Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Tom en ik doen af en toe ook pogingen om mondharmonica te spelen, maar t klinkt nog niet echt goed..
Fikkie Stoken is een nummer van ons met mondharmonica erin ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Gaaf ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Ik heb alleen nog niet echt supervrolijke muziek gehoord...dat bestaat toch ook wel ![]() Btw Bassie heb ik gemist, hij stond op lowlands ja. Althans dat hoorde ik naderhand ook. |
![]() |
||
Citaat:
Als je in C koopt kan je weer Op Fietse van Skik mee blazen. Het handigste is als je eerst hele simpele kinderliedjes probeert te spelen. dat leert het snelst.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Althans, dat nummer is érg Dylan. Wel gave mondharmonica dus.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn vader speelt heel veel mondharmonica, met zijn band, en die heeft het zichzelf aangeleerd. Hij heeft dus heel veel mondharmonica's, in C en in G en in nog veel meer toonsoorten. Krummeltje. |
![]() |
|
Ik heb een diatonische Höhner G-mondharmonica, een keimooie zwarte. Tis een bluesharp. Ik heb hem twee of drie jaar geleden gekregen van m'n ouders, en ik ben nu redelijk in staat om melodieën zonder vieze akkoorden te spelen.
Om enkele tonen te spelen steek ik niet m'n tong in de gaatjes, maar zorg ik dat de luchtstroom smaller wordt, door m'n tong hoger in m'n mond te doen (richting gehemelte dus zeg maar). En span ik m'n lippen meer. Hoe vaker je speelt hoe eenvoudiger het wordt om de tonen die je wilt krijgen in één keer te vinden en goed te spelen. Misschien dat ik er ooit nog één in C koop, omdat veel van de bladmuziek die ik heb in C staat. Als je in je eentje speelt heb je daar geen last van, maar als je met iemand samen speelt wel. Bij m'n mondharmonica heb ik ook een boek gekregen met hele mooie oude liedjes, alleen ietsjes te moeilijk. Het eerste nummer dat ik (herkenbaar ![]() ![]() Succes trouwens met oefenen, banaan!
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Queasy-intelligente discussaai #1394 Noedelhap | 500 | 29-05-2011 18:03 | |
Muziek |
Het grote mondharmonica topic Wammus | 6 | 16-03-2007 16:32 | |
Muziek |
Basiskennis? underthabridge | 5 | 21-01-2006 18:43 | |
Muziek |