Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-10-2002, 20:59
eviecutie
eviecutie is offline
Ik heb al bijna drie jaar een vriend.....en ik hou heel veel van hem.
Maar ik praatte laatst met eenandere vriend van mij en die zei op een gegeven moment word verliefdheid gewenning en houden van.......dus ik vraag me af of ik nou echt nog verliefd ben of ik gewooon heel veel om hem geef en van hem hou....is dit normaal?
Gaat verliefdheid op een gegeven moment over in houden van...... xxxx eve
Oud 21-10-2002, 21:06
DEChengst
DEChengst is offline
Dat lijkt me heel normaal. Sterker nog, het lijkt me abnormaal als het niet gebeurd.
Oud 22-10-2002, 00:47
GRRR
GRRR is offline
het schijnt zo te zijn dat verliefdheid na een jaar blabla bladiebla blaat blaat geen zin om het verder te gaan vertellen
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 02:34
maar
maar is offline
De vlinders blijven niet voor eeuwig, maar zolang jullie nog niet op elkaar uitgekeken zijn, zie ik geen probleem.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 09:04
moenbase
moenbase is offline
'k hoop dat échte verliefdheid niet voor altijd blijft. Dit omdat je dan (bijna) nooit zijn mindere kanten zal ontdekken. En juist die kanten kunnen hem/haar zo 'interessant'/waardevol maken.
Oud 22-10-2002, 09:13
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
maar schreef:
De vlinders blijven niet voor eeuwig
De 'vlinders', zullen/kunnen in een 'goede' relatie blijven en anders zeker terugkeren. Want, elke keer als je hem dan een bepaalde handeling ziet verrichten. 'k geef maar een voorbeeld: Jou een kopje warme chocolade melk komt brengen, iets dat hij altijd heel lekker voor jou kon klaar maken. Dan krijg je toch weer dát gevoel van 'hij is geweldig'. Of hoe jij het noemde....'de vlinders'.
Oud 22-10-2002, 09:35
Verwijderd
Het is heel normaal dat verliefdheid overgaat in houden van. De verliefdheid noem ik toch het geen hap door je keel krijgen, altijd en alleen maar aan die persoon denken, zenuwachtig zijn als je die persoon weer ziet, die persoon alleen maar geweldig vinden. En ja, dat gaat over, en soms blijft er dan niets over, of kom je tot de conclusie dat die kanten die je eerst niet zag toch wel heel vervelend is. En anders dan gaat het over in houden van en is er niets aan de hand, want in mijn ogen is houden van veel sterker dan verliefdheid
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 09:43
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
En anders dan gaat het over in houden van en is er niets aan de hand, want in mijn ogen is houden van veel sterker dan verliefdheid
Verliefd kun je zo worden, maar dat je echt van die persoon gaat houden, daar kan maanden/jaren overheen gaan voor het echt zo ver is.
Oud 22-10-2002, 09:48
Verwijderd
Citaat:
moenbase schreef:
Verliefd kun je zo worden, maar dat je echt van die persoon gaat houden, daar kan maanden/jaren overheen gaan voor het echt zo ver is.
Precies.

Bij verliefdheid kan je ook bijv. puur verliefd worden op iemands karakter, of alleen op iemands uiterlijk. Je hebt voor verliefdheid als het ware een stuk minder 'informatie' nodig...
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 10:20
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Precies.

Bij verliefdheid kan je ook bijv. puur verliefd worden op iemands karakter, of alleen op iemands uiterlijk. Je hebt voor verliefdheid als het ware een stuk minder 'informatie' nodig...
Dat klopt inderdaad. Verliefdheid is, vaak, minder 'diep'. 't betekend voor mij veel minder dan 'houden van'.
Oud 22-10-2002, 12:00
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
moenbase schreef:
De 'vlinders', zullen/kunnen in een 'goede' relatie blijven en anders zeker terugkeren. Want, elke keer als je hem dan een bepaalde handeling ziet verrichten. 'k geef maar een voorbeeld: Jou een kopje warme chocolade melk komt brengen, iets dat hij altijd heel lekker voor jou kon klaar maken. Dan krijg je toch weer dát gevoel van 'hij is geweldig'. Of hoe jij het noemde....'de vlinders'.
Wow, ja!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten