Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2002, 20:23
BlueSkyraider
BlueSkyraider is offline
In windows (XP) staat de resolutie op 1024x768.
Als ik dan een spel opstart dat in zijn opties 800x600 of 640x480 staan heeft neemt hij dat formaat gewoon aan.
Dus maw ik heb een zwarte band rond mijn spelframe zitten. Normaal past ie zich toch aan aan de spelresolutie zodat ik toch een volledig scherm krijg.

In het begin deed ie dat, maar sinds enkele weken doet ie het ineens anders.

Ik heb een S3 Pro Savage 4 (32MB)

thx anyway
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-10-2002, 20:24
sgoku01
sgoku01 is offline
Heb je ook al geprobeerd de resolutie in het spel zelf aan te passen?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 20:44
wyner
wyner is offline
Gek. En je hebt een CRT beeldscherm, niet een TFT?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 20:45
BlueSkyraider
BlueSkyraider is offline
Citaat:
sgoku01 schreef:
Heb je ook al geprobeerd de resolutie in het spel zelf aan te passen?
ja, bijvoorbeeld gta3 speel ik op 640x480: dan heb ik een klein venstertje om te spelen in het center van mijn scherm met een zwarte band eromheen. gta3 krijg ik niet hoger btw, dat laat m'n videokaart niet toe.

speel ik bijvoorbeeld rally championship 2000 dat in de modus 1024x768 staat, dan speel ik op volledig scherm.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 20:50
sgoku01
sgoku01 is offline
Das inderdaad raar ja.
btw: gta3 had volgens mij wel problemen met XP, daar kon je een patch voor downloaden...
Je kunt proberen om hem via een andere 'manier' op te starten: rechtermuisklik op *.exe bestand; Eigenschappen; Compatibiliteit; en dan een andere modus selecteren, maar ik ben bang dat dat weinig zal helpen.

Ik kan je verder niet helpen
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 21:00
Thompie
Thompie is offline
Citaat:
BlueSkyraider schreef:
In windows (XP) staat de resolutie op 1024x768.
Als ik dan een spel opstart dat in zijn opties 800x600 of 640x480 staan heeft neemt hij dat formaat gewoon aan.
Dus maw ik heb een zwarte band rond mijn spelframe zitten. Normaal past ie zich toch aan aan de spelresolutie zodat ik toch een volledig scherm krijg.

In het begin deed ie dat, maar sinds enkele weken doet ie het ineens anders.

Ik heb een S3 Pro Savage 4 (32MB)

thx anyway
je hebt dezelfde videokaart als die wij hebben, alleen ik heb da nog nooit gezien wa jij bedoelt
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 21:48
Fledderpoep
Fledderpoep is offline
Citaat:
sgoku01 schreef:
Das inderdaad raar ja.
btw: gta3 had volgens mij wel problemen met XP, daar kon je een patch voor downloaden...
Je kunt proberen om hem via een andere 'manier' op te starten: rechtermuisklik op *.exe bestand; Eigenschappen; Compatibiliteit; en dan een andere modus selecteren, maar ik ben bang dat dat weinig zal helpen.

Ik kan je verder niet helpen
compatability gaat niet helpen bij GTA3 in XP

Ik speel dat spel zelf ook in XP en ik heb nergensch problemen mee ...

Ik zou altijd kijken naar updates, zowel windows/driver en het spel zelf. Je kunt als laatste redmiddel natuurlijk eerst van resolutie veranderen VOOR je het spel opstart ...

maar dat zou niet moeten hoeven ...
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 09:17
Droyd
Droyd is offline
Misschien heb je in dat compatibiliteitstabding 640*480 aanstaan...maar dat is immers per executable in te stellen
Oud 24-10-2002, 09:38
wyner
wyner is offline
Als ik het goed heb begrepen was het zijn beeldscherm die zich niet "opvult" bij lagere resoluties... kun je het nog aanpassen in het scherm zelf? Dan ligt het waarschijnlijk aan de refresh rate--XP beperkt het tot 60Hz, je moet er wat programmaatjes voor downloaden om het te fixen. Ook kun je zo een (relatief klein) leeg kader verwijderen door het beeld uit te rekken. Als je bedoelt dat je scherm ècht maar 640 van de bijv. 1280 horizontale pixels opvult, dan krijg ik het idee dat je met een TFT-scherm werkt die weigert op z'n native resolutie te werken. Als het een CRT is...?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 17:18
BlueSkyraider
BlueSkyraider is offline
Citaat:
wyner schreef:
Als ik het goed heb begrepen was het zijn beeldscherm die zich niet "opvult" bij lagere resoluties... kun je het nog aanpassen in het scherm zelf? Dan ligt het waarschijnlijk aan de refresh rate--XP beperkt het tot 60Hz, je moet er wat programmaatjes voor downloaden om het te fixen. Ook kun je zo een (relatief klein) leeg kader verwijderen door het beeld uit te rekken. Als je bedoelt dat je scherm ècht maar 640 van de bijv. 1280 horizontale pixels opvult, dan krijg ik het idee dat je met een TFT-scherm werkt die weigert op z'n native resolutie te werken. Als het een CRT is...?
idd, hij vult dus niet meer op. paar weken geleden nog wel. maar dan ineens niet meer. en het is een TFT - scherm
laptop meerbepaald. en met gta3 heb ik nooit geen problemen gehad in XP. op geen enkel van mijn 3 pc's
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 18:43
wyner
wyner is offline
Er is waarschijnlijk een toetscombinatie op je laptop waarmee je het scherm kunt "vullen"... maar dat zal wel verschillen per laptop-fabrikant. (IBM ThinkPad: Fn+F8.)

Je kunt het misschien ook in de laptop BIOS Setup instellen... of misschien zelfs in een configuratie-programma via Windows. Hangt wederom af van de fabrikant.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 22:07
Verwijderd
Je monitor bewaart scherminstellingen per resolutie. Vaak zijn ze al goed ingesteld (dat de resolutie het scherm dusvult). Soms ook niet, dan moet je dus ff aan je monitor knopjes frommelen.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 20:09
BlueSkyraider
BlueSkyraider is offline
Citaat:
spawn again schreef:
Je monitor bewaart scherminstellingen per resolutie. Vaak zijn ze al goed ingesteld (dat de resolutie het scherm dusvult). Soms ook niet, dan moet je dus ff aan je monitor knopjes frommelen.
op een laptop heb je geen monitor-knopjes
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten