verschillend van aard kunnen zijn.

xxx
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 19:01
Destrøyer
Destrøyer is offline
Citaat:
hallee schreef:
waaaaah.......wie ben je? heerlen......daar ken ik niemand...toch niet ookal terdiscussie.nl he? nauw jah ik hoor het wel

en JAH....IK BEN GEZAKT :@:@:@:@.....volgende week donderdag weer op!
Je favoriete terdiscussie mod

Wat vind jij zo bijzonder aan natscheren? Zoiets heet tijdverspilling mijns insziens
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 19:23
pathfinder
pathfinder is offline
scheerapparaat is letterlijk quick'n'brite

Regels voor berichten