Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2002, 12:57
heaven or tha hell
heaven or tha hell is offline
ff een vraagje..

klopt het dat wanneer je het profiel CM doet dat als je het vak biologie hebt een grotere keuze hebt qua opleidingen en studies? want ik doe CM maar ik heb geen biologie in men vakkenpakket, maar zo te horen van iedereen is het handig om biologie te hebben, want dan sta je sterker en heb je meer keuze en kunnen ze je makkelijker een opleiding aanbieden..?? klopt dit?? help please, want k kan tot december men profiel veranderen of vakken veranderen..ik heb het gevoel dat ik nou mis zit, ik heb namelijk alle talen (ned en engels zijn verplicht, daarnaast heb ik frans12 en duits12)..en verder economie 1 en wiskunde a1..maybe gaak economie veranderen in economie 1&2..zouden jullie je eigen ervaringen kunnen delen met mij..? en me wat info geven want ik heb egt geen idee meerwat ik moet doen en of ik goed zit, vooral omdat ik geen idee heb wat ik wil volgen (psychologie, stewardess, binnenhuisarchitectuur of tolk..)..alvast thnxxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-10-2002, 14:08
Boogie
Boogie is offline
Economie verschaft je inderdaad wel veel mogelijkheden. Biologie geeft toegang tot enkele studies in die richting, maar die zijn vaak behoorlijk beta, wiskunde b verplicht en dat heb je niet.

Voor de opleidingen die jij daar noemt, heb je geen speciale vakken nodig of je hebt ze al (talen).
Oud 24-10-2002, 15:04
heaven or tha hell
ook geen biologie voor psychologie??
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 15:39
Denise84
Denise84 is offline
Citaat:
heaven or tha hell schreef:
ook geen biologie voor psychologie??
Toelatingseisen:

Elk profiel geeft toelating!
* Vwo-diploma met wiskunde A of B verplicht
* Propedeuse- of einddiploma van een erkende hbo- of universitaire opleiding (voorwaarde hierbij is wel dat je kunt aantonen dat je beschikt over voldoende kennis van wiskunde)

zie http://www.eurscholieren.nl/opleidin...ologie/wat.cfm voor meer over de opleiding psychologie
Oud 24-10-2002, 18:34
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
heaven or tha hell schreef:
en verder economie 1 en wiskunde a1..maybe gaak economie veranderen in economie 1&2..zouden jullie je eigen ervaringen kunnen delen met mij..?
ec. 1 of 1 en 2 maakt niks uit (op vwo dan) zeker niet voor verdere studiekeuze
voor stewardess moet je engels hebben?
en voor architect moet je bouwkunde doen (wiB1,2+na1,2) of dat voor binnenhuisa'tect ook is weet ik niet
met alleen biologie kun je geloof ik ook weinig, altijd in combinatie met wiskB&na
Oud 24-10-2002, 20:13
Verwijderd
Aan biologie alleen heb je inderdaad geloof ik niet zoveel, heb je toch betapakket nodig.. is ook niet nodig voor psychologie. Maar waarom ga je niet even praten met de decaan? Die mensen zijn daarvoor en weten misschien toch beter raad met jouw situatie.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 21:20
Sithan
Sithan is offline
Als je Psychologie wil gaan studeren kan ik je ten zeerste aan raden wél biologie in je pakket te nemen...heb er zelf heel veel profijt van bij deze studie in tegenstelling tot degenen die het niet hebben gehad. Die moeten bepaalde dingen nog leren die ik tot in den boze toe heb moeten leren op de middelbare school...
Oud 25-10-2002, 10:12
heaven or tha hell
hmm...bedankt iedereen, ik ga maar eens praten met mijn decaan..misschien dat hij me kan helpen.. bedankt voor de info

liefs
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 10:15
Miess
Miess is offline
Biologie heb je alleen nodig als je echt een medische- of agrarische studie wilt doen.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 14:09
Sommetje
Sommetje is offline
Vraag aan je decaan. Die heeft er vast verstand van en weet waar je het kunt opzoeken.
Reageren

Regels voor berichten